Buna tuturor.De o saptamana mi-am achizitionat un MB W210 din '96 E220D, automat(prima mea masina cu cutie automata), dotari multe pt varsta ei (4 geamuri el, oglinzi el., aer conditionat cu reglaj pe doua zone, piele si nu stiu cate airbaguri, ABS, ESP).Mentionez ca motorul este imecabil, fara gram de ulei sa consume, cutia schimba foarte bine (am fost cu un prieten mecanic care a avut masina cu cutie automata) si 295000 si ceva de km (proprietarul spune ca sunt reali si masina a fost achizitionata de noua din Ro si ca i-a facut schimbul de ulei in motor si cutie de 6 luni aratandu-mi si o factura de la un service).dupa doua zile-trei au inceput problemele la cutie, mai exact sarea din viteza, patina cutia si in ultima faza nu mai cupla nici o treapta.urmatoarele mele probleme/nelamuriri sunt urmatoarele:
1.de 2 zile am schimbat uleiul in cutie dupa ce am golit in totalitate de la baia de ulei si din convertizor si am tras concluzia ca dintr-un bidon de 5l in care am golit uleiul s-a umplut doua degete peste jumatate(~3l) per ansamblu(baie+convertizor) si am schimbat si filtrul care nu cred ca a mai trecut prin el nici un fir de praf.dupa o curatare a baii de ulei am pus ulei CASTROL DEXTRON 2 cu specificatie MB 236.65 si de atunci pe pozitia 2,3 si D schimba din treapta 1 la peste 3000rot/min si sare in 2 si intr-o secunda sare in 3 iar daca maneta este pe D intre 3 si 4 parca este un "gol" adica se tureaza dar nu schimba numai dupa cateva secunde ~6-7sec.ce sa inteleg din asta?ce se poate face sa schimbe cum ar trebui?mi-a fost recomandat sa ma duc la un tester
2.azi dimineata in jur de 7 si ceva dupa ce am iesit de la schimbul 3, afara erau in jur de -5 grade si dupa ce am pornit motorul (a pornit la sfert de cheie) a inceput sa oscileze turatia cu vreo 3-400rot/min, s-a aprins un martor EPC daca nu ma insel si s-a oprit si s-a repetat treaba aceasta de vreo 4-5 ori si a mers normal motorul la 700rot/min(cred-peste 500rot/min dar nu cu mult).din ce cauza se intampla treaba asta?aer,apa in motorina?
3.ceasul care indica nivelul la motorina arata cand cum, adica atunci cand se aprinde becul mai fac cel putin 150km iar daca alimentez cu 60lei urca intre un sfert si jumatate iar daca opresc motorul si pornesc din nou si ma deplasez scade sub un sfert.nelamurirea mea este pe unde se scoate sonda din rezervor (la cobra puteam sa o scot prin spate pe la luneta dar aici nu am pe unde)
4.nu functioneaza rotitele de reglare a temperaturii interioare indiferent pe ce temperatura pun.precizez ca marele "meserias" roman a taiat furtunul de caldura si a pus un robinet de apa de 1/2" cu fluturas.as vrea sa remediez si aceasta problema dar sincer nu stiu de unde sa incep.atat mi-am dat seama ca cele doua rotite sunt defapt ceva potentiometre dar nu stiu unde ajung (ma gandesc la ceva placa sau modul electronic) dar sper sa fie cineva sa ma indrume concret ce sa caut
5.cum reusesc sa dau jos consola centrala(cea cu reglajele de caldura si asa mai departe) sa schimb becurile ca nu mai merg si la bord la display-ul ce afiseaza cati km are masina si cel resetabil.
orice sfat si ajutor din partea celor care au patit sau stiu este foarte bine venit.
Un an nou cat mai bun tuturor sifara evenimente
1.de 2 zile am schimbat uleiul in cutie dupa ce am golit in totalitate de la baia de ulei si din convertizor si am tras concluzia ca dintr-un bidon de 5l in care am golit uleiul s-a umplut doua degete peste jumatate(~3l) per ansamblu(baie+convertizor) si am schimbat si filtrul care nu cred ca a mai trecut prin el nici un fir de praf.dupa o curatare a baii de ulei am pus ulei CASTROL DEXTRON 2 cu specificatie MB 236.65 si de atunci pe pozitia 2,3 si D schimba din treapta 1 la peste 3000rot/min si sare in 2 si intr-o secunda sare in 3 iar daca maneta este pe D intre 3 si 4 parca este un "gol" adica se tureaza dar nu schimba numai dupa cateva secunde ~6-7sec.ce sa inteleg din asta?ce se poate face sa schimbe cum ar trebui?mi-a fost recomandat sa ma duc la un tester
2.azi dimineata in jur de 7 si ceva dupa ce am iesit de la schimbul 3, afara erau in jur de -5 grade si dupa ce am pornit motorul (a pornit la sfert de cheie) a inceput sa oscileze turatia cu vreo 3-400rot/min, s-a aprins un martor EPC daca nu ma insel si s-a oprit si s-a repetat treaba aceasta de vreo 4-5 ori si a mers normal motorul la 700rot/min(cred-peste 500rot/min dar nu cu mult).din ce cauza se intampla treaba asta?aer,apa in motorina?
3.ceasul care indica nivelul la motorina arata cand cum, adica atunci cand se aprinde becul mai fac cel putin 150km iar daca alimentez cu 60lei urca intre un sfert si jumatate iar daca opresc motorul si pornesc din nou si ma deplasez scade sub un sfert.nelamurirea mea este pe unde se scoate sonda din rezervor (la cobra puteam sa o scot prin spate pe la luneta dar aici nu am pe unde)
4.nu functioneaza rotitele de reglare a temperaturii interioare indiferent pe ce temperatura pun.precizez ca marele "meserias" roman a taiat furtunul de caldura si a pus un robinet de apa de 1/2" cu fluturas.as vrea sa remediez si aceasta problema dar sincer nu stiu de unde sa incep.atat mi-am dat seama ca cele doua rotite sunt defapt ceva potentiometre dar nu stiu unde ajung (ma gandesc la ceva placa sau modul electronic) dar sper sa fie cineva sa ma indrume concret ce sa caut
5.cum reusesc sa dau jos consola centrala(cea cu reglajele de caldura si asa mai departe) sa schimb becurile ca nu mai merg si la bord la display-ul ce afiseaza cati km are masina si cel resetabil.
orice sfat si ajutor din partea celor care au patit sau stiu este foarte bine venit.
Un an nou cat mai bun tuturor sifara evenimente
Comment