Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Zgomot roti spate

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot roti spate

    Salut,
    am o problema cu rotile din spate.
    De ceva vreme am inceput sa aud un zgomot ca de frecat metal pe metal.
    Am dat roata jos si am vazut ca placutele de frana freaca pe disc si in mers roata se incalzeste putin.
    Am incercat sa aerisesc putin franele dar fara nici o schimbare. Placutele sunt bune( aproape noi ) si discul nu este uzat.
    Ce altceva ma sfatuiti?
    Merci!

  • #2
    Salut,
    Verifica sa nu ramana cumva pistonasele intepenite in etrier, da etrierul jos de pe disc si scoate cu grija burdufurile alea de cauciuc si da cu putin spray de rugina sau WD40 ii intr-un flacon albatru cu scris galbrn.

    Comment


    • #3
      Mi-am mai amintit ceva: Sapt trecuta am trecut pe roti de vara de aluminiu si a trebuit sa cumpar prezoane, am luat de la un schrot si le-am montat dar cand sa plec rotile din spate nu se invarteau, prezoanele erau prea lungi(cu vreo 1.5 cm), acum le-am schimbat si e ok, dar ma gandesc ca atunci cand am strans pe cele lungi sa nu fi fortat discul, sa-l fi miscat cumva inspre exterior, ca de atunci aud zgomotul...
      oricum etrierul il dau jos si il curat putin...poti sa imi spui la ce sa ma astept:chei, probleme?
      Merci!

      Comment


      • #4
        Salut, frana de mana mai tine? Sub discurile de frana se afla niste arculete si un fel de placute de frana nu stiu cum le zice, s-ar putea ca atunci cand ai pus prezoanele mai lungi sa sa rupa ceva pe acolo.

        Comment


        • #5
          Frana de mana tine f slab, dar asta dinainte de a pune rotile de vara, si oricum cand le-am pus nu am fortat plecarea de pe loc, am vazut ca rotile erau blocate si am oprit imediat

          Comment


          • #6
            Sa ai grija la suruburile de la etrieri sa dai cu spray inainte ce eu am rupt unul si atata mi-o dat de lucru ca sa il desfac de m-am chimuit cateva ore bune si am stricat si vreo trei burghie.Mi se pare ca cu cheia de 17 se desface.Spor la treaba.

            Comment


            • #7
              Salut! Sub discul de frana este mecanismul franei de mana, un sistem clasic pe saboti.
              Eu te-as sfatui sa-ti cumperi un set [complet], si sa-l schimbi.
              Prezoanele sigur au distrus cateva arcuri pe acolo.
              Cere ajutorul unui mecanic cand faci schimbul. Spatiul de lucru fiind foarte inghesuit nu strica putina experienta. Bafta!

              Comment


              • #8
                S-a rezolvat, arcurile sabotilor erau rupte si sabotii nu stateau bine si frecau in mers.
                Merci de sfaturi

                Comment


                • #9
                  Salut am exact aceasi problema dupa un schimb de anvelope la priceputii de la ANVEROM (metro militari)
                  Acesti experti in ale rotilor/jentilor....cum se recomanda ei au reusit aceasta performanta.
                  Altceva ai mai avut la ea?Sau doar arcurile sabotilor trebuie schimbate?Spune-mi si mie te rog in detaliu ce ai schimb ca sa stiu ce piese sa cumpar.
                  Respect!
                  Last edited by Zeus; 12-13-2012, 15:56 PM.

                  Comment


                  • #10
                    Arcuri, arculete...

                    Buna ziua !


                    In 99.9% din situatii, prezoanele rotilor de tabla difera (sunt mai scurte) decat prezoanele rotilor de aliaj. Ca atare, jantele de tabla au setul lor de prezoane, cele de aliaj alt set de prezoane.

                    Cand un cretin foloseste prezoane mai lungi decat e necesar pentru acele jante, in afara de situatia "nu se mai invart rotile", cea avuta de colegul nostru si prezentata mai sus, de obicei se duc si sabotii, si setul de piese marunte.

                    Pentru exemplificare, maruntisurile arata asa:


                    Parking brake parts.jpg

                    Pentru cei care nu stiu cum arata tehnica ascunsa dupa discurile de frana spate, cand stau bine, sabotii franei de parcare tre' sa arate asa:


                    Parking brake shoes.jpg


                    Si ca idee, setul de piese marunte este disponibil si separat de sabotii in sine. Chiar si luate impreuna, costurile sunt lejere.

                    In plus, cand treaba cu suruburile se intampla pe aceleasi jante, sunt sanse ca in gauri sa fi ramas o saiba sau ceva de pe vreun prezon (sau puse de individul care a lucrat anterior acolo, ca am intalnit cazuri), si daca cei in cauza nu baga de seama, prezonul fara saiba va intra mai adanc decat trebuie, deranjand maruntaiele prezentate mai sus...


                    Dragos
                    Last edited by Heavy D.; 12-13-2012, 17:38 PM.

                    Comment


                    • #11
                      Mda, am patit-o eu, a trebuit sa pun roata de rezerva(pana) care evident era de tabla si am rupt toate arculetele alea pe acolo, nestiind ca trebuie sa folosesc alte prezoane.

                      Evident ca nu le-am schimbat nici acum dupa 6 luni, nu am frana de serviciu doar bag in viteza cand stationez...

                      Comment


                      • #12
                        Colegii o chestie legata de Arculetele alea la care va sfatuiesc sa fiti atenti cand le schimbati. NU ARUNCATI arcurile vechi. Pastrati-le pentru ca cele noi e posibil sa aiba diametrul mai mare cu 1 mm sau foarte putin oricum si sa frece prezoanele in ele si sa tot auzi un dang dang. In cazul in care aveti problema asta le puteti pune pe cele vechi inapoi.

                        Eu le-am aruncat din greseala ca am zis... DEH... is Bosch... cum sa nu potriveasca.

                        Comment


                        • #13
                          Salut baieti am si eu o problema legata de zgomotul de la rotile din spate dupa ce am schimbat placutzele de frana, cand iau curba mai in viteza se aude ca si cum ar atinge ceva,suntu este ceva de genu cand ai frana de mana trasa umpic si pleci de pe loc, oare ce poate fi ca am demontat tot pe acolo si nu se vede nimic sa atinga rulmentul este bun ?

                          Comment


                          • #14
                            Arcuri, arculete...

                            Buna seara !


                            @crstn_savu:


                            Ma indoiesc ca diametrul arculetelor sa deranjeze la un prezon mai lung decat trebuie. Inaltimea arcului, poate... Dar sa zicem totusi ca si diametrul deranjeaza.

                            Cate vreme, in stare montata, arculetele nu ating pe flansa butucului, sau chiar ramane loc destul, dupa cum se vede in poza cu sabotii, banuiesc ca e clar ca problema nu e de la arcuri. Mai ales ca, daca cele vechi au varfurile rupte, oricum trebuie arculete noi...

                            Ca in ultima instanta, totul se rezolva cu prezoanele corecte, asta e greu de inteles, se pare... In acest caz, "corecte" inseamna cel mult cu un milimetru dincolo de planul interior al flansei. Si nimic nu va mai face zgomot sau stres de alt fel.


                            Dragos
                            Last edited by Heavy D.; 12-15-2012, 23:56 PM.

                            Comment

                            Working...
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF