Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

montare motor W123 200D pe Aro M461C

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by vercingetorix View Post
    Ar fi interesant de aflat cum s-a procedat la montare.
    Eu banuiesc ca s-a folosit o flansa de adaptare intre motor si cutie, similar cum s-a procedat la motorul de Ford Cossworth la Aro244.
    Desi ramane problema incadrarii axului, diverse cote, strangerea cu suruburi, discul de ambreiaj, etc...
    Daca poti afla ceva detalii (poze nu indraznesc sa cer!) mi-ar fi de un real folos.

    motorizarea Ford,Peugeot si Toyota s-a realizat fara prea mari probleme deoarece pe masina s-a montat motorul si cutia de viteze Ford,Peugeot sau Toyota
    probleme au fost doar cu prinderea pe sasiu a motoarelor si confectionarea altor tipuri de tampoane pentru motor -fata de cele standard

    Comment


    • #17
      Astea sunt probleme de ordin mecanic pe care o mana dibace le poate rezolva. Eu cred ca cele mai mari probleme le implica problemele create de omologare. Acolo vine greul. La ce zvonuri am auzit (nu stiu cate fondate pe lucruri reale si cate pe vorbe-n vant) despre escrocii de la RAR este imposibila omologarea unui motor diferit pe o masina in tara noastra. Si daca ar fi posibila ar fi niste costuri de neinchipuit.

      Comment


      • #18
        Originally posted by vercingetorix View Post
        Ar fi interesant de aflat cum s-a procedat la montare.
        Eu banuiesc ca s-a folosit o flansa de adaptare intre motor si cutie, similar cum s-a procedat la motorul de Ford Cossworth la Aro244.
        Desi ramane problema incadrarii axului, diverse cote, strangerea cu suruburi, discul de ambreiaj, etc...
        Daca poti afla ceva detalii (poze nu indraznesc sa cer!) mi-ar fi de un real folos.
        TV-ul (daca e acelasi pe care il stiu si eu) avea doar puntea spate motoare.
        "Man will be what he was born to be, free and independent!" J.F.K.

        Comment


        • #19
          Originally posted by andrei f View Post
          TV-ul (daca e acelasi pe care il stiu si eu) avea doar puntea spate motoare.

          Tata a avut TV pe benzina vreo 25 de ani si tin minte ca doar iarna ii monta cardanul.
          Deci sigur iti spun ca Tv-ul poate fi si 4x4 si 4x2.
          Puntea pe fata avea diferential independent de puntea spate.
          Nu exclud sa fi fost si modele fara punte motoare fata, e posibil.

          Comment


          • #20
            Eu stiu 4 IMS-uri cu grefa de tehnologie, toate sunt 4x4. Ca sa ramana 4x4 ai o singura sansa reala, sa pui un motor+cutie+cutie de transfer de pe ceva, pentru ca solutia cuplarii unui motor puternic la cutia de IMS nu e viabila deoarece se barbiereste trenul fix cu aia 75 de cai originali si se blocheaza intre viteze.
            La 2 din ele se foloseste reductor de G W460 care este singurul reductor montat separat de cutia de viteze si legate prin cardan, si ca atare se poate folosi orice motor+cutie.
            BENZ G, altceva ce ?

            Comment


            • #21
              Am gasit pe site-ul www.arom461.ro o referinta la modelul M461, citez :

              ''Modelele destinate exportului au beneficiat si de o motorizare diesel, fiind disponibile doua propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) si Perkins (2523 cmc / 71 CP). Muncitorii musceleni l-au botezat "floare de stanca" iar presa straina "Zimbrul Carpatilor". In tara M461 a fost comercializat aproape exclusiv catre institutiile de stat avand pretul de 80.000 lei, iar la export preturile au fost de 3600 USD sau 10.500 DM, pretul crescand pentru modelele echipate cu motoare diesel importate."

              Deci, din cate inteleg, au existat M-uri diesel echipate din fabrica si care au functionat 4x4.
              Daca stie cineva ceva legat de asta, e binevenit...

              Comment


              • #22
                Originally posted by STEFAN V8 View Post
                Eu stiu 4 IMS-uri cu grefa de tehnologie, toate sunt 4x4. Ca sa ramana 4x4 ai o singura sansa reala, sa pui un motor+cutie+cutie de transfer de pe ceva, pentru ca solutia cuplarii unui motor puternic la cutia de IMS nu e viabila deoarece se barbiereste trenul fix cu aia 75 de cai originali si se blocheaza intre viteze.
                La 2 din ele se foloseste reductor de G W460 care este singurul reductor montat separat de cutia de viteze si legate prin cardan, si ca atare se poate folosi orice motor+cutie.
                Deci, in concluzie, inteleg ca pot monta motor+cutie de viteze de w123 200D la care mai adaug un reductor GW460, si asta rezolva problema integral ?
                Cam de unde pot face rost de reductorul asta ?
                Google vad ca nu stie mare lucru...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by vercingetorix View Post
                  Am gasit pe site-ul www.arom461.ro o referinta la modelul M461, citez :

                  ''Modelele destinate exportului au beneficiat si de o motorizare diesel, fiind disponibile doua propulsoare: Indenor (2112 cmc / 62 CP) si Perkins (2523 cmc / 71 CP). Muncitorii musceleni l-au botezat "floare de stanca" iar presa straina "Zimbrul Carpatilor". In tara M461 a fost comercializat aproape exclusiv catre institutiile de stat avand pretul de 80.000 lei, iar la export preturile au fost de 3600 USD sau 10.500 DM, pretul crescand pentru modelele echipate cu motoare diesel importate."

                  Deci, din cate inteleg, au existat M-uri diesel echipate din fabrica si care au functionat 4x4.
                  Daca stie cineva ceva legat de asta, e binevenit...

                  Intr-adevar cei de la ARO au echipat modelele de export si cu motoare Peugeot Indenor XDP 4.90 (este un motor folosit si pe cateva modele de Mahindra, Peugeot si mi se pare ca si volga dar nu vreau sa mint) si motoarele Perkins, acestea din urma fiind mai degraba motoare de tractoare, de utilaje agricole. Eu am cautat un motor de Peugeot de mi-au sarit capacele si nu intr-un final am gasit unu in Germania si era la bani putini, dar imposibil de adus incoace. O alta problema de care te vei lovi vor fi cei de la RAR pentru ca ei stiu ca pe M s-au pus numai 3-4 motoare (cele 2 pe benzina si ar mai fi 2 pe motorina- cel de 3000 si cel de 2600).

                  Comment


                  • #24
                    Am gasit pe net, mai exact pe mobile.ro urmatorul anunt:

                    ''Autovehicul de teren/pick-up, Vehicul second-hand

                    Preţ: 3.500 EUR Kilometraj: 2.000 km An de fabricaţie: 1963 Putere: 55 kW / 75 CP Tip de combustibil: Diesel Prima înregistrare: 10/2006

                    Descriere vehicul
                    M 461 atent restaurat, motor si cutie Mercedes 2,4 D, fara rugina, acte la zi, ideal pt plimbari in natura sau vanatoare ! "

                    Deci, dragi colegi forumisti, se poate !
                    Sau, vorba reclamei, daca vrei, poti !
                    Le multumesc tuturor celor ce s-au ostenit sa-mi dea un raspuns sau idee.

                    Cobra rules !

                    Comment


                    • #25
                      Intru si eu ca musca. Motorul tau de 2000cmc s-ar putea sa fie prea puturos. Daca la cobra e puturos gandestete la IMS cam cum ar fi, avand in vedere ca nu este prea aerodinamic. Si tatal meu a avut un IMS luat de la armata si dupa ce l-a rasturnat de 2 ori si a schimbat 2 motoare a renuntat la el si acu dupa 15 ani de stat la praf l-a dat la schimb pe un aro (motorul era dat jos si nu mai era nimic de el). Eu am auzit de aro cu motoare de mercedes, dar de 3000cmc. Se poate dar trebuie sa calculezi bine si sa te gandesti de doua ori. Acu tatal meu vrea sa implanteze un motor de 3000cmc de la o cobra pe un tractor gen U450. Bafta
                      MB W123 240D - 1978 (Masina care m-a adus in anul 5 de facultate)
                      MB W123 300D - 1982
                      MB W123 240D AUTOMATIC - 1977
                      [B]

                      Comment

                      Working...
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF