Imi cer scuze pentru intarzierea cu care revin la aceasta problema a mea. Mi-am luat inima in dinti si m-am dus la reprezentanta in Craiova (meleaguri natale), la Popeci auto. Le-am semnalat problema mea (am mai cautat soultii si pe alte thread-uri legate de relanti, pentru cei interesati):
din cand in cand imi oscileaza relantiul, in mare parte cand motorul este rece, dar asta nu este o regula, de cateva ori facand si la cald. Le-am explicat ca imi oscila relantiul si numai relantiul si ca in acele momente se auzea si scartait de la cureaua de acesorii, motiv pentru care le-am spus ca am schimbat-o dar tot nici o rezolvare. La fel de bine le-am explicat ca in momentul in care decuplez acea pompa de recirculare (sau ce o activa acel buton de la scrumiera) relantiul se stabilizeaza si nu mai am nici o problema nici cu relantiul nici cu scartaitul. In naivitatea mea le-am sugerat cateva variante cum ar fi regulatorul de turatie, sistem de vacum, sarcina mare pe alternator, etc.
Preia baietii masina, o pun pe tester si dau diagnoza: injectoarele 2,3 si 5 nu sunt in parametrii, dadeau prea mult pe retur si asta numai pentru 10-20 de secunde imediat dupa pornire. Indicatie data - trebuie schimbate. Un injector aprox 14 mil +manopera, masina la 81.000 de km.
Iau masina si ma duc la un service (cred ca singurul care repara injectoare pe la mine in zona, la Barza) si pun pe bancul de probe toate 5 injectoarele si aflu ca intradevar 3 injectoare erau putin peste medie. Mi le repara baietii pe cele trei iar pe celelalte 2 nici nu le ating si ma intreaba oarecum frapati, ce probleme avea masina, ca si cand mi-ar fi spus ca ei mi-au reparat injectoarele dar ele nu erau cu adevarat de reparat, adica....noi iti luam banii dar sincer nu era nevoie.
Plec fericit de la service, bucurie mare pana a doua zi cand a inceput sa faca iar. Plin de nervi, dau fuga la reprezentanta. Dupa certurile de rigoare, ca injectoarele nu se repara, ca nu le-ati facut la noi, gargara tipica reprezentantelor, etc, o pun baietii iat la tester. Nu au gasit nimic atunci, motiv pentru care m-au chemat a doua zi dimineata sa lasam motorul sa se raceasca sa o prinda in flagrant. M-am conformat si a doua zi pe motor rece au raspuns: tot injectoarele dar nu 2, 3 sau 5, ci 4 de data asta. Cand am reparat injectoarele, baietii au respectat ordinea si le-au si zgariat cu o liniuta, doua...5 liniute cand le-au scos si pus la loc, deci ordinea lor s-a respectat, nu le-am schimbat intre ele.
Pana la urma accept sugestia lor (imi place sa am masina ceas) si schimb nu 2, nu 3 si toate 5 injectaore. Platesc factura de aprox 78 mil + 2,6 mil diagnoza si plec impacat de la reprezentanta. Impacat pana a 2-a zi cand masina facea la fel. Aici fac o paranteza si va intreb, dvs. ce ati fi facut in locul meu?
Intr-adevar, schimbare a fost, masina merge impecabil insa eu nu m-am dus la ei sa schimb injectoare ci m-am dus sa scap de oscilatia relantiului. M-am certat azi cu ei, le-am dat masina la o tura sa vada cu ochii lor (ca bineinteles ca nu ma credeau) si zic ei asa ca s-ar putea sa fie ambreiajul de la alternator sau termostatul care este blocat pe deschis si ca le comanda ei dar daca au dreptate sa le platesc eu si pe alea, inca 5,5 mil fara manopera. Le-am zis ca le paltesc fara nici un fel de problema dar sa imi puna injectoarele mele inapoi si sa anuleze factuara de 78 de mil.
Maine ma duc sa mi le schimbe si pe astea (pe cheltuiala lor) si va tin la curent cum se comporta masina.
Nici nu va dati seama cata lupta am dus cu ei sa priveasca mai departe de acele injectoare, poate o fi alternatorul, poate o fi roata de rezerva dezunflata, ei nimic, injectaore si injectoare; asta e problema.
O sa va spun zilele urmatoare dar sunt sigur ca a fost ambreiajul la alternator, nici macar termostatul.
Concluzia despre reprezentante MB o trage fiecare in parte dar, pentru cei care cred orbeste in testere fratilor nu va asteptati ca acel Star sa va dea mura in gura si sa stranga si suruburi in locul vostru! Conform testerului si baiatului de la service masina mea a iesit "coala", imaculata si totusi... problema a persistat.
Va doresc drumuri bune si dependenta de service-uri minima.
din cand in cand imi oscileaza relantiul, in mare parte cand motorul este rece, dar asta nu este o regula, de cateva ori facand si la cald. Le-am explicat ca imi oscila relantiul si numai relantiul si ca in acele momente se auzea si scartait de la cureaua de acesorii, motiv pentru care le-am spus ca am schimbat-o dar tot nici o rezolvare. La fel de bine le-am explicat ca in momentul in care decuplez acea pompa de recirculare (sau ce o activa acel buton de la scrumiera) relantiul se stabilizeaza si nu mai am nici o problema nici cu relantiul nici cu scartaitul. In naivitatea mea le-am sugerat cateva variante cum ar fi regulatorul de turatie, sistem de vacum, sarcina mare pe alternator, etc.
Preia baietii masina, o pun pe tester si dau diagnoza: injectoarele 2,3 si 5 nu sunt in parametrii, dadeau prea mult pe retur si asta numai pentru 10-20 de secunde imediat dupa pornire. Indicatie data - trebuie schimbate. Un injector aprox 14 mil +manopera, masina la 81.000 de km.
Iau masina si ma duc la un service (cred ca singurul care repara injectoare pe la mine in zona, la Barza) si pun pe bancul de probe toate 5 injectoarele si aflu ca intradevar 3 injectoare erau putin peste medie. Mi le repara baietii pe cele trei iar pe celelalte 2 nici nu le ating si ma intreaba oarecum frapati, ce probleme avea masina, ca si cand mi-ar fi spus ca ei mi-au reparat injectoarele dar ele nu erau cu adevarat de reparat, adica....noi iti luam banii dar sincer nu era nevoie.
Plec fericit de la service, bucurie mare pana a doua zi cand a inceput sa faca iar. Plin de nervi, dau fuga la reprezentanta. Dupa certurile de rigoare, ca injectoarele nu se repara, ca nu le-ati facut la noi, gargara tipica reprezentantelor, etc, o pun baietii iat la tester. Nu au gasit nimic atunci, motiv pentru care m-au chemat a doua zi dimineata sa lasam motorul sa se raceasca sa o prinda in flagrant. M-am conformat si a doua zi pe motor rece au raspuns: tot injectoarele dar nu 2, 3 sau 5, ci 4 de data asta. Cand am reparat injectoarele, baietii au respectat ordinea si le-au si zgariat cu o liniuta, doua...5 liniute cand le-au scos si pus la loc, deci ordinea lor s-a respectat, nu le-am schimbat intre ele.
Pana la urma accept sugestia lor (imi place sa am masina ceas) si schimb nu 2, nu 3 si toate 5 injectaore. Platesc factura de aprox 78 mil + 2,6 mil diagnoza si plec impacat de la reprezentanta. Impacat pana a 2-a zi cand masina facea la fel. Aici fac o paranteza si va intreb, dvs. ce ati fi facut in locul meu?
Intr-adevar, schimbare a fost, masina merge impecabil insa eu nu m-am dus la ei sa schimb injectoare ci m-am dus sa scap de oscilatia relantiului. M-am certat azi cu ei, le-am dat masina la o tura sa vada cu ochii lor (ca bineinteles ca nu ma credeau) si zic ei asa ca s-ar putea sa fie ambreiajul de la alternator sau termostatul care este blocat pe deschis si ca le comanda ei dar daca au dreptate sa le platesc eu si pe alea, inca 5,5 mil fara manopera. Le-am zis ca le paltesc fara nici un fel de problema dar sa imi puna injectoarele mele inapoi si sa anuleze factuara de 78 de mil.
Maine ma duc sa mi le schimbe si pe astea (pe cheltuiala lor) si va tin la curent cum se comporta masina.
Nici nu va dati seama cata lupta am dus cu ei sa priveasca mai departe de acele injectoare, poate o fi alternatorul, poate o fi roata de rezerva dezunflata, ei nimic, injectaore si injectoare; asta e problema.
O sa va spun zilele urmatoare dar sunt sigur ca a fost ambreiajul la alternator, nici macar termostatul.
Concluzia despre reprezentante MB o trage fiecare in parte dar, pentru cei care cred orbeste in testere fratilor nu va asteptati ca acel Star sa va dea mura in gura si sa stranga si suruburi in locul vostru! Conform testerului si baiatului de la service masina mea a iesit "coala", imaculata si totusi... problema a persistat.
Va doresc drumuri bune si dependenta de service-uri minima.
Comment