Va salut cu respect!
De 1 an de zile tot ma gandesc si omit mereu sa pun intrebarea:
Eu am roti de vara R17 si roti de iarna R16. Roata de rezerva nu am, ceea ce ma forteaza sa tin in mod constant una din jantele de vara/iarna dupa mine.
In caz de o pana de cauciuc, exista probleme aparute datorita diferentelor de diametru ale rotilor? Adica, sa zicem ca fac pana pe stanga fata sau pe dreapta spate, conteaza unde pun roata R17 daca eu am R16 pe masina sau invers?
Ma gandesc ca masina are o gramada de calculatoare ABS EBS ESP ASR si sa nu le dea peste cap daca circul sa zicem 50km pana la o vulcanizare sau intr-un oras unde gasesc o anvelopa.
Stiu ca la un BMW E60 cand am pus rotile chiar daca aveau diametrul jantelor asemanator R17, am pus ca dimensiune mai mici pe spate (215/45 spate 225/55 pe fata sau 205/45 cu 225) si nu puteam sa merg mai mult de 60km/h deoarece intra intr-un limp mode.
Ceva sfaturi? Sau un kit de pana o sa fie mai de folos?
De 1 an de zile tot ma gandesc si omit mereu sa pun intrebarea:
Eu am roti de vara R17 si roti de iarna R16. Roata de rezerva nu am, ceea ce ma forteaza sa tin in mod constant una din jantele de vara/iarna dupa mine.
In caz de o pana de cauciuc, exista probleme aparute datorita diferentelor de diametru ale rotilor? Adica, sa zicem ca fac pana pe stanga fata sau pe dreapta spate, conteaza unde pun roata R17 daca eu am R16 pe masina sau invers?
Ma gandesc ca masina are o gramada de calculatoare ABS EBS ESP ASR si sa nu le dea peste cap daca circul sa zicem 50km pana la o vulcanizare sau intr-un oras unde gasesc o anvelopa.
Stiu ca la un BMW E60 cand am pus rotile chiar daca aveau diametrul jantelor asemanator R17, am pus ca dimensiune mai mici pe spate (215/45 spate 225/55 pe fata sau 205/45 cu 225) si nu puteam sa merg mai mult de 60km/h deoarece intra intr-un limp mode.
Ceva sfaturi? Sau un kit de pana o sa fie mai de folos?

Comment