Bună seara,
Am cumpărat W211 meu acum 3 luni de zile. Este vorba de un model 2003, așadar avem în vedere existența pompei SBC. Încă de la început, am realizat că discul stânga-spate prezintă o uzură exagerat de mare spre deosebire de celelalte discuri. Întors în țară, am decis să schimb toate discurile (față-spate) și toate plăcuțele. O zi mai târziu, roata stânga spate, fierbinte ca din porțile iadului, și mirosind puternic a ars. Mă întorc la mecanic. Schimbăm etrierul, cu unul BOSCH (am luat varianta cea mai scumpă ce o aveau atunci pe stoc). Totul normal...3 săptămâni mai târziu observ că discul are o ușoara decolorație (era, după cum am și bănuit, urma unei plăcuțe ce calcă mai puternic într-o anumită zonă)...și surpriză, iar fierbinte! De data aceasta se putea ține mâna pe disc, dar toate celelalte erau complet reci! Înapoi la mecanic: frâna de mână aproape nouă, fără probleme; flexibilul ca de frabrică, se poate sufla în el, fără depuneri; alte componente mecanice precum rulmentul, fără probleme. La control cu SBC-ul, fără erori, aerisim instalația...facem pedală frână. Aceiași problemă....lichid de frâne ATE nou...plăcuțele și discurile pe spate tot ATE... Nu mai știu ce să fac. Uneori se încălzește, uneori nu. Am verificat și etrierul din nou, dar pistonașul merge foarte ușor. Am încercat să detaliez problema, s-a mai întâlnit cineva cu ceva asemănător?
Mulțumesc anticipat, Sebastian
Am cumpărat W211 meu acum 3 luni de zile. Este vorba de un model 2003, așadar avem în vedere existența pompei SBC. Încă de la început, am realizat că discul stânga-spate prezintă o uzură exagerat de mare spre deosebire de celelalte discuri. Întors în țară, am decis să schimb toate discurile (față-spate) și toate plăcuțele. O zi mai târziu, roata stânga spate, fierbinte ca din porțile iadului, și mirosind puternic a ars. Mă întorc la mecanic. Schimbăm etrierul, cu unul BOSCH (am luat varianta cea mai scumpă ce o aveau atunci pe stoc). Totul normal...3 săptămâni mai târziu observ că discul are o ușoara decolorație (era, după cum am și bănuit, urma unei plăcuțe ce calcă mai puternic într-o anumită zonă)...și surpriză, iar fierbinte! De data aceasta se putea ține mâna pe disc, dar toate celelalte erau complet reci! Înapoi la mecanic: frâna de mână aproape nouă, fără probleme; flexibilul ca de frabrică, se poate sufla în el, fără depuneri; alte componente mecanice precum rulmentul, fără probleme. La control cu SBC-ul, fără erori, aerisim instalația...facem pedală frână. Aceiași problemă....lichid de frâne ATE nou...plăcuțele și discurile pe spate tot ATE... Nu mai știu ce să fac. Uneori se încălzește, uneori nu. Am verificat și etrierul din nou, dar pistonașul merge foarte ușor. Am încercat să detaliez problema, s-a mai întâlnit cineva cu ceva asemănător?
Mulțumesc anticipat, Sebastian


). Prin concluzie, cum ziic și tu, în mers nu agață (deci unde ar fi pericol pentru mine). În oraș folosesc uneori funcția SBC HOLD, pe care văd că mașina o are, pentru a nu ține mereu piciorul pe frână, fiind automată. Dar chiar și așa, nu ar trebui să fie o problemă. Mașina are 212.000km acum și celelalte frâne par a lucra exemplar, dar cine știe. Atașez niște poze aici. Pe poze e scirs în engleză deoarece am cerut părerea unui youtuber din USA.
Comment