Un idiot de bursuc mia spart intercoolerul.
Vehicul: Mercedes W210 CDI E200 transformat in E220, motor 4 cylindrii.
Veneam de la o chermeza, noaptea, aveam intre 100 si 120km/h. Drumul era liber si mergeam cu faza lunga. La un moment dat am vazut o aratare cu 4 picioare si ci o coada mare vargata, care deja trecuse soseaua si se oprise dincolo de marginea drumului, linga niste tufe.
Din viteza, nu am remarcat decit ca era de forma unei pisici mai mare.
Cind am ajuns in drepul ei, acesta deodata sa intors sa treaca inpoi drumul.
Pina sa calc frina, am auzit o bubuitura si deja l-am simtit cum l-am tavalit pe sub masina, exact pe linga cardan.
Am oprit imediat, sa vad ce sa intimplat. M-am uitat la bara sa vad daca sa spart. M-am uitat, dar farurile imi bateau in fata, si era intuneric. Nu se vedea bara sparta vreun fel, m-am bucurat eu dar degeaba.
Initial am crezut ca era Vulpe.
Asa ca am intors masina si m-am dus inapoi, sa-mi recuperez trofeul.
Dar nici urma de animal nicaieri. As fi vrut sai tai coada si so agat la antena radio.
Cind m-am intors am observat ca deja pe unde mai trecusem deja era o dira de ulei. Am crezut ca in urma impactului mia rupt o conducta de ulei de la cutie sau mia spart racitorul de ulei de la cutie. ( am cutie automata)
Pe drum am observat ca masina mea nu mai tragea. Desi are puterea marita de la 115CP la 145CP, masina nu se tura mai mult de 1900Rot/min iar viteza maxima era de 60km/h cu pedala la fund. Se auzea totodata un zgomot infundat specific galeriei de aspiratie. Imediat mi-am dat seama ca aveam spart intercoolerul, desi la bord nu se aprindea nici un bec.
Cind am ajuns la garaj am pus lumina si m-am uitat sub bara.
Deja tot ce era ornament plastic aerisire zburase de acolo si se vedea intercoolerul turtit.
M-am intors la fata locului sa recuperez ornamentele de plastic sau macar Vulpea. Dar desi am cautat tot drumul nu am gasit nici o urma de nici una.
Parca nici nu se intimplase.
A doua zi m-am apucat de reparat. Am tras la rampa si am inceput sa demontez. Am gasit senzorul care vine pe caroserie la traverasa cu caseta de directie sucit si avea agatat un pic pe un colt de tabla niste par de bursuc. Deci de fapt era un bursuc.
Interculerul era in doua bucati din care era desprins exact de la garnitura, si are 2 fisuri pe plastic + o celula in fagure plesnita. (Dupa cum arata ar merge facut)
Astea sint niste defectiuni preliminare pe care le-am constatat dar posibil sa mai fie si altceva. Bara in partea de jos este fisurata in 4 locuri iar ornamentele de aerisire de jos nu le mai are. Am sa revin eventual cu niste imagini. Sper sa gasesc un aprat de pozat.
Intrebare: cu ce as putea sa lipesc pasticul la intercooler astfel sa reziste pina la 2,5 bari. Iar celula rupta nu as vrea sa o sudez in aluminiu fiindca ar putea sa-mi arda garnitura si palsticul?
Vehicul: Mercedes W210 CDI E200 transformat in E220, motor 4 cylindrii.
Veneam de la o chermeza, noaptea, aveam intre 100 si 120km/h. Drumul era liber si mergeam cu faza lunga. La un moment dat am vazut o aratare cu 4 picioare si ci o coada mare vargata, care deja trecuse soseaua si se oprise dincolo de marginea drumului, linga niste tufe.
Din viteza, nu am remarcat decit ca era de forma unei pisici mai mare.
Cind am ajuns in drepul ei, acesta deodata sa intors sa treaca inpoi drumul.
Pina sa calc frina, am auzit o bubuitura si deja l-am simtit cum l-am tavalit pe sub masina, exact pe linga cardan.
Am oprit imediat, sa vad ce sa intimplat. M-am uitat la bara sa vad daca sa spart. M-am uitat, dar farurile imi bateau in fata, si era intuneric. Nu se vedea bara sparta vreun fel, m-am bucurat eu dar degeaba.
Initial am crezut ca era Vulpe.
Asa ca am intors masina si m-am dus inapoi, sa-mi recuperez trofeul.
Dar nici urma de animal nicaieri. As fi vrut sai tai coada si so agat la antena radio.
Cind m-am intors am observat ca deja pe unde mai trecusem deja era o dira de ulei. Am crezut ca in urma impactului mia rupt o conducta de ulei de la cutie sau mia spart racitorul de ulei de la cutie. ( am cutie automata)
Pe drum am observat ca masina mea nu mai tragea. Desi are puterea marita de la 115CP la 145CP, masina nu se tura mai mult de 1900Rot/min iar viteza maxima era de 60km/h cu pedala la fund. Se auzea totodata un zgomot infundat specific galeriei de aspiratie. Imediat mi-am dat seama ca aveam spart intercoolerul, desi la bord nu se aprindea nici un bec.
Cind am ajuns la garaj am pus lumina si m-am uitat sub bara.
Deja tot ce era ornament plastic aerisire zburase de acolo si se vedea intercoolerul turtit.
M-am intors la fata locului sa recuperez ornamentele de plastic sau macar Vulpea. Dar desi am cautat tot drumul nu am gasit nici o urma de nici una.
Parca nici nu se intimplase.
A doua zi m-am apucat de reparat. Am tras la rampa si am inceput sa demontez. Am gasit senzorul care vine pe caroserie la traverasa cu caseta de directie sucit si avea agatat un pic pe un colt de tabla niste par de bursuc. Deci de fapt era un bursuc.
Interculerul era in doua bucati din care era desprins exact de la garnitura, si are 2 fisuri pe plastic + o celula in fagure plesnita. (Dupa cum arata ar merge facut)
Astea sint niste defectiuni preliminare pe care le-am constatat dar posibil sa mai fie si altceva. Bara in partea de jos este fisurata in 4 locuri iar ornamentele de aerisire de jos nu le mai are. Am sa revin eventual cu niste imagini. Sper sa gasesc un aprat de pozat.
Intrebare: cu ce as putea sa lipesc pasticul la intercooler astfel sa reziste pina la 2,5 bari. Iar celula rupta nu as vrea sa o sudez in aluminiu fiindca ar putea sa-mi arda garnitura si palsticul?
Comment