Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Reparare modul control bujii incandescente (glow plug module)

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparare modul control bujii incandescente (glow plug module)

    Salutare,

    povesteam in prezentarea masinii mele faptul ca de cand a venit frigul, incepe sa porneasca din ce in ce mai greu. Initial am crezut ca e o problema de presiune pe linia de alimentare: gasisem un furtun al carui colier nu mai tinea bine, am gasit un retur la un injector care pierdea motorina, m-am gandit la pompa de inalte ca nu mai tine presiune, etc.
    Acum o saptamana am pus mana pe un tester generalist Autocom si am scanat masina. Am gasit pe ea codul 2270, care spune ceva de genul ca faza de preincalzire ar avea probleme si ca una sau mai multe bujii de preincalzire nu functioneaza. Cum stiam ca bujiile sunt noi schimbate in primavara-vara m-am gandit la releu, sau cum il gasiti pe site-urile de piese modul control bujii incandescente. O sa-l gasiti nou de la Beru la 410-420lei. Au fost mai multe coduri de la momentul fabricarii masinii, inteleg ca au modificat interiorul pt a repara buba de fabricatie. Ultimul cod este A6429007801 insa eu nu prea l-am gasit, in schimb am gasit penultimul cod, A6429005801. Il gasiti pe toate motoarele de la Mertz de 3l diesel V6 OM642: clasa C, E,ML, poate si pe S (nu sunt sigur), plus importatorii de motoare Jeep, Chrysler. Am decis sa incerc sa-l repar pt ca eram pornit sa-l cumpar nou insa inainte am zis sa incerc sa-mi bag mana in el, inspirat fiind de niste baieti din US si Australia, care au facut asta. O sa pun mai jos si 2 link-uri, unul cu modulul desfacut si reparat si unul excelent pentru verificarea instalatiei de preincalzire (verificare bujii, circuite electrice, aranjament pini pe mufe).

    Se pare ca ar fi un defect de fabricatie. Conexiunile care sunt trase in interir sunt facute cu niste fire subtiri din aluminiu foarte fragile care in timp se intrerup. Intreruperea apare pe mufa rontunda, care baga pe placa modulului 12V. Din acea mufa pleaca 3 fire subtiri catre 3 puncte de pe placa. De regula, 1,2 sau poate chiar toate 3 sunt intrerupte si nu mai alimenteaza o parte din bujii. Daca am inteles corect, cand sunt intrerupte toate iti da alt mesaj la scanare, ca modulul ar fi busit complet. Daca sunt 1-2 fire rupte iti da eroarea de mai sus, ca una sau mai multe bujii nu lucreaza.

    Demotarea este foarte simpla, cel putin la clasa E. Am vazut pe net ca la modelele 2007-2008 au mai aparut niste piese in zona modulului, un scut, un cablu negru. Dar este la fel de usor de demontat, nu pune probleme mecanice deosebite. E un suport din tabla de care e prins modulul in 2 suruburi, unul din fata cu surub lung si contrapiulita si cel din spate scurt fara piulita. Ca sa fie mai simplu de deconectat mufa mare eu am scos si acea piesa din plastic neagra din stanga modului, care vine usor pe deasupra mufei. Nu e nevoie sa o dati jos daca aveti dexteritate la demufare.

    Odata demontat, se taie capacul cat mai pe margine cu o mini-bormasina cu disc de taiat. Eu asta am folosit, a durat foarte putin si am taiat fara sa ma chinui. In videoclip nenea taie cu o lama de ferastrau insa e chin si nu stii cand atingi placa cu circuite. dupa decupare o sa gasit placa cu circuite imbracata intr-un silicon de protectie impotriva umezelii. Zona de interes este zona mufei rotunde, coltul dreapta sus cum te uit la placa. Eu nu mi-am batut capul sa vad care dintre cele 3 fire sunt rupte, am curatat toata zona respectiva de silicon, intai am taiat cu o lama de cutter siliconul si dupa aia cu o surubelnita plata am scos siliconul. Este munca de negru dar cu rabdare iese cum trebuie. Trebuie sa fiti atenti ca pe placa, intre cele 2 zone unde au fost lipite firele exista o rezistenta mica care poate fi foarte usor deteriorata. Am insemnat in poza unde este. De asemenea eu n-am umblat la firul care ia masa de la placa, am miscat usor de ele si era prins bine.
    Dupa ce ati curatat bine trebuie sa curatati acele 3 puncte de contact de pe placa si cel de la mufa foarte bine de materialul de pe ele, care inteleg ca e aluminiu si pe care nu veti reusi sa lipiti firele de cupru. Eu am curatat cu aceeasi mini-bormasina si cu un cap de piatra acele contacte, pana am vazut culoarea aramie pe toata zona de contact. Eu am lipit 3 fire de cupru cam groase insa efectiv nu am avut altceva in casa. Nu cred ca e nevoie sa fie asa groase. Nu m-am riscat sa pun cablu multifir din cupru pt ca nu stiu cum reactioneaza la 12V si la amperajul care trece pe acolo. Dupa lipire, trageti cu o penseta de firele lipite, sa fiti siguri ca ati lipit cum trebuie. Cele 3 fire pot fi unificate pe zona de contact de la mufa, asa au fost si pe cel original.

    La final, eu am pus capacul taiat si cu letconul am lipit cele 4 colturi cu plasticul din jur, dupa care am pus silicon pe toata zona taiata. In mijlocul capacului e un fel de bun rotund care cred ca este ceva pt aerisire si cred ca are si ceva sa prinda umezeala. Eu l-am desfacut dar nu aveti nevoie sa faceti asta. Puteti decupa capacul cu el prins.

    In urma operatiei, masina porneste asa cum trebuie, fara sa invarta mult. Becul martor pt bujii se stinge la pornire, dupa care se aprinde iar si sta asa cam 40-50sec. Cand e calda, nu se aprinde. Nu stiu daca asa trebuie sa faca sau masina mai simte o eroare si cat timp modulul e activ, afiseaza semnul de bujie. Se vede si in poze ca eu m-am dus putin inspre restul firelor atunci cand am curatat siliconul si contactele de pe placa. Asta din cauza bormasinei, care mai scapa in lateral cand curatam contactele. Poate am atins firele din stanga contactelor, cine stie? Din schema pinilor pe mufa, pare ca firele din stanga contactelor sunt cele de la masa, unul de 12V si firul de diagnoza. M-am gandit ca si grosimea firelor lipite ar putea sa dea valori de rezistenta care pot fi citite ca eroare. Sau poate asa trebuie sa faca cand e frig afara. Ideea e ca masina nu se mai chinuie la pornire, asa ca o perioada nu-mi bat capul. O s-o pun cand oi prinde Autocomul sa scanez masina, sa vedem daca e eroare in zona bujiilor si atunci ma lamuresc daca am ciufulit ceva pe placa. Spor!

    Link reparare modul: https://www.youtube.com/watch?v=GPJCWX_HMYk
    Link diagnoza bujii, circuit: https://www.youtube.com/watch?v=gdT2ChsbKAo

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

  • #2
    Mergea si multifir, doar il pui in 2, in 3 pana obtii sectiunea dorita.
    Important e sa faci lipitura buna si rapid, sa nu incalzesti ce e in jur.

    Da-o-ncolo de eroare, important e sa porneasca masina.
    Felicitari pt reparatie si ca n-ai dat banii aiurea pt module noi sau SH.

    Comment


    • #3
      Originally posted by rmg View Post
      Salutare,

      povesteam in prezentarea masinii mele faptul ca de cand a venit frigul, incepe sa porneasca din ce in ce mai greu. Initial am crezut ca e o problema de presiune pe linia de alimentare: gasisem un furtun al carui colier nu mai tinea bine, am gasit un retur la un injector care pierdea motorina, m-am gandit la pompa de inalte ca nu mai tine presiune, etc.
      Acum o saptamana am pus mana pe un tester generalist Autocom si am scanat masina. Am gasit pe ea codul 2270, care spune ceva de genul ca faza de preincalzire ar avea probleme si ca una sau mai multe bujii de preincalzire nu functioneaza. Cum stiam ca bujiile sunt noi schimbate in primavara-vara m-am gandit la releu, sau cum il gasiti pe site-urile de piese modul control bujii incandescente. O sa-l gasiti nou de la Beru la 410-420lei. Au fost mai multe coduri de la momentul fabricarii masinii, inteleg ca au modificat interiorul pt a repara buba de fabricatie. Ultimul cod este A6429007801 insa eu nu prea l-am gasit, in schimb am gasit penultimul cod, A6429005801. Il gasiti pe toate motoarele de la Mertz de 3l diesel V6 OM642: clasa C, E,ML, poate si pe S (nu sunt sigur), plus importatorii de motoare Jeep, Chrysler. Am decis sa incerc sa-l repar pt ca eram pornit sa-l cumpar nou insa inainte am zis sa incerc sa-mi bag mana in el, inspirat fiind de niste baieti din US si Australia, care au facut asta. O sa pun mai jos si 2 link-uri, unul cu modulul desfacut si reparat si unul excelent pentru verificarea instalatiei de preincalzire (verificare bujii, circuite electrice, aranjament pini pe mufe).

      Se pare ca ar fi un defect de fabricatie. Conexiunile care sunt trase in interir sunt facute cu niste fire subtiri din aluminiu foarte fragile care in timp se intrerup. Intreruperea apare pe mufa rontunda, care baga pe placa modulului 12V. Din acea mufa pleaca 3 fire subtiri catre 3 puncte de pe placa. De regula, 1,2 sau poate chiar toate 3 sunt intrerupte si nu mai alimenteaza o parte din bujii. Daca am inteles corect, cand sunt intrerupte toate iti da alt mesaj la scanare, ca modulul ar fi busit complet. Daca sunt 1-2 fire rupte iti da eroarea de mai sus, ca una sau mai multe bujii nu lucreaza.

      Demotarea este foarte simpla, cel putin la clasa E. Am vazut pe net ca la modelele 2007-2008 au mai aparut niste piese in zona modulului, un scut, un cablu negru. Dar este la fel de usor de demontat, nu pune probleme mecanice deosebite. E un suport din tabla de care e prins modulul in 2 suruburi, unul din fata cu surub lung si contrapiulita si cel din spate scurt fara piulita. Ca sa fie mai simplu de deconectat mufa mare eu am scos si acea piesa din plastic neagra din stanga modului, care vine usor pe deasupra mufei. Nu e nevoie sa o dati jos daca aveti dexteritate la demufare.

      Odata demontat, se taie capacul cat mai pe margine cu o mini-bormasina cu disc de taiat. Eu asta am folosit, a durat foarte putin si am taiat fara sa ma chinui. In videoclip nenea taie cu o lama de ferastrau insa e chin si nu stii cand atingi placa cu circuite. dupa decupare o sa gasit placa cu circuite imbracata intr-un silicon de protectie impotriva umezelii. Zona de interes este zona mufei rotunde, coltul dreapta sus cum te uit la placa. Eu nu mi-am batut capul sa vad care dintre cele 3 fire sunt rupte, am curatat toata zona respectiva de silicon, intai am taiat cu o lama de cutter siliconul si dupa aia cu o surubelnita plata am scos siliconul. Este munca de negru dar cu rabdare iese cum trebuie. Trebuie sa fiti atenti ca pe placa, intre cele 2 zone unde au fost lipite firele exista o rezistenta mica care poate fi foarte usor deteriorata. Am insemnat in poza unde este. De asemenea eu n-am umblat la firul care ia masa de la placa, am miscat usor de ele si era prins bine.
      Dupa ce ati curatat bine trebuie sa curatati acele 3 puncte de contact de pe placa si cel de la mufa foarte bine de materialul de pe ele, care inteleg ca e aluminiu si pe care nu veti reusi sa lipiti firele de cupru. Eu am curatat cu aceeasi mini-bormasina si cu un cap de piatra acele contacte, pana am vazut culoarea aramie pe toata zona de contact. Eu am lipit 3 fire de cupru cam groase insa efectiv nu am avut altceva in casa. Nu cred ca e nevoie sa fie asa groase. Nu m-am riscat sa pun cablu multifir din cupru pt ca nu stiu cum reactioneaza la 12V si la amperajul care trece pe acolo. Dupa lipire, trageti cu o penseta de firele lipite, sa fiti siguri ca ati lipit cum trebuie. Cele 3 fire pot fi unificate pe zona de contact de la mufa, asa au fost si pe cel original.

      La final, eu am pus capacul taiat si cu letconul am lipit cele 4 colturi cu plasticul din jur, dupa care am pus silicon pe toata zona taiata. In mijlocul capacului e un fel de bun rotund care cred ca este ceva pt aerisire si cred ca are si ceva sa prinda umezeala. Eu l-am desfacut dar nu aveti nevoie sa faceti asta. Puteti decupa capacul cu el prins.

      In urma operatiei, masina porneste asa cum trebuie, fara sa invarta mult. Becul martor pt bujii se stinge la pornire, dupa care se aprinde iar si sta asa cam 40-50sec. Cand e calda, nu se aprinde. Nu stiu daca asa trebuie sa faca sau masina mai simte o eroare si cat timp modulul e activ, afiseaza semnul de bujie. Se vede si in poze ca eu m-am dus putin inspre restul firelor atunci cand am curatat siliconul si contactele de pe placa. Asta din cauza bormasinei, care mai scapa in lateral cand curatam contactele. Poate am atins firele din stanga contactelor, cine stie? Din schema pinilor pe mufa, pare ca firele din stanga contactelor sunt cele de la masa, unul de 12V si firul de diagnoza. M-am gandit ca si grosimea firelor lipite ar putea sa dea valori de rezistenta care pot fi citite ca eroare. Sau poate asa trebuie sa faca cand e frig afara. Ideea e ca masina nu se mai chinuie la pornire, asa ca o perioada nu-mi bat capul. O s-o pun cand oi prinde Autocomul sa scanez masina, sa vedem daca e eroare in zona bujiilor si atunci ma lamuresc daca am ciufulit ceva pe placa. Spor!

      Link reparare modul: https://www.youtube.com/watch?v=GPJCWX_HMYk
      Link diagnoza bujii, circuit: https://www.youtube.com/watch?v=gdT2ChsbKAo
      Salutare, vroiam sa iti adresez cateva intrebari in ceea ce priveste proiectul cu lipiturile releului:

      Am aceeasi problema ca si tine, am citit cu mare interes postarea ta, si te-as ruga daca iti mai amintesti, daca imi poti raspunde la intrebatile de mai jos:

      1. ai masurat inaite cu un multimetru daca aveau continuitate firele , sau ce valori indica aparetul ? Ai verificat continuitatea (valorile) si dupa efectuarea lipiturilor ?
      2 dupa reparatie ai zis ca totusi apare spirala in bord si apoi se stinge, dar la cald numai apare, acum cum mai e dupa ceva vreme, tot la fel?
      3. ai pus testerul pe ea sa vezi daca mai da ceva erori ?

      Multumesc.

      Comment


      • #4
        Salutare...e bun de stiut un aspect: nu toate releele de bujii au acel silicon care acopera circuitele !! Unele modele,dupa 2008-2009 au o rasina pe care nu o poti topi cu absolut nici un fel de letcon, indiferent ca e clasic sau cu aer cald! Probabil gandite tocmai ptr a nu mai putea fi reparate ! Poti incerca sa vezi pe releul vechi!
        Faptul ca la cald nu mai apare becul in bord e logic, deoarece motorul e cald si nu mai necesita folosirea fazei de preincalzire.
        Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
        Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
        Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
        SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
        https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

        Comment

        Working...
        X
        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF