Salutare dragi colegi de pasiune si suferinta!
Sint relativ de curind fericitul posesor al unui 190D, cu motor classic de 2000 cmc – 601.911, 53 kW, din 1992 (conform cartii de identitate). E ceva gresit aici, dat fiind ca manualul modelului 190 diesel spune ca varianta de 53 kW s-a fabricat intre 1983 – 1989, dupa 1989 facindu-se cea cu 55 kW. Dar nu mai conteaza…
Apelez la bunavointa si experienta voastra, rugindu-va sa-mi dati un sfat sau o parere avizata si sper sa aveti rabdarea de a citi pina la capat.
Iata belelele:
1. - porneste din mai multe incercari dind lung la cheie (la primele 2 – 3 tentative porneste, motorul merge tremurind cam 10 – 15 secunde si se opreste).
2. - apoi o ia, dar motorul sacadeaza la greu, dind fum in disperare, pina isi intra in turatie (aproximativ 1 minut), dupa care merge OK. Asta patesc si la motor cald si la rece.
3. - in mers nu trage cum trebuie, nu are vlaga. N-am reusit sa merg cu mai mult de 145 Km/h si asta cu acceleratie in reprize. [ la ultima incercare, dupa 3 – 4 minute de mers cu pedala la podea, a dat un rateu, fum negru in spate de nu se mai vedea autostrada, pe bord presiunea la ulei (care la motorul incins zdravan oricum scadea pe la 1) s-a dus la zero, temperatura la motor a crescut brusc la 120 grade (maximum) si s-a oprit motorul; nu am putut s-o mai pornesc nici macar tractata; a luat-o totusi singura (cu dat la cheie sa omor baterie, electromotor, pe toata lumea…) abia dupa ce temperatura motorului a scazut undeva pe la 80 de grade si m-am intors in Bucuresti cu viteza maxima de 70 km/h; daca i-am dat mai mult (80 – 100) s-a repetat figura cu crestere temperatura, presiune ulei zero si oprit motor – dar fara rateu si fum; de atunci n-am mai avut tupeu sa ies din oras ].
4. - la dat cu spatele, atit la motor cald dar mai ales la rece, daca nu o turez zdravan, moare motorul.
Avind parte de aceste “bucurii”, am fost la un atelier de pompe diesel. Dupa masuratoarea facuta pe fiecare element al pompei de injectie, a venit verdictul: deces pompa. Ca urmare, mi-au dat 2 variante: alta pompa (second-hand) sau elementi + ventile pentru repararea celei existente.
Si aici apar mai multe intrebari la care sper sa ma ajutati sa gasesc raspuns.
Ce e mai bine? Sa incerc sa gasesc o pompa second-hand, asumindu-mi riscul ca peste ceva timp o sa dau de aceleasi probleme (daca nu altele), asta in cazul in care diagnosticul e corect, sau sa bag bani in repararea celei de pe masina (asta daca am norocul s-o faca asa cum trebuie, nu sa-si bata joc)?
Nu ca as avea acum bani pentru una din variante, dar macar sa stiu ce am de facut.
Aveti idee de unde pot lua elementii si la ce pret? Dar manopera la cit se poate ridica?
Multumesc anticipat pentru orice sfat sau parere avizata!
Sint relativ de curind fericitul posesor al unui 190D, cu motor classic de 2000 cmc – 601.911, 53 kW, din 1992 (conform cartii de identitate). E ceva gresit aici, dat fiind ca manualul modelului 190 diesel spune ca varianta de 53 kW s-a fabricat intre 1983 – 1989, dupa 1989 facindu-se cea cu 55 kW. Dar nu mai conteaza…
Apelez la bunavointa si experienta voastra, rugindu-va sa-mi dati un sfat sau o parere avizata si sper sa aveti rabdarea de a citi pina la capat.
Iata belelele:
1. - porneste din mai multe incercari dind lung la cheie (la primele 2 – 3 tentative porneste, motorul merge tremurind cam 10 – 15 secunde si se opreste).
2. - apoi o ia, dar motorul sacadeaza la greu, dind fum in disperare, pina isi intra in turatie (aproximativ 1 minut), dupa care merge OK. Asta patesc si la motor cald si la rece.
3. - in mers nu trage cum trebuie, nu are vlaga. N-am reusit sa merg cu mai mult de 145 Km/h si asta cu acceleratie in reprize. [ la ultima incercare, dupa 3 – 4 minute de mers cu pedala la podea, a dat un rateu, fum negru in spate de nu se mai vedea autostrada, pe bord presiunea la ulei (care la motorul incins zdravan oricum scadea pe la 1) s-a dus la zero, temperatura la motor a crescut brusc la 120 grade (maximum) si s-a oprit motorul; nu am putut s-o mai pornesc nici macar tractata; a luat-o totusi singura (cu dat la cheie sa omor baterie, electromotor, pe toata lumea…) abia dupa ce temperatura motorului a scazut undeva pe la 80 de grade si m-am intors in Bucuresti cu viteza maxima de 70 km/h; daca i-am dat mai mult (80 – 100) s-a repetat figura cu crestere temperatura, presiune ulei zero si oprit motor – dar fara rateu si fum; de atunci n-am mai avut tupeu sa ies din oras ].
4. - la dat cu spatele, atit la motor cald dar mai ales la rece, daca nu o turez zdravan, moare motorul.
Avind parte de aceste “bucurii”, am fost la un atelier de pompe diesel. Dupa masuratoarea facuta pe fiecare element al pompei de injectie, a venit verdictul: deces pompa. Ca urmare, mi-au dat 2 variante: alta pompa (second-hand) sau elementi + ventile pentru repararea celei existente.
Si aici apar mai multe intrebari la care sper sa ma ajutati sa gasesc raspuns.
Ce e mai bine? Sa incerc sa gasesc o pompa second-hand, asumindu-mi riscul ca peste ceva timp o sa dau de aceleasi probleme (daca nu altele), asta in cazul in care diagnosticul e corect, sau sa bag bani in repararea celei de pe masina (asta daca am norocul s-o faca asa cum trebuie, nu sa-si bata joc)?
Nu ca as avea acum bani pentru una din variante, dar macar sa stiu ce am de facut.
Aveti idee de unde pot lua elementii si la ce pret? Dar manopera la cit se poate ridica?
Multumesc anticipat pentru orice sfat sau parere avizata!
Comment