W 124 nu are cu adevarat o mufa de diagnoza. La vremea cind se faceau aceste masini, nu prea exista conceptul asta, sau era la inceput. OBD-ul (On Board Diagnostic) a aparut mai tarziu pe majoritatea masinilor si oricum, primii au fost americanii.
Valva cu pricina nu cere vreun echipament sofisticat pt a vedea daca e buna sau nu. In primul rand, ai de verificat elementul de actionare, care e montat direct pe turbina. Din pacate, nu am in minte imaginea turbinei de la motorul tau, asa incat nu mai stiu exact ce fel de actionare are. Cred totusi ca ar trebui sa fie pe vacuum, cum sint marea majoritate. Ti-ar trebui un vacuumetru cu care sa verifici daca aceasta capsula se misca si nu e blocata cumva mecanic. Apoi, daca asta ar fi in regula, ar trebui sa vezi ce se intampla cu circuitul de comanda. Ai niste furtunase de vacuum care in primul rind trebuie sa fie etanse. Vacuumul este facut de pompa de vacuum a motorului, iar toate actionarile pleaca de la un mic stut situat linga racordul filetat M14x1,5 la care se leaga conducta groasa de vacuum care intra in servofrina. De la acest mic stut pleaca mai multe furtunase si conducte, iar acestea trebuie sa fie puse la locul lor (trebuie sa le verifici dupa o schema). Daca ai vreun actuator care deschide sau inchide vacuumul care actioneaza asupra capsulei de pe turbo, trebuie sa-l verifici si dpdv electric. In fine, sint mai multe verificari de facut. Cineva care a facut asta si stie ce si cum, le poate face cu destula usurinta. Asa cum fac eu acum, explicindu-ti cit mai in amanunt, ar putea sa nu fie totusi suficient pt ca cineva care nu a mai facut asa ceva sa si poate executa treaba asta corect. Nu vreau sa te descurajez, in nici un caz. Incearca, daca nu faci nimic, e clar ca nu vei invata nimic, niciodata. Nu stiu daca ti-am fost de ajutor, dar daca nu, asta e numai din cauza felului in care incerc sa o fac: la distanta.
Inca o chestie: dincolo de orice alte metode mai mult sau mai putin complicate de verificare, un lucru e f simplu si usor de verificat de catre oricine: cu capota saltata, cu motorul in functiune, uita-te la turbina si accelereaza brusc motorul, apoi lasa-l in relanti.
In zona turbinei va trebui sa VEZI ca se intampla ceva, ca se misca ceva. Daca totul e mort si nu vezi ceva, o tija, ceva, ca se misca, e clar ca acolo sint probleme.
Spor !
Valva cu pricina nu cere vreun echipament sofisticat pt a vedea daca e buna sau nu. In primul rand, ai de verificat elementul de actionare, care e montat direct pe turbina. Din pacate, nu am in minte imaginea turbinei de la motorul tau, asa incat nu mai stiu exact ce fel de actionare are. Cred totusi ca ar trebui sa fie pe vacuum, cum sint marea majoritate. Ti-ar trebui un vacuumetru cu care sa verifici daca aceasta capsula se misca si nu e blocata cumva mecanic. Apoi, daca asta ar fi in regula, ar trebui sa vezi ce se intampla cu circuitul de comanda. Ai niste furtunase de vacuum care in primul rind trebuie sa fie etanse. Vacuumul este facut de pompa de vacuum a motorului, iar toate actionarile pleaca de la un mic stut situat linga racordul filetat M14x1,5 la care se leaga conducta groasa de vacuum care intra in servofrina. De la acest mic stut pleaca mai multe furtunase si conducte, iar acestea trebuie sa fie puse la locul lor (trebuie sa le verifici dupa o schema). Daca ai vreun actuator care deschide sau inchide vacuumul care actioneaza asupra capsulei de pe turbo, trebuie sa-l verifici si dpdv electric. In fine, sint mai multe verificari de facut. Cineva care a facut asta si stie ce si cum, le poate face cu destula usurinta. Asa cum fac eu acum, explicindu-ti cit mai in amanunt, ar putea sa nu fie totusi suficient pt ca cineva care nu a mai facut asa ceva sa si poate executa treaba asta corect. Nu vreau sa te descurajez, in nici un caz. Incearca, daca nu faci nimic, e clar ca nu vei invata nimic, niciodata. Nu stiu daca ti-am fost de ajutor, dar daca nu, asta e numai din cauza felului in care incerc sa o fac: la distanta.
Inca o chestie: dincolo de orice alte metode mai mult sau mai putin complicate de verificare, un lucru e f simplu si usor de verificat de catre oricine: cu capota saltata, cu motorul in functiune, uita-te la turbina si accelereaza brusc motorul, apoi lasa-l in relanti.
In zona turbinei va trebui sa VEZI ca se intampla ceva, ca se misca ceva. Daca totul e mort si nu vezi ceva, o tija, ceva, ca se misca, e clar ca acolo sint probleme.
Spor !
Comment