Am schimbat bucsile pe spate la bascule, Mercedes 190 D fabricat in 1985, partea dinspre fuzeta, pe ambele parti acestea fiind rupte si ma lovesc in continuare de urmatoarele probleme pe care nu stiu cum sa le rezolv :
-la viteza de peste 80 km. masina intra in tangaj, mergand serpuit, fapt pentru care trebuie sa o redresez din volan.Se simpte ca si cum rotile ar merge drept si s-ar misca caroseria pe ele, in unele momente parca fata merge intr-o parte si spatele in alta.M-a cam speriat, mai ales ca nu are tot timpul aceste simptome.Daca sunt mai multe persoane in masina nu mai are acest simptom decat foarte rar.Mentionez ca celelalte bucsi de pe spate sunt destul de coapte, insa nu sunt rupte si nu i-mi permit sa le schimb pe toate, fiind multe.
-pe forum este mentionat faptul ca geometria rotilor spate se regleaza, insa nu am reglaje in partea din spate.Cumva la anul de fabricatie 1985 nu se regleaza ?
-chiar si dupa ce am schimbat bucsile, rotile spate stau inclinate destul de mult, cu toate ca masina este destul de ridicata de spate (are montate inaltatoare de cauciuc).Pe partea dreapta roate este mai inclinata decat pe stanga, insa si masina este un pic mai lasata (posibil un arc rupt sau mai moale).Exista vre-o posibilitate sa mai indrept rotile ?
De asemenea, o mare problema care s-a ivit este faptul ca i-mi curge motorina pe langa un element al pompei, in acest moment consumul crescand destul de mult.De cativa ani (masina fiind inainte a tatalui meu), unul dintre elementi (cel dinspre caroserie) nu mai tinea presiunea in relantiu iar acum pe langa acel element curge motorina.In acest moment merg cu un amestec de 70% motorina si 30% ulei de floarea soarelui (fac acest amestec deoarece masina este mult mai silentioasa si merge rotund in relantiu, cu toate ca nu mai demareaza la fel de bine, trepidatiile pe care le aveam inainte de a utiliza acest amestec rupandu-mi chiar un tampon motor, pe care inca nu l-am schimbat).Este posibil ca acest amestec sa fi cauzat cedarea elementului (a inceput sa curga dupa ce am inceput sa merg cu amestec) ? Floarea soarelui dauneaza sistemului de injectie ?
Probabil ca elementul are un simering, inel de cauciuc, care a cedat.Pentru rezolvarea problemei este necesar sa dau pompa jos si sa fie si centricubata ? Am vorbit cu cativa pompagii, doar telefonic deocamdata si unii au spus ca la pompa in linie daca scoti elementul trebuie centricubata pompa.Nu mi se pare normal, combustibilul curgand pe langa element.M-am uitat la pompa si vad ca elementul este fixat cu o furca.Nu se poate demonta furca si reconditiona doar acest element ?
Alte cateva probleme mai "minore" pe langa cele de mai sus :
-usile din spate se deschid doar din masina.Am dat fetele de usi jos, dar nu i-mi dau seama de ce nu se deschid de afara.
-tachetii se regleaza sau sunt hidraulici ? De cand folosesc amestecul "minune" ii aud clantanind destul de rau (nemaifiind zgomotoasa injectia).
-i-mi curge ulei motor pe la garnitura de la pompa de apa, pe lateral sub galeria de evacuare.
-oglinda dreapta nu se regleaza din buton decat in jos si in sus, lateral nu.
Daca cineva ma poate ajuta cu problemele mentionate mai sus, mai ales primele doua, ii sunt foarte recunoscator.
In general i-mi mesteresc masina singur, din placere pentru mecanica, lipsa fondurilor si lipsa increderii in "MESERIASI" cu care mai sunt patit.
-la viteza de peste 80 km. masina intra in tangaj, mergand serpuit, fapt pentru care trebuie sa o redresez din volan.Se simpte ca si cum rotile ar merge drept si s-ar misca caroseria pe ele, in unele momente parca fata merge intr-o parte si spatele in alta.M-a cam speriat, mai ales ca nu are tot timpul aceste simptome.Daca sunt mai multe persoane in masina nu mai are acest simptom decat foarte rar.Mentionez ca celelalte bucsi de pe spate sunt destul de coapte, insa nu sunt rupte si nu i-mi permit sa le schimb pe toate, fiind multe.
-pe forum este mentionat faptul ca geometria rotilor spate se regleaza, insa nu am reglaje in partea din spate.Cumva la anul de fabricatie 1985 nu se regleaza ?
-chiar si dupa ce am schimbat bucsile, rotile spate stau inclinate destul de mult, cu toate ca masina este destul de ridicata de spate (are montate inaltatoare de cauciuc).Pe partea dreapta roate este mai inclinata decat pe stanga, insa si masina este un pic mai lasata (posibil un arc rupt sau mai moale).Exista vre-o posibilitate sa mai indrept rotile ?
De asemenea, o mare problema care s-a ivit este faptul ca i-mi curge motorina pe langa un element al pompei, in acest moment consumul crescand destul de mult.De cativa ani (masina fiind inainte a tatalui meu), unul dintre elementi (cel dinspre caroserie) nu mai tinea presiunea in relantiu iar acum pe langa acel element curge motorina.In acest moment merg cu un amestec de 70% motorina si 30% ulei de floarea soarelui (fac acest amestec deoarece masina este mult mai silentioasa si merge rotund in relantiu, cu toate ca nu mai demareaza la fel de bine, trepidatiile pe care le aveam inainte de a utiliza acest amestec rupandu-mi chiar un tampon motor, pe care inca nu l-am schimbat).Este posibil ca acest amestec sa fi cauzat cedarea elementului (a inceput sa curga dupa ce am inceput sa merg cu amestec) ? Floarea soarelui dauneaza sistemului de injectie ?
Probabil ca elementul are un simering, inel de cauciuc, care a cedat.Pentru rezolvarea problemei este necesar sa dau pompa jos si sa fie si centricubata ? Am vorbit cu cativa pompagii, doar telefonic deocamdata si unii au spus ca la pompa in linie daca scoti elementul trebuie centricubata pompa.Nu mi se pare normal, combustibilul curgand pe langa element.M-am uitat la pompa si vad ca elementul este fixat cu o furca.Nu se poate demonta furca si reconditiona doar acest element ?
Alte cateva probleme mai "minore" pe langa cele de mai sus :
-usile din spate se deschid doar din masina.Am dat fetele de usi jos, dar nu i-mi dau seama de ce nu se deschid de afara.
-tachetii se regleaza sau sunt hidraulici ? De cand folosesc amestecul "minune" ii aud clantanind destul de rau (nemaifiind zgomotoasa injectia).
-i-mi curge ulei motor pe la garnitura de la pompa de apa, pe lateral sub galeria de evacuare.
-oglinda dreapta nu se regleaza din buton decat in jos si in sus, lateral nu.
Daca cineva ma poate ajuta cu problemele mentionate mai sus, mai ales primele doua, ii sunt foarte recunoscator.
In general i-mi mesteresc masina singur, din placere pentru mecanica, lipsa fondurilor si lipsa increderii in "MESERIASI" cu care mai sunt patit.
Comment