Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Reglaje relanti si Ke-Jetronic

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reglaje relanti si Ke-Jetronic

    Salutari la toata lumea!
    Revin cu o mica problema legata de reglajul unui relanti la 190-ul meu pe benzina. De curand am schimbat distributia (lant, patina, intinzator), bujii si fise, precum si sonda lambda care era cam "expirata"... Totul bine si frumos, insa nu reusesc sa-i dau de cap cu reglajul la relanti sa nu imi mai tremure motorul. E ceva ce nu imi dau seama, am citit zeci de posturi legate de aceste reglaje, dar... tot nu e bine.Ce ar trebui sa mai urmaresc, ca le-am luat la rand (ma rog, atat cat am stiut) si acum sper sa ma consiliati in acest sens. Ce nu imi place este ca acest dereglaj duce la scoaterea unui fum putin mirositor si usor albicios pe teava de evacuare.
    In speranta ca nu v-am plictisit,
    Rares (SB)
    MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

  • #2
    Originally posted by Lalipuk View Post
    Salutari la toata lumea!
    Revin cu o mica problema legata de reglajul unui relanti la 190-ul meu pe benzina. De curand am schimbat distributia (lant, patina, intinzator), bujii si fise, precum si sonda lambda care era cam "expirata"... Totul bine si frumos, insa nu reusesc sa-i dau de cap cu reglajul la relanti sa nu imi mai tremure motorul. E ceva ce nu imi dau seama, am citit zeci de posturi legate de aceste reglaje, dar... tot nu e bine.Ce ar trebui sa mai urmaresc, ca le-am luat la rand (ma rog, atat cat am stiut) si acum sper sa ma consiliati in acest sens. Ce nu imi place este ca acest dereglaj duce la scoaterea unui fum putin mirositor si usor albicios pe teava de evacuare.
    In speranta ca nu v-am plictisit,
    Rares (SB)
    Salut Lali Pårerea mea este sa faci un control ,la toate cuplajele furtunurilor de vacum , daca totul este ok , atunci poti controla si starea capacului de la delco + poti sa dai afara bujiile si sa faci un control , se poate intimpla ca si o bujie noua sa se strice, La schimbarea distributiei , sa tinut cont de toate marcajele necesare, Sonda lambda sa controlat , daca functioneaza? Senzorul de temperatura care transmite temperatura motorului la calculator ,si deacolo merge informatia mai departe la injectia motorului , pentru a face amestecul aer benzina , + poti sa faci un control si catalizatorului . Daca totul este ok atunci poti sa incerci sa reglezi relantiul , care pårerea mea nu este dereglat , O intrebare cite ture pe minut iti indica turometru? Ar trebui sa fie 800+, - 50 rotatii . Asa ca controleaza ce tiam scris , si dami de stire cum stau treburile acolo . Spor la treaba , si bafta cu remedierea problemei.

    Comment


    • #3
      Multumesc amg_0001 ptr. raspunsul prompt, sa o luam pe rand: verificat toate furtunele de vacuum - ok, bujiile sunt in regula, functionale, distributia a fost montata corespunzator, de catre un mecanic bun, iar sonda care este noua merge si ea la parametrii normali. ce trebuie sa verific este capacul delco si senzorul de temperatura.
      Cat priveste turometrul , acesta nu exista la modelul meu, pot sa spun ca merge destul de bine, nu are variatii mari, dar verificam si revin cu rezultatele.
      Multumesc.
      MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

      Comment


      • #4
        Salutare, aceeasi problema o am si eu cu al meu 190, treaba e ca am auzit de o resetare a calculatorului si am inteles ca nu mai tremura. Ideea e ca nu stiu cum se face. E ceva cu scosul bornei minus ,pus contactul pentru cateva secunde..., nu stiu! amg_0001, daca poti sa ne ajuti cu vreo informatie, iti suntem recunoscatori
        Searching for something to learn ...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lalipuk View Post
          Multumesc amg_0001 ptr. raspunsul prompt, sa o luam pe rand: verificat toate furtunele de vacuum - ok, bujiile sunt in regula, functionale, distributia a fost montata corespunzator, de catre un mecanic bun, iar sonda care este noua merge si ea la parametrii normali. ce trebuie sa verific este capacul delco si senzorul de temperatura.
          Cat priveste turometrul , acesta nu exista la modelul meu, pot sa spun ca merge destul de bine, nu are variatii mari, dar verificam si revin cu rezultatele.
          Multumesc.
          Salut Lali Daca totul este ok , atunci ar fi bine sa faci un control ,si la siguranta releului de nalta tensiune.Acel releu este amplasat in acelasi compartiment cu calculatorul masinii , si este de culoare argintie, iar in capul lui se afla siguranta. Alta incercare ar mai fi sa bagi un adeziv in benzina de curatare a sistemului de injectie ,poate ajuta foarte mult.Partea dorsala a injectiei este din cauciuc , acel cauciuc se usuca in decursul tinpului , si apar crapaturi , care fac ca injectia trage aer fals . Eu am avut un caz asemanator la masina mea .Am schimbat partea dorsala, si asa am remediat problema. Sint foarte multi factori care fac sa trepideze motorul , dar eu sper ca ii vom da de leac. Spor la treaba , o zi buna in continuare.

          Comment


          • #6
            Originally posted by crryco View Post
            Salutare, aceeasi problema o am si eu cu al meu 190, treaba e ca am auzit de o resetare a calculatorului si am inteles ca nu mai tremura. Ideea e ca nu stiu cum se face. E ceva cu scosul bornei minus ,pus contactul pentru cateva secunde..., nu stiu! amg_0001, daca poti sa ne ajuti cu vreo informatie, iti suntem recunoscatori
            Salut nu ajuta resetarea calculatorului , si tu la rindul tau controleaza punctele descrise de mine , in postarea lui Lali. Spor la treaba , o zi buna in continuare.

            Comment


            • #7
              multumesc mult pt raspuns. Sper sa-i dam de cap.
              Searching for something to learn ...

              Comment


              • #8
                Am revenit cu noi informatii legate de reglaje. Am verificat si siguranta releului si nu s-a rezolvat nimic. Am bagat si un aditiv ptr. curatare injectoare (Liqui Moly) - nici o schimbare. Ce am observat acum este ca parca imi consuma mult prea mult 15-16 l/oras ???? Nashpa... Si nu prea se baga nimeni la reglaje de genul asta, ca nu prea mai e nimic de facut, ca asa merg motoarele astea... abureli. De aia sper sa-mi rezolv singur problema.
                PS: despre care senzor de temperatura vorbim? cel care este langa injectie sau pe langa actuator? Sau despre cel din filtru? Sper ca nu vorbesc prostii, dar acum studiez mai in amanunt ce rol are fiecare piesa de la motor
                Last edited by Lalipuk; 05-13-2009, 09:00 AM. Reason: completare
                MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                Comment


                • #9
                  Cand poti stai putin de vorba si cu Dok. Nu contest cunostintele colegului amg, dar problema e ca el e prin Suedia. Din cate am mai citit Dok a mai reglat ke-jetronic.
                  E220 cdi W210, 2001

                  E320 W210, 1997
                  C180 W202, 1994
                  W123 200D, 1978 cu inima de W124


                  Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                  Comment


                  • #10
                    Revin cu ceva informatii legate de reglaje. M-am pus fain frumos sa verific toate cele: vacuum, actuator, fise bujii, contacte, debitmetru s.a., dar nu am gasit nimic deosebit si in consecinta nu s-a rezolvat nimic.
                    In schimb am gasit topicul cu W140 al lui ORVO si Dok, bineinteles care este super tehnic (la modul la care ai ceva cunostiinte de masina) si m-a incantat citindu-l. Excelent bine punctat, cu poze la obiect.
                    Dar eu, eu ce fac??!? Pe bune ca incepe sa ma enerveze Jetroanica asta, f..cking bitch, nu pot sa-i dau de cap si nici nu mai stiu ce sa-i fac. La sfarsitul lunii asteia merg la Bucale sa o duc pe nevasta-mea la aeroport si sper ca Dok, nu te superi daca iti fac o vizita sau poate imi recomanzi pe cineva din zona...
                    O seara faina!
                    MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                    Comment


                    • #11
                      Salut Lalipuk,
                      Sa inteleg ca ai verificat tot ce a scris amg_0001 si este Ok ? Exista multe zone pe unde poate trage aer fals: garniturile injectoarelor, garnitura galeriei de admisie, garnitura "dorsala" de care spunea si amg_0001, furtunul de la si catre regulatorul de relanti si nenumarati conectori de vacuum si furtune si furtunase. Cu motorul pornit poti lua un spray de pornit motorul sau de curatat etrierii si sa dai cu el prin toate zonele suspecte, de la injectoare pana la cei mai mici conectori de vacuum. Daca observi o crestere cat de mica a turatiei motorului, ai gasit unde trage aer fals.

                      Ai cutie manuala sau automata ? Daca e automata, mai este si furtunul ceva mai ascuns vederii care duce din galerie in cutie in camera vacuumatica si a carui conectori pot fi imbatraniti.

                      Mai poti verifica si regulatorul de relanti. Incearca sa-i scoti mufa in relanti sa vezi daca reactioneaza cumva motorul. Daca nu, poate fi blocat si s-ar putea sa-l trezeasca la viata o baie cu ultrasunete sau chiar o noapte in WD40 (sau nimic). Il poti verifica si dandu-i curent direct de la baterie si ar trebui sa auzi un "clonc" cand il decuplezi.

                      Sonda de temperatura: aceasta merita s-o schimbi indiferent daca ai dubii sau nu cu privire la functionalitatea ei. Aceasta sonda ar trebui schimbata la fiecare 200mii si considerata un consumabil pentru ca in timp imbatraneste si nu mai reda valori corecte. Aici vorbim de sonda de temperatura a motorului, nu de sonda de temperatura a aerului aspirat.

                      Daca crezi ca nu ti-a mai ramas nimic de verificat, ia un ampermetru si leaga-l in serie la acutatorul electrohidraulic si masoara mA. In relanti trebuie sa fie 0mA cu tendinte spre minus - ceea ce indica un reglaj corect al amestecului.

                      Si nu in ultimul rand: arunca un ochi si la suportii motorului ...

                      Daca reusesti sa dai de Dok, problema ta este ca si rezolvata. Anul trecut mi-a reglat amestecul pe messenger

                      Bafta !

                      Comment


                      • #12
                        Salut, Orvo.Intr-adevar sonda de temperatura vroiam sa o schimb si voi verifica si EHA. Legat de 126-le tau am vazut ca ti-ai schimbat furtunasele de vacuum si toate cele. Spune-mi te rog, de unde le-ai achizitionat?
                        Azi merg si eu la Bosch sa-mi fac o diagnoza. Mersi.
                        MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                        Comment


                        • #13
                          Salut,
                          Cu EPC-ul mi-am scos toate codurile de care aveam nevoie si apoi le-am comandat la un magazin de piese care aduc si repere pe original. Pentru conectorii de vacuum exista furtun care se comanda la metru. 3 metrii m-au costat 42,00 Lei. Codul este A007 997 61 82. Teoretic orice magazin de piese iti poate aduce si repere originiale (nu aftermarket). Si vei avea surpriza sa constati ca unele piese sunt chiar mai ieftine pe original decat la furnizori aftermarket gen Febi, Swag, Elring, etc.
                          Daca e vorba de marca pieselor, asta e ordinea preferintelor mele:
                          1. OEM (Mercedes)
                          2. Bosch (multe OEM din injectie si nu numai sunt de fapt Bosch)
                          3. Meyle (calitate cel putin la fel ca OEM)
                          3. ATE
                          si jos de tot FEBI ...

                          Daca te vei ocupa intr-o oarecare masura singur de masina ta iti recomand sa-ti faci de rost de EPC/WIS.

                          Bafta !

                          Comment


                          • #14
                            Am rezolvat cam 80-90% si sa-ti spun si care a fost problema: eu schimbasem capacul delcou, insa putza aia din interior, pipa delcou (ca mi-am adus aminte) nu o schimbasem si imi facea urat tocmai din cauza ei. Am pus sus pipa pacii, am pus capacul, reglat putzin la relanti si .... surpriza! Merge brici, mult mai bine ca inainte. Mai am de verificat sonda de temperatura si ... cam atat cu motorul. Multumesc tuturor de informatii. Placerea este imensa cand vezi ce poti face cu manutzele tale si cu niste cunostiintze de meseriashi prezenti pe forum!!!
                            Sa traitzi si la mai mare.

                            PS: cat priveste marca pieselor, sunt de aceeasi parere. Ce-i mai bun pentru o astfel de masina. Acum ma oftic ca nu am gasit niste capete de bara LEMFORDER ca nu mai sunt pe stoc la nici un magazin de unde am vrut sa comand si nici MEYLE, am luat niste rahaturi de FEBI, dar ... data viitoare nu mai fac greseala asta. Codurile, frate... sunt sfante.
                            Last edited by Lalipuk; 06-03-2009, 15:37 PM. Reason: completare
                            MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                            Comment


                            • #15
                              Rog pe cei mai in tema sa ma lumineze cu un cod pentru senzorul (sonda) de temperatura a motorului pomenita de Orvo, pentru modelul meu MB - W201 - 190E 1,8 benzina, cod motor 102.910. Si unde naiba ii pozitionata asta, ca am gasit ceva dar nu stiu daca e sau nu ceea ce caut: este pe motor langa cealalta sonda ptr. vacuum sau este pe chiulasa?
                              Multumesc.
                              MERCEDES 190E benzina 1.8 (1992) / SB08DTD

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF