Salutari,
M-am alaturat si eu posesorilor de motor M271
si, cum tot timpul am avut o pasiune mai mult sau mai putin sanatoasa de a-mi mentine masina in stare perfecta de functionare, propun o dezbatere celor care au motorul (@broscutza, @crazyady, @XBG etc. ), dar si celor ce se pricep, eventual vreun specialist pe Mercedes, in legatura cu zgomotul care se aude timp de 1-2 secunde cand pornim motorul dupa ce a stat peste noapte / mai multe zile.
Am batut internetul in lung si in lat ca sa aflu informatii pe forumuri din diverse tari ( UK, SUA - unde s-a vandut 230kompressorul, Indonezia, Germania, etc.)
Acum, multi zic ca e normal si ca e zgomotul pe care il produce lantul care se loveste de ghiduri pana se aduna suficienta presiune de ulei ca intinzatorul sa il stranga.
Problema e ca de multe ori, zgomotul se manifesta si cu lantul perfect intins, sau, la unii utilizatori, chiar si dupa schimbarea kit-ului lant + intinzator. Plus ca, din cate m-am mai documentat, problema se manifesta si la M111 de pe W210/W124 , care avea lant dublu, deci acolo nu prea avea cum sa intervina situatia asta.
Unii au atenuat zgomotul dupa un 'engine flush'. Oricum, am vazut ca majoritatea recomanda schimb ulei la maxim 10.000 km, regim pe care voi incerca sa il urmez si eu.
Totodata, majoritatea recomanda si schimbul preventiv al celor 3 furtunase, destul de ieftine de altfel, de aerisire carter impreuna cu valva PCV ( cel de deasupra de kompressor, sub galeria de admisie si cele 2 + valva de dedesubt), deoarece furtunele coapte pot crapa usor, lasa aer sa patrunda si influenteaza intarzierea pe axul cu came de evacuare, ducand conform unora la uzarea prematura a pinioanelor si intinderea lantului.
Cert e ca motoarele de noi nu fac zgomotul asta. Tot cert este ca de la un punct, toate ajung sa-l faca ( inclusiv M271-urile EVO de pe CGI-uri), deci o uzura undeva tot intervine pe parcurs. A mea, spre exemplu, cand am luat-o din Germania, chiar si pornita dupa o zi, nu facea nimic. Poate si temperaturile aveau o influenta. Aici a inceput sa mai faca din cand in cand dupa ce o pornesc.
Acum ipoteza unora ( cei care afirma ca au scapat complet de zgomot) este ca zgomotul de fapt este din cauza asa numitilor ' camshaft adjusters ' - nu am gasit exact echivalentul ( nu e vorba de senzori, nici de pinioane, ci de mecanismul dinauntru, arata ca un fluture metalic ), care pierd uleiul si apoi se aude un zgomot de frecare din partea lor.
Ideea e ca sunt scumpi tare de schimbat si masina dupa un timp va ajunge sa faca acelasi zgomot. Eu recunosc, nu inteleg perfect ce se intampla cu piesa aia in forma de fluture. Imi imaginez ca pinioanele acelea, antrenate cu un circuit de ulei, blocheaza arborele cu came ( de admisie / evacuare) si acesta poate culisa intr-o pozitie diferita sau alta. Dar nu stiu exact cum se face blocarea. Intelege careva oare mai mult despre ce se intampla exact acolo ca sa dezbatem daca este cu adevarat o problema sau poate sa mearga mult si bine asa?
Am gasit si un TSB de la Mercedes legat de problema, atasez ( din nou, in TSB scrie ca zgomotul este normal, dar nu stiu daca nu sunt doar instructiuni trimise reprezentantei sa linisteasca clientii ca mine in timpul garantiei ca totul e ok
.)
M-am alaturat si eu posesorilor de motor M271

Am batut internetul in lung si in lat ca sa aflu informatii pe forumuri din diverse tari ( UK, SUA - unde s-a vandut 230kompressorul, Indonezia, Germania, etc.)
Acum, multi zic ca e normal si ca e zgomotul pe care il produce lantul care se loveste de ghiduri pana se aduna suficienta presiune de ulei ca intinzatorul sa il stranga.
Problema e ca de multe ori, zgomotul se manifesta si cu lantul perfect intins, sau, la unii utilizatori, chiar si dupa schimbarea kit-ului lant + intinzator. Plus ca, din cate m-am mai documentat, problema se manifesta si la M111 de pe W210/W124 , care avea lant dublu, deci acolo nu prea avea cum sa intervina situatia asta.
Unii au atenuat zgomotul dupa un 'engine flush'. Oricum, am vazut ca majoritatea recomanda schimb ulei la maxim 10.000 km, regim pe care voi incerca sa il urmez si eu.
Totodata, majoritatea recomanda si schimbul preventiv al celor 3 furtunase, destul de ieftine de altfel, de aerisire carter impreuna cu valva PCV ( cel de deasupra de kompressor, sub galeria de admisie si cele 2 + valva de dedesubt), deoarece furtunele coapte pot crapa usor, lasa aer sa patrunda si influenteaza intarzierea pe axul cu came de evacuare, ducand conform unora la uzarea prematura a pinioanelor si intinderea lantului.
Cert e ca motoarele de noi nu fac zgomotul asta. Tot cert este ca de la un punct, toate ajung sa-l faca ( inclusiv M271-urile EVO de pe CGI-uri), deci o uzura undeva tot intervine pe parcurs. A mea, spre exemplu, cand am luat-o din Germania, chiar si pornita dupa o zi, nu facea nimic. Poate si temperaturile aveau o influenta. Aici a inceput sa mai faca din cand in cand dupa ce o pornesc.
Acum ipoteza unora ( cei care afirma ca au scapat complet de zgomot) este ca zgomotul de fapt este din cauza asa numitilor ' camshaft adjusters ' - nu am gasit exact echivalentul ( nu e vorba de senzori, nici de pinioane, ci de mecanismul dinauntru, arata ca un fluture metalic ), care pierd uleiul si apoi se aude un zgomot de frecare din partea lor.
Ideea e ca sunt scumpi tare de schimbat si masina dupa un timp va ajunge sa faca acelasi zgomot. Eu recunosc, nu inteleg perfect ce se intampla cu piesa aia in forma de fluture. Imi imaginez ca pinioanele acelea, antrenate cu un circuit de ulei, blocheaza arborele cu came ( de admisie / evacuare) si acesta poate culisa intr-o pozitie diferita sau alta. Dar nu stiu exact cum se face blocarea. Intelege careva oare mai mult despre ce se intampla exact acolo ca sa dezbatem daca este cu adevarat o problema sau poate sa mearga mult si bine asa?
Am gasit si un TSB de la Mercedes legat de problema, atasez ( din nou, in TSB scrie ca zgomotul este normal, dar nu stiu daca nu sunt doar instructiuni trimise reprezentantei sa linisteasca clientii ca mine in timpul garantiei ca totul e ok

Comment