Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Consum w124 2,5td - 14% urban! Ajutor, va rog.

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    W 124 nu are cu adevarat o mufa de diagnoza. La vremea cind se faceau aceste masini, nu prea exista conceptul asta, sau era la inceput. OBD-ul (On Board Diagnostic) a aparut mai tarziu pe majoritatea masinilor si oricum, primii au fost americanii.
    Valva cu pricina nu cere vreun echipament sofisticat pt a vedea daca e buna sau nu. In primul rand, ai de verificat elementul de actionare, care e montat direct pe turbina. Din pacate, nu am in minte imaginea turbinei de la motorul tau, asa incat nu mai stiu exact ce fel de actionare are. Cred totusi ca ar trebui sa fie pe vacuum, cum sint marea majoritate. Ti-ar trebui un vacuumetru cu care sa verifici daca aceasta capsula se misca si nu e blocata cumva mecanic. Apoi, daca asta ar fi in regula, ar trebui sa vezi ce se intampla cu circuitul de comanda. Ai niste furtunase de vacuum care in primul rind trebuie sa fie etanse. Vacuumul este facut de pompa de vacuum a motorului, iar toate actionarile pleaca de la un mic stut situat linga racordul filetat M14x1,5 la care se leaga conducta groasa de vacuum care intra in servofrina. De la acest mic stut pleaca mai multe furtunase si conducte, iar acestea trebuie sa fie puse la locul lor (trebuie sa le verifici dupa o schema). Daca ai vreun actuator care deschide sau inchide vacuumul care actioneaza asupra capsulei de pe turbo, trebuie sa-l verifici si dpdv electric. In fine, sint mai multe verificari de facut. Cineva care a facut asta si stie ce si cum, le poate face cu destula usurinta. Asa cum fac eu acum, explicindu-ti cit mai in amanunt, ar putea sa nu fie totusi suficient pt ca cineva care nu a mai facut asa ceva sa si poate executa treaba asta corect. Nu vreau sa te descurajez, in nici un caz. Incearca, daca nu faci nimic, e clar ca nu vei invata nimic, niciodata. Nu stiu daca ti-am fost de ajutor, dar daca nu, asta e numai din cauza felului in care incerc sa o fac: la distanta.
    Inca o chestie: dincolo de orice alte metode mai mult sau mai putin complicate de verificare, un lucru e f simplu si usor de verificat de catre oricine: cu capota saltata, cu motorul in functiune, uita-te la turbina si accelereaza brusc motorul, apoi lasa-l in relanti.
    In zona turbinei va trebui sa VEZI ca se intampla ceva, ca se misca ceva. Daca totul e mort si nu vezi ceva, o tija, ceva, ca se misca, e clar ca acolo sint probleme.
    Spor !

    Comment


    • #32
      Valvei de pe turbina i-am prestat eu o muitza si lucreaza impecabil. La fel si valva EGR. De aceea presupun ca o electrovalva cacacioasa e de vina, de pe traseul de vacuum.

      Comment


      • #33
        A, deci ai folosit "vacuumetrul" din dotarea "de fabrica". E cel mai rapid, stiu din proprie experienta. Asa cum am mai spus, nu stiu exact configuratia sistemului de comanda, ce cuprinde, adica. Sint convins ca o sa-i dai de cap. Succes !

        Comment


        • #34
          Am tot "service manual"-ul de W124, toate schemele incluse... Asha ca...

          Comment


          • #35
            Se pare ca s-ar fi rezolvat. Azi dimineata am scos-o pe autostrada pana a murit turbo, dupa care am aterizat direct in service. Nu i-am lasat sa opreasca motorul, si au verificat turbina: nu mergea. M-am simtit razbunat, dupa ce ieri am iesit cu mecanicul pe autostrada si turbo s-a incapatzanat sa nu crape

            Au luat vacuumurile la purecat, si am aflat destul de repede ca piesa din poza, incercuita cu rosu, e de vina. Nu stiu sigur ce rol are, ideea e ca ramanea blocata dupa cateva minute de condus, si turbo nu mai actiona nici el. Mi-au scos furtunul de vacuum de pe ea, l-au astupat, si am iesit vreo 40 km pe autostrada. Turbo a ramas activ, fara probleme.



            Problema e ca nu am gasit alta sa o inlocuiesc, si mecanicul mi-a zis ca pot sa merg si fara, pana gasim una. E ok sa merg asa, fara ea?


            Mai pe dupa masa, daca am timp, as vrea sa o scot la o tura pe autostrada, sa fac vreo 160 km, sa vad daca mai moare turbo, si de asemenea sa ii fac si un test de consum, dar nu sunt sigur ca e ok sa merg cu ea fara piesa aia.

            Oricum, se pare ca sunt cu un un pas mai aproape de rezolvare.
            Last edited by konijiro; 03-13-2009, 14:21 PM. Reason: poza gresita

            Comment


            • #36
              Motorul de 2.0 V6 turbo era de Alfa Romeo.
              Nu am pomenit marca masinii din neglijenta si graba.

              Comment


              • #37
                DA,adica cel pus pe ultimele 164...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by DMIHNEA View Post
                  DA,adica cel pus pe ultimele 164...
                  Nu mai stiu exact anul de fabricatie, era 164 nu 164 Super. Eu am dus-o la preparat si a meritat din plin.

                  Comment


                  • #39
                    Nu prea imi dau seama f bine, dar, daca motorul are EGR (si din cite vad, are) atunci ceea ce ai incercuit cu rosu ar trebui sa fie comanda clapetei de obturatie a admisiei. Asta merge odata cu supapa EGR si in relanti sta inchisa. Cum ai accelerat un pic motorul, ea trebuie sa se deschida si sa permita trecerea aerului prin toata sectiunea galeriei. Daca clapeta asta ar fi stat tot timpul inchisa, ar fi trebuit sa constati ca motorul nu mai "trage" si sa vezi fum (alb-albastrui) cind incercai s-o turezi. Daca o blochezi pe deschis tot timpul, nu o sa-ti produca stricaciuni la motor, dar va afecta cantitatea de gaze recirculate si, in consecinta, noxele.
                    De asemeni, ar trebui sa verifici ca si supapa EGR sa functioneze corect, mai ales sa nu ramina intepenita intr-o pozitie intermediara.
                    Momentele in care intra in functiune aceste componente sint dupa cum urmeaza: in relanti, clapeta sta inchisa, EGR-ul e deschis permitind recircularea gazelor. Cind cresti turatia, clapeta se deschide la maxim, se inchide supapa EGR, iar supapa de by-pass de la turbo este actionata in sensul inchiderii ei, permitind rotirea cu turatie din ce in ce mai mare a turbinei.

                    Comment


                    • #40
                      Da, motorul are EGR. Clapeta ramanea blocata dupa cateva minute de condus, ne-am dat seama repde, odata ce m-au crezut aia de la service cujm ca turbo chiar nu merge

                      Am mers ieri pe autostrada cu ea, 120 - 140 km/h, a luat 8%, deci tot cam multishor. Sa vedem acum cu urbanul cum stam...

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by konijiro View Post
                        Am mers ieri pe autostrada cu ea, 120 - 140 km/h, a luat 8%, deci tot cam multishor. Sa vedem acum cu urbanul cum stam...
                        La fel, itzi zic eu...

                        Comment


                        • #42
                          Deci, ai W 124, 2,5 (!) TD (!) cu ceva probleme. Se pare ca i-ai dat de cap cu turbina. Ok, felicitari ! Ai scazut de la 14 la 8 la suta. F bine, as zice eu. Dar, tu zici "tot cam multishor"...
                          Hm, hai sa recapitulam: motor de DOI virgula CINCI litri, turbodiesel, ai mers cu 120-140 km/h si ai calculat ca a luat 8 la suta. Mie mi se pare f rezonabil si, mai mult decat atat, ca se incadreaza in limite normale. Tu cam cat ai vrea sa consume? Fara suparare, dar cred ca deja ceri prea mult, sa fim seriosi. NU TE LUA DUPA BROSURI ! Daca vezi un consum mai mic pt modelul pe care il ai prin vreun manual sau brosuri publicitare, da-i IGNORE, te-ar scuti de problemele de acum. NICI O MASINA NU CONSUMA CAT ZICE PRODUCATORUL. Daca ii spui asta, o sa-ti spuna ca acel consum e facut in niste conditii speciale, standard si ca daca le depasesti, creste si consumul si asta e normal. Am un prieten care isi luase (si apoi a vandut) o Skoda Octavia 2 TDI de 1,9 l si ii consuma 12 la suta. A fost cu ea la dealer si i-a zis ca e normal (...)
                          Inca odata, mie-mi "suna" bine 8 la suta pt motorul ala. Daca e cineva aici cu acelasi tip de motor, pe aceeasi masina, cu aceeasi transmisie, si care are un consum mai mic in conditii similare, il rog sa ne spuna si sa mentioneze si ce consum inregistreaza.
                          Mentionez ca daca as afla de diferente pina intr-un litru la suta, nu mi s-ar parea relevant.

                          Comment


                          • #43
                            Salut Iulian. Cand am zis 14%, ma refeream la consumul urban. Cand am zis 8%, am zis de extraurban, o scosesem pe autostrada. Deci, nu a scazut de la 14 la 8. Consumul extraurban a ramas practic unde era si inainte de a-mi da seama ca nu merge turbina.

                            In extraurban, avand in vedere ca la 140 km/h sta in 3500 de ture, nu mi se pare nasol sa ia 8.

                            Nu sunt maniac cu consumul, nu ma deranjeaza atat de mult nici partea financiara, dar ma streseaza teribil sa stiu ca masina nu functioneaza la parametri normali. Deci, imi sta pe creier

                            In alta ordine de idei, 14% urban mi se pare mult. Avand in vedere ca w124 meu vechi, care acum e la Dok, cu motor 2.5d in 20 v, tot automat, cu 340.000 km la bord imi lua in oras 10.5%. Asta inseamna ca la vara, cand voi merge cu clima, imi ia 15%. Si nu cred ca faptul ca asta e in 10 valve si are o turbina justifica diferenta de consum.

                            Deci, daca dupa rezolvarea problemei cu turbina imi ia 8% in extraurban, e ok. Probabil ca o sa ia si sub 8, daca o tin la 120 km/h. Dar in cazul in care in urban ia tot 14%, nu cred ca e normal. Tie ti se pare ok sa ia 14% in oras un asemenea motor? Asta in Varna, unde e trafic lejer, nu discut de Bucuresti.

                            Comment


                            • #44
                              Nu, chiar 14 la suta in oras, nu mi se pare normal.

                              Comment


                              • #45
                                Nu, chiar 14 la suta in oras, nu mi se pare normal.
                                In cazul asta, daca treaba cu turbina e rezolvata, pompa si injectoarele sunt ok, ce naiba sa mai verific la ea sa o fac sa consume normal?

                                Crezi ca exista o sansa sa fie ceva la injectoare si sa nu se auda? Mecanicul din Constanta asta a zis, ca nu le desface ca se aud bine... Ca daca nici de la injectoare nu e, chiar ca nu mai stiu...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF