Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Filtrul de aer "umed" la Mercedes w123 !

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filtrul de aer "umed" la Mercedes w123 !

    Buna ziua!
    Ciupind de ici colo,putina informatie,am ajuns la concluzia ca masina mea este dotata cu filtru de aer umed(pe ulei).De cand am luat masina(aprox 1 an),i-am facut toare reviziile ca la carte,mai putin m-am ocupat de filtrul de aer,despre care nu stiam prea multe,pana ieri cand un colet mi-a deschis ochii,si ii multumesc.


    Am pus o poza cu motorul meu,se vede si carcasa filtrului de aer.
    Intrebarea este daca trebuie sa schimb si uleiul din motor,sau cum trebuie sa procedez ca sa repar greseala.Mentionez ca am facut schimbul de ulei in urma cu aprox o saptamana jumate,ulei Mobil 1,si am parcurs in jur de 300 de km,doar prin oras,deci masina nu a inghitit prea mult praf.

    Cine s-a mai lovit de aceasta problema,rog sa-mi raspunda,ma gandesc ca mai sunt si altii in situatia mea,care habar nu au ce inseamna filtru de aer umed.
    Attached Files

  • #2
    Asa este , ai filtru de aer "umed" .
    Trebuie pus ulei , de motor din cate stiu , in acel recipient ( are un semn in interior , oricum sita aceea trebuie "ingopata" in ulei ) . Spala sita cat poti de bine , si usuc-o cu aer comprimat .

    Ai scris pe celalalt topic , ca uleiul pe care l-ai schimbat era cam malos .
    Eu asi proceda in felul urmator .
    Asi folosi o solutie de spalat motorul la interior , din comert , respectand prospectul de folosire , cu speranta eliminarii eventualului mal depus in baia de ulei .
    Dupa aceea asi folosi un uleu nou , nu foarte scump , asi merge cam 500km km si asi repeta figura cu solutia de spalat motorul .

    Binenteles , de fiiecare data schimba filtrul de ulei . Daca motorul este bun si nu ti-a facut figuri iarna asta , merita efortul .

    Asa cum am mai scris , varianta cu filtru "umed" este o solutie foarte buna , mai buna decat cea cu filtru de hartie si mai economicoasa .
    Tu decizi , ce si cum sa procedezi .

    Apropos . Nu uita sa-i tragi niste injuraturi , neaose / ardelenesti , mecanicului care a spalat recipientul si nu a pus ulei in el .

    Comment


    • #3
      Intradevar asa este cu acel filtru de aer !
      Am desfacut si eu de curiozitate filtru de aer la un bot de cal din 74 si era ulei
      in el . La o discutie amicala cu un alt coleg, mai priceput eu spuneam ca ,trebuie sa schimb
      membrana de la vacum , ca imi baga ulei de motor in filtru de aer .Colegul in cauza, mea explicat , ca defapt, trebuie pus ulei in filtru de aer si nu e nici o problema !
      In concluzie colegul nstoe a avut dreptate !

      Eu as recomanda, daca poti si ai timp , inainte de spalarea recomandata de colegul nstoe
      sa dai jos uleiul si daca vezi ca e tot milos ( de la praf ) , sa dai baia de ulei jos si s-o cureti , cu ocazia asta sa vezi si pompa de ulei din cite stiu trebuie sa aiba un filtru ( o sita ) si s-o curet si aia .
      Nu cred ca la o spalatura cu solutie cumparata din comert ai rezolvat problema !
      Poate vei face mai rau . Se poate ca mizeria ( praf ) sa bocheze vre-un canale de ungere si in timp sa iti faci praf motorul !
      Unii meseriasi spun ca, nu e bine sa folosesti solutii de spalat motorul ,ptr. ca sunt rulmenti la care poti sa speli vaselina din ele si dai de alt balamuc ( am scris doar parerea altora )!
      Spalatura motorului poti sa faci cu motorina !
      Dai jos uleiul si pui ulei mai ieftin jumate si jumate motorina !
      Lasi sa mearga motorul 10 - 20 minute si dupa dai jos tot uleiul cu motorina !
      Important e sa schimbi si filtru de ulei precum ti-a recomandat colegul nstoe !Dupa operatiuniile de spalare/curatare !
      Sper sa rezolvi problema cit mai bine !
      Last edited by zistok; 03-20-2012, 14:22 PM.
      Omul invata pina la moarte si cind.............

      Comment


      • #4
        Impunerea folosirii uleiului , ca material filtrant , este data de fabricantul Mercedes . Nu incape discutie .

        Se poate spala fara frica motorul cu solutia din comert . Nu exista nici un rulment cu vaselina in interiorul motorului . Din cate stiu , nu trebuie tinut motorul pornit mai mult de 5 minute si cred ca nu trebuie turat . Scrie pe ambalajul recipientului .

        Este buna si combinatia motorina + ulei . Altii pun numai motorina , vreo 4,5 kg , dar nu cred ca trebuie tinut motorul in functiune mai mult de 5 minute .

        Este de luat in calcul si demontarea baia de ulei , si de vazut ce este acolo , dar mai depinde si cati km sau parcurs si in ce conditii de drum ; drumuri de tara pline de praf .
        Daca se da baia de ulei jos , trebuiesc inlocuite simeringurile wlibrochenului si garnitura baii , pentru mai multa siguranta .

        Comment


        • #5
          Am inteles dragi colegi,va multumesc din suflet.
          Ce ulei pun in filtru?Merge acelasi ulei care l-am pus in motor?Intreb de voi,ca daca intreb de mecanicii astia o iau ca gluma,daca n-au fost in stare sa stie ca e filtru umed,nu ma astept sa stie ce ulei e compatibil.

          Am nevoie de o carcasa/recipient noua pt filtrul de ulei,deoarece la a mea am observat ca e rupta o ureche de prindere,si daca fac treaba calumea vreau sa ii pun o carcasa noua.Astept oferte!
          Last edited by Luxian; 03-20-2012, 17:07 PM.

          Comment


          • #6
            Vin si eu cu o detaliere a procedeului de schimbare a uleiului din filtrul de aer:
            se desfac cele 3 cleme de pe capac... deschizi capacul, se vede o sita inauntru care are un maner. Se scoate sita aia si dedesubt trebuie sa se vada ulei (daca a avut). Se da jos uleiul vechi, se spala bine acolo (cu motorina eventual) si cand pune ulei nou atentie ca se vede o dunga cam la 1-2 cm de fund. Acela e nivelul. Sita... daca e imbacsita rau, se poate imbiba cu motorina si data foc sa arda mizeria din ea. Uleiul nu prea conteaza de care sa fie... sa fie nou, curat. Atat. Ca nu face decat sa se lipeasca praful de el nu ii trebuie calitati de ungere.

            Ce e misto la acest model de filtru e ca e mult mai ieftin de intretinut si mi se pare si foarte eficient. Dupa '80 aproximativ au inceput sa apara la Mercedes si idei ,,consumeriste", au pus filtru de hartie sa mai scoata si ei un ban din consumabile, ca si-asa nu prea vindeau piese pentru ca nu se stricau masinile. ))

            Comment


            • #7
              Dovada ca filtru umed e o superidee este ca nr 1 in lume in filtre adica KN,vinde filtrele unse,sau spalate cu un degresant si apoi unse din nou...

              Comment


              • #8
                Chestia asta cu fitru de aer umed,imi da de inteles de ce sunt atat de folosite mercedesurile vechi in tarile slab dezvoltate din Asia-Africa,in desert.Rezista la praf si la conditiile vitrege pt un motor generatie noua.Erau niste poze pe site,cu tipul care a facut inconjurul lumii parca cu o cobra 300d combi,si la un moment dat cand a ajuns prin Africa daca imi amintesc,a pozat niste strazi dintr-un oras,unde erau doar w115/w123,in zilele noastre,ma rog acum 3-4 ani. Poate va amintiti despre ce vorbesc.

                Comment


                • #9
                  Inca o bila alba din partea mea pt nemti,dar mai ales pt mercedes.Pe zi ce trece mai descopar cate ceva despre masinuta mea,si raman impresionat.Oare cand vom face si noi romanii masini de "talia" unei cobre,nu ma refer la dimensiuni.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Logan | Dacia Logan |Anulare DPF