Buna seara, stimati colegi de suferinte (auto) !
De curand mi-am inmatriculat masina din titlu, am facut-o si istorica si am inceput sa ma dau cu ea. Intre "adusa in tara" si "buna de mers pe drum" s-au refacut table, s-au schimbat consumabile si neconsumabile, s-au remediat scurgerile de fluide si gaze, s-a revopsit in culoarea originala, etc.
Pe moment clima nu vrea sa faca ce ar trebui, am vazut ceva chestii electrice improvizate in afara mufei tipice a comenzilor climei, dar asta va fi remediat ulterior. Turometrul nu a mers, dar am rezolvat, faruri, stopuri noi, geamurile electrice pe fata nu au vrut dar acum vreau, etc.
Problema actuala o cunosc de la vechiul meu W124 cu an de fabricatie mai nou cu opt ani decat cel de care scriu aici. Si anume, ventilatorul de habitaclu vrea doar uneori, si atunci scartaie. Cand nu prea vrea, arde siguranta aferenta. Deci ventilator batran, uzat, cu joc prin lagare sau cu ele la limita griparii. Am comandat alt ventilator pe baza VIN-ului, dupa doua zile a venit si ieri m-am pus pe schimbat, pentru ca stiam ce am de facut de la vechea masina.
Cand am ajuns la faza de a demonta ventilatorul, mi-a dat cu virgula, mare de tot. In mod normal, ventilatorul este inchis intr-o carcasa de plastic facuta din doua bucati, unite in plan orizontal cu patru clipsuri. Asta ar fi insemnat ca dai jos patru clipsuri, scoti jumatatea de sus a carcasei, demontezi ventilatorul vechi, il montezi pe cel nou, remontezi totul in ordinea inversa, testezi functionarea silentioasa si efectiva a noului ventilator, job done.
Ei bine, ventilatorul meu este complet inchis intr-o carcasa dintr-o bucata, care nu se desface absolut deloc, avand doar o clapeta deschisa sau inchisa pentru pozitia de "recirculatie aer". Am mai chemat o pereche de ochi cu experienta si am ajuns la concluzia ca totul se monteaza si demonteaza din interiorul habitaclului, adica bordul trebuie dat jos, doua zile de munca minim, etc.
Pentru cu nu aveam deloc nevoie de o experienta de acest gen, am recurs la mijloace destructive:
Blower habitaclu 1.jpg
Am taiat carcasa cu ceva dremel si cu alte scule taioase sau ascutite:
Blower habitaclu 2.jpg
Si ceea ce am vazut inauntru m-a mirat. Am DOUA ventilatoare complet separate fizic si electric, dar functioneaza dintr-un singur buton. Si, in plus, nu le poti scoate in sus...
Intrebarea suna asa: are cineva experienta cu acest tip de ventilator, cum se da afara fara a demonta bordul, are cineva piesa asta de vanzare ?
Am incercat cu mana pe la locurile lor sensibile, si am constatat ca unul e gripat si celalalt merge greu de tot. Cu ceva spray degripant am reusit sa-l fac pe cel semi-stricat sa mearga usor, dar la cel gripat a trebuit sa-i scot un fir de la alimentare, ca sa nu mai arda siguranta. Acum merge doar unul, si cu scartaituri care nu-i dau prea multe sanse de viata lunga...
Dragos
De curand mi-am inmatriculat masina din titlu, am facut-o si istorica si am inceput sa ma dau cu ea. Intre "adusa in tara" si "buna de mers pe drum" s-au refacut table, s-au schimbat consumabile si neconsumabile, s-au remediat scurgerile de fluide si gaze, s-a revopsit in culoarea originala, etc.
Pe moment clima nu vrea sa faca ce ar trebui, am vazut ceva chestii electrice improvizate in afara mufei tipice a comenzilor climei, dar asta va fi remediat ulterior. Turometrul nu a mers, dar am rezolvat, faruri, stopuri noi, geamurile electrice pe fata nu au vrut dar acum vreau, etc.
Problema actuala o cunosc de la vechiul meu W124 cu an de fabricatie mai nou cu opt ani decat cel de care scriu aici. Si anume, ventilatorul de habitaclu vrea doar uneori, si atunci scartaie. Cand nu prea vrea, arde siguranta aferenta. Deci ventilator batran, uzat, cu joc prin lagare sau cu ele la limita griparii. Am comandat alt ventilator pe baza VIN-ului, dupa doua zile a venit si ieri m-am pus pe schimbat, pentru ca stiam ce am de facut de la vechea masina.
Cand am ajuns la faza de a demonta ventilatorul, mi-a dat cu virgula, mare de tot. In mod normal, ventilatorul este inchis intr-o carcasa de plastic facuta din doua bucati, unite in plan orizontal cu patru clipsuri. Asta ar fi insemnat ca dai jos patru clipsuri, scoti jumatatea de sus a carcasei, demontezi ventilatorul vechi, il montezi pe cel nou, remontezi totul in ordinea inversa, testezi functionarea silentioasa si efectiva a noului ventilator, job done.
Ei bine, ventilatorul meu este complet inchis intr-o carcasa dintr-o bucata, care nu se desface absolut deloc, avand doar o clapeta deschisa sau inchisa pentru pozitia de "recirculatie aer". Am mai chemat o pereche de ochi cu experienta si am ajuns la concluzia ca totul se monteaza si demonteaza din interiorul habitaclului, adica bordul trebuie dat jos, doua zile de munca minim, etc.
Pentru cu nu aveam deloc nevoie de o experienta de acest gen, am recurs la mijloace destructive:
Blower habitaclu 1.jpg
Am taiat carcasa cu ceva dremel si cu alte scule taioase sau ascutite:
Blower habitaclu 2.jpg
Si ceea ce am vazut inauntru m-a mirat. Am DOUA ventilatoare complet separate fizic si electric, dar functioneaza dintr-un singur buton. Si, in plus, nu le poti scoate in sus...
Intrebarea suna asa: are cineva experienta cu acest tip de ventilator, cum se da afara fara a demonta bordul, are cineva piesa asta de vanzare ?
Am incercat cu mana pe la locurile lor sensibile, si am constatat ca unul e gripat si celalalt merge greu de tot. Cu ceva spray degripant am reusit sa-l fac pe cel semi-stricat sa mearga usor, dar la cel gripat a trebuit sa-i scot un fir de la alimentare, ca sa nu mai arda siguranta. Acum merge doar unul, si cu scartaituri care nu-i dau prea multe sanse de viata lunga...
Dragos
Comment