Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La tine pe masina vin bine cele din poze. La corvette 19 fata si 20 spate si au cele mai mari discuri raportate la marimea jantelor.
    Exact asta e, pentru fiecare masina jantele vin bine intr-un anumit range, puteam adauga si eu ca pe un S w221 rotile pe 17 par mici, la fel pe un w204, w211, w212 cele de 16.
    Scuze de offtopic

    Comment


    • Buna ziua !


      @Siegfried:

      N-as zice ca esti off-topic. Doar ca trebuie facuta foarte clar diferenta intre diametrul jantei si diametrul total al rotii. Una este sa fie janta corespunzatoare cu instalatia de franare si discul sa nu para pierdut in janta, si alta este ca pe o janta, fie ea proportionala sau nu cu franele, sa ai o anvelopa cu balon de 30 de procente dintr-o latime relativ mica.

      M-am dat cu GLK d-ala cum am amintit mai sus si e catastrofal si ca suspensie, nu numai ca janta/anvelopa. Extrem de hard si deloc cum ar trebui sa fie un SUV d-asta. Pentru chestii tari si rapide exista AMG, Brabus, Lorinser, etc...

      Zilele trecute m-am dat cu un CLA benzinar. Exceptand faptul ca unul pirpiriu ca mine (1.87m/115kg) abia poate urca in spate, nemavorbind de a sta acolo 100km, n-am loc la picioare, n-am loc la cap, si daca unul cu acelsi gamarit or more ar sta langa mine, am putea redefini notiunea de "aproapele omului"...

      In plus, rotile aveau anvelope cu balon mic (nu m-a intersat dimensiunea), discurile (spate, mai ales) pareau pierdute in janta iar suspensia, pe treapta ei cea mai soft era foarte tare, iar pe treapta cea mai "sport" genera senzatii de ura justificata la adresa proiectantilor acestei suspensii...

      Cu alte cuvinte, notiunile de "proportii", "dimensiuni", "rezonabilitate" sunt de mult trecute in plan secund sau tert, pentru ca "a fi la moda" e mult mai important...

      In alta ordine de idei, cele mai rapide vehicule cu motoare cu ardere interna de pe planeta asta (F1, DTM, WRC, dragstere de top fuel, etc.) au jante mici si baloane mari la anvelope pentru ca asa trebuie, si acolo nu conteaza moda...



      Dragos

      Comment


      • Hai sa nu le bagam la un loc totusi, F1, DTM,WRC Putem vedea acum live la Le Mans, 3 tipuri de vehicule si observa ligheanele de roti.
        Dragsterele merg pe linie dreapta.
        Masinile de DTM au in general roti de 19 si 285 latime pe spate.
        Monoposturile de F1 au o greutate de vreo 600 si ceva de km si merg la 1 atm, nici o leguatura cu turismele, iar bicicletele merg pe la 5 atm
        In plus anvelopele high performance sau uhp sunt mult mai greu de gasit pe baloane mari. Alte costuri, alta stabilitate, alta intarire laterala alte performante.
        Eu inaintea confortului as pune siguranta si directia o prefer ferma, rapida si grea, cu feed back bun in volan. O anvelopa cu balon mare nu ofera asta in aceeasi masura.
        Last edited by Siegfried; 06-22-2013, 17:30 PM.

        Comment


        • Let's talk about sizes...

          Buna seara !



          @ Siegfried:


          Anvelopele de DTM au urmatoarele dimensiuni, conform actualului regulament:

          - fata 300/680 - 18, adica 300mm latime si 680mm diametrul total.
          - spate 320/710 - 18, adica 320mm latime si 710mm diametrul total.

          In prima situatie, balonul are 111.5mm, iar in a doua 126.4mm. Cu alte cuvinte, considerand ca un 205/60R15 are 123mm de balon, chiar mai mare decat al acestuia din urma. Sau exact cat un 195/65R15...

          Cu alte cuvinte, un DTM de 480 - 500CP si 1110 kg (cu tot cu pilotul echipat complet...) merge foarte bine pe baloane egale sau mai mari decat ale mele, la viteze pe care eu cu 75CP sau alti muritori de rand n-o sa la atingem niciodata. Si daca nici la DTM nu sunt curbe, atunci unde ?

          Cu dragsterele te-ai scos, alea merg drept. Dar cu viteze mai mari decat vei circula tu vreodata, probabil...

          F1... Jante de 13", latimi intre 305 si 380mm si baloane de 165 - 175mm inaltime. Adica in nici un caz low-profile. Iar anvelope mai performante si mai optimizate pe viteze mari nu cred c-o sa gasesti in alt sport cu roti... Iar calului meu Merida Cobra cu doua roti ii ajung 3Bar in roti pentru chintalul meu si ceva...

          Deci, balonul nu are absolut nimic de-a face cu sportivitatea... In F1, daca ar exista low-profile, vitezele de cornering ar fi mult mai mici, si masina va fugi peste puntea fata, cu comportament subvirator exagerat de mare.

          Cu alte cuvinte, janta mare imperecheata cu o anvelopa cu balon semi-existent e un gadget menit sa fure ochiul celui mai putin experimentat in pilotaj, dar cu inclinatii de estet. Si nici macar cu un estet cu vedere buna, dar dispus sa plateasca ceva aiurea si fara rost...

          Feedback... Depinde de gradul de asistenta (mult mai zelos la masinile americane) si cel de multiplicare al casetei (la fel, tot la americane caseta e mai demultiplicata decat la ale noastre). Am avut ocazia sa rotesc de volanul masinii de F1 a lui Hakkinnen, acum multi ani, cand seful meu se numea Haug dupa numele de familie. Grea rau asta din urma...


          Si acum, de-ale noastre, mai pamantene: din ce mi-a ramas dupa conversia la frane si alte innoiri, chestiile non-necesare au ajuns la vanzare. Multe jante, discuri, etrieri, faruri... Ma duc sa fac pozele mai mici, ca-s de 4MB bucata, si apoi le pun sus dincolo, la piese...


          Dragos
          Last edited by Heavy D.; 06-22-2013, 22:46 PM.

          Comment


          • Imagini de calitate.

            Buna seara !


            Dupa ce am cam aburit-o cu masini destepte, sa revenim la a mea, una normala, care ruleaza pe anvelope cu baloane mari. Aia 14 megapixeli de pe un Fuji frumos si-au facut treaba cu succes. Mai jos sunt aspecte din configuratia actuala jante/frane. Pentru inceput, cele spate:

            Spate 1.jpg Spate 2.jpg

            Spate 3.jpg Spate 4.jpg


            Ochiometrico-aproximativ, intre disc si janta sunt vreo 50mm, intre etrier si plumbii de pe janta vreo 10mm.

            Mai jos, configuratia din fata:

            Fata 1.jpg Fata 2.jpg

            Fata 3.jpg Fata 4.jpg


            Folosind acelasi sistem de masura, dar mai atent decat cu o zi inainte, distanta disc/janta este de circa 25mm, iar intre etrier si plumbii de pe janta sunt circa 3mm. ceea ce-mi place nespus de mult...



            Dragos

            Comment


            • Originally posted by Heavy D. View Post
              Deci, balonul nu are absolut nimic de-a face cu sportivitatea...

              Cu alte cuvinte, janta mare imperecheata cu o anvelopa cu balon semi-existent e un gadget menit sa fure ochiul celui mai putin experimentat in pilotaj, dar cu inclinatii de estet. Si nici macar cu un estet cu vedere buna, dar dispus sa plateasca ceva aiurea si fara rost...
              Poate tu ai pilotat pe circuit sau aievea altundeva. La 70 de cai e bun asa.
              Eu am scris doar despre ce am experimentat eu pe aceleasi automobile si cu aceleasi sau cu suspensii diferite.
              Pe masini de strada si nu pe autobuze, camioane sau tractoare.

              Comment


              • Buna ziua !


                @Siegfried:

                In caz ca n-ai citit atent detaliile mai sus mentionate sau ai luat din context doar ce crezi ca se aplica in cazul tau, subliniasem faptul ca si la 480CP si la 75CP balonul anvelopelor are aceeasi inaltime. Banuiesc ca acum ti-e clar ca ideea de sportivitate nu exclude deloc baloanele mari, chiar daca ti-ar place asta. Si binenteles ca poti ramane la cele desprinse din experienta ta, dar asta nu inseamna ca aceste concluzii sunt si corecte. Poate doar interpretate gresit.

                Da, am pilotat si pe circuit, dar putin si nici pe departe cu talentul unui pro care face asta ca sa traiasca, iar una din masinile mele de "servici", ca sa zic asa, era setata la alegerea mea intre 650 si 850CP. Si nu mergea pe circuite deloc, ci pe drumuri publice si in regim de offroad. Binenteles ca tot cu baloane mari, ca era vorba de un G mai serios...

                Si cum aici discutia nu prea mai are de-a face cu W124-le meu supermotorizat, daca chiar doresti sa dezbati chestiunea baloanelor mici vs. baloane mari, poti deschide un topic pe aceasta tema, si ne putem revedea acolo, fiecare cu ideile lui. Mai era unul pe-aici care lega sportul de inaltimea anvelopei, s-ar putea sa-ti gasesti un aliat. Dar ma indoiesc ca te va ajuta...


                Uite aici un autobuz care merge foarte repede:




                Dragos

                Comment


                • Valorile absolute sunt deseori inselatoare Cu atat mai mult cu cat dimensiunea balonului e definita oriunde pe planeta asta ca un raport.
                  Una e 6 cm la o latime de 185mm si o janta de 14 alta e la 325mm si o janta de 20.
                  Last edited by Siegfried; 06-23-2013, 15:38 PM.

                  Comment


                  • Sa vezi ce bine e iarna cand intra bucatele de gheata in alea 3mm sau se formeaza gheata si-ti "sudeaza" roata sau iti zboara plumbii...dar e bine ca stim cate zecimi de mm are un balon de DTM, muream si pe asta n-o stiam.
                    Last edited by albertchiroiu; 06-23-2013, 15:39 PM.

                    Comment


                    • Valori absolute...

                      Buna seara !


                      Vad ca inca nu s-a inteles ideea...

                      @Siegfried:

                      Rapoarte... Au ca rezultat de obicei o valoare absoluta, in cazul nostru, milimetri. Si unii prefera mai multi, altii mai putini. Banuiesc ca nu vei rula vreodata cu anvelope de 300 sau 320mm pe actualele tale jante. Si nici nu cred ca o sa treci la jante de 20"... Daca da, anunta-ma cu ce balon. Pana una alta, eu stiu pe unde-mi calca rotile si fara ca jantele sa zgarie asfaltul, si situatia va ramane asa. Cine nu stie, are timp sa invete...


                      @albertchiroiu:

                      Plumbii pot zbura de la locul lor si fara ajutor extern, zapada sau gheata. Iar daca se va intampla ca rotile sa mi se blocheze din cauza ghetii formate in aia trei milimetri, fac poze. Si daca-mi lasi un numar de telefon, o sa te sun si o sa-ti dau dreptate... Cu martori, binenteles...

                      Iar pana o fi sa mori, o sa mai inveti o gramada de lucruri. Volens-nolens, chiar si de la mine... Acum, ca ai invatat ceva despre DTM, e cazul sa-ti repari servodirectia. Sau ai rezolvat deja si acum te preocupa sporturile cu motor sau aia trei milimetri ai mei ? N-am nici o problema daca tu ai sase sau doisprezece...


                      Dragos

                      Comment


                      • Oglinzi exterioare.

                        Buna dimineata !


                        Pe parcursul zilei de ieri, printre mici, gratare si pizza am topit vreo trei litri de Coca-Cola. Si si-au facut pe deplin efectul la un non-bautor de cafea ca mine. N-am somn, adica. Si mi-am adus aminte de ceva.

                        La vremea cand am schimbat oglinzile OEM cu cele de la ALKAR am observat problema, dar am tot amanat s-o rezolv, configurarea franelor fiind mai importanta. Acum c-am rezolvat cu ele, treaba cu oglinzile a revenit in prim-plan si s-a rezolvat ieri.

                        Dupa montarea noilor oglinzi, observasem atunci ca reglajul electric al celei de pe stanga e mai special, ca sa zic asa. Mai precis, cand reglam din sfarcul ala sus/jos, oglinda se misca stanga/dreapta. Si cand miscam stanga-dreapta, oglinda se misca sus/jos. Cool, dar nu neaparat necesar.

                        Ieri, fiind in Cluj la un prieten creator/manipulator de software si foarte bun electronist, pana eu am executat ceva la Cherokee-ul sau, el s-a ocupat de firele din mufa oglinzii cu figuri. Tot circul a durat circa cincisprezece minute si s-a incadrat la categoria "having fun on sundays", ca era sarbatoare. Si acum, sus e sus si dreapta e dreapta, adica asa cum trebuie.



                        Dragos

                        Comment


                        • Good stuff

                          Buna ziua !


                          Zilele trecute cineva a considerat ca am facut fapte bune, si ca atare mi-a facut cadou asta:


                          Catalog ATE 1.jpg Catalog ATE 2.jpg


                          Inca nu am lucrat cu el, ca am de lucru la o alta masina, dar urmeaza...



                          Dragos

                          Comment


                          • Also available online...
                            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                            Comment


                            • Stiu, ca sunt si altii care ofera aceleasi servicii, dar nu intotdeauna am acces la net cand imi vin idei. Desi, probabil in cativa ani, internetul va fi accesibil peste tot si gratuit, ma gandesc... Si cum masinile fabricate dupa 2000 oricum nu ma intereseaza, am considerat ca e un avantaj sa am la indemana informatiile direct de pe disc.


                              Dragos

                              Comment


                              • Ignition on, engine start, ready to take off...

                                Buna seara !


                                A venit vremea sa ma ocup de contactul Benz-ului, ca facea stres de un timp incoace. Am mai scris unele despre asta, dar m-am oprit atunci din lipsa de piese.

                                And the story goes like this:

                                La W124 exista cel putin patru feluri de contacte:

                                1. De benzinar cu cutie manuala
                                2. De benzinar cu cutie automata (lock-up switch in plus fata de primul)
                                3. De diesel cu cutie manuala (stop vacuum valve in plus fata de primul)
                                4. De diesel cu cutie automata (lock-up switch in plus fata de numarul trei)

                                Cum Benz-ul meu e diesel cu automata, am avut parte de cel mai complex si cel mai scump. Cum partea cu complexitatea sperie doar pe cei nepregatiti, am organizat step by step material didactic si toate elementele componente ale unui contact de acest gen, venite ca si piese noi dupa ce au fost comandate cu codurile OEM la furnizorii unde au fost mai accesibile ca pret. De exemplu, corpul contactului a venit din Anglia. Restul din Germania, Austria si de la dealerul Mercedes din Sebes, ca de-aia am prieteni...

                                Azi s-a purces la punerea cap la cap a elementelor componente, demontarea contactului vechi si montarea celui nou la locul lui. Pentru a nu-ti dori ca cineva sa-ti fi amputat nervii cand erai mic, e bine sa faci rost de desenul in explozie al contactului tau. Si daca stii si sa-l interpretezi, e treaba de copil care se pricepe la puzzle-uri.

                                Se incepe cu demontarea bornelor de pe baterie, a plasticului de deasupra pedalierului, plasticurile mici din jurul comutatorului de lumini principal si cel din jurul contactului, panoul principal al bordului pe partea soferului (cel in care ai da cu genunchii) apoi se demonteaza airbag-ul din volan si volanul in sine. Nu necesita scule speciale. Se scoate cilindrul din jurul butucului odata cu butucul contactului (cu cheia in butuc in pozitia de accesorii). Necesita una sau doua sarme tari de circa 1mm diametru, ascutie la capete, si putina indemanare. Nici rabdarea nu strica, si e bine sa nu-ti tremure mainile...

                                Pregatiri 1.JPG

                                Apoi placa de plastic (doua suruburi) cu mufa care nu trebuie neaparat demontata, plus placa de dedesubt. Placile astea doua nu trebuie sa se deplaseze sau sa se separe una de alta (eu le-am prins cu un colier de plastic). Sub placile astea doua este o piesa de aluminiu turnat, prinsa cu trei suruburi, se demonteaza si aceasta, dupa care se extrage maneta de semnalizare si cilindrul de plastic care imbraca coloana volanului.

                                Din mufa din poza de mai sus pleaca patru fire prin acel cilindru si se duc paralel cu coloana de directie undeva in bord. Nu incurca cu nimic, piesele demontate atarna usor de aceste fire pana aproape de podea. Pe corpul contactului se mai afla una sau doua mufe electrice de culoare neagra cu cate doi pini, acestea se extrag usor din pozitia lor, ambele au sisteme de blocare elastice. La mine a fost doar o singura mufa...


                                Pregatiri 2.JPG


                                Se extrage usor panoul cu ceasurile (vitezometru, turometru, etc). Nu trebuie demufat nimic, nici cablul vitezometrului. Astfel, ai acces la cele doua suruburi care tin coloana de directie de tablele de sub bord (necesita clichet mic, o tubulara de 13mm si maine obisnuite cu spatii inguste...). Apoi, cu o tubulara de 10mm se slabeste colierul care strange corpul contactului in carcasa coloanei de directie, dand o oarecare mobilitate prin zona. Coloana de directie mai este tinuta de o tija metalica aflata in stanga ei, cam la jumatatea lungimii (un surub, usor accesibil). Cu o cheie fixa de 13mm se demonteaza capatul cablului care vine de la cutia automata la contact. Toata colana volanului se poate deplasa usor catre stanga, lasandu-ti loc sa scoti contactul din ea (apasand pe un stift care are arc sub el si se vede clar) tragand usor catre dreapta.

                                Astfel, contactul va atarna de mufa din fundul lui, care mufa iese prin tragere usoara, si de furtunele de pe corpul supapei de vacuum (aia pentru oprirea motorului). Corpul supapei necesita o surubelnita in cruce pentru demontarea sa de pe corpul contactului (doua suruburi). Dupa toate astea ramai cu contactul in mana si poti face o pauza (Fosters de preferat, dar merge si Heineken...)

                                Apoi faci comparatii intre ce ai dat jos si ce ai cumparat nou, si vezi daca ai motive sa te bucuri. Daca da, chestia noua se monteaza la loc in ordine inversa decat cea mentionata mai sus. Inainte de a strange primele suruburi, se leaga provizoriu airbagul in sistem, se pune borna inapoi pe baterie, supapa de vacuum si cablul de lock-up si se fac probe de pornire/oprire motor, plus verificarea functionarii corecte a lock-up switch-ului. Adica sa nu poti porni motorul doar daca cutia este in "P" sau in "N".

                                Daca totul functioneaza normal, se pot monta chestiile la locul lor in pozitie definitiva. Prin contact, daca esti curios din fire (nu recomand neaparat...) se gasesc si urmatoarele piese de plastic:

                                Elemente componente 1.JPG Elemente componente 2.JPG

                                Training-ul s-a facut pe asa ceva, achiztionat din timp:

                                Material didactic.JPG


                                Toata treaba asta descrisa mai sus ia cam o ora - o ora si ceva, in functie de cheful tau de lucru. Repet, e mult mai simplu decat pare.


                                Weekend placut !


                                Dragos
                                Last edited by Heavy D.; 06-28-2013, 23:39 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF