Cum nu avem un topic pe tema asta, am decis sa postez cateva poze cu diferite etape a extragerii butucilor din contact, clante s.a.m.d. Pe langa toate astea metode de a modifica pinii in butuci ca sa se potriveasa la cheiea doria!
Am sa postez un link postat de Marius (Tumar) unde se poate vedea cum se extrage un butuc de W123 (butuc cu o gaura pentru deblocarea sigurantei)
http://http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8
Am incercat sa remediez o problema veche (asa am luat masina) cu contactul schimbat. Mai exact am avut doua chei la masina...una pentru protiere si una pentru contact. Teoretic ar trebui sa fie doar una pentru toate...asa ca m-am bagat si eu in seama ca sa fiu si eu in rand cu lumea!
Deci...butucul de la contact era de W201...nu demult am cumparat un butuc W126 OEM (SH) cu cheie originala!
Pentru cei care nu stiu...(si eu acuma am aflat
)...butucii sunt de mai mult feluri...adica sistemul de prindere/siguranta s.a.m.d. Exista un fiulmuletul postat de Marius pe Club.M(unde tipul scoate butucul cu cheia rupta) are doar o siguranta (se poate vedea in filmulet ca introduce doar un singura sarma la care capatul este tesit la un unghi de 70*. Bun, unele modele aveau deja doua astfel de orificii in care sa introduceau doau sarme simultan pentru a desface siguranta.
Deci...diferenta dintre o gaura si doua...din ce am constatat:
Butucul cu o singura gaura: capacul care acopera butucul (cel negru) se dezfileteaza (exact cum este in filmuletul postat de Marius)
Butucul cu doua gauri: capacul se va extrage fara a se dezfileta precum a fost la butucul cu o singura gaura!
Mentionez...acea sarma care este tesit la 70*, daca nu este introdus corect atunci sunt slabe sanse sa desfaci butucul!!!
Sa nu mai lungesc cu vorba...postez cateva poze...
Butucul (w126) cu doua orificii...

Se poate observa ca sunt introduse doua sarme pentru deblocarea sigurantelor...

Se poate observa ca capacul butucului nu are filet pe interior...

In total sunt trei sigurante care trebuiesc deblocate ca sa se poata extrage butucul...
Doua sunt la baza contactului...cele argintii...


...si a treia este pe butuc...este o placuta metalica oteloasa...

Mentionez: daca nu se debloceheaza simultan cele trei sigurante, atunci mai mult ca sigur ca nu se poate extrage butucul!!!
Am sa postez un link postat de Marius (Tumar) unde se poate vedea cum se extrage un butuc de W123 (butuc cu o gaura pentru deblocarea sigurantei)
http://http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8
Am incercat sa remediez o problema veche (asa am luat masina) cu contactul schimbat. Mai exact am avut doua chei la masina...una pentru protiere si una pentru contact. Teoretic ar trebui sa fie doar una pentru toate...asa ca m-am bagat si eu in seama ca sa fiu si eu in rand cu lumea!
Deci...butucul de la contact era de W201...nu demult am cumparat un butuc W126 OEM (SH) cu cheie originala!
Pentru cei care nu stiu...(si eu acuma am aflat

Deci...diferenta dintre o gaura si doua...din ce am constatat:
Butucul cu o singura gaura: capacul care acopera butucul (cel negru) se dezfileteaza (exact cum este in filmuletul postat de Marius)
Butucul cu doua gauri: capacul se va extrage fara a se dezfileta precum a fost la butucul cu o singura gaura!
Mentionez...acea sarma care este tesit la 70*, daca nu este introdus corect atunci sunt slabe sanse sa desfaci butucul!!!
Sa nu mai lungesc cu vorba...postez cateva poze...
Butucul (w126) cu doua orificii...

Se poate observa ca sunt introduse doua sarme pentru deblocarea sigurantelor...

Se poate observa ca capacul butucului nu are filet pe interior...

In total sunt trei sigurante care trebuiesc deblocate ca sa se poata extrage butucul...
Doua sunt la baza contactului...cele argintii...


...si a treia este pe butuc...este o placuta metalica oteloasa...

Mentionez: daca nu se debloceheaza simultan cele trei sigurante, atunci mai mult ca sigur ca nu se poate extrage butucul!!!
Comment