Dragi colegi,
cer ajutorul in alta problema si anume caraiala care o face AC-ul de cand am luat masina (w211).
Cand clima e pusa pe AC off apare o caraiala, suspectez din zona compresorului.
Daca e sa o opresc de tot (butonul zero) caraiala dispare instantaneu.
Daca e sa pun clima pe auto/ac on iar compresorul cupleaza de tot (se simte clar pe motor asta) caraiala dispare.
Cand AC e off, apasat dupa ce inainte era on, dupa o vreme apare caraiala si dureaza minute bune.
Pe testerul delphi sau pe star nu apare nici un fel de eroare.
In schimb am corelat asta cu control of AC compressor si compressor current. Cand sunt in valori intermediare caraie.
Cand pun pe 0 sare la 0%, deci tace instant, compresorul sigur e decuplat (dupa valorile MAP, inj time, MAF sigur e decuplat ca motorul merge mai liber)
Cand pun pe AC si dau la maxim si acele valori sunt mari, gen 70% si 700mA.
In rest clima raceste, face frig bine in masina. Ca presiune urca de la 11 la 16 bar in ture multe. Nu stiu daca e mult sau putin.
Pot urmari din bord si alte valori, daca imi spuneti care vreti sa le urmaresc.
Din ce am inteles din 2011 incoace sigur nu s-a incarcat sistemul, posibil sa nu fi fost incarcat niciodata, cine stie.
Dar atunci nu inteleg de ce nu caraie in sarcina maxima.
Eu am dedus urmatoarele:
- rulmentul din cuplaj sigur nu e dus, altfel ar fi carait tot timpul, asadar pot circula fara stres ca nu raman in drum
- joc in fulie nu am
- cu stetoscopul nu aud nicmi ciudat dinspre compresor, desi am acces mai greu la carcasa lui, poate nu reusesc sa il ascult cum trebuie.
- in mod sigur nu e ventilatorul de clima, caraiala e proportionala cu turatia motorului, indiferent de cat de tare bate ventilatorul intern
Ce poate fi?
Comrpesorul are cumva 2 trepte de functionare? Una racire puternica si alta racire mai domoala?
Cupaljul presupun ca e on-off, nu patineaza ca s-ar incalzi si s-ar defecta rapid.
Poate e cineva pe aici care s-a izbit de problema, am fost la un service, au dat din umeri au spus ca putem incerca sa schimbam compresorul si mai vedem.
Wrong answer, am plecat de acolo. Cum a mers masina asa de multa vreme, sigur mai merge, nu ii las pe altii sa invete pe banii mei.
compresor oprit:
IMG_20190704_2324574.jpg
compresor cuplat maxim:
IMG_20190704_2324384.jpg
cuplat partial (masina a decis asta, dupa ce sta o vreme in AC off, scade de la 70 la 25% apoi la 0 cand inceteaza caraitul)
IMG_20190704_2324521.jpg
cer ajutorul in alta problema si anume caraiala care o face AC-ul de cand am luat masina (w211).
Cand clima e pusa pe AC off apare o caraiala, suspectez din zona compresorului.
Daca e sa o opresc de tot (butonul zero) caraiala dispare instantaneu.
Daca e sa pun clima pe auto/ac on iar compresorul cupleaza de tot (se simte clar pe motor asta) caraiala dispare.
Cand AC e off, apasat dupa ce inainte era on, dupa o vreme apare caraiala si dureaza minute bune.
Pe testerul delphi sau pe star nu apare nici un fel de eroare.
In schimb am corelat asta cu control of AC compressor si compressor current. Cand sunt in valori intermediare caraie.
Cand pun pe 0 sare la 0%, deci tace instant, compresorul sigur e decuplat (dupa valorile MAP, inj time, MAF sigur e decuplat ca motorul merge mai liber)
Cand pun pe AC si dau la maxim si acele valori sunt mari, gen 70% si 700mA.
In rest clima raceste, face frig bine in masina. Ca presiune urca de la 11 la 16 bar in ture multe. Nu stiu daca e mult sau putin.
Pot urmari din bord si alte valori, daca imi spuneti care vreti sa le urmaresc.
Din ce am inteles din 2011 incoace sigur nu s-a incarcat sistemul, posibil sa nu fi fost incarcat niciodata, cine stie.
Dar atunci nu inteleg de ce nu caraie in sarcina maxima.
Eu am dedus urmatoarele:
- rulmentul din cuplaj sigur nu e dus, altfel ar fi carait tot timpul, asadar pot circula fara stres ca nu raman in drum
- joc in fulie nu am
- cu stetoscopul nu aud nicmi ciudat dinspre compresor, desi am acces mai greu la carcasa lui, poate nu reusesc sa il ascult cum trebuie.
- in mod sigur nu e ventilatorul de clima, caraiala e proportionala cu turatia motorului, indiferent de cat de tare bate ventilatorul intern
Ce poate fi?
Comrpesorul are cumva 2 trepte de functionare? Una racire puternica si alta racire mai domoala?
Cupaljul presupun ca e on-off, nu patineaza ca s-ar incalzi si s-ar defecta rapid.
Poate e cineva pe aici care s-a izbit de problema, am fost la un service, au dat din umeri au spus ca putem incerca sa schimbam compresorul si mai vedem.
Wrong answer, am plecat de acolo. Cum a mers masina asa de multa vreme, sigur mai merge, nu ii las pe altii sa invete pe banii mei.
compresor oprit:
IMG_20190704_2324574.jpg
compresor cuplat maxim:
IMG_20190704_2324384.jpg
cuplat partial (masina a decis asta, dupa ce sta o vreme in AC off, scade de la 70 la 25% apoi la 0 cand inceteaza caraitul)
IMG_20190704_2324521.jpg
Comment