Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Fara vlaga!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fara vlaga!

    Salutare,

    Sunt un posesor al unui Mercedes-Benz 190D, din '88, 72 de cai. Masina o detin din noiembrie 2012. Din cate am inteles masina a fost 2.0 benzina cu cutie automata, iar acum este 2.0 diesel cu cutie manuala 4+1. Problema pe care o am este ca nu are deloc vlaga, nu trage cum ar trebuii este o adevarata aventura pentru a depasii o alta masina. Am condus un w201 tot 2.0D din '86 al unui prieten si nu se compara deloc acceleratia lui cu melcul meu.

    Intrebarea mea este ce se poate face, unde ar trebui sa ma uit ca sa rezolv aceasta problema. Se poate sa fie swap-ul de motor si probabil are grupul segment de benzinara?

  • #2
    Mai mult ca sigur a ramas diferentialu de automata si este prea lung,bagate sub masini si compara rapoartele.

    Comment


    • #3
      Buna ziua !


      In primul rand, ce-i aia "grupul segment" ? Ori e grup conic, ori e segment, ce naiba...

      W201 cu 2.0 benzina din 1988 vine cu 3.23 in grup cu orice cutie ar fi, adica automata in patru sau manuala in patru/cinci trepte.

      W201 cu 2.0 diesel din aceiasi ani vine exact cu acelasi raport, cu exceptia cutiei in cinci trepte manuala, unde raportul este 3.91. Si atunci, doar daca s-a produs dupa noiembrie 1985, ca inainte de aceasta data tot cu 3.23 vine in grup si cutia manuala cu cinci trepte, ca si in cazul celorlalte cutii.

      Deci, ca rezumat, daca masina amicului tau e dupa noiembrie 1985 si are 3.91 in grup, e clar de ca trage mai bine ca a ta... Cifra mica = grup "lung" sau "de fuga", cifra mare = grup "scurt" sau "de forta".



      Dragos

      Comment


      • #4
        Buna seara,

        Va multumesc pentru raspunsuri. Trebuie sa fiu sincer nu am stiut aceste lucruri despre grupuri. Am uitat sa mentionez ca masina nu trece de 110 km/h, la modul serios masina e foarte lenesa..

        Comment


        • #5
          Eu am un W124 din 1995 cu 2.0D si cutie automata. 75CP, putin peste 600000km si ma duce si ma aduce din Franta de aproape trei ani. Stie si sa mearga cu 150km/h la circa 4800rpm, daca trebuie. La deal nu-i place decat daca ai viteza mare ca sa-l urci din inertie, iar in regim de depasire mai umblu si cu mana in cutie.

          Nu ca mi-ar conveni situatia, dar deocamdata asta este. Sunt ferm convins ca un 3.0D (mai ales ala cu turbo) ar merge mult mai bine, dar pana se schimba ceva la capitolul impozite, situatia este in stand-by...

          Cat ar fi de puturoasa masina ta, tot tre' sa mearga cu 150km/h, chiar daca are nevoie de juma' de zi sa ajunga acolo. Daca n-o face, ai si alte probleme, nu numai grup aiurea.


          Dragos

          Comment


          • #6
            Nu conteaza grupul sau cutia la viteze medii! Daca ai transmisia mai lunga decat normal, atunci accelerezi intr o treapta inferioara si ai aceleasi raporturi de transmisie ca la cele cu "cutie scurta".In orice caz, indifent de cat de lunga sau scurta e transmisia ta (cu totul), poti sa ajustezi prin a urca sau scadea o treapta de viteza si vei avea aceeasi transmitere de putere de la motor la roti.Limitarea in viteza ar putea fi insa bazata pe o cutie prea scurta, care in ultima treapta la 110 km/h sa aiba maximum de ture de diesel (aprox 4500).Daca nu este asa, si ai ture mai putine, de ce nu incerci sa accelerezi de ex in a treia pana pe la 130 la ora...si apoi sa o mentii acolo in ultima treapta (a 4-a) ?
            MÃREAȚA COBRA

            Comment


            • #7
              Nu exista cutie "prea scurta", ci doar imperecheata cu grupul incorect. In acest caz, cutia in patru trepte are ultima treapta in regim de "direct drive", adica 1:1. Si grup atat de scurt incat in ultima treapta sa dai dieselul peste cap mergand cu 110km/h nu exista.

              Faptul ca un motor, respectiv o masina "nu trage" se poate datora si altor factori, de la ambreiaj patinator pana la filtre de aer/combustibil imbacsite, trecand prin avans incorect la aprindere.

              Iar grupul si cutia conteaza la orice viteza, pentru ca desi se poate circula cu 50km/h in a doua, a treia sau a patra treapta, ce se intampla cand calci acceleratia este total diferit in cele trei cazuri, mai precis plafonare/demaraj serios/nimic deosebit, in aceasta ordine...


              Dragos

              Comment


              • #8
                Bineinteles ca exista grup atat de scurt : grupul de benzinar mic, motoarele pe benzina au ture multe si cuplu mic.Cat despre treptele tale scurte-lungi...cine te pune sa accelerezi intr o treapta unde esti defavorizat? Nu vad rostul comentariului tau, atata timp cat nu te obliga nimeni sa accelerezi de la 50 la ora intr o treapta f defavorabila, e atat de greu de inteles ca poti retrograda pana unde vei avea ture si raport de transmisie favorabil?Omul nostru se plange ca nu are demaraj indiferent de treapta pe care ar alege-o si de viteza.
                Last edited by ionutz_ng; 05-24-2014, 10:13 AM.
                MÃREAȚA COBRA

                Comment


                • #9
                  Nu prea conteaza la ce vezi tu rostul sau la ce nu, da' inca nu te-ai prins, probabil...

                  W201 cu benzinar de 2.0 are 3.23 in grup, mai lung cu doua nivele decat un diesel de 2.0 de dupa 1985 cu cinci trepte, care are 3.91. Doua nivele inseamna ca se sare peste 3.67 (care este valoare standard la Mercedes) direct la 3.91.

                  In plus, faptul ca "nu trage" ar insemna ca ar avea grup prea lung, iar faptul ca mai mult de 110km/h nu se-intinde ar insemna ca are grup prea scurt. Cum Mercedes nu a produs niciodata un grup scurt-lung, poate intelegi tu cum se pot intampla ambele situatii in acelasi timp, ca vad ca ai imaginatie bogata...

                  Doar pentru ca tu nu stii ce valori au rapoartele din grupuri nu scuza afirmatiile eronate pe care le faci. Indirect, asta ar fi o trimitere la asimilarea de informatii corecte, si nu ceea ce crezi ca stii in acest moment despre masini...



                  Dragos

                  Comment


                  • #10
                    Trebuia sa te faci politician.Ai un limbaj alambicat din care speri ca lumea nu pricepe mai nimic dar ia de bun. Ca sa ma exprim pe intelesul oamenilor : un benzinar mic, in ultima treapta de viteza are 4000 ture la doar 130-140 km/h.Astfel, un motor diesel cuplat la o transmisie de benzinar se va plafona mult mai repede, 4000 ture fiind f aproape de maximul lui de ture, pe cand motorul pe benzina poate urca pana la 6000. Niciodata un diesel nu va avea rapoarte mai scurte decat un benzinar (comparand motoare de cilindree si puteri comparabile) atata timp cat bietul diesel are ture mai putine!
                    MÃREAȚA COBRA

                    Comment


                    • #11
                      W201, 2.0 benzina si 2.0 diesel, rapoarte in cutii si diferentiale la

                      Ce trebuia sa ma fac tot eu am stabilit, ca nici asta n-ai priceput...

                      Ceea ce crezi tu ca se intampla in transmisii, grupuri si motoare e altceva decat realitatea, si oricat de alambicata consideri ca ar fi exprimarea mea, asa stau intr-adevar lucrurile.

                      Cred totusi ca "lumea" asta la care te referi cum ca n-ar intelege esti doar tu insuti, ca nimeni n-a mai scris pe-aici in afara de noi doi de cateva zile. Deci, daca tu reprezinti "lumea", slab avocat si-a ales lumea asta...

                      Ca dovada ca habar n-ai despre cele de mai sus mentionate si in cel mai bun caz esti tata adoptiv pentru anumite modele de la Mercedes, ia informatia de mai jos si stocheaz-o undeva la loc sigur:

                      Transmisii de W201 benzinar de 2.0, ai rapoartele din cutii, cel din grup, top speed-ul, etc:


                      W201 2.0 benzinar cu patru trepte manuala.jpg

                      W201 2.0 benzinar cu cinci trepte manuala.jpg

                      W201 2.0 benzinar cu patru trepte automata.jpg


                      Transmisii de W201 diesel de 2.0 cu acelasi date:

                      W201 2.0 diesel cu patru trepte manuala.jpg

                      W201 2.0 diesel cu cinci trepte manuala.jpg

                      W201 2.0 diesel cu cinci trepte manuala dupa noiembrie 1985 .JPG

                      W201 2.0 diesel cu patru trepte automata.jpg


                      Pentru cei cu capacitati de intelegere limitate, am pus un chenar negru in jurul informatiei de care era nevoie pentru lamurire definitiva a problemei rapoartelor. Deci, exista raport mult mai scurt pe diesel de 2.0 decat pe benzinar de 2.0.

                      Si informatia vine direct de la Mercedes, si nu de la mana a treia... Esenta este sa nu agiti prea tare apele, daca tot nu stii prea multe. Sau vrei si mai ne-alambicat ?



                      Dragos

                      Comment


                      • #12
                        Transmisia puterii de la motor la roti se face prin mai multe ansamble care multiplica/divid cuplul si rotatiile.Tu faci greseala sa te legi doar de un singur ansamblu, de grup.Pe intregul ei, transmisia multiplica rotatiile motorului mai mult la diesel decat la benzina, pt a suplini lipsa de ture a dieselului. Grupul singur nu inseamna nimic, tu te legi doar de o fractie din cadrul unui produs de fractii. Cel mai clar si simplu pentru a vedea cat de lunga sau de scurta e o transmisie cu totul, te uiti la turometru in ultima treapta.Intotdeauna dieselul va fi mai putin turat la 100 km/h de exemplu.Vrei sa spui, sincer ca este invers si ca dieselul are mai multe ture la o anumita viteza decat benzinarul in ultima treapta?
                        MÃREAȚA COBRA

                        Comment


                        • #13
                          Concret, la 100 km/h, un benzinar are aproape 3000 ture iar un diesel doar vreo 2200. Transmisia la diesel este "mai lunga" pe intregul ei (grupul fiind doar o parte din ea).
                          MÃREAȚA COBRA

                          Comment


                          • #14
                            Presupunand ca ai ceva background cu teme mecanice, banuiesc ca ai vazut si rapoartele din cutiile respective, ca-s exact cu un nivel mai sus decat raportul din grup.

                            Acolo unde treapta a patra e 1:1, un grup mai scurt va insemna turatie mai mare, unul mai lung turatie mai mica. Vorbind la aceeasi viteza, binenteles. Si cum ai vazut clar ca exista raport mai scurt cu mult, dieselul cu acel grup se va tura mai cu chef si mai mult decat acelasi diesel cu grup lung.

                            Transmisia de la motor la roti se face doar prin doua ansamble care pot modifica turatia motorului la o viteza data. Unul din ansamblele aste e cutia, celalalt grupul. Si nu, nu am facut nici o greseala, ti-am dat ocazia sa inveti si despre rapoartele cutiilor.

                            Cu cutie automata si motor de 2.0 diesel, W124-le meu cel mic are la 100km/h exact 3000rpm, iar la 140km/h are cam 4400 - 4500rpm, In grup am 3.46. W124-le meu cel mare cu 300D fara turbo are la 110km/h 3000rpm si la 150km/h cam 4000rpm cu 2.88 in grup. Aici vorbim de aceleasi cutii, doar de rapoarte diferite.

                            Si da, rapoartele in diferentiale difera de la o motorizare la alta, dar este o idee preconceputa cum ca cutiile ar diferi de la benzinare la diesele. Ele nu difera mai deloc (a doua cifra dupa virgula este neesentiala...) nici in functie de capacitatea motorului, dar grupul da.

                            Cu cat e mai mare motorul unui autoturism, cu atat e mai lung grupul, pentru ca motorul poate si are cu ce. Cuplu se cheama marimea asta care face posibil acest lucru. Unde lipseste cuplul motor, ca de exemplu la 2.0D, se suplineste cu grup scurt. Un 3.0D cu turbo are 2.65 in grup si la 160 - 170km/h are 4000rpm.

                            In cazul prezentat de initiatorul topicului, 2.0 benzina are si putere si cuplu mai mare decat 2.0D, deci e absolut normal sa aiba grup mai lung decat 2.0 diesel. Ca atare, schimband motorul de 2.0 benzina cu cel de 2.0 diesel, grupul prea lung a ramas in ecuatie, si masina nu trage. Ca nici nu merge mai repede de 110km/h, asta probabil vine din alte parte.



                            Dragos

                            Comment


                            • #15
                              Foarte corect si bine explicat in sfarsit!
                              Intradevar dieselul fara turbina, nu are el ture dar nici cuplu, nici macar cat benzinarul de aceeasi cilindree.
                              Totusi, am vazut ca in acele date prezentate de tine mai sus, viteza maxima la 2.0D este 160 km/h, iar pt benzinar 183 km/h. Observand ca ai ceva cunostinte, intre noi doi fiind vorba, e clar ca la cat de putine ture are dieselul, n ar putea sa atinga 160km/h decat cu o transmisie mai lunga decat a benzinarului.

                              Acum,turatiile maxime sunt: diesel = 4400 ture, benzinar = 6000 ture. Ambele au aceste turatii la vitezele lor maxime in ultima treapta. Presupunand prin absurd ca dieselul ar avea atat de scurta transmisia precum benzinarul, nu are avea atunci cum sa atinga 160 km/h. Pt ca ar insemna sa se tureze la 6000 x 160/183 = 5245 ture.
                              Pot trage doar concluzia ca pt a atinge 160 km/h dieselul chiar are nevoie de o transmisie putin mai lunga decat cea de la benzinar, pt a avea maxim 4400 ture la 160 km/h!
                              MÃREAȚA COBRA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF