Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Galeria de admisie CDI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galeria de admisie CDI

    Ma tot documentez de ceva timp în legătură cu galeria de admisie la motoarele CDI, care cred că e considerată de Mercedes o "consumabilă de lux" pentru că:
    • deşi s-a dovedit că e o piesă care se defectează frecvent, nu au făcut nimic în privinţa ei (problema asta apare la toate motoarele cdi din '99 până în 2008 cel puţin, şi probabil în timp va apărea şi la modelele mai noi)
    • deşi aeropaleţii / clapetele care se uzează se pot înlocui foarte uşor, Mercedes nu aduc decât piesa completă (galerie + aeropaleţi / clapete) la preţuri destul de mari

    Lovindu-mă de problema galeriei de admisie defecte, mi-am pus următoarele întrebări:
    1. Se găsesc undeva aeropaleţii de vânzare sub formă de kit de reparaţii?
    2. A refăcut până acum cineva aeropaleţii la strung sau la firme ce se ocupă cu prelucrarea metalului?
    3. Unde aş putea reface aeropaleţii respectivi din plastic (am codul polimerului din care sunt făcuţi)?


    Şi ultima întrebare, şi care reprezintă cea mai mare dilemă pentru mine e următoarea:

    De ce au pus aeropaleţii aceia pe admisie?

    După mine aerul ar trebui să intre cât mai liber către motor şi în cantitate cât mai mare (că doar de asta s-au inventat turbo şi kompressor), de ce l-ar bloca?

    M-am gândit iniţial că ar fi vorba de limitarea consumului (puţin aer -> ardere incompletă -> valorile de la sonda lambda anunţă calculatorul şi acesta limitează motorina), dar nu are nici o logică din moment ce ar putea limita motorina direct din injecţie.

    Apoi ar mai fi posibil să aibă acelaşi efect ca şocul de la vechea dacie, dar iar nu văd de ce ar fi pus câte un aeropalet pe fiecare cilindru când puteau să pună unul singur mai mare pe toata admisia (ceva de mărimea EGR-ului) şi rezulta un mecanism mult mai robust şi mai puţin complicat.

    Ţinând cont că în fiecare cilindru intră 2 tevi din admisie, una fiind liberă (cea cu diametru mai mic), şi una fiind blocată sau deschisă de către aeropalet, singurul avantaj al faptului ca aeropaletul stă închis până când motorul are nevoie de aer ar fi faptul că în spatele aeropaletului se formează un fel de "rezervă de aer", care poate fi folosită imediat când este nevoie (efect de buffer).

    Dacă ăsta ar fi singurul motiv pentru care au gândit sistemul aşa, atunci:

    Ce dezavantaje avem dacă anulăm aeropaleţii respectivi?

    Eu unul mă pot lipsi de efectul acela de buffer, chiar dacă el înseamnă că o să am ceva întârzieri pe acceleraţie de ordinul a câtorva zecimi de secundă.
    Last edited by Luxian; 06-27-2010, 19:43 PM.
    ...

  • #2
    Am revenit cu câteva noutăţi în legătură cu subiectul. Deşi pare că mă străduiesc singur, din moment ce nu-şi mai dă nimeni cu părerea, sper să fie de folos cuiva.


    1) Am vorbit cu un mecanic şi mi-a zis că pot anula liniştit aeropaleţii, doar că o să am probleme cu relantiul iarna. Adică nu o să-mi meargă motorul rotund când e rece afară.

    Aştept să vedem dacă ştie cineva ceva în legătură cu asta. Chiar nu şi-a anulat nimeni galeria de admisie la CDI?

    2) O veste bună ar fi că sunt nişte băieţi în Iaşi care recondiţionează clapetele. Cică le încarcă cu plastic astfel încât să elimine uzura din ax, şi pe deasupra le mai acoperă cu o foiţă din oţel pe o parte, ca să le întărească.

    Orice informaţie şi părere în plus e binevenită. Eu unul intenţionez să încerc una săptămâna viitoare.

    3) Nişte poze cu galeria şi aeropaleţii. Sper să fie de folos celor care vor să-şi repare galeriile acasă sau chiar să le recondiţioneze. Demontarea şi montarea aeropaleţilor pe galerie e relativ simplă. Tot ce trebuie este puţină răbdare să nu rupi plasticele (care sunt puţin cam fragile după expunerea la căldură).

    Galeria de admisie, privire de ansamblu.





    Aeropaleţii:




    Poză din timpul demontării unui aeropalet


    Un fel de clips de siguranţă.
    Dacă nu mă înşel vine odată cu motoraşul de comandă
    dacă îţi cumperi motoraş nou (nu e sigur, e doar din auzite)


    Un suport de aeropalet. Nu iese tot timpul uşor, dar cu răbdare...


    Aeropaletul, sau veriga slabă a întregului ansamblu.
    Acesta e aproape întreg, are doar uzură pe ax
    (care nu se prea vede în poză)



    Aeropalet văzut din laterală.
    Se observă uzura în partea de sus la ax (e mult mai subţire).


    Mai am câteva filmuleţe cu desfacerea lor şi câteva poze. Dacă e cineva interesat le pot trimite. Până atunci caut pe cineva care le poate recondiţiona (fie din plastic, fie din metal)

    Update:

    part 1


    part 2

    Last edited by Luxian; 07-31-2012, 11:29 AM. Reason: adăugat filmulețe
    ...

    Comment


    • #3
      Salut,

      Nu ai putea sa-ti faci o matrita din silicon la un aeropalet , si dupa ce ai matrita sa torni in ea rasina epoxy, este rezistent la temperatura-inghet-solventi, eu imi fac naluci de pescuit in felul acesta, daca vrei mai multe detalii cum sa-ti faci matrita spune-mi ca te ajut, este banal.

      PS defapt daca ma uit la aeropaletul ala este chiar banal sa-l faci crede-ma.

      Alin Arad

      Comment


      • #4
        Salut, interesantă ideea ta. Însă, am câteva nelămuriri:

        1. Crezi că pot face corectarea uzurii pe ax, folosind astfel de matriţe? Nu de alta, dar e puţin probabil să găsesc un aeropalet întreg după care să fac matriţă.
        2. În partea de sus a aeropaletului e un filet, unde intră un şurub subţire. Ar rezista materialul propus de tine dacă pun un holtzsurub acolo?
        3. Dacă nu mă înşel cred că am şi codurile polimerilor folosiţi. Matricea merge doar cu răşină.

        Mersi mult pentru idee, s-ar putea să te rog să-mi trimiţi mai multe detalii pe PM dacă ai timp. Sunt dispus să încerc dacă zici că aş putea rezolva ce am scris mai sus.
        ...

        Comment


        • #5
          La un atelier mecanic , nu ai reusi sa le refaci dintr-un material metalic?

          Comment


          • #6
            In legatura cu aeropaletii: Seful meu a avut un ,,ochios" la care a avut probleme cu aeropaletii ,la demontare citiva dintre ei chiar nu au mai fost de gasit ,a cumparat galerie noua ( 4900 ron acum vre-o 3 ani) a montat galeria iar la pornire a avut neplacuta surpriza ca ,calculatorul sa nu ii ,,recunoasca " galeria noua ,ramasese eroarea in calculator iar motorasele nu actionau paletii ca atare scotea un fum de spuneai ca e tractor U650 , a chemat un ,,meserias" sa ii stearga erorile din calculator doar ca respectivul nu stiu unde si cum a umblat ca masina nu mai recunostea cheia deloc ,a fost tarata la propriu pe platforma si vanduta .

            Comment


            • #7
              Originally posted by Luxian View Post
              Salut, interesantă ideea ta. Însă, am câteva nelămuriri:

              1. Crezi că pot face corectarea uzurii pe ax, folosind astfel de matriţe? Nu de alta, dar e puţin probabil să găsesc un aeropalet întreg după care să fac matriţă.
              2. În partea de sus a aeropaletului e un filet, unde intră un şurub subţire. Ar rezista materialul propus de tine dacă pun un holtzsurub acolo?
              3. Dacă nu mă înşel cred că am şi codurile polimerilor folosiţi. Matricea merge doar cu răşină.

              Mersi mult pentru idee, s-ar putea să te rog să-mi trimiţi mai multe detalii pe PM dacă ai timp. Sunt dispus să încerc dacă zici că aş putea rezolva ce am scris mai sus.
              Salut,

              Crede-ma ca merita incercat, iti voi trimite pe MP astazi niste lincuri cum sa faci matrite din silicon, in principiu iti trebuie o teava unde sa intre piesa dorita si in care torni siliconul, rasinile epoxi sunt foarte rezistente, pot fi strungite se poate face filet, ideea este sa faci mixul cum trebuie, sper sa gasesc lincurile daca nu voi detaila aici pas cu pas cum se face, corectarea uzurii pe ax se face relativ usor, cand faci matrita o faci pe axele cu erori cu o anumita toleranta astfel ca dupa ce scoti piesa sa ai de unde `corecta`,

              Respect, Alin Arad.

              Comment


              • #8
                @grigorean: Am fost cu ei la cineva ce lucra la o uzină mecanică. Mi-a zis că se pot face, doar că dureză super mult prelucrarea la fiecare în parte. Mi-a zis să încerc mai degrabă la o turnătorie. Turnătorie nu am găsit, şi din câte ştiu eu costă mult să-ţi facă matriţa, apoi piesele o să fie ieftine. Nu am de gând să plătesc matriţa de unul singur şi apoi să nu mai am ce face cu ea.

                @Eugen Gaftoneanu: Cu toţi mecanici cu care am luat legătura, toţi au zis că nu trebuie resetat nimic în calculator. La şeful tău aţi schimbat doar galeria sau şi motoraşul de comandă? E posibil să fi fost motoraşul ars, sau să mai fi avut şi altă problemă. Eroare de galerie nu e permanentă, dispare când opreşti şi porneşti din nou motorul, deci nu poate fi de la aia.

                @entty: Dacă pot fi prelucrate cum zici tu, atunci clar merită o şansă. Aştept linkurile de la tine. Chiar dacă e cel mai probabil să comand o galerie recondiţionată zilele astea, o să-ncerc şi metoda ta, să recondiţionez galeria ce o voi demonta. Sunt dispus să o dau cuiva care vrea să o încerce. Ar fi o rezolvare destul de ieftină la o problemă destul de costisitoare...
                ...

                Comment


                • #9
                  Eu am fost doar spectator ,a lucrat altcineva la ea care avea mai multa experienta in domeniu decat mine si totusi nu a reusit sa ii dea de cap singura solutie gasita atunci a fost de a reseta calculatorul

                  Comment


                  • #10
                    Salut,



                    Am revenit cu un linc cu una din metode cum se poate confectiona o matrita de silicon, in linc este explicat pas cu pas procedeul, dar in cazul de fata in loc de plumb se toarna rasina epoxi, la noi pe piata exista si ce folosesc eu este: UHU si
                    Bison (Selgros), sau daca ai cine sa aduca din state ar fi DEVCON care este tot ok, ideea este ca atunci cand amesteci rasinele intre ele, sa le incalzesti intr-un vas cu apa calda sa se omogenizeze mai bine si sa elimini bulele de aer ce s-ar putea forma prin amestecul rasinii la turnare, rasinile au timp de uscare ce difera de la 5 minute la 30 minute, iti recomand timp de uscare mai mare, eu am facut odata un surub si piulita cu o matrita, binenteles doar sa vad cum iasa si crede-ma ca a iesit, foloseste-ti imaginatia sa iasa cat mai bine,

                    Alin Arad

                    Comment


                    • #11
                      Dupa ce va rezolvati problema cu galeria de aspiratie si daca nu reusiti sa scapati de P1189 veniti la mine.

                      Comment


                      • #12
                        @entty: Mersi mult de link. Cred că se pot confecţiona şi clapetele cu metoda prezentată de tine. Numai că trebuiesc finisate apoi manual.
                        ...

                        Comment


                        • #13
                          Salut,

                          In principiu nu ar fi vevoie, daca piesa dupa care faci matrita o cureti ca si noua, dar cu un smirghel fin se rezolva,

                          Respecte,

                          Comment


                          • #14
                            Daca puteti face treaba asta cu atit mai bine. Fiindca mie mi-ar mai lua inca o zi in plus. Insa si daca dupa ce puneti la punct galeria din punct de vedere mecanic nu reusiti sa scapati de P1189 atunci ne auzim si ii dam de cap.
                            Originally posted by entty View Post
                            Salut,

                            In principiu nu ar fi vevoie, daca piesa dupa care faci matrita o cureti ca si noua, dar cu un smirghel fin se rezolva,

                            Respecte,

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Luxian View Post
                              Ma tot documentez de ceva timp în legătură cu galeria de admisie la motoarele CDI, care cred că e considerată de Mercedes o "consumabilă de lux" pentru că:
                              • deşi s-a dovedit că e o piesă care se defectează frecvent, nu au făcut nimic în privinţa ei (problema asta apare la toate motoarele cdi din '99 până în 2008 cel puţin, şi probabil în timp va apărea şi la modelele mai noi)
                              • deşi aeropaleţii / clapetele care se uzează se pot înlocui foarte uşor, Mercedes nu aduc decât piesa completă (galerie + aeropaleţi / clapete) la preţuri destul de mari

                              Lovindu-mă de problema galeriei de admisie defecte, mi-am pus următoarele întrebări:
                              1. Se găsesc undeva aeropaleţii de vânzare sub formă de kit de reparaţii?
                              2. A refăcut până acum cineva aeropaleţii la strung sau la firme ce se ocupă cu prelucrarea metalului?
                              3. Unde aş putea reface aeropaleţii respectivi din plastic (am codul polimerului din care sunt făcuţi)?


                              Şi ultima întrebare, şi care reprezintă cea mai mare dilemă pentru mine e următoarea:

                              De ce au pus aeropaleţii aceia pe admisie?

                              După mine aeerul ar trebui să intre cât mai liber către motor şi în cantitate cât mai mare (că doar de asta s-au inventat turbo şi kompressor), de ce l-ar bloca?

                              M-am gândit iniţial că ar fi vorba de limitarea consumului (puţin aer -> ardere incompletă -> valorile de la sonda lambda anunţă calculatorul şi acesta limitează motorina), dar nu are nici o logică din moment ce ar putea limita motorina direct din injecţie.

                              Apoi ar mai fi posibil să aibă acelaşi efect ca şocul de la vechea dacie, dar iar nu văd de ce ar fi pus câte un aeropalet pe fiecare cilindru când puteau să pună unul singur mai mare pe toata admisia (ceva de mărimea EGR-ului) şi rezulta un mecanism mult mai robust şi mai puţin complicat.

                              Ţinând cont că în fiecare cilindru intră 2 tevi din admisie, una fiind liberă (cea cu diametru mai mic), şi una fiind blocată sau deschisă de către aeropalet, singurul avantaj al faptului ca aeropaletul stă închis până când motorul are nevoie de aer ar fi faptul că în spatele aeropaletului se formează un fel de "rezervă de aer", care poate fi folosită imediat când este nevoie (efect de buffer).

                              Dacă ăsta ar fi singurul motiv pentru care au gândit sistemul aşa, atunci:

                              Ce dezavantaje avem dacă anulăm aeropaleţii respectivi?

                              Eu unul mă pot lipsi de efectul acela de buffer, chiar dacă el înseamnă că o să am ceva întârzieri pe acceleraţie de ordinul a câtorva zecimi de secundă.
                              MB sustine urmatoarele:

                              In dreptul fiecarui cilindru se afla 'o galerie de admisie si o galerie de admisie turbionara', adica cea care se acopera cu paletul si cea care ramane deschisa, care probabil este mai subtire.

                              In domeniul de turatie si sarcina mica, galeria principala se inchide prin clapete. Intreaga masa de aer, trece acum doar prin 'galerie de admisie turbionara'. Se produce astfel o gatuire a admisiei, care de fapt se traduce printr-o crestere a presiunii aerului spre cilindru. Prin aceasta crestere fortata a presiunii aerului se produce un amestec efectiv a carburantului cu aerul. Astfel se imbunatateste combustia, prin care se obtine un cuplu mare si mai ales o diminuare a particulelor 'negru de fum' in gazele arse.

                              Mai departe, galeriile de admisie se deschid odata cu cresterea turatie, astfel incat in permanenta sa se obtina presiunea corecta functie de masa de aer care intra in admisie (reglat electronic conform mapelor prestabilite de calculatorul CDI).
                              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                              www.mbretrofit.ro

                              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF