Zilele trecute m-am confruntat cu o problema la autoutilitara Mercedes Sprinter.
Dupa ce am venit de la Pitesti masina s-a comportat normal, a doua zi de dimineata insa, turbo nu mai functiona si se auzea un fluierat pe toba de esapament. Primul gand care mi-a trecut prin minte a fost acela ca problema ar fi de la furtunele intercooler, acestea crapandu-se dupa un anumit rulaj din cauza uleiului de pe peretii interiori. Am verificat atent sa vad pe unde ar putea fi fisurat, dar intrebarea mea era de ce nu se aude suflul acela ciudat in cabina in momentul cand apare aceasta problema. Dupa o cautare minutioasa nu am gasit nimic. Am verificat apoi si furtunele de la vacumul turbo, toate la locul lor. Nemaistiind de unde vine problema m-am gandit cu stupoare ca ar fi turbina, asa ca m-am dus la un service in Pitesti caci tot aveam treaba acolo. Dupa ce m-am chinuit pe autostrada cu viteza maxima si atinsa cu greu de 80 de km pe ora, am ajuns intr-un final si la service. Cei de acolo mi-au spus ca trebuie pus tester-ul ca sa ne dam seama cu exactitate de unde este problema. Zis si facut, eroarea a aparut de la un fir care duce la senzorul din convertorul de presiune turbo. Pentru aceasta operatie a trebuit demontate spoilerul si masca cu grila din fata, apoi firele desfacute de izolatie pentru a fi verificat firul de la convertor. Intr-un final am ajuns si la problema, am descoperit izolatia de plastic a firului fisurata, iar firele conductoare din cupru oxidate si intrerupte, probabil din cauza sarii de pe carosabil. Am gasit trei intreruperi ale firului pe traseu si a trebuit sa schimb tot firul de la cap la coada. Am scapat cu o suma modesta de achitat in comparatie cu schimbarea turbinei, insa ma intreb acum cate surprize o sa am in viitor daca se mai fisureaza vreun fir sau daca nu este deja fisurat. Am intrebat daca exista posibilitatea sa gasesc in magazine de profil acest cablaj cu tot cu firele care duc in calculatorul autoutilitarei, dar am inteles ca nu se gaseste asa ceva.
Dupa ce am venit de la Pitesti masina s-a comportat normal, a doua zi de dimineata insa, turbo nu mai functiona si se auzea un fluierat pe toba de esapament. Primul gand care mi-a trecut prin minte a fost acela ca problema ar fi de la furtunele intercooler, acestea crapandu-se dupa un anumit rulaj din cauza uleiului de pe peretii interiori. Am verificat atent sa vad pe unde ar putea fi fisurat, dar intrebarea mea era de ce nu se aude suflul acela ciudat in cabina in momentul cand apare aceasta problema. Dupa o cautare minutioasa nu am gasit nimic. Am verificat apoi si furtunele de la vacumul turbo, toate la locul lor. Nemaistiind de unde vine problema m-am gandit cu stupoare ca ar fi turbina, asa ca m-am dus la un service in Pitesti caci tot aveam treaba acolo. Dupa ce m-am chinuit pe autostrada cu viteza maxima si atinsa cu greu de 80 de km pe ora, am ajuns intr-un final si la service. Cei de acolo mi-au spus ca trebuie pus tester-ul ca sa ne dam seama cu exactitate de unde este problema. Zis si facut, eroarea a aparut de la un fir care duce la senzorul din convertorul de presiune turbo. Pentru aceasta operatie a trebuit demontate spoilerul si masca cu grila din fata, apoi firele desfacute de izolatie pentru a fi verificat firul de la convertor. Intr-un final am ajuns si la problema, am descoperit izolatia de plastic a firului fisurata, iar firele conductoare din cupru oxidate si intrerupte, probabil din cauza sarii de pe carosabil. Am gasit trei intreruperi ale firului pe traseu si a trebuit sa schimb tot firul de la cap la coada. Am scapat cu o suma modesta de achitat in comparatie cu schimbarea turbinei, insa ma intreb acum cate surprize o sa am in viitor daca se mai fisureaza vreun fir sau daca nu este deja fisurat. Am intrebat daca exista posibilitatea sa gasesc in magazine de profil acest cablaj cu tot cu firele care duc in calculatorul autoutilitarei, dar am inteles ca nu se gaseste asa ceva.
Comment