Salut
Am cumpãrat de curând un Ml 270 din 2004, care mergea bine, mai putin dimineața, când la plecarea de pe loc, se simțea ca și cum ar patina ambreiajul (știu ca nu are ambreiaj, dar e e descrierea cea mai potrivita).
Dupa o informare de câteva zile, pe acest forum și alte siteuri, am apelat la un service pentru schimbare ulei motor, filtru ulei motor, filtru motorina, filtru aer, filtru polen și problematicul ulei la cutia de viteze automata.
Din baia cutiei s-au scurs aproape 5 litri ulei
In timp ce uleiul se scurgea din baie avea o culoare roșiatica, însã în recipient pãrea destul de murdar, iar span în mod excesiv nu am observat, nici magnet în baie nu avea.
Cutia de transfer nu avea bușon de golire
dupã scurgerea uleiului, a spãlat bine baia, a înlocuit filtrul de ulei si garnitura de la baie, și a montat baia la loc.
Întrebarea mare este cât de critic este nivelul uleiului introdus înapoi în cutie, pentru ca deși a scos 5 litri, i introdus înapoi 6 litri (deși eu am recomandat 5 litri, ca asa știam eu, cât ulei scoți tot atât bagi la loc)
Motiv pentru care mi-am confecționat o joja, dupã instrucțiuni de pe net, cu marcaje pentru 25 grade și 80 grade, cu materiale gãsite la îndemâna.
Fata de cea originala e cu 10 mm mai lunga la partea de jos.
Am înțeles ca joja originala nu ajunge pânã la baia de ulei, ea oprindu-se cu 10 mm mai sus de fundul bãii de ulei, datorita rombului din partea de sus.
ȘTIU CA NU ESTE FOARTE PRECISA, dar i-mi oferã o minima indicare a nivelului din baie.
Așadar deci, cu motorul rece dimineața joja a intrat în tubul de la baia cutiei 75 cm, iar nivelul uleiului este mult peste indicatorul rosu de 80 grade
Pentru verificarea la 80 de grade voi folosi un termometru cu laser ? pentru a mãsura temperatura bãii de ulei a cutiei
Si dacã e prea mult ulei cum se scoate ? tot pe la bușon ? ori se poate scoate cu vacuum, la fel ca uleiul de motor ?
Da știu nu este recomandat, o joja originala costa 200 lei, însa pana ajung la reprezentanta (care nu este aproape de mine) am vrut sa am o minima verificare.
Va rog sa ma sfatuiti cum este mai bine.
P. S. Deși nu sunt mecanic auto, lucrez în domeniu tehnic, si am cunoștințe de mecanica, automatizãri, electrotehnica.
Am cumpãrat de curând un Ml 270 din 2004, care mergea bine, mai putin dimineața, când la plecarea de pe loc, se simțea ca și cum ar patina ambreiajul (știu ca nu are ambreiaj, dar e e descrierea cea mai potrivita).
Dupa o informare de câteva zile, pe acest forum și alte siteuri, am apelat la un service pentru schimbare ulei motor, filtru ulei motor, filtru motorina, filtru aer, filtru polen și problematicul ulei la cutia de viteze automata.
Din baia cutiei s-au scurs aproape 5 litri ulei
In timp ce uleiul se scurgea din baie avea o culoare roșiatica, însã în recipient pãrea destul de murdar, iar span în mod excesiv nu am observat, nici magnet în baie nu avea.
Cutia de transfer nu avea bușon de golire
dupã scurgerea uleiului, a spãlat bine baia, a înlocuit filtrul de ulei si garnitura de la baie, și a montat baia la loc.
Întrebarea mare este cât de critic este nivelul uleiului introdus înapoi în cutie, pentru ca deși a scos 5 litri, i introdus înapoi 6 litri (deși eu am recomandat 5 litri, ca asa știam eu, cât ulei scoți tot atât bagi la loc)
Motiv pentru care mi-am confecționat o joja, dupã instrucțiuni de pe net, cu marcaje pentru 25 grade și 80 grade, cu materiale gãsite la îndemâna.
Fata de cea originala e cu 10 mm mai lunga la partea de jos.
Am înțeles ca joja originala nu ajunge pânã la baia de ulei, ea oprindu-se cu 10 mm mai sus de fundul bãii de ulei, datorita rombului din partea de sus.
ȘTIU CA NU ESTE FOARTE PRECISA, dar i-mi oferã o minima indicare a nivelului din baie.
Așadar deci, cu motorul rece dimineața joja a intrat în tubul de la baia cutiei 75 cm, iar nivelul uleiului este mult peste indicatorul rosu de 80 grade
Pentru verificarea la 80 de grade voi folosi un termometru cu laser ? pentru a mãsura temperatura bãii de ulei a cutiei
Si dacã e prea mult ulei cum se scoate ? tot pe la bușon ? ori se poate scoate cu vacuum, la fel ca uleiul de motor ?
Da știu nu este recomandat, o joja originala costa 200 lei, însa pana ajung la reprezentanta (care nu este aproape de mine) am vrut sa am o minima verificare.
Va rog sa ma sfatuiti cum este mai bine.
P. S. Deși nu sunt mecanic auto, lucrez în domeniu tehnic, si am cunoștințe de mecanica, automatizãri, electrotehnica.
Comment