Pe topicul A Klasse am raspuns colegului Laur de parca ar fi avut un 190D ( nu e mare diferenta inafara de tacheti ) , dar ..bine ca mi-am dat seama si daca tot l-am scris hai sa-l postez poate prinde bine cuiva .
Subectul discutiei se referea la zgomote , lant , tacheti , sa postat si un clip
Raspunsul meu ar fi fost ok dar la-m scris pentru un 190D si nu mai am rabdare sa-l scriu si pentru alt model ..
Deci :
Operatiunea e destul de simpla , dar iti spun din experienta ca mai poate fi si alceva si acel lucru poate fi presiunea de ulei , daca presiunea e scazuta degeaba ii schimbi , deci fi pitin atent :
nr 1 -
uleiul, sa fi sigur ca uleiul nu e mai gros decit trebuie sau are fel si fel de aditivi care il fac sa fie viscos .
nr 2 -
scaote filtrul de ulei afara si vezi ca pe tija centrala a capacului se gaseste un O ringur, schimbal , daca e uzat / vechi ai presiune mica in capul motorului, chiar daca iti arata indicatorul de bord presiune de ulei no 3 .
Dupa ce ai rezolvat nr 1 si 2 da-i o cheie si asculta motorul sa vezi daca sa imbunatatit situatia , daca nu treci mai departe :
nr 3 -
da capacul de la valve jos verifica si garnitura cum e , daca e moale o poti refolosi .
nr 4- f . important
verifica lantul daca nu e intins peste valoarea normala , daca e mai mult decit trebuie o sa ai tot felul de zgomete si surprize neplacute care si alea la inceput seamana cu ce aud eu in clipul ala , valvele ating pistoanele .
cum verifici ? - bagi o tubulara pe surubul de la fulia centrala ( nu prea o sa ai loc cu radioatorul pe masina , cu atentie se poate) si invirti motorul in directia lui normala de invirtire , NU invers , te uiti in spatele pinionului la axa cu came si o sa vezi o liniuta pe capacul nr 1 ( primul linga pinion) , aliniaza liniuta aia cu liniuta de pe pinion , te uiti cu o lanterna la semnul de avans care se gaseste desupra fuliei centrale ( unde ai tubulara si invirti motorul) pe fulie ai un semn si vezi care e diferenta intre ZERO si liniuta semnul trebuie sa-ti cada inainte zero ( BTDC) daca ai mai mult de 5º insemna ca lantul e intins si trebuie schimbat sau mai ai o varianta simpla pinionul trebuie montat cu o cheie Woodruff sa zicem de 5º ( avans ) care arata asa : http://www.performanceproducts4benz....-5-offset.html
nr 4
verifici tachetii , cu tubulara pe fulia centra in directia de rotatie invirti usor ca sa eliberezi fiecare tachet de presiune , trebuie sa ai lobul in sus si verifici cu mina daca tachetul are joc ( sus jos) daca are joc ala e bolnav , ii verifici pe tori si vezi cum stai la capitolul tacheti .
nr 5
urmatoarea opreratiune trebuie sa dai intizatorul de lant jos , treba simpla .
nr 6
legi lantul de pinionul de la axa de came cu sirma in cel putin doua locuri ( in caz ca una se deface)scoti surubul 13mm si dai pinionul de la axa cu came intr-o parte pina iese de pe cama si il legi cu totul de capota sa stea intins sa nu-ti cada un elastic cu cirlige e foarte bun .
nr 7
desfaci suruburile dela axa cu came ( o sa-ti trebuiasca o cheie speciala http://www.jhmbuttco.com/acatalog/info_AST4428.html ) si le asezi in aceasi ordine , la fel cu capacele ( lagarele ) de la axa si orientati la fel , ca sa asamblezi totul la loc in aceasi ordine si directie.
nr 8
scoti cama afara si tragi fiecare tachet afara cu mina si ii verifici , trebuie sa se comprime daca nu inseamna ca e mort si face parte din ansamblul folcloric de tambal :)))
Nr 8
Unge fiecare tachet in parte cu ulei nou cind il asezi vezi ca au o gaurica prin care vine ulei , orienteaza-i corespunzator, la fel cu cama cind o asezi pe lagare si capacele de la lagare sa aive un strat de ulei , infileteaza fiecare surub cu mina , o sa vezi ca axa cu came o sa stea ridicata intro parte , e normal dar deacolo incepi sa stringi cite putin fiecare surub pina se aseaza complet , suruburile nu le stringi decit le apropii , dupa care faci rost de secventa de stringere si puterea nominala ( nu mai tin minte)
Nr 9
Instaleaza pinionul pe axa , daca ai gasit lantul lungit foloseste cheia de care ti-am spus mai devreme, instaleaza intinzatorul de lant , verifica sa vezi cum stai cu diferenta de grade la lant ( trebuie sa vina cit mai aproape de zero) restul la loc cu ele ..
Dupa ce ai terminat bata-te pe spate cu mina stinga si felicita-te singur
Subectul discutiei se referea la zgomote , lant , tacheti , sa postat si un clip
Raspunsul meu ar fi fost ok dar la-m scris pentru un 190D si nu mai am rabdare sa-l scriu si pentru alt model ..
Deci :
Operatiunea e destul de simpla , dar iti spun din experienta ca mai poate fi si alceva si acel lucru poate fi presiunea de ulei , daca presiunea e scazuta degeaba ii schimbi , deci fi pitin atent :
nr 1 -
uleiul, sa fi sigur ca uleiul nu e mai gros decit trebuie sau are fel si fel de aditivi care il fac sa fie viscos .
nr 2 -
scaote filtrul de ulei afara si vezi ca pe tija centrala a capacului se gaseste un O ringur, schimbal , daca e uzat / vechi ai presiune mica in capul motorului, chiar daca iti arata indicatorul de bord presiune de ulei no 3 .
Dupa ce ai rezolvat nr 1 si 2 da-i o cheie si asculta motorul sa vezi daca sa imbunatatit situatia , daca nu treci mai departe :
nr 3 -
da capacul de la valve jos verifica si garnitura cum e , daca e moale o poti refolosi .
nr 4- f . important
verifica lantul daca nu e intins peste valoarea normala , daca e mai mult decit trebuie o sa ai tot felul de zgomete si surprize neplacute care si alea la inceput seamana cu ce aud eu in clipul ala , valvele ating pistoanele .
cum verifici ? - bagi o tubulara pe surubul de la fulia centrala ( nu prea o sa ai loc cu radioatorul pe masina , cu atentie se poate) si invirti motorul in directia lui normala de invirtire , NU invers , te uiti in spatele pinionului la axa cu came si o sa vezi o liniuta pe capacul nr 1 ( primul linga pinion) , aliniaza liniuta aia cu liniuta de pe pinion , te uiti cu o lanterna la semnul de avans care se gaseste desupra fuliei centrale ( unde ai tubulara si invirti motorul) pe fulie ai un semn si vezi care e diferenta intre ZERO si liniuta semnul trebuie sa-ti cada inainte zero ( BTDC) daca ai mai mult de 5º insemna ca lantul e intins si trebuie schimbat sau mai ai o varianta simpla pinionul trebuie montat cu o cheie Woodruff sa zicem de 5º ( avans ) care arata asa : http://www.performanceproducts4benz....-5-offset.html
nr 4
verifici tachetii , cu tubulara pe fulia centra in directia de rotatie invirti usor ca sa eliberezi fiecare tachet de presiune , trebuie sa ai lobul in sus si verifici cu mina daca tachetul are joc ( sus jos) daca are joc ala e bolnav , ii verifici pe tori si vezi cum stai la capitolul tacheti .
nr 5
urmatoarea opreratiune trebuie sa dai intizatorul de lant jos , treba simpla .
nr 6
legi lantul de pinionul de la axa de came cu sirma in cel putin doua locuri ( in caz ca una se deface)scoti surubul 13mm si dai pinionul de la axa cu came intr-o parte pina iese de pe cama si il legi cu totul de capota sa stea intins sa nu-ti cada un elastic cu cirlige e foarte bun .
nr 7
desfaci suruburile dela axa cu came ( o sa-ti trebuiasca o cheie speciala http://www.jhmbuttco.com/acatalog/info_AST4428.html ) si le asezi in aceasi ordine , la fel cu capacele ( lagarele ) de la axa si orientati la fel , ca sa asamblezi totul la loc in aceasi ordine si directie.
nr 8
scoti cama afara si tragi fiecare tachet afara cu mina si ii verifici , trebuie sa se comprime daca nu inseamna ca e mort si face parte din ansamblul folcloric de tambal :)))
Nr 8
Unge fiecare tachet in parte cu ulei nou cind il asezi vezi ca au o gaurica prin care vine ulei , orienteaza-i corespunzator, la fel cu cama cind o asezi pe lagare si capacele de la lagare sa aive un strat de ulei , infileteaza fiecare surub cu mina , o sa vezi ca axa cu came o sa stea ridicata intro parte , e normal dar deacolo incepi sa stringi cite putin fiecare surub pina se aseaza complet , suruburile nu le stringi decit le apropii , dupa care faci rost de secventa de stringere si puterea nominala ( nu mai tin minte)
Nr 9
Instaleaza pinionul pe axa , daca ai gasit lantul lungit foloseste cheia de care ti-am spus mai devreme, instaleaza intinzatorul de lant , verifica sa vezi cum stai cu diferenta de grade la lant ( trebuie sa vina cit mai aproape de zero) restul la loc cu ele ..
Dupa ce ai terminat bata-te pe spate cu mina stinga si felicita-te singur