Salutare tuturor, am prins ceva timp si vreau sa ma sfatuiesc si cu voi. Masina mea este un C200 Kompressor (S203) motorul de 2 litri si 163 cai si am montata si o instalatie GPL Tomasetto Achile AT 09, transmisie automata. Prima problema mi-a aparut pe autostrada in 5 Septmebrie cand mi s-a aprins martorul "check engine" in bord. Nu acceleram nu faceam nimic dar era o mare ploaie torentiala si vant ca la nebuni. Am tras dreapta am oprit, am repornit, totul parea normal. Stand cu griji am cumparat repede un tester din acela ieftin ELM327.
Erorile au fost cateva: P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent, P201D - in legatura tot cu senzor de oxigen, P200B - senzor axa cu came, P201C - senzor MAF, P203B - apare cand noxele pot fi mai mari, etc. In fine, eu va dau ce-am gasit pe net despre fiecare, habar nu am daca asta inseamna pe net gasesti orice informatie daca e adevarata nu mai stim.
Am sters frumos toate erorile si masina mi-a mers fara probleme. Cei drept din cand in cand in ralanti pe la semafoare mai scadea putin turatia cat sa ma sperie si isi revenea. Am observat mai ales in trafic intens, (pentru ca urmatoarele mi s-au intamplat in Bucuresti unde se sta mult).
Acum o saptamana in Bucuresti sunt nevoit sa fac o mare intoarcere cu pedala blana si vad ca mi se aprinde martorul "check engine" in bord si masina a inceput sa mearga in 3 pistoane. Hmmm... Am orpit undeva am repornit masina si a mers din nou in 4 pistoane. Am mai bagat testerul si atunci (il am tot timpul la mine) si pe langa altele mai era asa: cylinder 3 misfire, inca cateva printre care si una care-mi spunea ca amestecul este "lean" dar nu le-am salvat si din nou P200B cu explicatie de data asta si anume: Intake manifold Runner Performance Bank 2. Iar am sters erorile si am plecat la drum cu inima mica. Pe autostrada cum acceleram eu usurel, iar s-a aprins becul, iar mergea in 3 pistoane, am tras dreapta am sters eroarea si am pornit iar la drum. Pana acasa nu mi-a mai facut probleme. Eu de cand am luat masina nu-i schimbasem bujiile pentru ca la cilindrul 3 nu se putea desface, era intepenita si le-am lasat asa. Mi-am facut curaj si m-am dus la un service si un amic de acolo a reusit sa o scoata. Ele au ars bine, roscate toate, nici una afumata, dar clar nu ma convingea ca problemele ar fi fost de acolo. Dupa inlocuirea bujiilor am scos masina in teste si am torturat-o atat pe benzina cat si pe GPL. Nu mi-a mai dat nici o eroare.
Oricum de la ultimul drum la Bucuresti si mai ales in astea utlime doua zile (de cand am schimbat si bujiile) am constatat ca ceva nu e in regula cu turatia motorului meu cand cuplez cutia intr-o pozitie de sarcina. De exemplu. Sunt pe P da? Daca o pun pe D sau R, turatia scade considerabil (comparativ cu inainte) ceea ce o face sa cumpleze mai greu (cutia). La fel si de pe P pe R sau din N pe D si R. Ideea este sa ii dai putina sarcina. In mers nu am probleme dar pe la stopuri cand sunt deja pe D cu frana calcata (sa o tin pe loc) si ridic piciorul ca s-a facut verde, mai cade turatia odata cu bataile inimii mele ca mi-e frica sa nu se opreasca motorul. Azi mi-a facut cele mai multe figuri de genul si m-a suparat tare. Initial m-am gandit la transmisie ca trebuie sa umblui si la aia ca nu stiu cel dinaintea mea daca a avut grija de ea sa-i schimbe ulei tot ce trebuie, dar pe urma mi-a picat fisa si am facut corelatia cu problemele din urma cu martori aprinsi si misfire la cilindrul 3 si tot asa. Da e adevarat de cand am schimbat bujiile la masina nu mi-a mai aparut eroarea, dar clar nu a fost de acolo. Bujiile au ars uniform si frumos (culoarea roscata, oxid de fier nu negru nu alb nu tricolor). Aveau uzura dar unfiorm si roscata. Imi cer scuze ca am intrat atat de mult in detalii dar e important pentru o diagnoza corecta. Transmisia nu smuceste si din treapta in treapta schimba foarte frumos si lin. Clar nu e de acolo.
Nu cred eu sa fie toti senzorii aia stricati dar stici cum o eroare genereaza alta in alt senzor. Nici eu nu stiu ce sa mai cred. La ce ma gandesc acum sunt urmatoarele: - senzor axa cu came (e stiuta problema la masina asta), senzorul MAP (cam da de-astea cu ralanti eratic), senzorul de oxigen, lipsa etansare in galeria de admisie (s-a intamplat ceva pe acolo), vreo scapatura de gaze din esapamant (pentru ca sunt sigur ca am si asa ceva, e cam praf esapamantul meu de rugina, clar nu este etans). Din toate astea enumerate care va suna mai probabil voua? Aveti vreo idee? Ce as putea sa fac? Toti ridica din umeri cand le povestesc. Mi-e groaza sa iau la rand senzori noi si sa-i schimb pe rand pana "nu mai face". Eu sunt amator, n-am pretentii de la mine, dar cand povestesc la mecanici si ridica din umeri atunci chiar ma sperii putin. Va dati seama ca am discutat cu cativa azi in cautare de solutii.
O zi frumoasa va doresc. Sunt foarte stresat si ingrijorat. Nu stiu de unde sa o apuc, nu ma dau nici banii afara din casa si am nevoie de masinuta ca fara ea sunt mort. Vreau sa ma tina la drum lung nu sa imi faca figuri ca ultima data.
Multumesc.
Erorile au fost cateva: P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent, P201D - in legatura tot cu senzor de oxigen, P200B - senzor axa cu came, P201C - senzor MAF, P203B - apare cand noxele pot fi mai mari, etc. In fine, eu va dau ce-am gasit pe net despre fiecare, habar nu am daca asta inseamna pe net gasesti orice informatie daca e adevarata nu mai stim.
Am sters frumos toate erorile si masina mi-a mers fara probleme. Cei drept din cand in cand in ralanti pe la semafoare mai scadea putin turatia cat sa ma sperie si isi revenea. Am observat mai ales in trafic intens, (pentru ca urmatoarele mi s-au intamplat in Bucuresti unde se sta mult).
Acum o saptamana in Bucuresti sunt nevoit sa fac o mare intoarcere cu pedala blana si vad ca mi se aprinde martorul "check engine" in bord si masina a inceput sa mearga in 3 pistoane. Hmmm... Am orpit undeva am repornit masina si a mers din nou in 4 pistoane. Am mai bagat testerul si atunci (il am tot timpul la mine) si pe langa altele mai era asa: cylinder 3 misfire, inca cateva printre care si una care-mi spunea ca amestecul este "lean" dar nu le-am salvat si din nou P200B cu explicatie de data asta si anume: Intake manifold Runner Performance Bank 2. Iar am sters erorile si am plecat la drum cu inima mica. Pe autostrada cum acceleram eu usurel, iar s-a aprins becul, iar mergea in 3 pistoane, am tras dreapta am sters eroarea si am pornit iar la drum. Pana acasa nu mi-a mai facut probleme. Eu de cand am luat masina nu-i schimbasem bujiile pentru ca la cilindrul 3 nu se putea desface, era intepenita si le-am lasat asa. Mi-am facut curaj si m-am dus la un service si un amic de acolo a reusit sa o scoata. Ele au ars bine, roscate toate, nici una afumata, dar clar nu ma convingea ca problemele ar fi fost de acolo. Dupa inlocuirea bujiilor am scos masina in teste si am torturat-o atat pe benzina cat si pe GPL. Nu mi-a mai dat nici o eroare.
Oricum de la ultimul drum la Bucuresti si mai ales in astea utlime doua zile (de cand am schimbat si bujiile) am constatat ca ceva nu e in regula cu turatia motorului meu cand cuplez cutia intr-o pozitie de sarcina. De exemplu. Sunt pe P da? Daca o pun pe D sau R, turatia scade considerabil (comparativ cu inainte) ceea ce o face sa cumpleze mai greu (cutia). La fel si de pe P pe R sau din N pe D si R. Ideea este sa ii dai putina sarcina. In mers nu am probleme dar pe la stopuri cand sunt deja pe D cu frana calcata (sa o tin pe loc) si ridic piciorul ca s-a facut verde, mai cade turatia odata cu bataile inimii mele ca mi-e frica sa nu se opreasca motorul. Azi mi-a facut cele mai multe figuri de genul si m-a suparat tare. Initial m-am gandit la transmisie ca trebuie sa umblui si la aia ca nu stiu cel dinaintea mea daca a avut grija de ea sa-i schimbe ulei tot ce trebuie, dar pe urma mi-a picat fisa si am facut corelatia cu problemele din urma cu martori aprinsi si misfire la cilindrul 3 si tot asa. Da e adevarat de cand am schimbat bujiile la masina nu mi-a mai aparut eroarea, dar clar nu a fost de acolo. Bujiile au ars uniform si frumos (culoarea roscata, oxid de fier nu negru nu alb nu tricolor). Aveau uzura dar unfiorm si roscata. Imi cer scuze ca am intrat atat de mult in detalii dar e important pentru o diagnoza corecta. Transmisia nu smuceste si din treapta in treapta schimba foarte frumos si lin. Clar nu e de acolo.
Nu cred eu sa fie toti senzorii aia stricati dar stici cum o eroare genereaza alta in alt senzor. Nici eu nu stiu ce sa mai cred. La ce ma gandesc acum sunt urmatoarele: - senzor axa cu came (e stiuta problema la masina asta), senzorul MAP (cam da de-astea cu ralanti eratic), senzorul de oxigen, lipsa etansare in galeria de admisie (s-a intamplat ceva pe acolo), vreo scapatura de gaze din esapamant (pentru ca sunt sigur ca am si asa ceva, e cam praf esapamantul meu de rugina, clar nu este etans). Din toate astea enumerate care va suna mai probabil voua? Aveti vreo idee? Ce as putea sa fac? Toti ridica din umeri cand le povestesc. Mi-e groaza sa iau la rand senzori noi si sa-i schimb pe rand pana "nu mai face". Eu sunt amator, n-am pretentii de la mine, dar cand povestesc la mecanici si ridica din umeri atunci chiar ma sperii putin. Va dati seama ca am discutat cu cativa azi in cautare de solutii.
O zi frumoasa va doresc. Sunt foarte stresat si ingrijorat. Nu stiu de unde sa o apuc, nu ma dau nici banii afara din casa si am nevoie de masinuta ca fara ea sunt mort. Vreau sa ma tina la drum lung nu sa imi faca figuri ca ultima data.
Multumesc.
Comment