Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Ventilator habitaclu W124 300D automat cu clima, din 1987

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ventilator habitaclu W124 300D automat cu clima, din 1987

    Buna seara, stimati colegi de suferinte (auto) !



    De curand mi-am inmatriculat masina din titlu, am facut-o si istorica si am inceput sa ma dau cu ea. Intre "adusa in tara" si "buna de mers pe drum" s-au refacut table, s-au schimbat consumabile si neconsumabile, s-au remediat scurgerile de fluide si gaze, s-a revopsit in culoarea originala, etc.

    Pe moment clima nu vrea sa faca ce ar trebui, am vazut ceva chestii electrice improvizate in afara mufei tipice a comenzilor climei, dar asta va fi remediat ulterior. Turometrul nu a mers, dar am rezolvat, faruri, stopuri noi, geamurile electrice pe fata nu au vrut dar acum vreau, etc.

    Problema actuala o cunosc de la vechiul meu W124 cu an de fabricatie mai nou cu opt ani decat cel de care scriu aici. Si anume, ventilatorul de habitaclu vrea doar uneori, si atunci scartaie. Cand nu prea vrea, arde siguranta aferenta. Deci ventilator batran, uzat, cu joc prin lagare sau cu ele la limita griparii. Am comandat alt ventilator pe baza VIN-ului, dupa doua zile a venit si ieri m-am pus pe schimbat, pentru ca stiam ce am de facut de la vechea masina.

    Cand am ajuns la faza de a demonta ventilatorul, mi-a dat cu virgula, mare de tot. In mod normal, ventilatorul este inchis intr-o carcasa de plastic facuta din doua bucati, unite in plan orizontal cu patru clipsuri. Asta ar fi insemnat ca dai jos patru clipsuri, scoti jumatatea de sus a carcasei, demontezi ventilatorul vechi, il montezi pe cel nou, remontezi totul in ordinea inversa, testezi functionarea silentioasa si efectiva a noului ventilator, job done.

    Ei bine, ventilatorul meu este complet inchis intr-o carcasa dintr-o bucata, care nu se desface absolut deloc, avand doar o clapeta deschisa sau inchisa pentru pozitia de "recirculatie aer". Am mai chemat o pereche de ochi cu experienta si am ajuns la concluzia ca totul se monteaza si demonteaza din interiorul habitaclului, adica bordul trebuie dat jos, doua zile de munca minim, etc.
    Pentru cu nu aveam deloc nevoie de o experienta de acest gen, am recurs la mijloace destructive:


    Blower habitaclu 1.jpg

    Am taiat carcasa cu ceva dremel si cu alte scule taioase sau ascutite:

    Blower habitaclu 2.jpg

    Si ceea ce am vazut inauntru m-a mirat. Am DOUA ventilatoare complet separate fizic si electric, dar functioneaza dintr-un singur buton. Si, in plus, nu le poti scoate in sus...


    Intrebarea suna asa: are cineva experienta cu acest tip de ventilator, cum se da afara fara a demonta bordul, are cineva piesa asta de vanzare ?


    Am incercat cu mana pe la locurile lor sensibile, si am constatat ca unul e gripat si celalalt merge greu de tot. Cu ceva spray degripant am reusit sa-l fac pe cel semi-stricat sa mearga usor, dar la cel gripat a trebuit sa-i scot un fir de la alimentare, ca sa nu mai arda siguranta. Acum merge doar unul, si cu scartaituri care nu-i dau prea multe sanse de viata lunga...







    Dragos


  • #2
    La cazanul opel care l am avut jocul in ax era mare, dar ulei gros de transmisie, incalzit si injectat in lagar a facut minuni.

    Comment


    • #3
      Buna seara !



      Mda, merita incercat. Intre timp, am decodat VIN-ul in vreo cinci locuri si am aflat ca masina a venit OEM fara clima, dar cineva i-a pus (ce a avut prin curte), si de-aia ventilatoarele alea nu sunt ce ar trebui sa fie, si nici carcasa in care ar fi trebuit sa fie. Mai vedem ce idei imi vin...

      Intre timp, am avut o manifestare ciudata la care i-am dat de cap, dar nu chiar cum as fi vrut. Mai precis, acul indicatorului de temperatura a lichidului de racire avea salturi foarte bruste, indiferent care ar fi fost pozitia considerata corecta in acel moment. Am schimbat initial unul din senzorii de temperatura a motorului, dar, fiind doi, nu l-am schimbat pe cel care trebuia. Cel mai de la mijlocul lungimii chiulasei raspunde de info pentru releul de bujii incandescente si partea de soc automat, si eu pe asta il schimbasem. Binenteles, fara efect. Apoi, pentru ca inca nu stiam de al doilea senzor de temperatura al motorului, am banuit ceasul, apoi lipiturile sale pe placa, apoi probleme de contact in conectorul care vine cu 15 pini catre ceasuri, apoi fir iintrerupt, etc. Toate fara efect, verificand fiecare posibila cauza in parte.

      Odata ce am aflat de al doilea senzor de temperatura, l-am schimbat si pe acela cu altul nou Facet, si salturile bruste ale acului s-au rezolvat, dar cu efecte secundare. Mai precis, acul urca relativ repede de la 40 de grade la 120 de grade, si s-ar fi dus si mai sus, dar nu mai era loc. Apoi, pentru ca mi-a fost lene sa schimb senzorii intre ei, am schimbat doar firele inre ele, iar rezultatul a fost bizar. Mai precis, acul nu trece mai sus de 60 de grade, In ambele situatii, motorul lucreaza la parametri normali, fara a fi prea rece sau prea cald. Acest senzor da info la ceas si se mai ocupa de afterglow.

      Concluzia ar fi ca senzorii au caracteristici diferite si intre ei, si fata de echipamentul OEM. Pe moment, caut senzor OEM de temperatura motor pentru un 603.912. Din cautarile mele, s-ar numi A00 554 503 24. Are cineva alte informatii ?




      Dragos

      Comment


      • #4
        Da mi seria si iti spun codurile oe.

        Comment


        • #5
          VIN: WDB1241301A502733



          Amandoi senzorii de temperatura in cauza au cate un singur pin de contact electric. Eu am nevoie de cel mai din fata motorului, catre distributie.


          Mersi mult.




          Dragos

          Comment


          • #6
            Am unul:
            A0085424517
            DAr spune ca e: USED WITH AIR CONDITIONER

            mai sunt doua termo contacte:
            A0065453724 ar fi ceva legat de cutia automata - racitor
            A0065454524 - alta versiune

            N-am gasit o diagrama in care sa ma primd care unde vine, dar mai caut.

            La temperatura probabil ai un NTC, adica rezistenta e vreo 3k la rece si scade pana la 100 la cald. Cifre alese din burta, dar variatia se intelege ca e brusca, nicidecum liniara.
            Masoara cu multimetru doar pt confirmare, sa vezi care e care.



            Comment


            • #7
              Buna seara !



              A008 542 45 17 are doi pini electrici si nu unul, cum am eu nevoie.
              A006 545 37 24 e cu un singur pin, are cu totul alta forma si se pare ca raspunde de aprinderea in bord a unui bec de temperatura si de pornirea unui electroventilator.
              A006 545 45 24 vine cu trei pini, are forma diferita si nu e de pe masina mea.


              Probabil o sa caut pe OEM codul gasit initial de mine A0055450324. Va tin la curent.





              Dragos

              Comment

              Working...
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF