De la fizica am invatat ca randamentul unui motor este,pe intelesul omului de rand,cat de mult lucru mecanic se obtine din energia folosita(consumata).
Motoarele otto moderne,au un randament de 20-25%.Asta inseamna ca din 1000Kj de energie din benzina,ele pot produce un lucru mecanic de 200-250Kj.
Asta atata timp cat un motor de 2 litri are cam acelasi randament ca motorul de 3,2 litri,inseamna ca ambele motoare,iti duc masina la fel de multi kilometri cu o anumita cantitate de benzina.
Sa luam un E 200 si un E 320.Ambele masini au cam aceeasi greutate.Daca ar parcurge amandoua masinile acelasi traseu cu aceleasi variatii de viteza,franari,demaraje la fel de puternice,etc,atunci ambele motoare ar produce cam acelasi lucru mecanic(aproximativ).
Atata timp cat ambele motoare,au cam acelasi randament,consumul rezultat va fi acelasi (aproximativ) in ambele cazuri.
In realitate nu este chiar asa,pt ca atunci cand ai o masina mai puternica vei conduce mai sportiv,vei demara mai puternic si astfel,pe aceeasi distanta vei consuma mai mult lucru mecanic decat cel cu masina mai slaba.Dar tu,posesor al masinii puternice, ai posibilitatea sa mergi "lenes" si sa consumi la fel precum cel cu motor mai mic.
Am mai jos dovada acestui fapt.Masina mea cu motor de 2,8 litri si 204cp,a realizat un consum de 6,1% la media de 65km/h si de 6,7% la 90 km/h,tocmai din cauza ca am mers usurel ca si cum as fi avut nu 204cp in demaraje ci doar vreo 110-130cp.
Dar ideea este ca,atata timp cat un motor fie el de 2 litri sau de 3,2 litri,fie el de 1,6 litri sau de 4,3 litri,va consuma atat de mult functie de lucrul mecanic care il va face.Adica de stilul de condus al soferului.Pentru ca toate motoarele moderne au cam acelasi randament,si sunt capabile sa dezvolte din 3 litri de benzina de ex,cam acelasi lucru mecanic.Important este cum decizi tu sa-l folosesti.Poti sa-l consumi pe tot din cateva demaraje f puternice sau sa-l consumi lent intr-un drum mult mai lung fara accelerari si franari bruste.
Motoarele otto moderne,au un randament de 20-25%.Asta inseamna ca din 1000Kj de energie din benzina,ele pot produce un lucru mecanic de 200-250Kj.
Asta atata timp cat un motor de 2 litri are cam acelasi randament ca motorul de 3,2 litri,inseamna ca ambele motoare,iti duc masina la fel de multi kilometri cu o anumita cantitate de benzina.
Sa luam un E 200 si un E 320.Ambele masini au cam aceeasi greutate.Daca ar parcurge amandoua masinile acelasi traseu cu aceleasi variatii de viteza,franari,demaraje la fel de puternice,etc,atunci ambele motoare ar produce cam acelasi lucru mecanic(aproximativ).
Atata timp cat ambele motoare,au cam acelasi randament,consumul rezultat va fi acelasi (aproximativ) in ambele cazuri.
In realitate nu este chiar asa,pt ca atunci cand ai o masina mai puternica vei conduce mai sportiv,vei demara mai puternic si astfel,pe aceeasi distanta vei consuma mai mult lucru mecanic decat cel cu masina mai slaba.Dar tu,posesor al masinii puternice, ai posibilitatea sa mergi "lenes" si sa consumi la fel precum cel cu motor mai mic.
Am mai jos dovada acestui fapt.Masina mea cu motor de 2,8 litri si 204cp,a realizat un consum de 6,1% la media de 65km/h si de 6,7% la 90 km/h,tocmai din cauza ca am mers usurel ca si cum as fi avut nu 204cp in demaraje ci doar vreo 110-130cp.
Dar ideea este ca,atata timp cat un motor fie el de 2 litri sau de 3,2 litri,fie el de 1,6 litri sau de 4,3 litri,va consuma atat de mult functie de lucrul mecanic care il va face.Adica de stilul de condus al soferului.Pentru ca toate motoarele moderne au cam acelasi randament,si sunt capabile sa dezvolte din 3 litri de benzina de ex,cam acelasi lucru mecanic.Important este cum decizi tu sa-l folosesti.Poti sa-l consumi pe tot din cateva demaraje f puternice sau sa-l consumi lent intr-un drum mult mai lung fara accelerari si franari bruste.
Comment