Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Toleranta dintre Piston si Camasa? Urgent!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toleranta dintre Piston si Camasa? Urgent!

    Va salut!

    Am cumparat de curand piesele necesare pentru a-mi repara motorul de pe MB 300D (59kw) motor de Cobra. Asadar, i-am luat camasi noi KS diametru 91 si pistoane KS diametru 90.9(exact 90.870, cat scrie pe ele). Din cate am luat la cunostinta astea sunt cotele pentru reparatie la standard.
    Meseriasul care mi-a alezat camasile dupa pistoanele pe care i le-am dat, le-a facut la toleranta de 0.03 fata de pison( asa cum scrie pe capul pistonului, din fabrica) Probelema e ca mecanicul zice ca trebuie cel putin o toleranta de 0.05-0.06 intre camasa si piston, ca altfel risc sa mi se caleze motorul atunci cand se va incalzi in mers. Ca la toleranta de 0.03 ar trebui rodaj la rece vreo 2 zile, dupa care turat la maxim motorul cateva minute si abia dupa operatiile astea pot efectua rodajul fara riscuri. Daca cunoasteti ceva cote, parametri recomandati de producator pentru o reparatie la standard( camasa- piston) sau ceva din propria experienta, m-ar ajuta sa iau o decizie, pentru ca mecanicul zice acum sa ducem blocul si sa mai luam din camasi pana la 0.05 toleranta piston-camasa. Multumesc!

  • #2
    Mai bine luai alt motor bun, o sa te usuce reparatia.
    Vedeti dumneavoastra, noi educatorii, pedagogii suntem ca niste doctori .....
    http://www.youtube.com/watch?v=f_-XE9GP4mc
    http://www.youtube.com/watch?v=56a7YHK-i0c

    Comment


    • #3
      Daca nea ala de tzil face are cu ce sa-l plimbe, adica un motor electric sa il invirta, se poate face rodaj la rece citeva zeci bune de ore (minim 40 de ore de functzionare...) si ramine pe tolerantza de 3 sutimi. Daca vrei sa iasa motor, ramii pe 3 sutimi si te invatz sa ii faci rodajul. La 6 sutimi iese cu gaze la carter.

      Alte neclaritatzi ?

      Comment


      • #4
        Multumesc mult pentru ajutor. Da, asa este cum zice Carmine, ma costa reparatia. Dar nu vreau sa cumpar un motor care sa mearga, caci am 2, care "merg". Imi fac unul care sa mearga Perfect, sa dea tot ce poate. Bine Dok, daca poti sa-mi dai indicatii exacte si eventual ajutor sa fac rodajul acesta special (motor electric cu ce putere imi trebuie?, etc.), sunt hotarat sa-l fac. Asta pentru determinarea mea de a obtine un motor in toti parametri lui optimi de functionare la MB-ul meu.

        Comment


        • #5
          Trebuie ceva care sa poata antrena harabaia ta de motor. Atita tot. Nu m-a interesat niciodata puterea motorului electric. Interesant este sa il poata invirti continuu fara sa crape. Itzi potzi imagina ca montajul e destul de simplu, un motor care antreneaza alt motor. Dupa operatziunea asta, mai stam de vorba.

          Comment


          • #6
            Ok, multumesc. Maine merg la mecanic sa vorbim despre asta si revin dupa ce facem rodajul la rece. Numai bine!

            Comment


            • #7
              Hint: Pentru un motor care sa mearga perfect ai nevoie in primul rand de un mecanic care sa stie ce face. Din pacate specia asta este pe cale de disparitie pe plaiurile mioritice asa ca s-ar putea sa merite tot mai mult sa aduci un motor care iti place deja cum merge din Germania.

              Iarta-mi convingerea dar cred ca nici un mecanic din Romania nu poate face un motor ca nou. Oare Mercedes mai reconditioneaza astfel de motoare in fabrica?
              Aerodynamics are for people who can't build engines.
              Enzo Ferrari

              Comment


              • #8
                Urmareshte si topicul deschis de Nihal despre rodaj. Se va dovedi foarte util... Adica aici

                Comment


                • #9
                  E adevarat, este nevoie si de un mecanic bun, dar si de scule si aparate adecvate pe care chiar ca nu prea le gasesti. Cum e de exemplu in cazul meu acum: pentru rodaj la rece e nevoie de un banc special unde se pune motorul, se leaga de alt motor electric care il invarte si se racordeaza la alte matzarii( apa rece etc.). Nu se gasestee...! Totusi, cu piesele pe care le bag in motor si cu experienta mecanicului la care m-am dus, nadajduiesc sa iasa un motor mai mult decat 'bun' si pe care sa te poti baza in toate anotimpurile.

                  Am vazut si topicul despre rodaj, multumesc. O intrebare: Trebuie neaparat la rodajul la rece, bujiile scoase si alt motor care sa-l invarta pe al meu? Mecanicul zicea ca s-ar putea sa-l fac cu motorul pornit, afara in garaj si cu un furtun de apa care sa alimenteze prin instalatia de racire constant motorul cu apa rece. E ok?
                  Last edited by doktor4carz; 10-02-2008, 15:48 PM.

                  Comment


                  • #10
                    La 3 sutimi abatere, este imperios necesar. In functzionare, piesele se dilata, si din cauza ca suprafetzele nu sint shlefuite, pot aparea gripaje. Au mai facut unii rodaj la banc cu sursa de apa rece continua, si a ieshit o felatzie... Nu moare nimeni daca inventeaza ceva sa roteasca motorul citeva ore... depinde cit de mult se vrea treaba asta.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Niko View Post
                      Va salut!

                      Am cumparat de curand piesele necesare pentru a-mi repara motorul de pe MB 300D (59kw) motor de Cobra. Asadar, i-am luat camasi noi KS diametru 91 si pistoane KS diametru 90.9(exact 90.870, cat scrie pe ele). Din cate am luat la cunostinta astea sunt cotele pentru reparatie la standard.
                      Meseriasul care mi-a alezat camasile dupa pistoanele pe care i le-am dat, le-a facut la toleranta de 0.03 fata de pison( asa cum scrie pe capul pistonului, din fabrica) Probelema e ca mecanicul zice ca trebuie cel putin o toleranta de 0.05-0.06 intre camasa si piston, ca altfel risc sa mi se caleze motorul atunci cand se va incalzi in mers. Ca la toleranta de 0.03 ar trebui rodaj la rece vreo 2 zile, dupa care turat la maxim motorul cateva minute si abia dupa operatiile astea pot efectua rodajul fara riscuri. Daca cunoasteti ceva cote, parametri recomandati de producator pentru o reparatie la standard( camasa- piston) sau ceva din propria experienta, m-ar ajuta sa iau o decizie, pentru ca mecanicul zice acum sa ducem blocul si sa mai luam din camasi pana la 0.05 toleranta piston-camasa. Multumesc!
                      Eu zic ca ai ales bine, reparand motorul, mai ales asa cum inteleg ca se face aceasta reparatie.
                      Prin '94 fratele meu a facut o reparatie la un motor 300D (OM617), s-au cumparat pistoane noi la cota 1, s-au alezat cilindrii la cota respectiva cu toleranta 0,03, cum scria pe piston. Meseriasul care a facut alezarea/honuirea a fost de aceasi parere cu mecanicul tau, ca o sa caleze....si totusi a mers, a iesit motorul PERFECT, nici nu ziceai ca-i diesel !!! din toate punctele de vedere, nu porneau cele pe benzina cum pornea motorul asta iarna la temperaturi foarte scazute, consum cca.6,5l/100km la drum intins 90-100km/h, caroseria fiind un w116(mai grea decat 123). Nu s-a facut rodaj la rece, ci direct pe masina, cu mare atentie la temperatura motorului, nu mai tin minte daca am blocat termostatul, poate ar fi indicat cum zice Dok. Daca ii lasi 5-6 sutimi joc intre piston si cilindru ii faci uzura din start !!! Ai grija sa nu aiba conicitate cilindrul, se mai fac si greseli din astea...
                      Totusi, ca sa ai motorul PERFECT, trebuie sa ai o atentie deosebita si pentru chiuloasa, iti povestesc ce s-a facut la motorul de care am amintit mai sus: s-au cumparat noi: supape, ghiduri si simeringuri de supape, dupa ce s-au schimbat ghidurile s-au frezat scaunele de supape aduncandu-se la acelasi nivel fata de suprafata chiuloasei, pe urma s-a rectificat suprafata chiuloasei astfel incat distanta intre suprafata talerului supapei si suprafata chiuloasei sa se incadreze in toleranta data de cartea de reparatie (carte dedicata doar motoarelor OM615, OM616, OM617). Astfel din chiuloasa s-au luat 0,5mm !!! prin rectificare. Rezultatul: un motor foarte echilibrat si un raport de compresie apropiat de cum l-a dat fabrica de nou (daca nu mai bun ).
                      Last edited by ic252; 10-03-2008, 01:08 AM.
                      MB 380SE 2.6

                      Comment


                      • #12
                        Io zic ca mecanici,adica fosile vii mai gasesti in RO....ideea e ca nu sunt motivati sa faca ce vrei tu,din pricina costurilor....

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MIR View Post
                          Hint: Pentru un motor care sa mearga perfect ai nevoie in primul rand de un mecanic care sa stie ce face. Din pacate specia asta este pe cale de disparitie pe plaiurile mioritice asa ca s-ar putea sa merite tot mai mult sa aduci un motor care iti place deja cum merge din Germania.

                          Iarta-mi convingerea dar cred ca nici un mecanic din Romania nu poate face un motor ca nou. Oare Mercedes mai reconditioneaza astfel de motoare in fabrica?
                          Motoare din astea sunt pe cale de disparitie si in Germania, iar daca chiar gasesti un motor bun, defapt o masina cu un motor bun(km putini), are si pret "bun".
                          Specia de care spui, mecanici "care stiu ce fac", eu zic ca nu e pe cale de disparitie, adevarat ca sunt putini, dar tine cont si de faptul ca munca la o reconditionare (in adevaratul sens al cuvantului) la un motor din asta nu este platita pe masura...ar depasi, poate, valoarea masinii...
                          Last edited by ic252; 10-03-2008, 01:40 AM.
                          MB 380SE 2.6

                          Comment


                          • #14
                            Bine Dok. Poate nu am inteles eu foarte bine cum trebuie facut. Dar daca motorul meu este invartit de alt motor(deci nefiind pornit)nu se incalzeste totusi din cauza frecarii dintre piston-camasa? Eu cum mentin temperatura in limitele de siguranta pentru rodaj daca nu introduc apa rece in motor?

                            Multumesc pentru detaliile oferite, ic252 si eu tot pe un 116 pun motorul. Dar acum care este toleranta data de producator dintre suprafata talerului supapei si chiuloasa?Daca intamplator stii, altfel, mai caut si eu.

                            Comment


                            • #15
                              Pai ce facem acum ? Comparam temperatura degajata de simpla frecare a pieselor cu cea rezultata din functzionarea propriu-zisa... Logic gindind, nu se compara... La rodaj pe banc, nu invirtzi motorul cu peste mia de ture, ca in sarcina.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF