Salutare!
Am o nedumerire si apelez la ajutorul Dvs.
Pentru motorul 642 (3L V6 Diesel fara sistem AdBlue) la cati km se face regenerarea filtrului de particule? In cazul autoturismului meu dotat cu motorul mentionat mai devreme, procesul de regerare are loc uneori la ficare 50km(cel mai devreme), 100 sau 200km(cel mai mare interval sesizat de mine), indiferent de conditiile de mers - urban sau extraurban.
Am sesizat ca gradul de incarcare al DPF este direct proportional cu nr de km, nu se incarca tinand cont de presiunea masurata de senzorul DPF (grad de umplere cenusa 0% - imediat dupa regenerare, presiunea este de 8-12hPa. La incrcare de 96% de exemlu, presiunea masurata de senzorul DPF este de doar 17hPa. Intervalul normal fiind de (-40....1250hPa ). Eu nu am vazut niciodata valori de peste 150, nici macar in accelerare.
COncret: DPF se incarca 0,5%, 1% sau 2% particule diesel la fiecare 1 km parcurs, (indiferent de stilul de mers).
Mentionez ca DPF este activ, nu s-a intervenit niciodata asupra acestuia. Motorul are 100mii km reali. Senzor NOU, original, montat si adaptat cu SD.
Nicio eroare, totul functioneaza in parametrii setati de producator.
Eu stiu (si va rog sa ma corectati daca gresesc) ca procesul de regenerare al DPF se declanseaza atunci cand:
1- incarcarea filtrului de particule diesel dupa determinarea prin intermediul senzorului de presiune diferentiala este 100% (sau mai mare) - nu cred ca se aplica in cazul meu, intrucat valoarea masurata de senzor nu depaseste 100hPa.
sau atunci cand
2- cantitatea estimata de funingine ajunge la valoarea de 9 grame ( dar cum este masurata aceasta valoare? Este presetata in ECU in functie de km parcursi, distanta parcursa sau ore de functionare?)
Ale voaste motoare 642 (nu 651 sau alte tipuri), cat de des fac regenerarea DPF?
Va multumesc!
Am o nedumerire si apelez la ajutorul Dvs.
Pentru motorul 642 (3L V6 Diesel fara sistem AdBlue) la cati km se face regenerarea filtrului de particule? In cazul autoturismului meu dotat cu motorul mentionat mai devreme, procesul de regerare are loc uneori la ficare 50km(cel mai devreme), 100 sau 200km(cel mai mare interval sesizat de mine), indiferent de conditiile de mers - urban sau extraurban.
Am sesizat ca gradul de incarcare al DPF este direct proportional cu nr de km, nu se incarca tinand cont de presiunea masurata de senzorul DPF (grad de umplere cenusa 0% - imediat dupa regenerare, presiunea este de 8-12hPa. La incrcare de 96% de exemlu, presiunea masurata de senzorul DPF este de doar 17hPa. Intervalul normal fiind de (-40....1250hPa ). Eu nu am vazut niciodata valori de peste 150, nici macar in accelerare.
COncret: DPF se incarca 0,5%, 1% sau 2% particule diesel la fiecare 1 km parcurs, (indiferent de stilul de mers).
Mentionez ca DPF este activ, nu s-a intervenit niciodata asupra acestuia. Motorul are 100mii km reali. Senzor NOU, original, montat si adaptat cu SD.
Nicio eroare, totul functioneaza in parametrii setati de producator.
Eu stiu (si va rog sa ma corectati daca gresesc) ca procesul de regenerare al DPF se declanseaza atunci cand:
1- incarcarea filtrului de particule diesel dupa determinarea prin intermediul senzorului de presiune diferentiala este 100% (sau mai mare) - nu cred ca se aplica in cazul meu, intrucat valoarea masurata de senzor nu depaseste 100hPa.
sau atunci cand
2- cantitatea estimata de funingine ajunge la valoarea de 9 grame ( dar cum este masurata aceasta valoare? Este presetata in ECU in functie de km parcursi, distanta parcursa sau ore de functionare?)
Ale voaste motoare 642 (nu 651 sau alte tipuri), cat de des fac regenerarea DPF?
Va multumesc!
Comment