Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Ce ulei sai pun

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce ulei sai pun

    Am un mercedes e klase 290 din 1998, si are la bord 400000 kilometri, si vreau sai fac skimbul de ulei .ce ulei sai pun, ca am fost la magazin, si mi-au spus sai iau mobil one 10/w 40,ca are uzura, si e mai bine .pana acum puneam 5/w 40 ful sintetic mobil one.de la skimb, la skim, completam 200 grame.

    Post agramat si stil de redactare messenger, indezirabile aici. Schimba ceva.
    Last edited by cutaresku; 08-01-2012, 21:35 PM.

  • #2
    Mobil 1 pe eticheta sau si in sticla.

    Comment


    • #3
      nu am inteles ce vrei sa spui

      Comment


      • #4
        Pana intelegi, pune mana si citeste regulile casei.
        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

        Comment


        • #5
          Si eu am un 290 td,baga-i orice ulei bun ca ea mai duce mult si bine...

          Eu iau Mobil-ul moca...si de aia il bag,fie el si turcia,masina merge bine in continuare,de curand am facut la Ceu 150000km de cand il am cu uleiul asta
          Last edited by mircea600sel; 08-02-2012, 09:02 AM.

          Comment


          • #6
            Ce nu inteleg eu si nu vreau sa supere domnul papi71 pe mine.Direct si la obiect.Nu sti ce ulei sa pui la masina dar faci pe mecanicul pe forum.Ca sfat bagai 10w40 semisintetic cod oem 228.51 sau 229.1 sau 229.31(cel mai frecvent cod scris pe bido este 229.1) asta ca pentru tara noastra draga cu mult praf si clima cu 4 anotimpuri pentru motoare turbo.
            Last edited by cutaresku; 08-02-2012, 07:55 AM. Reason: gramatica...

            Comment


            • #7
              Salut ,Eu folosesc Aral 10 W40 se zice ca este facut in Germania iar Mobilul ce se vinde in Romania ar fi facut in Turcia .

              Comment


              • #8
                Mobilul 1 care il iei din magazin e ori made in Turcia,Belgia sau UE ala e mobil numa pe eticheta incearca mobil SUA cu specificatia ACEA si o sa vezi diferenta, in Romania numa o singura firma din Cluj comercializeaza ulei MOBIL 1 original din SUA. Eu iti recomand Mobil 1 10W-40 High Mileage Full Sintetic, il am in masina de 18000 de km si il mai pastrez inca 2000 , si daca doresti da un tur pe site-ul asta sa intelegi la ce ma refer. http://www.uleidemotor.com/ulei-de-m...ntetic-63.html.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gmihai24 View Post
                  Ce nu inteleg eu si nu vreau sa supere domnul papi71 pe mine.Direct si la obiect.Nu sti ce ulei sa pui la masina dar faci pe mecanicul pe forum.Ca sfat bagai 10w40 semisintetic cod oem 228.51 sau 229.1 sau 229.31(cel mai frecvent cod scris pe bido este 229.1) asta ca pentru tara noastra draga cu mult praf si clima cu 4 anotimpuri pentru motoare turbo.
                  Codurile respective nu au nici o treaba cu anotimpul, nu stiu ce intelegi tu prin ele.

                  Comment


                  • #10
                    Mobil 1 0W40 Turbodiesel..

                    Comment


                    • #11
                      Pentru papi si cei care vor sa stie un pic despre lubrefierea motorului si calitatile constructive ale uleiului folosit.
                      Cum în zilele noastre uleiurile monograd nu se mai folosesc, iata o scurta explicatie cu privire la cele multigard: gradul de iarna (winter) W si gradul la temperatura de lucru.
                      De ex: 10W-40. Asta înseamna ca uleiul respectiv are gradul de iarna 10W, corespunzator a 97,2 centistokes (cSt) la 40°C (standard de temperatura pentru testari) si care înca mai curge la -25°C si poate fi pompat de motor la -30°C. Practic, la o temperatura mai joasa de -30°C uleiul are aspectul si consistenta unei bucati de unt!
                      Motorul nu va porni, sau, în cazul fericit ca da, se va gripa!
                      În continuare: gradul 40 pentru temperatura de lucru (100°C) înseamna o vâscozitate de 14,1 cSt.
                      Observati cum scade vâscozitatea, invers proportional cu cresterea temperaturii. Acest tip de ulei se va transforma în gudron si se va autoaprinde la temperatura de 220°C.
                      Un sfat: În sezonul rece, motorul trebuie ajutat cu un ulei mai subtire (un grad de iarna mai mic), tinând cont ca acesta va fi mai fluid si se va pompa mai repede în motor, scazând cu mult perioada de timp în care motorul functioneaza "uscat" în clipele ulterioare pornirii.
                      De ex: 0W este pompabil pâna la -54°C; 5W pâna la -45°C; 10W pâna la -30°C; 15W pâna la -20°C; 20W pâna la -15°C.
                      Tot API a introdus si normele calitative ale lubrifiantilor, separat pentru motoare cu aprindere prin scânteie (S si înca o litera, începând de la A si pâna la M, în zilele noastre, un lubrifiant cu caracteristicile API SM fiind mai performant decât unul clasificat SJ) si pentru motoare cu aprindere prin compresie (C si idem, de la A la I, curent, un ulei clasificat API CH/CI fiind mai performant decât unul clasificat CF).

                      Un alt aspect se vizeaza uzura motorului.
                      Cu cât motorul este mai vechi si mai uzat, performantele vor scadea, va începe sa consume ulei si sa scoata fum.
                      Trebuie spus ca fumul provocat de arderea uleiului în motor are o paleta de culori începând de la gri si pâna la albastru închis.
                      Daca motorul scoate fum negru, acesta este datorat arderii incomplete a combustibilului si apare în general la Diesel.
                      Asadar, daca motorul scoate fumul gri-albastrui, trebuie sa stiti ca acesta se datoreaza arderii uleiului împreuna cu combustibilul si indica o problema de uzura excesiva a motorului.
                      Last edited by mircea600sel; 08-07-2012, 12:16 PM.

                      Comment


                      • #12
                        Pana la urma, ce ulei imi recomanzi sa pun, ca ieri am trecut de 400000 de mii.iti multumesc pentru sfat.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by papi71 View Post
                          Pana la urma, ce ulei imi recomanzi sa pun, ca ieri am trecut de 400000 de mii.iti multumesc pentru sfat.
                          Chiar nu va inteleg pe astia care intrebati ce uleiuri sa puneti in coteturi.Ai vreun AMG,M sau RS?E un biet 290diesel obosit.Vrei sa lasi uleiul vreo 30.000km in Romania?Oricum il folosesti maxim 10.000 si il schimbi.

                          Alege si tu un Mobil/Castrol si gata,ce atata vorbarie.

                          O zi buna.
                          Last edited by mircea600sel; 08-07-2012, 17:53 PM.

                          sigpic

                          "Sunt printre voi,dar nu sunt unul dintre voi"

                          Comment


                          • #14
                            Du-te acum la magazin si cumpara Mobil1 0W40 Turbodiesel, exact cum scrie pe portbagaj E 290 turbodiesel. Nu sunt multi 400.000 de km, este in floarea varstei motorul, trebuie intretinut ca atare. 0W40 Turbodiesel.

                            Comment


                            • #15
                              Salut .Eu am bagat in motor ulei 5w 30 havoline in primavara 220 cdi si are 220 000 km nu a consumat din ulei de loc in cei 6000 de km. in schimb motorul asa a fost de galagios incit nu am mai suportat si l-am schimbat cu aral 10w 40 .De atunci motorul lucreaza mult mai silentios .Iar 400 000 km sunt foarte multii pentru a baga 0w40 daca nu vrei sa patesti ca mine .Uni colegi ar baga si in bot de cal 0w40 doar ca este o masina de prestigiu si merita acel ulei din dragoste prea mare pentru dinsa .

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF