Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

La cati km se schimba uleiul la Sprinter ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La cati km se schimba uleiul la Sprinter ?

    am si eu o intrebare...la cati km se schimba uleiul la sprinter modelele cu CDI??

  • #2
    poi in functie de ulei

    cu 10w40 max 15000 cu 5w40/30 20000-25000

    Comment


    • #3
      pai eu daca folosesc aral elastic multi 15w-40 diesel la catzi km trebuie sa-l schimb???
      (pana acum l-am schimbat la 10.000km).

      Comment


      • #4
        maxim 10000 da ce sprinter ai de mergi cu 15 w?? are motorul uzat sau ...???
        norma pt sprinter e 10w40 si 5 w40 15w in zone ,,tropicale,,

        Comment


        • #5
          Mercedes recomanda uleiul Mobil, daca va uitati in carte vedeti codul de ulei ex MB 251.1 si apoi cautati un ulei care are acest cod. La Sprinterele noi uleiul se schimba la 40.000 km cu + sau - in functie de modul de exploatare, calculatorul daca este echipat cu Service Assyst va spune exact cand trebuie schimbat uleiul.

          Comment


          • #6
            ok , am si eu o intrebare , daca este Sprinter nou ce normativ de ulei este recomandat tinand cont ca este echipat cu filtru de particule ,intreb asta deoarece pana acum am bagat Mobil 5W30 ESP formula dar de cand se fabrica numai in Turcia nu mai am incredere in acest ulei .Am gasit in magazine Castrol 5W30 EDGE care are specificatii de mercedes MB 229.51 .ce parere aveti este bun la filtru de particule ,neavand pe el nici o specificatie cum ca ar fi recomandat la filtre de particule .Multumesc tuturor care pot sa-mi de-a o recomandare .

            Comment


            • #7
              Acestea sunt uleiurile care indeplinesc norma 229.51
              Die Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften zeigen eine Übersicht der Anforderungen der im Fahrzeug benötigten Betriebsstoffe und der empfohlenen Produkte. Betriebsstoffe sind alle zum Betrieb eines Mercedes-Fahrzeugs / Aggregats erforderlichen Flüssigkeiten bzw. Schmiermittel z.B. Kraftstoff, Motoröl, Getriebeöl, ATF, Bremsflüssigkeit, Kühlmittel, Scheibenwaschmittel, etc.

              Aceasta norma este oke pentru Sprinter cu filtru perticule.
              La modelul vechi (eu am cu motor 2.7 CDI) norma care e scrisa pe cartea service e 228.51
              Die Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften zeigen eine Übersicht der Anforderungen der im Fahrzeug benötigten Betriebsstoffe und der empfohlenen Produkte. Betriebsstoffe sind alle zum Betrieb eines Mercedes-Fahrzeugs / Aggregats erforderlichen Flüssigkeiten bzw. Schmiermittel z.B. Kraftstoff, Motoröl, Getriebeöl, ATF, Bremsflüssigkeit, Kühlmittel, Scheibenwaschmittel, etc.

              Eu personal folosesc Liqui Moly Top Tec Truck 4050, 10W40 si il schimb la 22.000 - 23.000 (la fiecare schimb folosesc si un aditiv).

              Comment


              • #8
                La Sprinter CDI/2004 (diesel) se indica in carnetul de intretinere ulei care satisface unul din standardele: MB228.0 /228.1 , MB228.2/228.3 , MB228.5 si MB229.1 .Schimbul standard se face la 30 000 km,dar sistemul"ASSYST" poate prelungi pana la 45 000 km daca se circula in regim usor. La masinile fara "ASSYST" se poate pune si MB227.0/227.1,dar se schimba la 15 000 km.Daca nu se gaseste ulei pe aceste standarde,am vazut in calculatoarele de la magazine ca se pune ulei care satisface cel putin standardul american A.P.I.:CF(dar pot indeplini acest standard atat uleiuri cu schimb la 15 000km cat si la 40 000 km).Daca se foloseste motorina cu 0,3...0,8% sulf(cum era motorina de la noi inaintea normativelor"Euro")intervalele de schimb se reduc la jumatate.
                La motoarele pe benzina sau gaz schimbul este indicat la 22 500 km si numai cu ulei MB229.1.Odata cu uleiul se schimba si filtrul respectiv.
                Eu folosesc uleiul Lubrifin Versus Plus 15W40.E un ulei mineral realizat in primul rand pentru diesele care satisface standardele MB 228.0 si A.P.I.:SJ/CG-4.Am mai adaugat (mai mult cu rol preventiv) si Dura Lube in urma unei experiente pozitive cu Moskviciul 408 al tatalui meu cand am mers fara ulei fara sa-mi dau seama aproape 1 km.Si motorul n-a patit absolut nimic.
                Last edited by Tudor Badescu; 03-31-2011, 23:32 PM.

                Comment


                • #9
                  Ulei Mercedes Sprinter

                  De ce tipul de ulei se schimba pe parcursul vietii unei masinii , ce vreau sa spun este ca acum cateva zile am fost sa cumpar ulei pentru Mercedes Sprinter si tipul de acolo m-a intrebat ce ulei am folosit pina acum , cati km are autoutilitara si in ce regim conduc masina ... , am ramas uimit cat interes pentru clienti , tipul imi explica ca cu cat motorul este mai uzat tipul de ulei trebuie schimbat dupa vascozitate si nu stiu ce grad , se referea la cele doua cifre 10 w 40 sau 5 w 30 , unde 10 mi-a spus el reprezinta vascozitatea si 40 sunt gradele la care trebuie sa ajunga uleiul pentru ca motorul sa functioneze la parametrii normali ... , in fine m-a ametit tipul acolo , este cineva care poate sa-mi explice chestia cu schimbatul tipului de ulei pe parcursul vietii motorului in functie de kilometri rulati ?
                  transport marfa

                  Comment


                  • #10
                    E bine ca era grija pentru clienti,dar mult mai important era sa nu bata campii in explicatii.Sa luam pe rand.
                    * prima cifra urmata de litera W(de la winter=iarna) arata comportarea la temperaturi sub o grade Celsius.Sub o anumita temperatura uleiul devine prea vascos si motorul se invarte greu de catre demaror.Mai rau,uleiul prea vascos ajunge cu intarziere in lagare si astfel creste uzura la pornire.Practic : 0W e sigur la -35 grade, 5W la-30, 10W la-25, 15W LA-18, 20w la-9, 25W la-5 grade Celsius.Totusi,ca exemplu,cu Lubrifin Versus Plus 15W40 am pornit Dacia la -26 grade,dar motorul s-a invartit mai greu.
                    * A doua cifra indica vascozitatea la cald. Cifra 20 e indicata doar iarna cand motorul de multe ori nici nu atinge temperatura de regim. 30 e utilizabil in general cand nu e canicula sau nu se supraincalzeste motorul prin oras,santiere,etc.Sunt insa multe motoare moderne care admit vascozitate din clasa 30 si pe canicula.Sunt uzinate mai precis,cu jocuri mici,la limita necesara si tin bine presiunea si cu acest ulei.Avantajul e ca acest ulei mai putin vascos e framantat mai usor in motor,rezulta frecari mai mici in ulei si rezulta un consum mai mic cu 1...5% fata de uleiul dinclasa 40 in functie de regimul de mers si temperatura ambianta.Cand motorul se uzeaza mai serios cresc jocurile si e nevoie de ulei cu o vascozitate mai mare la cald cum ar fi din clasa 40.Uleiul din clasa 40 face fata si vara la orice motor cu uzuri ce nu depasesc limitele permise de fabricant. Uleiul din clasa 50 la cald e indicat la motoare foarte uzate care tin greu presiunea,consuma mult ulei sau scapa mult ulei la lagarele uzate ale axului cu came(cum e la Dacia clasica la care aceste lagare nu au cuzineti ci sunt practicate direct in bloc)cu dezavantajul unei usoare cresteri de consum de combustibil,dar si cu avantajul unei reduceri a consumului de ulei.50 ar mai fi indicat la solicitari pe vreme foarte calda in santiere grele cu incarcatura foarte mare conditii in care motorul se incalzeste la limita de fierbere a lichidului de racire.Uleiul din clasa 60 e indicat la motoarele suprasolicitate in competitii.
                    * In general,uleiurile cu vascozitatea la ger mai mica au la baza un ulei mai fluid,mai subtire si se consuma mai mult prin evaporare,mai ales cele minerale,fara ca asta sa insemne ca are motorul probleme.Cu cat a doua cifra e mai mare,scade consumul de ulei.
                    * In comert exista aditivi pentru marit presiunea si micsorat fumul albastru la motoarele foarte uzate.De fapt mareste vascozitatea,dar o mareste mai mult sau mai putin si pe cea de la rece.Deci nu sunt prea indicati iarna.Mai bine se cauta ulei cu a doua cifra 50 si nu se mai dau bani si pe aditiv de vascozitate.
                    * Aceste cifre sunt legate de vascozitatea uleiului si atat.NU AU NICIO LEGATURA SEMNIFICATIVA CU CALITATILE DE UNGERE IN CE PRIVESTE UZURILE.Legat de uzuri,depuneri,comportarea cu catalizatorul,cu filtrul de particule se utilizeaza clasificarea pe nivele de performanta.Cele mai utilizate sunt clasificarea americana A.P.I. si europeana ACEA,dar marile firme au si propriile normative.In caietul de intretinere sau manualul de utilizare se specifica ce nivele de performanta trebuie indeplinite.
                    * Marii producatori de uleiuri incearca sa puna pe piata produse adecvate starii de uzura a motorului in ce priveste vascozitatea si pachetul de aditivi,dar e vorba mai mult de chestiuni de amanunt.Criteriile de baza sunt cele de mai sus.

                    Comment


                    • #11
                      daca nu am manualul de utilizare al masini cu gasesc uleiul potrivit pt masina mea (311, cdi din 2001, 2148 cc). nu stiu codul de ex; MB229.1 sau alt cod?
                      Cineflorix trans srl

                      Comment


                      • #12
                        Multumim pentru informatiile utile domnului Tudor B care a avut rabdarea sa ne explice pe indelete semnificatia cifrelor de pe ambalajul bidoanelor de ulei, din ce am inteles la motorul meu care are vreo 300.000 de km, este vorba de un cdi 2200 cmc, pot folosi un ulei MOBIL 10W40 in toate anotimpurile.
                        jocuri cu masini

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF