LSD, ASD, etc.
Buna seara !
Un LSD functioneaza corect daca este intretinut corect si de obicei nu are nevoie de interventii externe, Clar ca are nevoie de uleiul corect si aditivul specific diferentialelor LSD.
ASD-ul de le Mercedes este un LSD mai "pimpat" (a se citi ajutat) Este supravegheat electronic (vezi releul/modulul ASD de dupa baterie) si isi ia informatii de la senzorii ABS. Si este "adus la zero", adica la starea de stand-by odata cu calcarea pedalei de frana. In plus, este ceva mai deosebit decat un LSD "clasic".
ASD-ul, in starea lui "normala" (de stand-by) este blocat 35%. Efectul poate fi dus pana la 100%, cu conditia sa nu depasesti 30-40km/h, ca dupa aia iar revine la aia 35% efectivitate. Si are nevoie de uleiul ala destept de la Mercedes sau de la Febi. A nu se confunda cu uleiurile pentru diferentiale Torsen...
Mai jos, imagini cu diff-ul ASD in sectiune si schema sistemului ASD pe componente:
Diferential cu ASD.jpg Diagrama ASD.jpg
Din punctul meu de vedere, sistemul s-a nascut mort, pentru ca e relativ complicat, implica multe elemente care pot ceda, incepand cu lamelele in sine si terminand cu supapele din circuit, intrerupatorul de la pedala de frana, etc.
Atentie, dupa schimbarea de ulei intr-un diff cu ASD se face si aerisire, si nu de-aia "normala" ! Asta daca vrei ca ASD-ul sa si functioneze, binenteles, si sa nu dea erori in bord...
Sistemul ASD a disparut relativ repede de pe masini, odata cu aparitia ASR/ESP-ului. Si oricum nimic nu bate un diferential blocant sau auto-deblocant full mecanic si eventual cu actionare mecanica...
Dragos
Buna seara !
Un LSD functioneaza corect daca este intretinut corect si de obicei nu are nevoie de interventii externe, Clar ca are nevoie de uleiul corect si aditivul specific diferentialelor LSD.
ASD-ul de le Mercedes este un LSD mai "pimpat" (a se citi ajutat) Este supravegheat electronic (vezi releul/modulul ASD de dupa baterie) si isi ia informatii de la senzorii ABS. Si este "adus la zero", adica la starea de stand-by odata cu calcarea pedalei de frana. In plus, este ceva mai deosebit decat un LSD "clasic".
ASD-ul, in starea lui "normala" (de stand-by) este blocat 35%. Efectul poate fi dus pana la 100%, cu conditia sa nu depasesti 30-40km/h, ca dupa aia iar revine la aia 35% efectivitate. Si are nevoie de uleiul ala destept de la Mercedes sau de la Febi. A nu se confunda cu uleiurile pentru diferentiale Torsen...
Mai jos, imagini cu diff-ul ASD in sectiune si schema sistemului ASD pe componente:
Diferential cu ASD.jpg Diagrama ASD.jpg
Din punctul meu de vedere, sistemul s-a nascut mort, pentru ca e relativ complicat, implica multe elemente care pot ceda, incepand cu lamelele in sine si terminand cu supapele din circuit, intrerupatorul de la pedala de frana, etc.
Atentie, dupa schimbarea de ulei intr-un diff cu ASD se face si aerisire, si nu de-aia "normala" ! Asta daca vrei ca ASD-ul sa si functioneze, binenteles, si sa nu dea erori in bord...
Sistemul ASD a disparut relativ repede de pe masini, odata cu aparitia ASR/ESP-ului. Si oricum nimic nu bate un diferential blocant sau auto-deblocant full mecanic si eventual cu actionare mecanica...
Dragos
Comment