Masina este un G280, 1987, benzina. Din cauza consumului exagerat de ulei (peste 3l/1000km) s-a purces la schimabarea semeringurilor de supape si, surpriza:
se pare ca cel mai fiabil benzinar are probleme majore. Dand jos chiuloasa (sper ca asa se scrie) am observat vreo 2-3 cilindrii zgariati si cateva resturi metalice lipite de pereti. In rest motorul arata OK, fara uzura vizibila (se pare ca masina a mers destul de putin).
Trebuie desfacuta baia de ulei si vazut ce s-a intamplat inauntru, dar solutia data a fost alezare + pistoane noi + segmenti. Problema a devenit grava cand am aflat cat costa un piston: 1100RON!!! Asa ca am incercat sa ma gandesc la ceva solutii alternative:
1. o alta "sursa" de pistoane
2. un alt motor de 2800, dar, cum nu se mai fabrica de ceva ani, e cam loterie si risc sa ma intorc de unde am plecat, dupa ce am cheltuit ceva banuti.
3. sa profit de ocazie si sa ma arunc la un motor mai mare (3.8, 4.5, ...), dar, pe langa dezavantajele de la pct.2. mai vin si probleme de adaptare si gasirea mecanicului (al meu nu vrea sa auda de "bricolari").
Pe de alta parte, am inteles ca daca-l fac pe al meu, voi avea un motor "ca nou", care ma va tine indefinit.
Precizez ca vreau sa tin masina (foarte) multi ani.
Mai sunt si alte variante? Alte sfaturi?
se pare ca cel mai fiabil benzinar are probleme majore. Dand jos chiuloasa (sper ca asa se scrie) am observat vreo 2-3 cilindrii zgariati si cateva resturi metalice lipite de pereti. In rest motorul arata OK, fara uzura vizibila (se pare ca masina a mers destul de putin).
Trebuie desfacuta baia de ulei si vazut ce s-a intamplat inauntru, dar solutia data a fost alezare + pistoane noi + segmenti. Problema a devenit grava cand am aflat cat costa un piston: 1100RON!!! Asa ca am incercat sa ma gandesc la ceva solutii alternative:
1. o alta "sursa" de pistoane
2. un alt motor de 2800, dar, cum nu se mai fabrica de ceva ani, e cam loterie si risc sa ma intorc de unde am plecat, dupa ce am cheltuit ceva banuti.
3. sa profit de ocazie si sa ma arunc la un motor mai mare (3.8, 4.5, ...), dar, pe langa dezavantajele de la pct.2. mai vin si probleme de adaptare si gasirea mecanicului (al meu nu vrea sa auda de "bricolari").
Pe de alta parte, am inteles ca daca-l fac pe al meu, voi avea un motor "ca nou", care ma va tine indefinit.
Precizez ca vreau sa tin masina (foarte) multi ani.
Mai sunt si alte variante? Alte sfaturi?
Comment