Gata, astazi i-am dat prima cheie la My MB(116-300D), dupa o serioasa reconditionare a motorului, injectiei si ambreiajului. Motorul merge ceas, se aude cum toarce puternic si este silentios, chiar daca aceasta prima cheie i-am dat-o fara tulumba cu filtru de aer montata pe aspiratie. Cand l-am accelerat, zgomotul era similar cu cel al motoarelor sport: puternic, bine asezat, hotarat. Altfel, la ralanty se aude numai bataia injectoarelor. Inca nu am miscat-o de pe rampa. Mai avem de pus acceleratia, filtru de aer si capota. Daca totul va fi OK, maine voi merge intr-un prim rodaj. Abia astept sa vad cum trage si cum se aude in mers. Sper sa fie totul bine, pentru ca a durat mult reparatia si investitia a fost importanta: camasi, pistoane cu segmenti, cuzineti la palier noi, marca KS; duze Bosch noi si curatat injectoarele, pompa injectie ca noua. La ambreiaj aveam vaolanta mica, cu disc mic si placa de presiune care avea inelul spart, iar rulmentul de ambreiaj era la maxim de uzat. Am pus volanta mare( sper ca am facut bine), cu placa si disc foarte bune si rulment nou- Sachs. Toate bune, dar acuma va intreb: De ce am presiunea la ulei, cand masina este la ralanty de: 1,5 -2? Arborele a fost masurat de mecanic si acesta a zis ca e in parametri de standard si cuzinetii sint toti foarte buni, "nu-i mai schimbam, nu are rost''. Totusi, pentru ca urechea unui cuzinet de palier- cel de mijloc- avea siguranta in partea opusa cum ar fi trebuit, eu m-am dus si i-am cumparat pe acestia noi, ramanand astfel, numai cuzinetii de biela neschimbati. El zice acum, ca ar fi pompa de ulei, care cica e obosita si atat mai baga ea sau am eu vreun gunoi pe sonda care citeste presiunea uleiului. Nu stiu daca asa este...!? Motorul l-am pornit cu ulei Castrol GTX 15W40. La pornire acul se duce in trei atmosfere, dar dupa cateva secune scade si se oprste la 1,5- 1,7 atmosfere. Cand accelerez sustinut acul urca greoi spre 3 atm. si se posteaza acolo. Ce credeti ca ar putea fi? E periculos pentru motor sa merg asa? Care este presiunea minima admisa, care sa asigure si integritatea motorului. Multe multumiri!
A doua zi dupa prima cheie:
S-a rezolovat! Dimineata m-am dus la service si am mai verificat odata. Am verificat nivelul uleiului. Era curata joja, nu se vedea nimic. Am mai adaugat 2,0 litri si nivelul a crescut putin peste minim! Am pornit dupa ce am completat si presiunea nu a mai coborat de la 3! Sper sa fie asta cauza.Masina mai era si ridicata de bot la (30 grade) pe o rampa mobila. Eu i-am adus mecanicului 6 litri. El zice ca i-a pus in motor?! Daca este asa acum inseamna ca am 8 litri de ulei in motor, iar pe joja imi indica intre minim si maxim.


Comment