Sa va povestesc o mica intamplare...
Masina: MB W220 S400CDI, 2002, 100.000km; mers linistit prin oras, la un moment dat, bang!, se aprinde becul de incarcare baterie, ABS (ESP), directia devine "de plumb"; tras pe dreapta, invartit volanul ca la un camion. Diagnostic probabil: cureaua de antrenare ... poate intinzatorul. Zgomote de patinaj (miau, miau, miau) nu sunt. La o privire rapida in motor, pe partea soferului se vede cu chiu cu vai unai din role, probabil pompa servo (este atata loc liber in compartimentul ala motor ca nici un soarece nu incape!). Stupoare: rola e goala, cureaua ioc!
Din fericire masina e la foarte mica distanta de casa, se intoarce pe roti, fara tractare (motorul ajunge la 110grade dar nu se supraincalzeste).
Cateva ore mai tarziu (dat jos scuturi, fan electric, scos antigel, scos intercooler cu chin imens) concluzia: fulia pompei de apa este blocata, cureaua a ros pe ea intens pana s-a topit efectiv si s-a rupt. Fulia pompei de apa e rosie/albastra de la temperatura, intinzatorul abia mai misca si rola de ghidaj (din plastic) e topita complet. Cureaua, "despletita"
total, este imprastiata prin motor in fasii subtiri (o parte) si infasurata violent (cea mai mare parte din ea) in jurul fuliei arborelui principal.
O ora mai tarziu (iarasi chin cumplit cu niste pozitii la maini si chei de-ti vine sa innebunesti, parca astia de la MB au maini de guma!) pompa e data jos, termostatul la fel.
Concluzie finala: rulmentul pompei a cedat, forta de antrenare a curelei (care atunge fulia doar pe suprafata mica, asa, intr-o doara) a impins axul pompei in pozitie oblica, palele s-au infipt in carcasa pompei si asa au ramas.
De mentionat ca masina nu a scos niciodata sunete anormale de la motor (care sa prevesteasca boala rulmentului) si nici cureaua nu ar fi putut fi stransa prea tare (ca sa sparga vreo bila din rulment) deoarece intinzatorul este automat.
2000lei mai tarziu (si inca trei zile pana au venit piesele si am reusit sa punem totul la loc) si masina zburda vesela din nou pe sosele... (sau cel putin sper ca e vesela)
Acum intrebarile: ce parere aveti de problema asta? Mie imi suna a defectiune de reno sau pejo, in nici un caz MB, mai ales S-Klass. Pompa era originala. Cureua era Conti. Intinzatorul si el original.
Chiar nu stiu ce sa zic: la capitolul fiabilitate, dezamagire profunda.
Masina: MB W220 S400CDI, 2002, 100.000km; mers linistit prin oras, la un moment dat, bang!, se aprinde becul de incarcare baterie, ABS (ESP), directia devine "de plumb"; tras pe dreapta, invartit volanul ca la un camion. Diagnostic probabil: cureaua de antrenare ... poate intinzatorul. Zgomote de patinaj (miau, miau, miau) nu sunt. La o privire rapida in motor, pe partea soferului se vede cu chiu cu vai unai din role, probabil pompa servo (este atata loc liber in compartimentul ala motor ca nici un soarece nu incape!). Stupoare: rola e goala, cureaua ioc!
Din fericire masina e la foarte mica distanta de casa, se intoarce pe roti, fara tractare (motorul ajunge la 110grade dar nu se supraincalzeste).
Cateva ore mai tarziu (dat jos scuturi, fan electric, scos antigel, scos intercooler cu chin imens) concluzia: fulia pompei de apa este blocata, cureaua a ros pe ea intens pana s-a topit efectiv si s-a rupt. Fulia pompei de apa e rosie/albastra de la temperatura, intinzatorul abia mai misca si rola de ghidaj (din plastic) e topita complet. Cureaua, "despletita"

O ora mai tarziu (iarasi chin cumplit cu niste pozitii la maini si chei de-ti vine sa innebunesti, parca astia de la MB au maini de guma!) pompa e data jos, termostatul la fel.
Concluzie finala: rulmentul pompei a cedat, forta de antrenare a curelei (care atunge fulia doar pe suprafata mica, asa, intr-o doara) a impins axul pompei in pozitie oblica, palele s-au infipt in carcasa pompei si asa au ramas.
De mentionat ca masina nu a scos niciodata sunete anormale de la motor (care sa prevesteasca boala rulmentului) si nici cureaua nu ar fi putut fi stransa prea tare (ca sa sparga vreo bila din rulment) deoarece intinzatorul este automat.
2000lei mai tarziu (si inca trei zile pana au venit piesele si am reusit sa punem totul la loc) si masina zburda vesela din nou pe sosele... (sau cel putin sper ca e vesela)
Acum intrebarile: ce parere aveti de problema asta? Mie imi suna a defectiune de reno sau pejo, in nici un caz MB, mai ales S-Klass. Pompa era originala. Cureua era Conti. Intinzatorul si el original.
Chiar nu stiu ce sa zic: la capitolul fiabilitate, dezamagire profunda.
Comment