Noutatile de azi...
Buna seara !
Titlul postului meu anterior era destul de clar, banuiesc, daca-l citeai pana la capat. Asta presupunand ca l-ai citit intr-o oarecare masura, adica...
Acolo, catre final, am scris asa: Azi, doar spatele.
Intre timp, a mai trecut o zi. Partea intai a decurs asa:
Am montat noul butuc al contactului, care potriveste perfect, dar face aceeasi treaba ca si chinezaria dinaintea sa, adica nu ma lasa sa scot cheia din el. Ca atare, avand acum trei butuci, din care cel OEM e defect si cele doua ulterioare nu lasa cheia afara, am purces la compararea lor cu ochi sever.
La prima, a doua si a treia vedere, ele par la fel. Incepand cu a patra vedere se observa ceva, la cincea se constata clar acel ceva, iar la a sasea si urmatoarele vederi iti vine sa-ti bagi anumite chestii intr-una din rudele feminine de gradul intai ale celui care a proiectat acel butuc/contact.
M-am intors la dealerul Benz din Sebes si am explicat diferentele. Butucul venind dupa VIN-ul masinii, vina nu este a lor, asta e clar, A ramas sa-mi comand corpul contactului, si m-am aruncat si la corpul ala mic in care sa ascunde supapa de vacuum care gestioneaza oprirea motorului. Corpul este vreo 700RON, corpul supapei si supapa circa 70RON. Dar asta, prin martie, probabil...
Partea a doua a zilei a fost mai lejera, dar incheiata cu o extrem de usoara dezamagire, ca era prea frumos sa fie pozitiva treaba. Aici intevine informatia care ii lipseste lui pytu.
Deci, @pytu:
In primul rand, faptul ca am luat etrieri de T nu are nimic de-a face cu ce vroiam eu sa iasa. Tipul de motorizare dă 90% din diferentele de capacitate a sistemului de franare, iar restul il dă formatul de caroserie. Daca citeai atent, vedeai ca T-ul in cauza a fost un E300-24, ceea ce inseamna circa 217CP si cuplu pe masura.
Cum aceleasi dimensiuni de discuri le gasesti si pe circa 80% din E420 (cele cu jante pe 15"), care are 279CP, făcând paralela cu cei 75 de cai ai Benz-ului meu, banuiesc ca te-ai prins deja ca nici sistemele de franare nu se compara intre ele. Si eu am vrut upgrade.
Astfel, azi am experimentat upgradarea franelor fata. Discurile de 300TE-24 potrivesc perfect, nu ating in taler (sau cel putin nu la mine, ca talerele mele au fost ciobanite de cineva dinaintea mea, adica indoite, crapate si sudate aiurea). La fel si etrierii, potrivesc de minune in gaurile fuzetei de pe E200D-ul meu, dupa ce demontezi etrierii stock impreuna cu suportii acestora.
Dar, ca a aparut un dar in procesul de montare, jantele actuale de aliaj (15" si ET38, pentru cei cu memorie mai scurta), avand spitele fara nici o curbura la interior, nu se aseaza la locul lor, lipsind circa 5mm pentru o asezare perfecta. Adica frontalul jantei freaca pe frontalul etrierului, cu alte cuvinte.
Din fericire, etrierii nu ating in janta pe diametrul ei interior, raman circa 7mm pe fiecare raza, ceea ce este mai mult decat necesar. In zestrea Benz-ului mai am un set de jante de tabla tot cu ET38 si inca doua seturi de roti cu jante de aliaj, ET23 si ET19, toate pe 15". Maine o sa fac teste cu toate, sa vad care ar fi compatibile cu setup-ul dorit de mine. Estimez ca toate, dar teoria e una, si practica oricum face cum vrea ea...
Dimensiunile discurilor fata de 300TE-24 sunt 294x25x49.5, iar cele ale placutelor fata sunt 99.8x73.5x14. Tot milimetri, binenteles.
Acum, ca se vede diferenta dintre valori, banuiesc ca e clar ca repartitia fortei de franare fata/spate se pastreaza fara probleme, adica este exact asa cum a fost intentionata de producator, desi nu pentru motorizarea mea. Dar nu cred că deranjeaza să ai frane mai bune, nu-i asa ?
Dragos
Buna seara !
Titlul postului meu anterior era destul de clar, banuiesc, daca-l citeai pana la capat. Asta presupunand ca l-ai citit intr-o oarecare masura, adica...
Acolo, catre final, am scris asa: Azi, doar spatele.
Intre timp, a mai trecut o zi. Partea intai a decurs asa:
Am montat noul butuc al contactului, care potriveste perfect, dar face aceeasi treaba ca si chinezaria dinaintea sa, adica nu ma lasa sa scot cheia din el. Ca atare, avand acum trei butuci, din care cel OEM e defect si cele doua ulterioare nu lasa cheia afara, am purces la compararea lor cu ochi sever.
La prima, a doua si a treia vedere, ele par la fel. Incepand cu a patra vedere se observa ceva, la cincea se constata clar acel ceva, iar la a sasea si urmatoarele vederi iti vine sa-ti bagi anumite chestii intr-una din rudele feminine de gradul intai ale celui care a proiectat acel butuc/contact.
M-am intors la dealerul Benz din Sebes si am explicat diferentele. Butucul venind dupa VIN-ul masinii, vina nu este a lor, asta e clar, A ramas sa-mi comand corpul contactului, si m-am aruncat si la corpul ala mic in care sa ascunde supapa de vacuum care gestioneaza oprirea motorului. Corpul este vreo 700RON, corpul supapei si supapa circa 70RON. Dar asta, prin martie, probabil...
Partea a doua a zilei a fost mai lejera, dar incheiata cu o extrem de usoara dezamagire, ca era prea frumos sa fie pozitiva treaba. Aici intevine informatia care ii lipseste lui pytu.
Deci, @pytu:
In primul rand, faptul ca am luat etrieri de T nu are nimic de-a face cu ce vroiam eu sa iasa. Tipul de motorizare dă 90% din diferentele de capacitate a sistemului de franare, iar restul il dă formatul de caroserie. Daca citeai atent, vedeai ca T-ul in cauza a fost un E300-24, ceea ce inseamna circa 217CP si cuplu pe masura.
Cum aceleasi dimensiuni de discuri le gasesti si pe circa 80% din E420 (cele cu jante pe 15"), care are 279CP, făcând paralela cu cei 75 de cai ai Benz-ului meu, banuiesc ca te-ai prins deja ca nici sistemele de franare nu se compara intre ele. Si eu am vrut upgrade.
Astfel, azi am experimentat upgradarea franelor fata. Discurile de 300TE-24 potrivesc perfect, nu ating in taler (sau cel putin nu la mine, ca talerele mele au fost ciobanite de cineva dinaintea mea, adica indoite, crapate si sudate aiurea). La fel si etrierii, potrivesc de minune in gaurile fuzetei de pe E200D-ul meu, dupa ce demontezi etrierii stock impreuna cu suportii acestora.
Dar, ca a aparut un dar in procesul de montare, jantele actuale de aliaj (15" si ET38, pentru cei cu memorie mai scurta), avand spitele fara nici o curbura la interior, nu se aseaza la locul lor, lipsind circa 5mm pentru o asezare perfecta. Adica frontalul jantei freaca pe frontalul etrierului, cu alte cuvinte.
Din fericire, etrierii nu ating in janta pe diametrul ei interior, raman circa 7mm pe fiecare raza, ceea ce este mai mult decat necesar. In zestrea Benz-ului mai am un set de jante de tabla tot cu ET38 si inca doua seturi de roti cu jante de aliaj, ET23 si ET19, toate pe 15". Maine o sa fac teste cu toate, sa vad care ar fi compatibile cu setup-ul dorit de mine. Estimez ca toate, dar teoria e una, si practica oricum face cum vrea ea...
Dimensiunile discurilor fata de 300TE-24 sunt 294x25x49.5, iar cele ale placutelor fata sunt 99.8x73.5x14. Tot milimetri, binenteles.
Acum, ca se vede diferenta dintre valori, banuiesc ca e clar ca repartitia fortei de franare fata/spate se pastreaza fara probleme, adica este exact asa cum a fost intentionata de producator, desi nu pentru motorizarea mea. Dar nu cred că deranjeaza să ai frane mai bune, nu-i asa ?
Dragos
Comment