Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Intrebare circuit racire

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intrebare circuit racire

    Salut,
    am si eu o nedumerire cu privire la circuitul de racire W124 Diesel

    Am pus in paralel cu radiatorul pe circuitul de racire un furtun de 1 m, am folosit T-uri de Cu ...nu ma intrebati va rog de ce...
    Am mers cam 10 min pana temperatura a ajuns la 80 si s-a stabilizat.

    Furtun gros prin care iese apa din motor inspre radiator era fierbinte, radiatorul fierbinte doar o parte, iar returul inspre pompa de apa era rece.

    Nedumerirea mea e ca furtunul pe care l-am pus in paralel cu radiatorul era rece(putin cald doar la T-ul cu furtunul original spre radiator), si ma asteptam sa se incalzeasca pt ca o parte din apa calda eliminata din motor sa curga prin el spre pompa de apa, sa shunteze radiatorul.

    Am crezut ca trebuie aerisit ca la instalatii, desi stiam ca W124 are circuit de aerisire. Totusi l-am aerisit si surpriza, am desfacut complet furtunul si nu era presiune deloc pe el.

    Aveti idee unde am gresit?
    Se poate sa nu fi mers destul si sa nu fi deschis termostatul? Eu stiu ca termostatul e pe retur deci cand am desfacut furtunul pus de mine inainte de T-ul pe retur, ar fi trebuit sa curga
    ??
    Aveti idee ce presiune ar trebui sa fie pe circuitul de racire?

  • #2
    Racire.

    Buna seara !


    Presiunea din sistemul de racire la Benz-urile diesel este de circa 0.6 - 0.8Bar. Notiunea de "circuit de aerisire" imi este straina, din pacate. Nu stiu de ce ai facut ce ai facut, dar iti pot spune ce am facut/patit eu cu Benz-ul si cu alta masina.

    La Benz, am separat radiatorul motorului de cel al cutiei automate, construind doua radiatoare full aluminiu ca si unitati independente. Cand a venit momentul aerisirii, am avut stres. Cu apa turnata in vasul de expansiune pana la limita corecta, instalatia nu s-a aerisit, furtunul de tur a ramas gol, motorul s-a incalzit peste 100 de grade in cateva minute.

    Pana nu am turnat apa prin furtunul de tur catre motor si a ajuns si in vasul de expansiune (sufland la greu pe furtun...), instalatia nu s-a aerisit. Banuiesc ca s-a facut ceva punga de aer in carcasa termostatului, si acel aer, chiar daca s-a incalzit la prima incercare de aerisire, nu a ajuns atat de cald incat sa-i convina termostatului si acesta sa deschida. Dar, din a doua incercare, cea cu turnatul apei in motor prin furtunul de tur, a tinut treaba si instalatia de racire s-a aerisit fara probleme.

    La alta masina, pentru a curata traseele instalatiei de racire (masina stationase mult timp), am scos complet radiatorul de la locul lui (urma sa fac altul nou, tot full aluminiu), si am legat un furtun de diametru ca si cele originale intre stuturile de intrare/iesire a apei din motor. Am dat afara si termostatul, ca e foarte la indemana la un motor V8 din 1974, ca sa nu ajunga mizerie acolo si sa blocheze membrana sau sa faca alte prostii. Dupa finalizarea procedurii de curatare, masina a stat in stand-by pana la sosirea noului radiator, care a fost montat rapid, la fel si termostatul, iar aerisirea a decurs fara probleme.

    In cazul V8-ului, termostatul este pozitionat foarte sus pe motor si solutia constructiva aleasa nu permite formarea unei pungi de aer in carcasa, drept pentru care aerisirea se face foarte usor. Posibil este ca la Benz, la motoarele OM601/602/603, termostatul, fiind plasat mai jos si inclinat, sa creeze problema avuta de mine. Oricum, daca va mai fi cazul sa aerisesc, macar stiu cum sa procedez.

    Aici mai sunt amanunte:




    Dragos

    Comment


    • #3
      Din cate stiu eu este un furtun de aerisire de la motor( din cel mai inalt punct) pana la vasul de expansiune. Pe aici se scoate aerul ce intra in interiorul motorului. Daca se aduna aer in alte locuri de ex. calirferul pentru incalzire interioara...habar n-am cum se aeriseste

      O sa mai fac niste probe, o sa incerca sa suflu, sa las motorul sa se incalzeasca mai tare...mai investighez
      Merci de info

      Comment


      • #4
        Furtune, ape, robineti, calduri...

        Banuiesc ca era clar ca aerisirea se face cu robinetii incalzirii de habitaclu deschisi la maxim. Ca se poate ca acesti robineti sa fie blocati pe inchis, asta e partea a doua. Acest lucru nu impiedica insa aerisirea corecta a instalatiei de racire a motorului, ci doar nu vei avea caldura in habitaclu, chiar daca motorul este la temperatura sa nominala de lucru.

        Daca robinetii incalzirii de habitaclu functioneaza corect si sunt deschisi iar vasul de expansiune are lichidul la nivel corect, radiatoarele habitaclului isi iau lichid fara probleme, pentru ca sunt mai jos ca si nivel decat vasul de expansiune.



        Dragos
        Last edited by Heavy D.; 03-05-2013, 23:05 PM. Reason: Scapari de gramatica...

        Comment


        • #5
          Am inteles ca atunci cand actionezi "rotitele" de incalzire(de pe consola se deschid niste electrovalve(undeva pe langa baterie) care sunt puse p returul inspre motor.
          Asa e?
          Daca ar shunta aceste elctrovalve, cu un furtun, atunci rdiatorul de incalzire ar primi debit maxim de pe circuitul de racire al motorului tot timpul?
          Merci

          Comment


          • #6
            Furtune, ape, robineti, calduri...

            Buna seara !


            Daca se "sare" peste robineti, definitiv va ajunge maximum posibil de apa in radiatorul de habitaclu, dar, daca imi aduc eu bine aminte, abia dupa ce deschide termostatul se va si incalzi.

            Robinetii (grup mai numit si duoventil) sunt comandati electric, si fara tensiune sunt deschisi la maxim, daca nu sunt blocati sau au membranele defecte. In mod normal, cand totul functioneaza perfect, ajunge sa scoti mufa aia cu trei picioare, si i-ai "deschis" pe ambii.


            Dragos
            Last edited by Heavy D.; 03-06-2013, 20:29 PM.

            Comment


            • #7
              Buna seara,
              merci de pontul cu mufa, banuiesc ca e tot pe langa baterie.
              Am citit pe undeva ca circuitul de la calorifer nu are termostat, ca sa circule permanent apa prin el si cam are putina logica sa primesti caldura chiar daca motorul nu a ajuns la 80/90grade.
              Am rezolvat partial pb cu furtunul paralel cu radiatorul- se pare ca nu era bine aerisit. Credeam ca aerisirea se face ca la instalatia de incalzire de la bloc, adica deschizi putin sa iasa aerul. Aici a trebuit sa umplu furtunul complet de apa altfel nu " amorsa". Acum se incalzeste la fel ca radiatorul
              Mai vreau sa vad daca ridic furtunul deasupra vasului de expansiune, mai trece apa calda prin el sau se duce doar in radiator.
              O seara faina

              Comment


              • #8
                Calduri...

                Buna seara !


                Da, mufa cu trei pini este langa cei doi robineti, oarecum intre ei, vezi mai jos. Circuitul de incalzire al habitaclului nu are termostat.


                Duoventil W124 000 8306584.JPG


                Ei bine, partea cealalta a mufei, cea cu firele este aducatoarea de tensiune la robineti, si daca deconectezi cele doua parti iar robinetii inainte functionau corect, adica faceau normal reglajul rece/cald, acum vor fi tot timpul deschisi, deci caldura va fi la maxim.

                Stiu ca are putina logica treaba cu caldura in habitaclu abia dupa ce deschide termostatul motorului , dar, dupa cum scriam, nu imi mai aduc bine aminte situatia, ca ultima data am lucrat acolo cam cu un an in urma.

                Dar, tot din amintiri, atunci cand am montat radiatoare separate motor/cutie automata, vag imi aduc aminte ca la prima incercare de aerisire, cea nereusita, motorul avea catre 120 de grade, dar inauntru nu venea caldura. Poate imi face figuri memoria, nu-i asa de important, conteaza mai mult sa-ti rezolvi problema.


                Dragos

                Comment


                • #9
                  Buna seara,
                  am 2 furtune de 18mm diamentru tur/retur conectate la turul/returul radiatorului care trec peste baterie, intra in habitaclu(am decupat peretele despartitor), continua pe sub picioarele pasagerului dreapta, pe sub podea pe partea dreapta, pe sub bancheta si iese in portbagaj, unde se unesc.

                  Nu reusesc nici cum sa fac apa sa circule prin el. Vreau sa il folosesc sa incalzesc ceva lichid in portbagaj.

                  Sunt 2 locuri unde este mai inalt traseul si ar putea sa faca coloana de aer in portbagaj si deasupra bateriei. Am taiat furtunele chiar acolo, le-am umplut cu apa si le-am conectat inapoi asigurandu-ma ca nu intra aer. Chiar am circulat apa de la robinet prin tot furtunul asta ca am crezut ca o fi blocat pe undeva sau poate are pungi de aer altundeva pe traseu.

                  Nu am reusit nici cum sa conving motorul sa impinga apa prin furtunul ala. Nu stiu care e fenomenul.

                  Tot in paralel cu radiatorul mai e un furtun mai scurt de 1.5m care dupa ce l-am "amorsat" ieri seara...functioneaza ok, adica apa calda circula prin el fara probleme dupa incalzirea motorului, diferenta fata de celalalt furtun e ca acesta mai scurt si e sub nivelul motorului...
                  Ma gandeam sa montez o pompa la 12V ca sa pot face apa sa devieze pe acolo dar daca are debit prea mare influentez racira motorului - adica nu mai trece destula apa prin radiator....
                  Daca aveti vreo idee ...dau o bere ..ssi mai multe ca nu mai am idei

                  Comment


                  • #10
                    Personal cred ca pompa de apa a masinii nu face fata(debitul ei),ai incercat sa ti motorul turat pe la 3000 de ture vreun minut 2 sa vezi ce iese?cred ca nu ar strica o pompa de recirculare aditionala care teoretic ar rebui sa o ai deja pe lonjeronul din stanga fata cum privesti masina.

                    Si inca o chestie,turul furtunului care pleaca in portbagaj,leaga-l la furtunul din partea dreapta a masinii pe unde iti intra apa in caloriferul din habitaclu,asa o sa ai apa calda acolo in portbagaj mai repede(la radiator ai apa calda decat dupa deschiderea termostatului) si trebuie pompa de recirculare mai ales daca sta la relanti mult motorul.


                    PS:Ce incalzesti in portbagaj?

                    Comment


                    • #11
                      Initial vroiam sa ma leg la caloriferul masinii nu la radiator da ma gandea ca debitul prin radiator e mai mare... si termostatul deschide la mine destul de repede aprox 5-10 min si apoi sta la 82grade constant.
                      Stiu ca, caloriferul incepe sa se incalzeasca in ritm cu motorul dar daca motorul nu impinge apa din circuitul radiator, o sa impinga prin circuitul calorifer mai bine?
                      Cum propui sa conectez? Serie sau paralel cu caloriferul? Eu ma gandeam paralel ca altfel nu o sa am debit daca opresc incalzirea in habitaclu.

                      Care e diferenta intre circuritul radiator si cel calorifer. Mie mi se pare ca pe radiator apa curge doar din gravitatie... altfel nu-mi explic de ce nu poate sa impinga macar putina apa prin furtun, furtunul e bocna. Nu am incercat un stil ai turat de condus inca..sper in WE sa ies la drum mai mult.


                      in portbagaj...incerc WVO - waste vegetable oil..

                      Comment


                      • #12
                        In paralel leaga-l si pune pompa de recirculare pe returul furtunului care vine din portbagaj,porneste masina,fa completarea cu antigel,dai drumul si la pompa de recirculare si astepti pana se deschide si termostatul atunci logic ar trebui sa ai toata instalatia aerisita(operaiunea asta fa-o cu busonul de la vasul de expansiune desfacut)

                        Vis a vis de radiator nu stiu ce sa zic,logic ar tebui sa fie debit si in el,deci poate ai vreo pala la elicea din pompa rupta?ce sa zic nu stiu,oricum cu pompa de recirculare ar trebui sa rezolvi problema.Tine-ne la curent

                        PS:Sistemul de racire tre sa fie sub presiune tot timpul,asta implica sa ai busonul de la vasul de expansiune in stare buna si ar trebui ca furtunele sa fie taricele cand pui mana pe ele.Bafta

                        Comment


                        • #13
                          Sal,
                          pompa am schimbat-o in vara trecuta dupa de o caprioara a muscat din ea si din tot botl masinii )
                          Tocmai am dus masina la peste 4000rpm, 1 ora e plimbat prin oras,motor incalzit la 90grade si nimic. O sa incerc sa pun in paralel cu caloriferul fara pompa si daca nu merge... o sa vad de pompa...BTW ai idee de unde?ce model?

                          Comment


                          • #14
                            Pai eu a gandesc ca pompa de apa a masinii e calculata in functie de cantitatea de apa care intra in motor,tu cu traseul asta automat ai adaugat ceva litri in plus si de aceea nu face fata,cu pompa de recirculare poti fi sigur ca are sa mearga,si intadevar incearca sa te legi la turul caloriferului(si fa o proba asa cu ea fara pompa de recirculare,vezi daca se schimba situatia).Pompa de recirculare gasesti pe la dezmembrari e in jur de 100 lei una,ia legatura cu gorirulz de aici dupa forum poate are el vreuna

                            Comment


                            • #15
                              Merci de info, pompa asta de recirculare e tot de w124 sau de pe alt fel de masina
                              Pe a mea nu am

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF