Daca termostatul lucreaza bine si mentine indiferent de vremea de afara in motor temperatura de 90-95 grade si cu toate acestea nu aveti caldura in habitaclu, verificati cele doua electro-ventile (butoiase) din fata bateriei. Ele ar trebui sa fie, asa cum spunea si Doc intr-un alt thread, pe pozitia deschis, dar de multe ori asa cum a fost si la mine (am muncit juma de zi sa curat caloriferele si instalatia de racire cu otet crezand ca e infundata), cele doua conuri de bronz din interiorul butoiaselor blocheaza trcerea antigelului catre calorifere (cand motorul este rece conurile trebuie sa stea suspendate iar pe masura ce se incalzeste ele coboara pana la inchiderea circuitului in functie de pozitia celor doua rotite de pe ponoul de bord pt reglarea temperaturii). Mi-am dat seama ca butoiasele sunt inchise doar cand am montat webasto deoarece pompa lui de recirculare nu reusea sa impinga mai departe antigelul incalzit si drept urmare functionarea incalzitorului se oprea. Am dat drumul intr-un vas la antigel si l-am recuperat, si cu ajutorul unei surubelnite cap stea am desfacut cele 6 holzsuruburi de pe blocul butoiaselor desfacand partea metalica de cea de plastic si in interior am gasit cele doua conuri cazute pe care le-am intepenit in tijele electroventilelor, totodata facand si proba electrica a lor. Am montat totul la loc, am amorsat instalatia si acum am caldura super la orice treapta a ventilatorului, iar la vasul de expansiune eu am anulata supapa de presiune (nu mi-a placut niciodata sa am furtunele tambal; la toate masinile pe care le-am avut am anulat aceasta supapa si totusi am avut caldura ok si nicio problema cu racirea). Sa aveti un drum bun intr-o masina cu temperatura dorita.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Sfat pentru cei ce nu au caldura in masina
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
O singura eroare... nu se suspenda niciodata supapa de suprapresiune de pe bushonul radiatorului. Motorul M102 e conceput presurizat, iar plaja de temperatura este de la 85 la 110 grade. Termocupla originala, cea care cupleaza electromagnetul ventilatorului la aceasta temperatura declansheaza... Anulind supapa, la trecerea temperaturii de valoarea de 100 de grade, lichidul se extinde in volum si borashte afara din vas... lucru care in aglomeratzie nu prea e placut... dat fiind ca nici eu nu le am cu furtunele tari la o mashina veche, inlocuiesc mereu termocupla cu una care anclansheaza ventilatorul la o temperatura mai mica (gen 90-95 de grade...). In felul asta, pe cea mai crunta caldura, apa nu bate niciodata mai sus de suta, asta in conditziile in care racirea e pusa la punct perfect. Adica vara pot umbla si fara bushon... Dar... tzin ca bushonul sa fie perfect intotdeauna, ca in caz de avarie necontrolata sa shtiu ca am baza in el.
In rest, totul cusher.
-
Ar trebui sa se tzina cont, ca pentru desfacerea celor doua butoiashe ,trebuie mare grija sa nu se rupa tijele celor doua conuri care deschid si inchid trecerea lichidului in calorifere,ca daca sau rupt treaba ii rezolvata,o sa ai caldura tot timpul inclusiv pe timp de vara (ca patzitul nu shtie nimeni)si i dezmembrari is cam pe cale de disparitzie.Shi din rotitzele din interior se poate regla shi temperatura in mashina daca sezorul din plafoniera ii bun si cele doua termometre care sunt infipte in calorifere sunt bune.Shi bineinteles,ce au spus colegii de mai sus.CJ-20-AMN.
Comment
-
Ca solutie de compromis, se pot face la strung din bronz alte conuri cu tije cu prindere in electroventilele, daca sunt functionale in rest, adica pe masura ce primesc tensiune ele incep sa coboare pana la blocarea intrarii. De cele mai multe ori daca se rup acele tije, datorita constructiei, acele conuri vor bloca intrarea in calorifere ajutate si de debitul de antigel ce le va impinge pe directia in jos (inchizand trecerea). Pana sa demontez acel ansamblu nu pricepeam de ce cand suflam cu aer pe iesire nu intampinam nicio rezistenta iar sufland in sensul de intrare antigel efectiv nu puteam.
Comment
-
Da,ai dreptate cand is rupte tot timpul circuitul ii inchis si nu mai ai caldura.La mine nu mai existau acele conuri cand am cumparat masina,si de aia am zis ca este caldura tot timpul.Apropo, conurile respective trebuie sa stea fixe in tijele celor doua bobine?La mine nu stau fixe ,dar tot functioneaza perfect.CJ-20-AMN.
Comment
-
Originally posted by Greceanu-Eduard View PostCa solutie de compromis, se pot face la strung din bronz alte conuri cu tije cu prindere in electroventilele, daca sunt functionale in rest, adica pe masura ce primesc tensiune ele incep sa coboare pana la blocarea intrarii. De cele mai multe ori daca se rup acele tije, datorita constructiei, acele conuri vor bloca intrarea in calorifere ajutate si de debitul de antigel ce le va impinge pe directia in jos (inchizand trecerea). Pana sa demontez acel ansamblu nu pricepeam de ce cand suflam cu aer pe iesire nu intampinam nicio rezistenta iar sufland in sensul de intrare antigel efectiv nu puteam.
Duoventilul e normal deschis iar comanda pt. actionare este un "-" primit de la calculatorul de clima pe pinul 2 al cuplei acestuia, pinii 1 si 3 fiind alimentati de un "+" pe contact. Simultan cu aparitia minusului pe pinul 2 al duoventilului dispare minusul de comanda al pompei de recirculare. In alta ordine de idei, tijele "conurilor de inchidere" nu trebuie sa fie blocate in miezurile electromagnetilor ci sa culiseze liber in acestea. De ce?! O sa vezi la vara, cand te vei praji pe indelete , cu toate ca instalatia de climatizare merge din plin, freon ai suficient in instalatie si conducta de iesire din vaporizator are bruma pe ea. Dar ce mai conteaza, acum da, ai caldura!
Ca si functionare, in functie de treapta de caldura selectata din rozetele comenzii de clima, precum si functie de temperatura din interior citita de senzorul din plafoniera, comanda de clima actioneaza asupra duoventilului, pompei de recirculare si compresorului de AC - daca masina are si AC - asigurand obtinerea temperaturii dorite in habitaclu.
Cam lunga explicatia, dar sper ca va fi de folos celor care cunosc ceva mai putin functionarea climatizarii si vor sa-si rezolve singuri micile probleme ce mai apar. O seara buna !
Comment
-
Originally posted by pintea paul View PostEu nu am clima in masina cred ca nu a avut niciodata,cum de eu pot sa jonglez cu temperatura interioara,cei drept pe timp de iarna.? Pentru ce s-a montat sistemul asta,daca masina nu a fost prevazuta cu clima?
1. HA -HeizungAutomatik- incalzire automata ( auto fara instalatie de AC )
2.TAU- TemperaturAutomatik- auto cu AC simplu
3.KLA- KlimatisierungAutomatik- auto cu instalatie automata de climatizare
Tu ai incalzire automata, asta insemnand ca, functie de temperatura selectata din rozeta comenzii de climatizare si temperatura din interior, masurata de senzorul din plafoniera, calculatorul HA va comanda duoventilul si pompa de recirculare astfel incat sa se realizeze si sa se mentina temperatura dorita in habitaclu.
Sistemul acesta este o evolutie a vechiului sistem de incalzire deoarece mentine constanta temperatura, in limitele posibilitatii sistemului.
Comment
-
La mine momentan nu lucreaza reglajele din rozete, nu am AC si pentru zilele calduroase am montat inainte de butoiase o canea de 1/2 tzoli din care reglez temperatura. Am verificat senzorul din plafoniera cu un multimetru si e ok isi schimba rezistenta in functie de temperatura ambientului, mai ramane sa merg pe fire catre rozete nu cumva sa fie intrerupte, eventual sa caut si verific si senzorii de la calorifere si sa fac sa mearga instalatia de climatizare ca de fabrica, dar acum are prioritate suspensia spate. Sa aveti un weekend fain.
Comment
-
Originally posted by Raptorul View PostInteresante explicatiile..dar duoventilul nu functioneaza chiar asa," adica pe masura ce primesc tensiune ele incep sa coboare pana la blocarea intrarii." Duoventilul e constituit din 2 electromagneti care, in momentul cand sunt alimentati inchid complet iesirea antigelului din calorifer ( ca sa functioneze progresiv trebuiau motorase pas cu pas, cum sunt pe modelele mai noi ).
Duoventilul e normal deschis iar comanda pt. actionare este un "-" primit de la calculatorul de clima pe pinul 2 al cuplei acestuia, pinii 1 si 3 fiind alimentati de un "+" pe contact. Simultan cu aparitia minusului pe pinul 2 al duoventilului dispare minusul de comanda al pompei de recirculare. In alta ordine de idei, tijele "conurilor de inchidere" nu trebuie sa fie blocate in miezurile electromagnetilor ci sa culiseze liber in acestea. De ce?! O sa vezi la vara, cand te vei praji pe indelete , cu toate ca instalatia de climatizare merge din plin, freon ai suficient in instalatie si conducta de iesire din vaporizator are bruma pe ea. Dar ce mai conteaza, acum da, ai caldura!
Ca si functionare, in functie de treapta de caldura selectata din rozetele comenzii de clima, precum si functie de temperatura din interior citita de senzorul din plafoniera, comanda de clima actioneaza asupra duoventilului, pompei de recirculare si compresorului de AC - daca masina are si AC - asigurand obtinerea temperaturii dorite in habitaclu.
Cam lunga explicatia, dar sper ca va fi de folos celor care cunosc ceva mai putin functionarea climatizarii si vor sa-si rezolve singuri micile probleme ce mai apar. O seara buna !
Daca ai putea sa-mi dai un PM cu nr tau sa te sun daca apare vreo problema ,asta ca vad ca esti cel mai stapan pe aceasta instalatie de pe aici !Mercedes ... si alte masini ! "b" de la masini !
Inmatriculari BULGARIA autoturisme max 163 cp in 7 ore ,LEGAL !
˙uɐɔ ı ǝsnɐɔǝq
Comment
-
[IMG][/IMG]Originally posted by Raptorul View PostLa Mercedes sunt 3 tipuri de sisteme de conditionare a atmosferei din habitaclu, simbolizate astfel :
1. HA -HeizungAutomatik- incalzire automata ( auto fara instalatie de AC )
2.TAU- TemperaturAutomatik- auto cu AC simplu
3.KLA- KlimatisierungAutomatik- auto cu instalatie automata de climatizare
Tu ai incalzire automata, asta insemnand ca, functie de temperatura selectata din rozeta comenzii de climatizare si temperatura din interior, masurata de senzorul din plafoniera, calculatorul HA va comanda duoventilul si pompa de recirculare astfel incat sa se realizeze si sa se mentina temperatura dorita in habitaclu.
Sistemul acesta este o evolutie a vechiului sistem de incalzire deoarece mentine constanta temperatura, in limitele posibilitatii sistemului.
Comment
Comment