tot mai des ma gandesc ca am nevoie de o reparatie capitala la MB-ul meu w123, 200d, '79. Toate celalate, bujii, electromotor, reglaj supape sunt in regula si tot am probleme cu pornirea. Si se pare ca nu-i usor sa gasesti in Cluj un service bun unde poti sa-ti testezi compresia. Noah in fine. De pornit porneste dar nu la prima cheie. Asta inseamna uzura la toate cele enumerate mai sus(bujii, electromotor si baterie). Am gasit un mecanic dar parca nu-i prea dispus sa imi faca compresia. Mai degraba mi-ar schimba motorul. Lucru pe care din apucaturi personale nu vreau sa-l fac. Sigur ca omu' s-ar lega sa mi-l faca ca doar sunt banii mei si, surpriza, s-ar putea sa asist si eu la operatiuni. Prima intrebare: tipu' mi-a spus ca trebuie honuit blocul motor. TREBUIE? Undeva am citit ca nu-i nevoie pentru ca exista camasile care se schimba. A doua intrebare: ar fi posibil sa am nevoie doar de segmenti? Cineva mi-a spus ca operatia de segmentare nu isi merita banii ca nu-i prea rezistenta si ca, in cazul meu, trebuie refacut tot motorul. Oare puteti sa-mi detaliati putin intreaga operatiune in cazul reparatiei capitale? Cam ce se cere? Cat costa piesele si alte diverse operatiuni?
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Reparatie capitala
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Am fost si eu in aceiasi situatie cu tine. AM HONUIT BLOCUL SI AM PUS PISOANE DE COTA 1 SI SEGMENTI NOI. ATENTIE! Crescand compresia este posibil sa cedeze cuzinetii de bila . Trebuie verificata uzura acestora ca sa nu muncesti de doua ori! Sa verifici si uzura ghidurilor de supape ( mai ales admisia ca altfel mananca ulei si scoate fum) .
Comment
-
Originally posted by calix View PostAm fost si eu in aceiasi situatie cu tine. AM HONUIT BLOCUL SI AM PUS PISOANE DE COTA 1 SI SEGMENTI NOI. ATENTIE! Crescand compresia este posibil sa cedeze cuzinetii de bila . Trebuie verificata uzura acestora ca sa nu muncesti de doua ori! Sa verifici si uzura ghidurilor de supape ( mai ales admisia ca altfel mananca ulei si scoate fum) .
Comment
-
io pe vremuri duceam chiuloasa la facut la Bujoreni,scaune,simeringuri supape schimbate,planat,si la unele masini si capacul mic de distributzie planat cu chiuloasa impreuna.Aia lucrau bine si ma anuntzau daca ghidurile erau de schimbat.....urma verificat uzuri cuzineti si vilbrochen(La MB nu prea se duc deoarece sunt latzi)si vajnica verificare uzura camasi(bloc)dupa caz si pistoane-segmentzi.Atentzie-la unele auto exista cota intermediara de reparatzie(adica intre standard si 1)La camasi-segmentzi-simeringuri-atentzie la calitatea pieselor ce pui.Set de garnituri parte inferioara,superioara sau integral,pishatzii aferentzi si manopera.....altfel spus,totzi fac motoare,dar de mers fara probleme putzine merg...
Comment
-
Cu un test de compresie trebuie început, aşa cum zice şi Fane. Dacă sunt diferente mari între cilindri, poate fi vorba de segment rupt (cel de compresie) sau scăpări între supape şi scaune la cilindrul respectiv. Din păcate segmenţii se vând la set şi nu scapi mai ieftin chiar dacă nu sunt toate pistoanele afectate. În celălalt caz, prin rectificarea elementelor afectate, se obţine ameliorarea dorită. Dacă pornirile dificile sunt rezultatul uzurii elementelor de etanşare şi a cămăşilor, schimbarea segmenţilor cu alţii de aceiaşi cotă nu prea schimbă lucrurile în mod semnificativ. Pe de altă parte, schimbarea cotei de reparaţie implică inlocuirea pistoanelor şi honuirea blocului. Costurile cresc foarte mult şi s-ar putea să preferi schimbarea motorului. Si această variantă are inconvenientele ei, pentru că nu prea poţi să ştii ce resurse mai are acel motor.
Varianta reparării motorului, în ipoteza ignorării costurilor, duce de obicei la obţinerea unui motor bun, dar are o verigă slabă, aceasta fiind honuirea. Se ştie că tratamentul aplicat cămăşilor (cementarea lor) pentru a rezista la frecare şi temperaturi înalte, este un tratament de suprafaţă nu de profunzime. Honuirea nu face decăt să înlăture parţial această peliculă dură, uzurile funcţionale ce apar, fiind considerabil accelerate. Din experienţa unui prieten, fan cobra, a dorit să-şi facă motorul nou, (240D) înlocuind totul în el, segmenti, cuzineţi, arbore cotit, cu piese noi şi originale. A schimbat de asemenea pompa de injecţie. Rezultatul a fost un motor excelent, cu acel sunet inconfundabil de diesel de Mercedes. Folosea acea maşină pentru a face taximetrie şi după nici doi ani cam pe la 65000 km au reapărut problemele, porniri greoaie, fum la eşapament, etc. La demontarea motorului, s-a constatat o uzură foarte pronunţată a cămăşilor, restul era perfect.
Comment
-
pai tot s-ar merita. 60 de mii de km eu ii fac in 4-5 ani si pana atunci poate gasesc vreo solutie sa-mi aduc unu' (motor) mai putin folosit de pe undeva din strainezia. In curand ajung si la testul respectiv de compresie. Ce e ciudat ca doar intr-un singur loc in judet am gasit un service care sa aiba instrumente de masurare bune.
Comment
-
asa am facut eu. motorul era compromis. masina de firma lovita baia de patron ....motor gripat. ce am facut. am luat un motor doar bloc, vibrochen, pistoane si biele si baie bineinteles. era desfacut. la cota standard masurata. 750 E. totul impecabil de la unii din Craiova sa aiba sanatate ca si acum porneste la sfert de cheie dupa 2 ani. si am bagat set motor ma rog ...
by de way. am cele de mai sus de la motorul vechi. le dau ff ieftin. un singur piston era blocat in partea de sus se putea face dar trebuiau schimbate bielele si era de dus motorul la honuit si asta se facea la cj sau sm si eu fiind din oradea am zis ca nu merita.
asa ca eu zic sa cauti un motor desfacut, un meserias bun si ca la mine dupa ce a pus ultima piulita l-a pornit pe masa de lucru de la prima incercare. si acuma merge ca o pisica ca un zurgalau .
Comment
-
Originally posted by Nelu Patrascu View PostCu un test de compresie trebuie început, aşa cum zice şi Fane. Dacă sunt diferente mari între cilindri, poate fi vorba de segment rupt (cel de compresie) sau scăpări între supape şi scaune la cilindrul respectiv. Din păcate segmenţii se vând la set şi nu scapi mai ieftin chiar dacă nu sunt toate pistoanele afectate. În celălalt caz, prin rectificarea elementelor afectate, se obţine ameliorarea dorită. Dacă pornirile dificile sunt rezultatul uzurii elementelor de etanşare şi a cămăşilor, schimbarea segmenţilor cu alţii de aceiaşi cotă nu prea schimbă lucrurile în mod semnificativ. Pe de altă parte, schimbarea cotei de reparaţie implică inlocuirea pistoanelor şi honuirea blocului. Costurile cresc foarte mult şi s-ar putea să preferi schimbarea motorului. Si această variantă are inconvenientele ei, pentru că nu prea poţi să ştii ce resurse mai are acel motor.
Varianta reparării motorului, în ipoteza ignorării costurilor, duce de obicei la obţinerea unui motor bun, dar are o verigă slabă, aceasta fiind honuirea. Se ştie că tratamentul aplicat cămăşilor (cementarea lor) pentru a rezista la frecare şi temperaturi înalte, este un tratament de suprafaţă nu de profunzime. Honuirea nu face decăt să înlăture parţial această peliculă dură, uzurile funcţionale ce apar, fiind considerabil accelerate. Din experienţa unui prieten, fan cobra, a dorit să-şi facă motorul nou, (240D) înlocuind totul în el, segmenti, cuzineţi, arbore cotit, cu piese noi şi originale. A schimbat de asemenea pompa de injecţie. Rezultatul a fost un motor excelent, cu acel sunet inconfundabil de diesel de Mercedes. Folosea acea maşină pentru a face taximetrie şi după nici doi ani cam pe la 65000 km au reapărut problemele, porniri greoaie, fum la eşapament, etc. La demontarea motorului, s-a constatat o uzură foarte pronunţată a cămăşilor, restul era perfect.
acest tratament poate atinge adancimi de difuzie a stratului de carbon de pana la 0,8 mm
Procedeul de finisare a suprafetei prin honuire este un procedeu prin care se micsoreaza rugozitatea suprafetei cilindrului si Nu se pune problema micsorarii stratului cementat.Prin honuire ,microasperitatile din cilindru se micsoreaza la val de pana la val de 0,03 ,ca atare ,ori cementarea nu s-a facut ...ori s-a aplicat un alt procedeu inainte prin care s-a inlaturat stratul cementat,ca atare nu a mai ramas nimic pt,cementare.
in rest toata stima
steen
Comment
-
Eu am alergat la curse cu motoare cu blocuri bucsate si nu au aparut uzuri ... depinde foarte mult si cine face operatia si ce tip de segmenti folosesti ...
Am facut un motor de Opel 2.0 16V cu bloc bucsat si dupa vreo 20000 km mers aproape numai la sarcini maxime nu avea pic de uzura in camasi ... s-a spart un piston in schimb .... dar camasile erau brici cand am dar chiulasa jos...
Si mai depinde foarte mult si de rodajul segmentilor si de cota la care este camasa executata fata de piston1991 R129 300SL-24
1991 w124 300CE-24
1993 w202 C280
1978 w116 450SEL 6.9
1987 w201 190E 2.0
1991 Lancia Thema 8.32 Ferrari
Comment
-
Originally posted by steen View PostReF: tratament termochimic de Cementare.
acest tratament poate atinge adancimi de difuzie a stratului de carbon de pana la 0,8 mm
Procedeul de finisare a suprafetei prin honuire este un procedeu prin care se micsoreaza rugozitatea suprafetei cilindrului si Nu se pune problema micsorarii stratului cementat.Prin honuire ,microasperitatile din cilindru se micsoreaza la val de pana la val de 0,03 ,ca atare ,ori cementarea nu s-a facut ...ori s-a aplicat un alt procedeu inainte prin care s-a inlaturat stratul cementat,ca atare nu a mai ramas nimic pt,cementare.
in rest toata stima
steen
Pt. alternativa romaneasca, bucsarea motorului, se mai impune acest tratament? Ce e de preferat bucsatul sau schimbul camasilor?
Am mai gasit ceva: http://www.upg-ploiesti.ro/col/curs_...lul8_3_3_2.htm ; Se aplica si la motoare?
Mai avem ceva: http://www.referatele.com/referate/d...EFECTIUNIL.php
Se pare ca sunt prea multi factori care influenteaza starea motorului. O reparatie in garaj facuta intr-o zi pare a fi o replica de gradinita a ceea ce se intampla de fapt cu un motor!Last edited by VLADD; 12-23-2009, 21:07 PM.
Comment
-
Thread-ul este vechi , dar informatiile sunt mereu de actualitate .
Blocul motor OM 616 si OM 617 are urmatoarele cote de alezare :
- cota 0 : 90 , 898 - 90 , 908 mm .
- cota 1 : 90 , 908 - 90 , 918 mm .
- cota 2 : 90 , 918 - 90 , 928 mm .
Ovalizare si conicitate 0 , 014 mm .
Camasile de cilindrii se executa prin turnare din fonta cenusie aliata , de obicei cu crom , si se monteaza in blocul motor prin presare . Dupa aceea urmeaza operatia de honuire , formandu-se imperecherea piston + camase .
Fiecare cota de alezare , are in componenta setului , pistoane si segmenti , cota 0 , 1 si 2 de reparatie .
Comment
Comment