Hai salut,
Ma confrunt cu niste probleme dubioase la un S2o3 2oo Kompressor modelul dinainte de facelift. Acum o saptamana am uitat se pare [se pare ca mi-a zis cineva pe urma] masina cu farurile aprinse. Eu cand m-am dus la masina nu mi-am dat seama ce s-a intamplat cu ea. Am vazut doar ca e deschisa [eu nu o las niciodata deschisa dar mai sti?], iar cand sa-i pun contactul nici nu puteam sa pun cheia pe contact ca masina era moarta electric. Am pus bateria pe redresor in casa [unul facut de mine, dar bine de scoate maxim 7 amperi]. Am observat eu ca nu se comporta corect, pe afisaj varia amperajul foarte multe intre 5 si 1 Amperi in interval de cateva zeci de secunde. In fine. Cand am vazut ca mai tragea doar 1 Amper, am pus multimetru pe ea, aveam 12,4V am considerat ca-i suficient de-o pornire si am montat-o pe masina. Cand puneam bornele facea scanteioare, cum face cand are curent in ea, normal. Masina moarta electric! Tot asa nu se aprindea absolut nimic pe ea nici nu puteam sa-i pun contactul. Ma gandeam la ce-i mai rau. In fine, vin cu un prieten cu alta baterie, punem noi bateria, dau cheie plec cu masina. Am constatat imediat ca cateva zeci de puncte din matricea display-ului [cel orizontal, cum spuneam modelul dinainte de facelift] stateau aprinse constant. Ma gandeam ca poate si-a luat-o urat si isi va revenii in timp. In fine mi-am luat baterie, fix ce recomanda in carte, Varta Silver cu amperi multi nu gunoaie, am tot mers cu masina. Ieri am observat ca lampa pe stanga la numar nu mai mergea. Astazi am zis sa o repar. Mi se parea ciudat pentru ca dupa cum stiti sunt pe CAN si in mod normal iti apare absolut orice bec unde e ars. Nimic! Asta a fost primul lucru care mi-a sarit in ochi. In fine. Am umblat pe acolo, n-am mai reusit sa-l fac sa mearga. Un amic de-al meu cand am venit cu masina a observat ca nici pe frana pe dreapta de data asta nu mai mergea becul. Hai frate sa-l schimb si pe ala. Sa va scurtez povestea, becul la numar stanga, becul de lampa de mers inapoi, de ceata, de frana pe stanga, mort! Toate nu-mi dau eroare in CAN! Nu imi vine curent acolo!
Va dati seama am legat acest eveniment de episodul cu display-ul cu cristalele aprinse si de episodul cu bateria. Intre timp bateria veche e la un prieten care are redresor din acela cu pornire pentru simplu motiv ca baiatul are service. Atat a chinuit-o ca si-a revenit si vechea baterie, deci nu a pocnit, doar am descarcat-o foarte tare [foarte tare in sensul ca dupa ce-am montat-o pe masina si am vazut ca nu merge, am masurat-o si era o,4oV. In general daca pica sub 1o V bateria auto.. pa pa]. In fine!
Ma gandesc ca s-a intamplat ceva pe o placa electronica, in vreun calculator, pe undeva. Intrebarea mea e simpla. Poate cineva sa-mi zica in ce calculator duce display-ul si becurile [daca sunt pe CAN duc in vreun calculator sigur]. Vreau sa ma pun sa verific si conectica, dar mai ales sa ma pun sa-l fac bucati sa vad pe placa de baza ce s-a intamplat.
Problema e ca nu gasesc documentatie si nici o alta informatie pe net. Din cate stiu sunt montate pe calculatorul de comfort al masinii, dar in speta la Mercedes, la a mea nu stiu.
Sper sa fie un conensator pocnit sau ceva ce se poate face usor, dar nu stiu unde sa ma uit si de unde sa incep.
Multumesc.
Ma confrunt cu niste probleme dubioase la un S2o3 2oo Kompressor modelul dinainte de facelift. Acum o saptamana am uitat se pare [se pare ca mi-a zis cineva pe urma] masina cu farurile aprinse. Eu cand m-am dus la masina nu mi-am dat seama ce s-a intamplat cu ea. Am vazut doar ca e deschisa [eu nu o las niciodata deschisa dar mai sti?], iar cand sa-i pun contactul nici nu puteam sa pun cheia pe contact ca masina era moarta electric. Am pus bateria pe redresor in casa [unul facut de mine, dar bine de scoate maxim 7 amperi]. Am observat eu ca nu se comporta corect, pe afisaj varia amperajul foarte multe intre 5 si 1 Amperi in interval de cateva zeci de secunde. In fine. Cand am vazut ca mai tragea doar 1 Amper, am pus multimetru pe ea, aveam 12,4V am considerat ca-i suficient de-o pornire si am montat-o pe masina. Cand puneam bornele facea scanteioare, cum face cand are curent in ea, normal. Masina moarta electric! Tot asa nu se aprindea absolut nimic pe ea nici nu puteam sa-i pun contactul. Ma gandeam la ce-i mai rau. In fine, vin cu un prieten cu alta baterie, punem noi bateria, dau cheie plec cu masina. Am constatat imediat ca cateva zeci de puncte din matricea display-ului [cel orizontal, cum spuneam modelul dinainte de facelift] stateau aprinse constant. Ma gandeam ca poate si-a luat-o urat si isi va revenii in timp. In fine mi-am luat baterie, fix ce recomanda in carte, Varta Silver cu amperi multi nu gunoaie, am tot mers cu masina. Ieri am observat ca lampa pe stanga la numar nu mai mergea. Astazi am zis sa o repar. Mi se parea ciudat pentru ca dupa cum stiti sunt pe CAN si in mod normal iti apare absolut orice bec unde e ars. Nimic! Asta a fost primul lucru care mi-a sarit in ochi. In fine. Am umblat pe acolo, n-am mai reusit sa-l fac sa mearga. Un amic de-al meu cand am venit cu masina a observat ca nici pe frana pe dreapta de data asta nu mai mergea becul. Hai frate sa-l schimb si pe ala. Sa va scurtez povestea, becul la numar stanga, becul de lampa de mers inapoi, de ceata, de frana pe stanga, mort! Toate nu-mi dau eroare in CAN! Nu imi vine curent acolo!
Va dati seama am legat acest eveniment de episodul cu display-ul cu cristalele aprinse si de episodul cu bateria. Intre timp bateria veche e la un prieten care are redresor din acela cu pornire pentru simplu motiv ca baiatul are service. Atat a chinuit-o ca si-a revenit si vechea baterie, deci nu a pocnit, doar am descarcat-o foarte tare [foarte tare in sensul ca dupa ce-am montat-o pe masina si am vazut ca nu merge, am masurat-o si era o,4oV. In general daca pica sub 1o V bateria auto.. pa pa]. In fine!
Ma gandesc ca s-a intamplat ceva pe o placa electronica, in vreun calculator, pe undeva. Intrebarea mea e simpla. Poate cineva sa-mi zica in ce calculator duce display-ul si becurile [daca sunt pe CAN duc in vreun calculator sigur]. Vreau sa ma pun sa verific si conectica, dar mai ales sa ma pun sa-l fac bucati sa vad pe placa de baza ce s-a intamplat.
Problema e ca nu gasesc documentatie si nici o alta informatie pe net. Din cate stiu sunt montate pe calculatorul de comfort al masinii, dar in speta la Mercedes, la a mea nu stiu.
Sper sa fie un conensator pocnit sau ceva ce se poate face usor, dar nu stiu unde sa ma uit si de unde sa incep.
Multumesc.
Comment