Citaro LE a câştigat foarte mult pe piaţa transporturilor publice. Cu un aspect distinctiv atrage simpatia pasagerilor şi face o figură frumoasă în traficul urban şi rural.
Materialul profilat, negru, continuu, care prelungeşte parbrizul în jos, permite o camuflare discretă braţelor ştergătoarelor parbrizului, îmbunătăţind astfel aspectul estetic frontal al autobuzului Citaro LE.
Podea joasă
Suprafaţa podelei inferioare a culoarului şi a intrării autovehiculului Citaro LE se potriveşte perfect cu celelalte tipuri de autovehicule Citaro din această gamă. Datorită designului cu podea joasă a jumătăţii frontale a autovehiculului, Citaro LE este eligibil pentru subvenţii în anumite ţări[*].
Vedere bună
Geamurile bine poziţionate cu o lărgime generoasă oferă o atmosferă plăcută. Atât geamurile laterale cât şi parbrizul dispun de izolaţie termică.
Întreţinere
Motorul autobuzului Citaro LE este poziţionat central, făcându-l uşor accesibil. Componentele tehnice sunt uşor şi comod de accesat cu ajutorul uşilor basculante, iar barele de protecţie faţă şi spate pot fi răsucite în jos, creându-se astfel spaţiul necesar. Astfel se reduc timpii morţi datoraţi defecţiunilor maşinilor şi totodată se reduc costurile.
Motoare puternice
Motorul de bază, cu şase cilindri în linie, OM 457 hLA, care a fost testat şi verificat de mai multe ori, are o capacitate cilindrică de doisprezece litri. Acest motor turbodiesel îndeplineşte cele mai înalte cerinţe de performanţă.
Este montat orizontal în interiorul Citaro LE şi este disponibil în două variante , de 220 kW (299 cp) şi 260 kW (354 cp). Cuplul maxim este de 1250 Nm şi respectiv 1600 Nm.
Responsibilitate
BlueTec® reduce emisiile de oxid de azot şi particule fără să mărească consumul de combustibil. Motoarele Euro 4 şi Euro 5 au la bază tehnologia BlueTec® care şi-a dovedit deja valoarea la camioanele Mercedes-Benz Actros.
Datorită tehnologiei diesel BlueTec® ce are la bază SCR (Reducere Catalitică Selectivă), emisiile de oxid de azot au fost reduse cu până la 30% pentru Euro 4 şi cu până la 60% pentru Euro 5.
Ca motor de combustie acesta poate fi optimizat datorită tratamentului suplimentar al gazelor reziduale, un efect secundar pozitiv fiind acela că emisiile de particule comparativ cu Euro 3 au fost reduse cu până la 80% - un argument esenţial în cadrul discuţiilor actuale privind problema particulelor şi a emisiilor de gaze. De asemenea consumul de combustibil este mai mic decât cel al motoarelor anterioare Euro 3. În perioadele în care preţul combustibililor este în continuă creştere acesta reprezintă un beneficiu atractiv al acestui sistem.
Materialul profilat, negru, continuu, care prelungeşte parbrizul în jos, permite o camuflare discretă braţelor ştergătoarelor parbrizului, îmbunătăţind astfel aspectul estetic frontal al autobuzului Citaro LE.
Podea joasă
Suprafaţa podelei inferioare a culoarului şi a intrării autovehiculului Citaro LE se potriveşte perfect cu celelalte tipuri de autovehicule Citaro din această gamă. Datorită designului cu podea joasă a jumătăţii frontale a autovehiculului, Citaro LE este eligibil pentru subvenţii în anumite ţări[*].
Vedere bună
Geamurile bine poziţionate cu o lărgime generoasă oferă o atmosferă plăcută. Atât geamurile laterale cât şi parbrizul dispun de izolaţie termică.
Întreţinere
Motorul autobuzului Citaro LE este poziţionat central, făcându-l uşor accesibil. Componentele tehnice sunt uşor şi comod de accesat cu ajutorul uşilor basculante, iar barele de protecţie faţă şi spate pot fi răsucite în jos, creându-se astfel spaţiul necesar. Astfel se reduc timpii morţi datoraţi defecţiunilor maşinilor şi totodată se reduc costurile.
Motoare puternice
Motorul de bază, cu şase cilindri în linie, OM 457 hLA, care a fost testat şi verificat de mai multe ori, are o capacitate cilindrică de doisprezece litri. Acest motor turbodiesel îndeplineşte cele mai înalte cerinţe de performanţă.
Este montat orizontal în interiorul Citaro LE şi este disponibil în două variante , de 220 kW (299 cp) şi 260 kW (354 cp). Cuplul maxim este de 1250 Nm şi respectiv 1600 Nm.
Responsibilitate
BlueTec® reduce emisiile de oxid de azot şi particule fără să mărească consumul de combustibil. Motoarele Euro 4 şi Euro 5 au la bază tehnologia BlueTec® care şi-a dovedit deja valoarea la camioanele Mercedes-Benz Actros.
Datorită tehnologiei diesel BlueTec® ce are la bază SCR (Reducere Catalitică Selectivă), emisiile de oxid de azot au fost reduse cu până la 30% pentru Euro 4 şi cu până la 60% pentru Euro 5.
Ca motor de combustie acesta poate fi optimizat datorită tratamentului suplimentar al gazelor reziduale, un efect secundar pozitiv fiind acela că emisiile de particule comparativ cu Euro 3 au fost reduse cu până la 80% - un argument esenţial în cadrul discuţiilor actuale privind problema particulelor şi a emisiilor de gaze. De asemenea consumul de combustibil este mai mic decât cel al motoarelor anterioare Euro 3. În perioadele în care preţul combustibililor este în continuă creştere acesta reprezintă un beneficiu atractiv al acestui sistem.
Comment