Va salut.
Poate va sunt de folos pataniile mele.
Am doua W124 230E , amandoua din 1990, una berlina( 450mii km reali) si alta combi( 330 mii km reali). Masinile sunt originale ca stare in proportie de 99%( vopsea, motoare ,cutii, etc). De-a lungul timpului au fost schimbate doar consumabile la ele. Berlina a fost achizitionata in 2008 (290 mii km) din Germania si datorita faptului ca mi-a placut felul specific al W124 -ului mi-am mai luat un combi la fel ca motorizare si an de fabricatie in 2011( 200 mii km) tot din Germania. Va spun aceste lucruri pentru a intelege ce am facut in ultima vreme cu ele. Dupa ce am luat combiul, am realizat ca berlina nu a mers niciodata in parametrii ei. Era mai lenta in acceleratie( 4 viteze manuala) fata de combi( 4 viteze automata), si aici nu ma refer la demarajul de pe loc neaparat cat la repriza motorului in accelerare pe loc. Avand termen de comparatie, mi-am propus ca in timp, sa ma ocup de berlina cand va veni vremea ei sa ma uit in tihna la ce ar putea sa aiba. In ultima vreme masinile au stat mai mult pe dreapta. Pornite din cand in cand doar sa le tin ,,treze''. La un moment dat, berlina nu a mai vrut sa porneasca deloc, ea care pornea intotdeuana la sfert. Ba a mai dat si un megarateu in admisie. Uppps, ceva e in neregula. Ma apuc sa diagnostichez. Primul lucru, pompa de benzina blocata. Ok, cumpar pompa pe VIN -ul masinii, Bosch( 450 lei). Cand sa o montez, era alta dimensiune de pompa. Imi venise una mai subtire in diametru( 50mm fatza de cea de pe masina care avea 61-62 mm). Schimb pompa cu alta cu alt cod ,tot Bosch, atragand atentia dealerului de piese asupra dimensiunii,dar surpriza iar. Vine exact aceeasi pompa in cutie dar cu un adaptor ca un mason, care o aducea pe cea subtire la dimensiune ceruta de mine! O montez totusi pe masina, si pornesc. La prima cheie pornea imediat, dar se oprea instant. Daca repetam pornirea abia la a 3-4-a pornire statea chinuit in relanti cu fluctuatii majore.Contactul puteam sa il pun de 1000 ori ca nu erau diferente. Incerca singura sa isi corecteze ralatiul dar nu reusea decat dupa ce se incalzea putin sa se stabilizeze. La accelerare, fiind rece aveam o ezitate majora, cu tendinta de rateu in admisie. abia cand se incalzea la 80 grade se dimnua ezitarea la acceleratie, dar tot vizibil ezitanta , aproape imposibil de mers cu ea pe drum. Dupa pornirea la rece, de cand am luat masina ,statea subturata pana se incalzea un pic. Ca sa nu mai arunc banii pe fereastra, inversez celebrul releu cu siguranta de 10 Ahmperi in cap, intre masini. Pornesc si constat ca aveam o pornire ca la carte. Se ridica singura in turatie apoi scadea progresiv.. Ok, problema rezolvata cu pornirea impecabila, dar ramanea acea ezitare majora la acceleratie, cu tendinte de mici rateuri in adminsie, si cu momente cand se accelera mai bine sau mai rau fara legatura cu temperatura motorului.Aer fals imi zic. Verific tot ce inseamna vacumuri, inclusiv celebrul furtun de sub injectie sa fie la locului lui si necrapat. Cand am bagat mana dedesubt sub injectie( ,,broasca'') simt ceva pe partea de jos, cea din cauciuc( Air intake flow boot), ca o asperitate care ma agata de mana, ceva ce imi parea suspect. Bag o camera endoscopica, si gasesc o mega crapatura in cauciucul de sub broasca. Desfac injectia, schimb cauciucul cu piesa de origine MB( 300 lei).La demontare am constatat ca piesa de cauciuc era si complet dezermetizata pe tot conturul, deci veche( data fabricatiei pe ea 1990).Dupa schimbarea ei am ramas totusi cu o ezitare la acceleratie si la cald si la rece, iar daca ma dau mai tare la acceleratie vine si vesnicul rateu in admisie. Schimb fise Bosch, capac delco Beru si pipa, bujii Bosch( total 400 lei), cam tot ce se schimba legat de aprindere. Nu au fost schimbari semnificative, deci dezamagire totala. Puturoasa rau la acceleratie, ezitanta si cateodata rateuri necontrolate in admisie sau chiar mai rau si la decelerare mici rateuri in evacuare( tobele sunt toate in regula).
M-am documentat foarte mult despre sistemul KE jetronic, l-am inteles pe deplin, cu tot ce il asista, dar totusi de vreo 3 saptamani nu mai dorm noaptea. Ma gandesc la ce ar putea sa aiba? Cea combi sare de sub tine la acceleratie, iar berlina tragi de ea ca de magar de faci infarct intr-o depasire de parca ar avea motor de 70 cp nu de 132! Simptomele sunt ca in repriza nu are alimentarea corespunzatoare. Supectam asadar presiunea din injectie la limita minima de functionare. Ca si observatie berlina a consumat intotdeauna foarte putin. Afara ajungea si la 6-6.5 litri/100km fata de combi care mai jos de 9 afara nu a consumat niciodata. Bun, diferente intre cutie automata si manuala +10% dar nici asa mult. Ma uit pe specificatii tehnice ale pompei de benzina Bosch schimbata pe masina si surpiza. Presiunea nominala data de producator intre 3-5 bar. Stiu ca sistemul KE jetronik trebuie sa aiba rezerva de presiune de minimum 6 bari( unii spun chiar 8 bari la motoarele de capacitate mai mare. Deci teapa tipic romaneasca imi zic in gand. Comand o alta pompa de data asta pe Magneti Marelli( altele nu prea erau in stoc sau nu corespundeau la presiune) , goasa de 62 mm, cu presiune de lucru 6.5 bari, un filtru de benzina original Bosch( total 400 lei). Situatia s-a imbunatit dar tot nu cum ar trebui. Deci e clara treaba legata de presiune.Prea vestitul imbus de 3 de sus de la injectie nu a dat rezultate majore la reglaj, in afara uni relanti mai mare sau mai mic, dar in repriza nimic. Imi iau inima in dinti si dau EHA jos( carameaua). Masina oprita de 5 minute. Constat ca atunci cand am slabit-o din suruburile de prindere nu mi-a aruncat benzina cu presiune pe la oringurile de ermetizare cum ar fi fost normal. Hmmm...iau EHA de pe combi si pornesc. Diferenta intre zi si noapte
. Repriza buna, toate ok. Deci ma apuc sa studiez carameua de pe masina. Nimic suspect la prima vedere. O pun pe combi (donatoarea) si incerc sa pornesc. Porneste la sfert , merge un pic ca toti dracii apoi se opreste si nu a mai vrut sa porneasca. Incerc sa ii imbogatesc putin amestecul prin insurubarea inbusului de 2mm cu 1/4 ture. Nici o diferenta. Mai strang 1/4 tura si nimic. inca 1/2 tura strans si nimic. Pornea cand vroia ea dar putin si prost apoi se oprea. Ok. Repun carameau pe berlina. Surpriza a fost ca berlina pornea la sfert dar merge la fel in repriza( ezitanta si cu mici rateuri in broasca)cu carameaua ei originala. Hmmm. Deci EHA asta cu probleme indiferent cum ii faci reglajul nu face diferente mari intre camerele injectiei( superioara si inferioara). Asa ca alta caramea, e clar.
Voi ati avut vreodata probleme sa nu o puteti regla? Sau sa fie pur si simplu blocata/ infundata? La cum e construita in interior daca o suflu cu aer o voi distruge iremediabil. Stiti cumva daca are vreu fltru pe vreuna din intrari deorecere la mine asa pare ca ar fi un filtru mic colmatat cu ceva negreala in el ca o smoala. M-am uitat si cu lupa si nu inteleg ce este acolo
. Pe net nu am gasit referinte de vreun filtru acolo.
Pana sa ma apuc sa dau banii pe vreo prostie scumpa iar, are cumva cineva dintre voi vreo EHA buna? Deocamdata nu vreu sa mai dau 1200 lei pe una noua
. Am pus anunt si la cumparari.
Poate pare un post cam lung dar am cautat sa vin in ajutor cu experientele mele , poate ca veti da de cap mai usor cand veti avea nevoie la MB urile voastre cu KE jetronic. Eu recunosc faptul ca am avut avantajul sa ma joc cu piese donatoare de pe o masina care functiona bine. Poate ma puteti ajuta cu o EHA buna contra cost bineinteles.
Stima tuturor.
Poate va sunt de folos pataniile mele.
Am doua W124 230E , amandoua din 1990, una berlina( 450mii km reali) si alta combi( 330 mii km reali). Masinile sunt originale ca stare in proportie de 99%( vopsea, motoare ,cutii, etc). De-a lungul timpului au fost schimbate doar consumabile la ele. Berlina a fost achizitionata in 2008 (290 mii km) din Germania si datorita faptului ca mi-a placut felul specific al W124 -ului mi-am mai luat un combi la fel ca motorizare si an de fabricatie in 2011( 200 mii km) tot din Germania. Va spun aceste lucruri pentru a intelege ce am facut in ultima vreme cu ele. Dupa ce am luat combiul, am realizat ca berlina nu a mers niciodata in parametrii ei. Era mai lenta in acceleratie( 4 viteze manuala) fata de combi( 4 viteze automata), si aici nu ma refer la demarajul de pe loc neaparat cat la repriza motorului in accelerare pe loc. Avand termen de comparatie, mi-am propus ca in timp, sa ma ocup de berlina cand va veni vremea ei sa ma uit in tihna la ce ar putea sa aiba. In ultima vreme masinile au stat mai mult pe dreapta. Pornite din cand in cand doar sa le tin ,,treze''. La un moment dat, berlina nu a mai vrut sa porneasca deloc, ea care pornea intotdeuana la sfert. Ba a mai dat si un megarateu in admisie. Uppps, ceva e in neregula. Ma apuc sa diagnostichez. Primul lucru, pompa de benzina blocata. Ok, cumpar pompa pe VIN -ul masinii, Bosch( 450 lei). Cand sa o montez, era alta dimensiune de pompa. Imi venise una mai subtire in diametru( 50mm fatza de cea de pe masina care avea 61-62 mm). Schimb pompa cu alta cu alt cod ,tot Bosch, atragand atentia dealerului de piese asupra dimensiunii,dar surpriza iar. Vine exact aceeasi pompa in cutie dar cu un adaptor ca un mason, care o aducea pe cea subtire la dimensiune ceruta de mine! O montez totusi pe masina, si pornesc. La prima cheie pornea imediat, dar se oprea instant. Daca repetam pornirea abia la a 3-4-a pornire statea chinuit in relanti cu fluctuatii majore.Contactul puteam sa il pun de 1000 ori ca nu erau diferente. Incerca singura sa isi corecteze ralatiul dar nu reusea decat dupa ce se incalzea putin sa se stabilizeze. La accelerare, fiind rece aveam o ezitate majora, cu tendinta de rateu in admisie. abia cand se incalzea la 80 grade se dimnua ezitarea la acceleratie, dar tot vizibil ezitanta , aproape imposibil de mers cu ea pe drum. Dupa pornirea la rece, de cand am luat masina ,statea subturata pana se incalzea un pic. Ca sa nu mai arunc banii pe fereastra, inversez celebrul releu cu siguranta de 10 Ahmperi in cap, intre masini. Pornesc si constat ca aveam o pornire ca la carte. Se ridica singura in turatie apoi scadea progresiv.. Ok, problema rezolvata cu pornirea impecabila, dar ramanea acea ezitare majora la acceleratie, cu tendinte de mici rateuri in adminsie, si cu momente cand se accelera mai bine sau mai rau fara legatura cu temperatura motorului.Aer fals imi zic. Verific tot ce inseamna vacumuri, inclusiv celebrul furtun de sub injectie sa fie la locului lui si necrapat. Cand am bagat mana dedesubt sub injectie( ,,broasca'') simt ceva pe partea de jos, cea din cauciuc( Air intake flow boot), ca o asperitate care ma agata de mana, ceva ce imi parea suspect. Bag o camera endoscopica, si gasesc o mega crapatura in cauciucul de sub broasca. Desfac injectia, schimb cauciucul cu piesa de origine MB( 300 lei).La demontare am constatat ca piesa de cauciuc era si complet dezermetizata pe tot conturul, deci veche( data fabricatiei pe ea 1990).Dupa schimbarea ei am ramas totusi cu o ezitare la acceleratie si la cald si la rece, iar daca ma dau mai tare la acceleratie vine si vesnicul rateu in admisie. Schimb fise Bosch, capac delco Beru si pipa, bujii Bosch( total 400 lei), cam tot ce se schimba legat de aprindere. Nu au fost schimbari semnificative, deci dezamagire totala. Puturoasa rau la acceleratie, ezitanta si cateodata rateuri necontrolate in admisie sau chiar mai rau si la decelerare mici rateuri in evacuare( tobele sunt toate in regula).
M-am documentat foarte mult despre sistemul KE jetronic, l-am inteles pe deplin, cu tot ce il asista, dar totusi de vreo 3 saptamani nu mai dorm noaptea. Ma gandesc la ce ar putea sa aiba? Cea combi sare de sub tine la acceleratie, iar berlina tragi de ea ca de magar de faci infarct intr-o depasire de parca ar avea motor de 70 cp nu de 132! Simptomele sunt ca in repriza nu are alimentarea corespunzatoare. Supectam asadar presiunea din injectie la limita minima de functionare. Ca si observatie berlina a consumat intotdeauna foarte putin. Afara ajungea si la 6-6.5 litri/100km fata de combi care mai jos de 9 afara nu a consumat niciodata. Bun, diferente intre cutie automata si manuala +10% dar nici asa mult. Ma uit pe specificatii tehnice ale pompei de benzina Bosch schimbata pe masina si surpiza. Presiunea nominala data de producator intre 3-5 bar. Stiu ca sistemul KE jetronik trebuie sa aiba rezerva de presiune de minimum 6 bari( unii spun chiar 8 bari la motoarele de capacitate mai mare. Deci teapa tipic romaneasca imi zic in gand. Comand o alta pompa de data asta pe Magneti Marelli( altele nu prea erau in stoc sau nu corespundeau la presiune) , goasa de 62 mm, cu presiune de lucru 6.5 bari, un filtru de benzina original Bosch( total 400 lei). Situatia s-a imbunatit dar tot nu cum ar trebui. Deci e clara treaba legata de presiune.Prea vestitul imbus de 3 de sus de la injectie nu a dat rezultate majore la reglaj, in afara uni relanti mai mare sau mai mic, dar in repriza nimic. Imi iau inima in dinti si dau EHA jos( carameaua). Masina oprita de 5 minute. Constat ca atunci cand am slabit-o din suruburile de prindere nu mi-a aruncat benzina cu presiune pe la oringurile de ermetizare cum ar fi fost normal. Hmmm...iau EHA de pe combi si pornesc. Diferenta intre zi si noapte

Voi ati avut vreodata probleme sa nu o puteti regla? Sau sa fie pur si simplu blocata/ infundata? La cum e construita in interior daca o suflu cu aer o voi distruge iremediabil. Stiti cumva daca are vreu fltru pe vreuna din intrari deorecere la mine asa pare ca ar fi un filtru mic colmatat cu ceva negreala in el ca o smoala. M-am uitat si cu lupa si nu inteleg ce este acolo

Pana sa ma apuc sa dau banii pe vreo prostie scumpa iar, are cumva cineva dintre voi vreo EHA buna? Deocamdata nu vreu sa mai dau 1200 lei pe una noua

Poate pare un post cam lung dar am cautat sa vin in ajutor cu experientele mele , poate ca veti da de cap mai usor cand veti avea nevoie la MB urile voastre cu KE jetronic. Eu recunosc faptul ca am avut avantajul sa ma joc cu piese donatoare de pe o masina care functiona bine. Poate ma puteti ajuta cu o EHA buna contra cost bineinteles.
Stima tuturor.
Comment