If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out). See less
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less
montare motor W123 200D pe Aro M461C
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
Ar fi interesant de aflat cum s-a procedat la montare.
Eu banuiesc ca s-a folosit o flansa de adaptare intre motor si cutie, similar cum s-a procedat la motorul de Ford Cossworth la Aro244.
Desi ramane problema incadrarii axului, diverse cote, strangerea cu suruburi, discul de ambreiaj, etc...
Daca poti afla ceva detalii (poze nu indraznesc sa cer!) mi-ar fi de un real folos.
motorizarea Ford,Peugeot si Toyota s-a realizat fara prea mari probleme deoarece pe masina s-a montat motorul si cutia de viteze Ford,Peugeot sau Toyota
probleme au fost doar cu prinderea pe sasiu a motoarelor si confectionarea altor tipuri de tampoane pentru motor -fata de cele standard
Astea sunt probleme de ordin mecanic pe care o mana dibace le poate rezolva. Eu cred ca cele mai mari probleme le implica problemele create de omologare. Acolo vine greul. La ce zvonuri am auzit (nu stiu cate fondate pe lucruri reale si cate pe vorbe-n vant) despre escrocii de la RAR este imposibila omologarea unui motor diferit pe o masina in tara noastra. Si daca ar fi posibila ar fi niste costuri de neinchipuit.
Ar fi interesant de aflat cum s-a procedat la montare.
Eu banuiesc ca s-a folosit o flansa de adaptare intre motor si cutie, similar cum s-a procedat la motorul de Ford Cossworth la Aro244.
Desi ramane problema incadrarii axului, diverse cote, strangerea cu suruburi, discul de ambreiaj, etc...
Daca poti afla ceva detalii (poze nu indraznesc sa cer!) mi-ar fi de un real folos.
TV-ul (daca e acelasi pe care il stiu si eu) avea doar puntea spate motoare.
"Man will be what he was born to be, free and independent!" J.F.K.
TV-ul (daca e acelasi pe care il stiu si eu) avea doar puntea spate motoare.
Tata a avut TV pe benzina vreo 25 de ani si tin minte ca doar iarna ii monta cardanul.
Deci sigur iti spun ca Tv-ul poate fi si 4x4 si 4x2.
Puntea pe fata avea diferential independent de puntea spate.
Nu exclud sa fi fost si modele fara punte motoare fata, e posibil.
Eu stiu 4 IMS-uri cu grefa de tehnologie, toate sunt 4x4. Ca sa ramana 4x4 ai o singura sansa reala, sa pui un motor+cutie+cutie de transfer de pe ceva, pentru ca solutia cuplarii unui motor puternic la cutia de IMS nu e viabila deoarece se barbiereste trenul fix cu aia 75 de cai originali si se blocheaza intre viteze.
La 2 din ele se foloseste reductor de G W460 care este singurul reductor montat separat de cutia de viteze si legate prin cardan, si ca atare se poate folosi orice motor+cutie.
Am gasit pe site-ul www.arom461.ro o referinta la modelul M461, citez :
''Modelele destinate exportului au beneficiat si de o motorizare diesel, fiind disponibile doua propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) si Perkins (2523 cmc / 71 CP). Muncitorii musceleni l-au botezat "floare de stanca" iar presa straina "Zimbrul Carpatilor". In tara M461 a fost comercializat aproape exclusiv catre institutiile de stat avand pretul de 80.000 lei, iar la export preturile au fost de 3600 USD sau 10.500 DM, pretul crescand pentru modelele echipate cu motoare diesel importate."
Deci, din cate inteleg, au existat M-uri diesel echipate din fabrica si care au functionat 4x4.
Daca stie cineva ceva legat de asta, e binevenit...
Eu stiu 4 IMS-uri cu grefa de tehnologie, toate sunt 4x4. Ca sa ramana 4x4 ai o singura sansa reala, sa pui un motor+cutie+cutie de transfer de pe ceva, pentru ca solutia cuplarii unui motor puternic la cutia de IMS nu e viabila deoarece se barbiereste trenul fix cu aia 75 de cai originali si se blocheaza intre viteze.
La 2 din ele se foloseste reductor de G W460 care este singurul reductor montat separat de cutia de viteze si legate prin cardan, si ca atare se poate folosi orice motor+cutie.
Deci, in concluzie, inteleg ca pot monta motor+cutie de viteze de w123 200D la care mai adaug un reductor GW460, si asta rezolva problema integral ?
Cam de unde pot face rost de reductorul asta ?
Google vad ca nu stie mare lucru...
Am gasit pe site-ul www.arom461.ro o referinta la modelul M461, citez :
''Modelele destinate exportului au beneficiat si de o motorizare diesel, fiind disponibile doua propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) si Perkins (2523 cmc / 71 CP). Muncitorii musceleni l-au botezat "floare de stanca" iar presa straina "Zimbrul Carpatilor". In tara M461 a fost comercializat aproape exclusiv catre institutiile de stat avand pretul de 80.000 lei, iar la export preturile au fost de 3600 USD sau 10.500 DM, pretul crescand pentru modelele echipate cu motoare diesel importate."
Deci, din cate inteleg, au existat M-uri diesel echipate din fabrica si care au functionat 4x4.
Daca stie cineva ceva legat de asta, e binevenit...
Intr-adevar cei de la ARO au echipat modelele de export si cu motoare Peugeot Indenor XDP 4.90 (este un motor folosit si pe cateva modele de Mahindra, Peugeot si mi se pare ca si volga dar nu vreau sa mint) si motoarele Perkins, acestea din urma fiind mai degraba motoare de tractoare, de utilaje agricole. Eu am cautat un motor de Peugeot de mi-au sarit capacele si nu intr-un final am gasit unu in Germania si era la bani putini, dar imposibil de adus incoace. O alta problema de care te vei lovi vor fi cei de la RAR pentru ca ei stiu ca pe M s-au pus numai 3-4 motoare (cele 2 pe benzina si ar mai fi 2 pe motorina- cel de 3000 si cel de 2600).
Am gasit pe net, mai exact pe mobile.ro urmatorul anunt:
''Autovehicul de teren/pick-up, Vehicul second-hand
Preţ: 3.500 EUR Kilometraj: 2.000 km An de fabricaţie: 1963 Putere: 55 kW / 75 CP Tip de combustibil: Diesel Prima înregistrare: 10/2006
Descriere vehicul
M 461 atent restaurat, motor si cutie Mercedes 2,4 D, fara rugina, acte la zi, ideal pt plimbari in natura sau vanatoare ! "
Deci, dragi colegi forumisti, se poate !
Sau, vorba reclamei, daca vrei, poti !
Le multumesc tuturor celor ce s-au ostenit sa-mi dea un raspuns sau idee.
Intru si eu ca musca. Motorul tau de 2000cmc s-ar putea sa fie prea puturos. Daca la cobra e puturos gandestete la IMS cam cum ar fi, avand in vedere ca nu este prea aerodinamic. Si tatal meu a avut un IMS luat de la armata si dupa ce l-a rasturnat de 2 ori si a schimbat 2 motoare a renuntat la el si acu dupa 15 ani de stat la praf l-a dat la schimb pe un aro (motorul era dat jos si nu mai era nimic de el). Eu am auzit de aro cu motoare de mercedes, dar de 3000cmc. Se poate dar trebuie sa calculezi bine si sa te gandesti de doua ori. Acu tatal meu vrea sa implanteze un motor de 3000cmc de la o cobra pe un tractor gen U450. Bafta
MB W123 240D - 1978 (Masina care m-a adus in anul 5 de facultate)
MB W123 300D - 1982
MB W123 240D AUTOMATIC - 1977 [B]
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment