Salutare colegi,
Scriu acest post pentru cei ce cred sau au probleme cu servodirectie, in speranta ca vor trage concluzii si vor economisi bani, pe care eu i-am cheltuit ca sa revin la momentul 0.
Am trecut la w211 venind de pe o Leganza ( intretinuta, nu cazan) si inca din primii km cu mertz am fost dezamagit de faptul ca necesita o forta mai mare la schimbare directiei de mers in ciclul urban fata de Leganza, care are o directie asistata asemanatoare cu S Klasse.
In acest demers am incercat initial sa strang sau sa alabesc surubul de reglaz al casetei, cu el slab se misca putin mai usor si revenea volanul in pozitia de mers mult.mai repede insa jocul stg-dr era insuportabil la drum lung necesitand corectii.
Am incercat sa trec pe lichid Pentosin Chf 11s, directia s-a comportat putin mai bine.
Am verificat turul si returul casetei, ba chiar am cumparat un furtun nou oe de tur in ideea ca poate cel vechi are defect la interior, fara imbunatatire.
Am incercat sa maresc debitul si presiunea pompei (am aflat dupa discutii cu o mare firma de reconditionari ca nu sunt diferente intre corpurile pompelor de 120 de bari si cele de 128)
-am stricat pompa originala
-am cumparat pompa aftermarket din Germania(noroc ca au trimis doua, prima a facut 30 de zile pe drum) am ars pompa aftermarket incercand sa maresc debitul, am pus-o pe seama calitatii aftermarket.
-am cumparat alte 3 pompe second pentru rezerva.
-am cumparat in final una noua originala
Pentru marirea debitului cu aprox 25% e necesar sa se majoreze diuza de iesire a pompei de la 4.9mm la 5.4 mm, problema este ca la 1800 rpm cu diuza marita pompa vajaie si intra in rezonanta, noroc cu am pastrat diuze de la pompele duse.
Concluzie, pompa nu poate fi modificata, e deja la capacitate maxima.
Am schimbat caseta cu una refurbished in speranta ca e de acolo problema, caseta se comporta la fel, am repus pe masina caseta priginala dupa ce am verificat conf procedurii jocul si am gresat-o cu vaselina lor speciala
Am cumparat doua valve sps, prima chinezeasca a cedat si curgea ulei prin mufa, nu recomand, insa am blocat pe inchis valva si directie era mai buna in urban.
Pe tester am vazut ca esp incepe sa scada amperajul catre valva pe masura ce creste viteza, adica la 30km/h deja amperajul era la jumatate, semn ca devia pe retur o parte din presiune.
Am sfarsit prin a obtura pe valva originala a masinii unul dintre orificiile de descarcare, celui de-al doilea i-am scazut diametrul la aproape jumatate, acum.comportamentul de a se intarii la cresterea vitezei este diminuat fiind liniara forta necesara schimbarii directiei odata cu cresterea vitezei.
Concluzii finale:
Nu se poate modifica asistarea servo decat daca se obtureaza orificiile valvei sps, in functie de placerea fiecaruia. Efectul pozitiv este unul de 20% -30% la mers urban.
Mai ramane sa instalez un cooler de servo fiindca am observat ca la mers urban se incinge foarte rau uleiul si auyomat directia devine mai greoaie, coolerul stock este o serpentina simpla, poate upgrade de la alt model Mb.
P.s: Am pe stoc o caseta aproape noua, o pompa noua de 1.8 benzina si alte doua pompe second hand. Toate garantate ca functioneaza ca noi OE ))
Sper sa va fie de folos!
Scriu acest post pentru cei ce cred sau au probleme cu servodirectie, in speranta ca vor trage concluzii si vor economisi bani, pe care eu i-am cheltuit ca sa revin la momentul 0.
Am trecut la w211 venind de pe o Leganza ( intretinuta, nu cazan) si inca din primii km cu mertz am fost dezamagit de faptul ca necesita o forta mai mare la schimbare directiei de mers in ciclul urban fata de Leganza, care are o directie asistata asemanatoare cu S Klasse.
In acest demers am incercat initial sa strang sau sa alabesc surubul de reglaz al casetei, cu el slab se misca putin mai usor si revenea volanul in pozitia de mers mult.mai repede insa jocul stg-dr era insuportabil la drum lung necesitand corectii.
Am incercat sa trec pe lichid Pentosin Chf 11s, directia s-a comportat putin mai bine.
Am verificat turul si returul casetei, ba chiar am cumparat un furtun nou oe de tur in ideea ca poate cel vechi are defect la interior, fara imbunatatire.
Am incercat sa maresc debitul si presiunea pompei (am aflat dupa discutii cu o mare firma de reconditionari ca nu sunt diferente intre corpurile pompelor de 120 de bari si cele de 128)
-am stricat pompa originala
-am cumparat pompa aftermarket din Germania(noroc ca au trimis doua, prima a facut 30 de zile pe drum) am ars pompa aftermarket incercand sa maresc debitul, am pus-o pe seama calitatii aftermarket.
-am cumparat alte 3 pompe second pentru rezerva.
-am cumparat in final una noua originala
Pentru marirea debitului cu aprox 25% e necesar sa se majoreze diuza de iesire a pompei de la 4.9mm la 5.4 mm, problema este ca la 1800 rpm cu diuza marita pompa vajaie si intra in rezonanta, noroc cu am pastrat diuze de la pompele duse.
Concluzie, pompa nu poate fi modificata, e deja la capacitate maxima.
Am schimbat caseta cu una refurbished in speranta ca e de acolo problema, caseta se comporta la fel, am repus pe masina caseta priginala dupa ce am verificat conf procedurii jocul si am gresat-o cu vaselina lor speciala
Am cumparat doua valve sps, prima chinezeasca a cedat si curgea ulei prin mufa, nu recomand, insa am blocat pe inchis valva si directie era mai buna in urban.
Pe tester am vazut ca esp incepe sa scada amperajul catre valva pe masura ce creste viteza, adica la 30km/h deja amperajul era la jumatate, semn ca devia pe retur o parte din presiune.
Am sfarsit prin a obtura pe valva originala a masinii unul dintre orificiile de descarcare, celui de-al doilea i-am scazut diametrul la aproape jumatate, acum.comportamentul de a se intarii la cresterea vitezei este diminuat fiind liniara forta necesara schimbarii directiei odata cu cresterea vitezei.
Concluzii finale:
Nu se poate modifica asistarea servo decat daca se obtureaza orificiile valvei sps, in functie de placerea fiecaruia. Efectul pozitiv este unul de 20% -30% la mers urban.
Mai ramane sa instalez un cooler de servo fiindca am observat ca la mers urban se incinge foarte rau uleiul si auyomat directia devine mai greoaie, coolerul stock este o serpentina simpla, poate upgrade de la alt model Mb.
P.s: Am pe stoc o caseta aproape noua, o pompa noua de 1.8 benzina si alte doua pompe second hand. Toate garantate ca functioneaza ca noi OE ))
Sper sa va fie de folos!