Buna ziua!
Originally posted by Andrei.c
View Post
Originally posted by Andrei.c
View Post
Problemele la partea electrica pot, intr-adevar, fi infuentate de temperatura. Insa, chiar atat sa fie de blestemat incat doar vara sa faca figuri? Nu pot raspunde.
Ceea ce fac ventilatoarele este perfect normal. (Mai putin partea cu pornitul la rece, dupa deblocarea usilor).
Ingrijorator este ceea ce face lichidul de racire.
Mai intai trebuie verificat daca temperatura pe care o afiseaza instrumentarul de bord este corelata cu temperatura fizica a lichidului de racire. Exista cu adevarat acele fluctuatii sau nu? Aici trebuie efctuat un test fizic fie cu un termomentru clasic de mecanica, fie cu unul electronic.
Daca temperatura este relativ constanta fizic si doar digital fluctueaza, atunci pista e clara. Daca bordul arata corect si apa chiar are aceste fluctuatii, trebuie aleasa cealalta cale.
Problema cu acest tip de probleme (da, si problemele au probleme) este ca ele se diagnosticheaza foarte greu la fata locului; ce sa mai zic de cineva aflat in fata unui ecran. Simptomele sunt simptome. Poate pleca de la un fir ros de un soricel pana la o chiulasa fisurata (ipotetic, de dragul exemplului). Nu putem sa stim. Uneori mesajele incep cu: ''Am fost la x mecanici, am schimbat n piese, nimeni nu-i da de cap''. Cu atat mai greu sa tinteasca problema cineva de la departare.
In mod real, asa cum matematica nu se invata prin lectura, ci cu creionul pe hartie, asa si diagnoza se face 'sub capota'. Trebuie sa gasiti pe cineva care sa verifice instalatia electrica si pe cea de racire, in prima faza. Apoi, vedeti.
Pentru a nu va da impresia ca scriu cu pasiva agresivitate acest mesaj, ci din contra, cu empatie; la randul meu am descris simptome pe Internet si am cerut pareri. Am cerut parerea chiar si domnului cl600. Foarte amabil mi-a raspuns, m-a indrumat, dar nu a avut dreptate. De ce? Pentru ca nu are de unde sa stie de la distanta ce are o masina de la cateva sute de kilometri distanta doar pe baza unor simptome.
Toate cele de mai sus fiind amintite, v-am dat si codul de la celalalt senzor de temperatura; gasiti un atelier care sa verifice pas-cu-pas masina, sa ia lucrurile prin eliminare masurand parametri si testand sisteme. Altcumva nu se ajunge la o solutie.
Sa speram ca urmatorul mesaj va incepe cu ''In sfarsit i-am dat de cap''. Stiu cum este, am avut batai de cap cu unele masini. Dar nu renuntam niciodata.
Va doresc toate cele bune,
Raul Andrei
Leave a comment: