Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

GPL auto, tipuri de instalatii si eficienta lor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Intr-adevar, e voba de calitate, si de eternii meseriashi, care sint greu de gasit.
    Gepeleul e mai putzin poluant, dar de ce nu este agreat la norma de poluare, este unul din marile mistere ale universului pentru mine.

    Comment


    • #17
      Pentru ca iti permite sa folosesti o masina veche fara sa te doara buzunarul, ceea ce inseamna ca nu mai esti constrans sa iei o masina noua, deci nu mai aduci profit si daca nu aduci profit grupurilor grele de interese din tarisoara asta, nu mai esti prieten. De-aia nu e agreat.

      Comment


      • #18
        eu am pe 190 o instalatie milano si merge f bine masina. mai merg cu ea pe la gazarie o data la 3 luni s-o mai regleze baietii, ca imi bag eu degetele prin dansa si o fac de ori nu mai trage ori consuma ca la balamuc. in rest, la mers sportiv consuma 15%, iar la 120-130 (afara) consuma fix 10%. deci? super ok

        Comment


        • #19
          Eu sunt la al 3 lea MB doua 190E 2.0 si in prezent am un C280 din 96 toate au avut gpl.Cine se mai da pe benzina nu a studiat problema de teama sau din povesti gen 'amestec uscat','bomba' etc. Am facut un calcul si in 6 ani amortizez pretul masinii (cca 30000 km/an)
          durata de viata a motorului creste cu cca25% ,iar problemele de demaraj depind de amestecul reglat de mester,ceea ce la injectie nu se mai poate face.
          Mercedes-Benz w202, C280, 1996
          Honda Accord 2.0MT, benzina ,2007

          Comment


          • #20
            cu riscul sa ma repet,totul depinde de gradul de informare,eficientza instalatziei,trecerea de pe gaz pe benzina si invers perceptibila sau nu,+performantzele masinii pe gpl sunt in functzie de cit cheltui pe instalatia respectiva.Dar am gasit si AUDI S8 pus pe gpl,omul vroia 7500 pe masina si daduse 3000 numai pe instalatie+montaj...eu la o masina pina in 5000 de euri am ales o instalatie in jur de 1000-1300 euro.....de gustibus

            Comment


            • #21
              Observatie personala :am imprumutat astazi de la un prieten un Renault Laguna pus pe gaz de vre-o saptamana.Instalatie de duzina.Prima umplere la MOL .Omul cam nemultumit (consum maricel -la gaz- , lipsa majora de putere la trecerea pe gaz). Atentionat ca-i cam goala butelia m-am dus sa alimentez. Stupoare ! Pana sa alimentez , afirmatiile prietenului s-au dovedit corecte(cel putin cu privire la lipsa majora de putere). Dupa alimentare , putere sensibil egala cu cea pe benzina ,mers mai rotund, ce mai , alta masina !. Concluzia - atentie la gazul folosit. Culmea e ca era o statie amarata "no name" gasita in drum . Sau poate tocmai d'aia ?

              Comment


              • #22
                Va salut! Si eu am (de 5 ani) un Renault Laguna I din '95 pe GPL ( asa am luat-o), in toti acesti ani nu i-am schimbat nici macar o bujie decat filtre si ulei si a muncit din greu masina, benzina nu vede decat la pornire si oprire iar mersul pe gaz difera de la o alimentare la alta.

                Comment


                • #23
                  Voi cum aveti prinsa butelia de gaz in portbagaj?
                  Mi-as pune si eu dar nu vreau sa-mi faca schweizer contra-aripile cu bara aia care tine butelia.

                  Comment


                  • #24
                    Va salut! Uitati-va putin aici ca idee www.agrom.ro si eu vreau sa pun pe un 190E 1,8
                    Toate cele bune!

                    Comment


                    • #25
                      Salut!
                      Cred ca pot sa va ajut eu cu explicatii despre functionarea gpl-urilor.
                      Cred ca cei mai multi dintre voi v-ati lovit de instalatii cu vaporizator/mixer. La Mercedes , pana prin anii '92-'93, motoarele pe benzina sunt cu injectie mecanica/continua de benzina, adica K-Jetronic si KE-Jetronic,ultimul fiind asistat electronic,electronica modificand amestecul aer-benzina prin modificarea presiunii in camera inferioara a distribuitorului de benzina;electronica face aceste ajustari pe baza informatiilor dela senzori ca: temperatura motorului,turatia,temperatura aerului,altitudine,pozitia masuratorului de aer,viteza de deplasare, sonda lambda,pozitia acceleratiei...
                      Nu sunt instalatii de gaz secventiale pentru K/KE-Jetronic. Acestea functioneza doar pe motoarele cu injectie electronica de benzina (L/LH-Jetronic...)in care injectoarele de benzina sunt comandate electric(toate injectoarele deschid odata sau secvential). Instalatiile secventiale pentru gaz se folosesc,in principal,de aceste impulsuri de deschidere a injectoarelor de benzina si de la caz la caz si de senzorii proprii(temperatura,turatie,acceleratie...),debitu l de gaz pentru un anumit regim de turatie fiind dat de timpul de deschidere a injectorului.La mersul pe gaz ,injectoarele de benzina fiind decuplate,iar in unele cazuri calculatorul motorului(ECU) fiind "pacalit" cu emulatoare cum ca acestea functioneaza(la secventiale emulatoarele sunt deobicei in ECU instalatiei de gaz).
                      Revenind la K/KE-Jetronic, injectoarele acestora se deschid mecanic la o anumita presiune(2,7-3,5bari) si functioneaza continuu toate odata (cat motorul merge ), debitul pentru un anumit regim de functionare fiind reglat(mecanic) de distribuitorul de benzina corelat(tot mecanic prin parghia de sub distribuitor) cu debitul de aer masurat de clapeta de aer pastrandu-se amestecul aer:benzina la 14,7:1. Deci, nimic electronica la partea de dozaj brut al amestecului, deci nu functioneaza instalatiile secventiale pe K/KE-Jetronic. Se pot monta doar instalatii normale cu vaporizator/mixer care se bazeaza pe principiul Venturi (...) , defapt pe vacumul creat in mixer. Cu cat debitul de aer e mai mare, nivelul vacumului creste(scade presiunea,sper ca nu ma exprim gresit) si mentine amestecul aer/gaz deschizand proportional supapa regulatoare de gaz din vaporizator; si comanda vacumatica de la mixer la vaporizator si alimentarea cu gaz de la vaporizator la mixer se face pe acelasi furtun, galeria de admisie fiind foarte lunga la motoarele de Mercedes (si la cele cu injectie in general) eu cred ca are o intarziere destul de mare de la apasarea acceleratiei pana la alimentarea corespunzatoare(amestecul corect) cu gaz si pot aparea rateurile(exploziile in galerie,backfire...sau cum vreti sa le spuneti). Deci,daca toate sunt bine puse la punct(aprinderea,supapele din chiuloasa inchid) si apar rateuri, sunt din cauza amestecului sarac , amestec sarac care poate fi datorat si neetanseitatii galeriei de admisie , cum bine a observat si Dok,"Tot ce am patzit de la rateuri au fost furtune de vacuum ale injectziei sparte".
                      Buna functionare a motorului cu astfel de instalatie depinde foarte mult de:
                      -distanta dintre mixer si vaporizator, sa fie cat mai mica;
                      -etanseitatea galeriei,de la chiuloasa pana la mixer(sa nu traga aer "nemasurat" de mixer);
                      -membrana din vaporizator sa fie paralela cu directia de mers a masinii;
                      ...mai sunt si altele,dar astea multi dintre instalatorii autorizati nu le stiu !!!
                      Oricum,aceasta instalatie e naspa pe un K/KE-Jetronic...oricat de bine ai regla-o nu tine cont de...vreme,adica de densitatea aerului , de altitudine...tot timpul se schimba raportul aer/gaz,care ar trebui sa fie constant,14,7:1. Pierderea de putere a motorului se datoreaza si gatuirii galeriei de admisie din cauza mixerului.
                      Oricum, eu zic ca se poate face o chestie faina la injectia K/KE-Jetronic, care elimina aceste neajunsuri. Eu vreau sa o testez pe masina mea,un w126 cu motor de 2.6L KE-Jetronic. Sper ca intr-o saptamana-doua sa fac modificarile. Ideea este la mersul pe gaz sa nu opresc pompa de benzina,sa opresc doar alimentarea injectoarelor aplicand un curent de -60mA pe EHA(functia de cut-off in deceleratii) si reglarea debitului de gaz direct de clapeta masuratorului de aer,valva de reglaj pozitionata sub distribuitorul de benzina. Daca vreti sa mai dicutam despre acest lucru,spuneti,oricum astept si parerile voastre.
                      Last edited by ic252; 03-12-2008, 19:38 PM.
                      MB 380SE 2.6

                      Comment


                      • #26
                        La toate masinile e acelasi raport aer/benzina?

                        Comment


                        • #27
                          Complicata treaba cu GPL-u asta, cand ma gandesc ca nu-mi ajung 4 plinuri pe luna. Cam care ar fi solutia?
                          Last edited by Andreas; 03-13-2008, 16:54 PM.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by shadow View Post
                            La toate masinile e acelasi raport aer/benzina?
                            La toate motoarele pe benzina acest raport(raport stoichiometric) este optim. În unele cazuri amestecul poate fi sărac (un raport aer-carburant mai mare de 14,7) iar în alte cazuri amestecul poate fi bogat (un raport aer-carburant mai mic de 14,7) , depinde de regimul de lucru al motorului, injectiile de benzina stiind sa-l modifice in functie de temperatura motorului, pozitia clapetei de acceleratie(TPS)...


                            Originally posted by Andreas View Post
                            Complicata treaba cu GPL-u asta, cand ma gandesc ca nu-mi ajung 4 plinuri pe luna. Cam care ar fi solutia?
                            Sa o tii in garaj !?
                            Ce motor e?
                            MB 380SE 2.6

                            Comment


                            • #29
                              Bravo, iceule. Tzine-o asha... Deja imi eshti simpatic.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by doktor4carz View Post
                                Bravo, iceule. Tzine-o asha... Deja imi eshti simpatic.
                                Ma stradui si eu...sa dau o mana de ajutor, daca e nevoie(?).

                                La gpl-uri: ce ziceti voi de de gaz in faza lichida in capul distribuitor la K/KE-Jetronic?
                                Last edited by ic252; 03-13-2008, 20:05 PM.
                                MB 380SE 2.6

                                Comment

                                Working...
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF