Ce mai conteaza istoricul, conteaza starea in care e. Vezi ce si cat a bagat in ea si de cat timp o are.
Ai f mult de lucru la o masina dinasta, si nici nu e vreun exemplu de fiabilitate.
Plus ca mai e si motorina, deci problemele aferente data de complexitate: egr, galerii, termoflot, injectoare, garnituri, bla bla.
Asa ca daca nu e sub pretul pietei, da-i pace.
La 400kkm interior obosit si motor de 3L nu se inghesuie clientii sa il cumpere.
Sa zicem ca una buna, cu adevarat ingrijita, ireprosabila ar fi 7-8mii, cam asa simt piata. Sa zicem ca gasesti nereguli, le faci cu 2-3mii.
Mai bagi in ea consumabile de inca o mie E, asta cam la orice masina.
Deci 8-9mii din care scazi 3-2 mii, 4-5mii maxim sa merite sa te legi la cap cu asa ceva.
Iar aia 2mii E sa ii ai la indemana oricand, nu sa tii masina in service ca nu ai bani sa o faci.
Daca nu e in stare optima la chestiile complicate nu te baga.
Adica de nu merge motorul rotund, daca scoate fum, daca trage in suturi, chestii care nu sunt evidente de reparat, nu te baga decat daca o lasa la preturi de cacao, dar si asa asuma-ti un mare risc.
Ca aici e problema, ca fumega, mergi la meseriasi ii dai 500 lei sau cat e o recalibrare de injectoare si dupa tot fumega, umbli la EGR, dupa alti 500 lei, tot fumega.
Evident, nu te speria de niste suporti de motor, discuri uzate sau alte chestii evidente si usor de reparat. AStea le schimbi, stii cat costa si sigur rezolvi problema.
Dar de o cutie care smuceste, socoteste din start un 500E (am pus din burta pretul) sau cat costa schimbarea ei ca si risc.
De nu iti place ce iese ca cifre cauta alta.
Pernele am inteles ca se pot strica, printre altele de la telescoape, incep sa curga si uleiul de pe ele inmoaie guma. Ambele sunt scumpe!
Poti lua in calcul trecerea la suspensia clasica si vinzi ce poti de pe asta si cu ocazia asta schimbi toata bucsaraia.
Nu e asa scump.
Stiu ca e mercedes si nu se cade, dar nene, tot o vechitura de 12 ani e pana la urma si nici nu ii dai pe spate pe altii ca nu arata de sa iti ia ochii.
Plus de o vinzi in 2-3 ani cat crezi ca iei pe ea? 3-4mii max, dupa ce ai bagat in ea o tona de bani?
ASa ca dpdv economic cel mai bine e sa iei una, sa tragi pe ea, repari doar strictul necesar si cand crapa o dai.
Dar tare ma tem ca si asa vei avea destule.
Sa iei si asta in calcul.
Daca am timp iti scriu o lista cu ce poti verifica/rogi mecanicul sa verifice.
Evident ca nu va fi completa si vei putea avea mutle alte probleme pe langa asta, unele greu de prins si care nu se rezolva din prima.
Ai f mult de lucru la o masina dinasta, si nici nu e vreun exemplu de fiabilitate.
Plus ca mai e si motorina, deci problemele aferente data de complexitate: egr, galerii, termoflot, injectoare, garnituri, bla bla.
Asa ca daca nu e sub pretul pietei, da-i pace.
La 400kkm interior obosit si motor de 3L nu se inghesuie clientii sa il cumpere.
Sa zicem ca una buna, cu adevarat ingrijita, ireprosabila ar fi 7-8mii, cam asa simt piata. Sa zicem ca gasesti nereguli, le faci cu 2-3mii.
Mai bagi in ea consumabile de inca o mie E, asta cam la orice masina.
Deci 8-9mii din care scazi 3-2 mii, 4-5mii maxim sa merite sa te legi la cap cu asa ceva.
Iar aia 2mii E sa ii ai la indemana oricand, nu sa tii masina in service ca nu ai bani sa o faci.
Daca nu e in stare optima la chestiile complicate nu te baga.
Adica de nu merge motorul rotund, daca scoate fum, daca trage in suturi, chestii care nu sunt evidente de reparat, nu te baga decat daca o lasa la preturi de cacao, dar si asa asuma-ti un mare risc.
Ca aici e problema, ca fumega, mergi la meseriasi ii dai 500 lei sau cat e o recalibrare de injectoare si dupa tot fumega, umbli la EGR, dupa alti 500 lei, tot fumega.
Evident, nu te speria de niste suporti de motor, discuri uzate sau alte chestii evidente si usor de reparat. AStea le schimbi, stii cat costa si sigur rezolvi problema.
Dar de o cutie care smuceste, socoteste din start un 500E (am pus din burta pretul) sau cat costa schimbarea ei ca si risc.
De nu iti place ce iese ca cifre cauta alta.
Pernele am inteles ca se pot strica, printre altele de la telescoape, incep sa curga si uleiul de pe ele inmoaie guma. Ambele sunt scumpe!
Poti lua in calcul trecerea la suspensia clasica si vinzi ce poti de pe asta si cu ocazia asta schimbi toata bucsaraia.
Nu e asa scump.
Stiu ca e mercedes si nu se cade, dar nene, tot o vechitura de 12 ani e pana la urma si nici nu ii dai pe spate pe altii ca nu arata de sa iti ia ochii.
Plus de o vinzi in 2-3 ani cat crezi ca iei pe ea? 3-4mii max, dupa ce ai bagat in ea o tona de bani?

ASa ca dpdv economic cel mai bine e sa iei una, sa tragi pe ea, repari doar strictul necesar si cand crapa o dai.
Dar tare ma tem ca si asa vei avea destule.
Sa iei si asta in calcul.
Daca am timp iti scriu o lista cu ce poti verifica/rogi mecanicul sa verifice.
Evident ca nu va fi completa si vei putea avea mutle alte probleme pe langa asta, unele greu de prins si care nu se rezolva din prima.
Comment