Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Senzor MAP, MAF? Altii? Probleme care-mi fac viata mai urata.

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Senzor MAP, MAF? Altii? Probleme care-mi fac viata mai urata.

    Salutare tuturor, am prins ceva timp si vreau sa ma sfatuiesc si cu voi. Masina mea este un C200 Kompressor (S203) motorul de 2 litri si 163 cai si am montata si o instalatie GPL Tomasetto Achile AT 09, transmisie automata. Prima problema mi-a aparut pe autostrada in 5 Septmebrie cand mi s-a aprins martorul "check engine" in bord. Nu acceleram nu faceam nimic dar era o mare ploaie torentiala si vant ca la nebuni. Am tras dreapta am oprit, am repornit, totul parea normal. Stand cu griji am cumparat repede un tester din acela ieftin ELM327.
    Erorile au fost cateva: P0104 - Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent, P201D - in legatura tot cu senzor de oxigen, P200B - senzor axa cu came, P201C - senzor MAF, P203B - apare cand noxele pot fi mai mari, etc. In fine, eu va dau ce-am gasit pe net despre fiecare, habar nu am daca asta inseamna pe net gasesti orice informatie daca e adevarata nu mai stim.
    Am sters frumos toate erorile si masina mi-a mers fara probleme. Cei drept din cand in cand in ralanti pe la semafoare mai scadea putin turatia cat sa ma sperie si isi revenea. Am observat mai ales in trafic intens, (pentru ca urmatoarele mi s-au intamplat in Bucuresti unde se sta mult).
    Acum o saptamana in Bucuresti sunt nevoit sa fac o mare intoarcere cu pedala blana si vad ca mi se aprinde martorul "check engine" in bord si masina a inceput sa mearga in 3 pistoane. Hmmm... Am orpit undeva am repornit masina si a mers din nou in 4 pistoane. Am mai bagat testerul si atunci (il am tot timpul la mine) si pe langa altele mai era asa: cylinder 3 misfire, inca cateva printre care si una care-mi spunea ca amestecul este "lean" dar nu le-am salvat si din nou P200B cu explicatie de data asta si anume: Intake manifold Runner Performance Bank 2. Iar am sters erorile si am plecat la drum cu inima mica. Pe autostrada cum acceleram eu usurel, iar s-a aprins becul, iar mergea in 3 pistoane, am tras dreapta am sters eroarea si am pornit iar la drum. Pana acasa nu mi-a mai facut probleme. Eu de cand am luat masina nu-i schimbasem bujiile pentru ca la cilindrul 3 nu se putea desface, era intepenita si le-am lasat asa. Mi-am facut curaj si m-am dus la un service si un amic de acolo a reusit sa o scoata. Ele au ars bine, roscate toate, nici una afumata, dar clar nu ma convingea ca problemele ar fi fost de acolo. Dupa inlocuirea bujiilor am scos masina in teste si am torturat-o atat pe benzina cat si pe GPL. Nu mi-a mai dat nici o eroare.
    Oricum de la ultimul drum la Bucuresti si mai ales in astea utlime doua zile (de cand am schimbat si bujiile) am constatat ca ceva nu e in regula cu turatia motorului meu cand cuplez cutia intr-o pozitie de sarcina. De exemplu. Sunt pe P da? Daca o pun pe D sau R, turatia scade considerabil (comparativ cu inainte) ceea ce o face sa cumpleze mai greu (cutia). La fel si de pe P pe R sau din N pe D si R. Ideea este sa ii dai putina sarcina. In mers nu am probleme dar pe la stopuri cand sunt deja pe D cu frana calcata (sa o tin pe loc) si ridic piciorul ca s-a facut verde, mai cade turatia odata cu bataile inimii mele ca mi-e frica sa nu se opreasca motorul. Azi mi-a facut cele mai multe figuri de genul si m-a suparat tare. Initial m-am gandit la transmisie ca trebuie sa umblui si la aia ca nu stiu cel dinaintea mea daca a avut grija de ea sa-i schimbe ulei tot ce trebuie, dar pe urma mi-a picat fisa si am facut corelatia cu problemele din urma cu martori aprinsi si misfire la cilindrul 3 si tot asa. Da e adevarat de cand am schimbat bujiile la masina nu mi-a mai aparut eroarea, dar clar nu a fost de acolo. Bujiile au ars uniform si frumos (culoarea roscata, oxid de fier nu negru nu alb nu tricolor). Aveau uzura dar unfiorm si roscata. Imi cer scuze ca am intrat atat de mult in detalii dar e important pentru o diagnoza corecta. Transmisia nu smuceste si din treapta in treapta schimba foarte frumos si lin. Clar nu e de acolo.

    Nu cred eu sa fie toti senzorii aia stricati dar stici cum o eroare genereaza alta in alt senzor. Nici eu nu stiu ce sa mai cred. La ce ma gandesc acum sunt urmatoarele: - senzor axa cu came (e stiuta problema la masina asta), senzorul MAP (cam da de-astea cu ralanti eratic), senzorul de oxigen, lipsa etansare in galeria de admisie (s-a intamplat ceva pe acolo), vreo scapatura de gaze din esapamant (pentru ca sunt sigur ca am si asa ceva, e cam praf esapamantul meu de rugina, clar nu este etans). Din toate astea enumerate care va suna mai probabil voua? Aveti vreo idee? Ce as putea sa fac? Toti ridica din umeri cand le povestesc. Mi-e groaza sa iau la rand senzori noi si sa-i schimb pe rand pana "nu mai face". Eu sunt amator, n-am pretentii de la mine, dar cand povestesc la mecanici si ridica din umeri atunci chiar ma sperii putin. Va dati seama ca am discutat cu cativa azi in cautare de solutii.

    O zi frumoasa va doresc. Sunt foarte stresat si ingrijorat. Nu stiu de unde sa o apuc, nu ma dau nici banii afara din casa si am nevoie de masinuta ca fara ea sunt mort. Vreau sa ma tina la drum lung nu sa imi faca figuri ca ultima data.

    Multumesc.

  • #2
    In primul rand verifica de ulei in mufe senzori si furtunurile si tot circuitul de vacuum.
    E stiuta problema celor 2 furtunase de sub compresor care trag aer fals.

    Eu testez vacuumul la motorul meu asa: peste sita debitmetru pun o manusa. Dau cheie scurta si tot motorul se videaza si vidul trebuie sa se pastreze. De scapa pe undeva auzi ca fasaie.
    Dupa vreo 10s scoti joja si in mod normal auzi cum aerul navaleste in motor.
    Nu stiu daca la motoru tau se aplica eu am v6le vechi, paote la tine tre sa adaptezi procedeul.
    Sa faci asta nu costa, dar pana nu te asiguri ca e totul corect nu are sens sa treci la senzori.

    Totodata vezi daca mergand pe benzina ameliorezi situatia.
    Last edited by Sharky; 10-16-2019, 10:15 AM.

    Comment


    • #3
      Redu distanta dintre electrozii bujiei la 0.9mm. Nu va mai aparea misfire. Este normal ca bujiile sa aiba culoare frumoasa si uscate cand le scoti, chiar dupa ce apare in diagnoza "misfire". Calculatorul, dupa cateva zeci de aprinderi ratate la un cilindru taie automat si alimentarea injectorului. Acesta este momentul cand simti pierderea de putere si se aprinde check engine. Daca iei contactul, calculatorul se reseteaza si la repornire, pana la urmatorul "eveniment" de lipsa de explozie in careva din cilindri totul va functiona normal. Eu am patit figura cu misfire si multi specialisti nu au gasit buba! Pana am citit in manual ca distanta dintre electrozi trebuie sa fie de 0.9mm. Din fabrica, de regula, bujiile vin reglate la 1mm. Am scos bujiile, am efectuat reglajul si de atunci am parcurs peste 20000km, fara nici o problema. Inainte de cate ori acceleram mai vanjos, aparea defectiunea. Ce este totusi de domeniul SF...ca nu am aflat de ce doar la un cilindrusi totdeauna la acelasi apareau intreruperile.

      Comment


      • #4
        Merci Sharki uite cand o sa cobor acum o sa fac testul ala. Ulei in mufe zici ah? Hmmmm... Si eu cred ca trage aer fals pe undeva. Ma seaca ca e accesul super naspa la masina asta sti? Deci e super napsa. O sa fie greu de desfacut sa ajung la furtunasele de la Kompressor. Da masina face si pe benzina si pe gaz la fel. Nu e nici o smecherie.Nu stiu cum dai tu cheie scurta la motor. Tu ai tot C Klasse 203 ca al meu? Aceeasi chestie? Te intreb pentru ca la mine nu poti da cheie scurta. Se invrate cheia dar actioneaza ca un buton de pornire, oricat de putin o ating invarte motorul si porneste.

        Rlacika nu mai am probleme de misfire sa sti. De cand am schimbat bujiile merge totul uns. Doar ca am chestia cu ralanti-ul cand pun masina intr-o treapta de sarcina. Daca mai face figuri o sa le pun la 0.9 cum spui tu. Oricum am vazut bujii speciale pt gaz (dar nu am luat ca erau scumpe, cam dublu) cu distanta la 0.7mm. Da, din fabrica sunt fix 1mm cum spui tu. Nu stiu in cartea ta ce spune, ca a mea e in germana si e doar manual de utilizator nu are si parte tehnica (probabil tu ai un manual de reparatie ceva?) dar am luat din autodata datele si asa scrie 1mm distanta. Eiiii .. Ziceam ca bujiile au ars frumos in ideea nu ca le-am stricat cu misfire-ul ci ca nu am alte probleme gen supapre sa nu tina arederi aiurea sa imi afume bujiile etc. De-asta ma bucuram.

        Comment


        • #5
          Mai baeti masina asta m-a exasperat nu mai pot. Vechea problema cu interuptul. Am fost pe la x si y, nimeni nu-i da de cap. Am testat-o de aer fals, nu trage pe nicaieri (testata cu scule de facut depresiune nu cu fum de tigara sau alte magarii). Nu-mi da nici o eroare in calculator si totusi masina intrerupe. Saptamana trecuta am luat o bobina pentru ca atunci cand mi-a dat eroarea aia mare si mi-a mers masina in 3 pistonase scria: misfire cyl.3 M-am gandit daca tot e sa incep de acolo. Culmea e ca dupa ce am schimbat-o, pana azi (e o saptamana) masina nu a mai facut figuri. Am mers cu ea de mi s-a facut rau. Nici o intrerupere. Eram foarte incantat in sinea mea si imi spuneam ca s-a rezolvat. Pe naiba iar a inceput sa faca. De ce a inceput sa faca si de ce trecuse cu bobina aia de am pus-o pe 3 nu stiu dar e o coincidenta ciudata. Oricum eu o sa le schimb pe toate (cel mai probabil aruncare de bani), pentru ca vreau sa elimin banuiala cu aprinderea. Pe de alta aprte daca nu se rezolva si nimeni nu-i da de cap ce sa fac? Stiti pe cineva, service ceva in zona Braila Galati, sau chiar si alte localitati, Bucuresti, Brasov etc.. care sa aibe oameni competenti sa-i dea de cap? V-am zis aici ori nu-i dau de cap ori fug de ea nu vor sa se apropie. Ideea e sa nu fie service-ul din Satu Mare. Chiar imi trebuie un om bun pe diagnoza, care eventual se pricepe indeosebi la Mercedesuri. La reprezentante sunt descurajat sa ma duc ca am auzit foarte multe povestiri gen: da trebuie sa schimbati motorul si era o bujie stricata. Nu--s oameni. Nu pot avea incredere.
          Am mai gasit eu ceva.. Am la testerul ala mic al meu un sfotulet care-ti face si monitorizare directa si-ti da niste adrese si daca a trecut sau nu: Pass/Failed. Ideea ca ti le da in forma de numere si cu semnul dolar, nu descrie ce sunt. Si cele care imi dau failed sunt urmatoarele:

          Monitor ID: Component ID:

          $0A $00

          $05 $20

          $02 $46

          $06 $46

          $08 $46

          Prima coloana din stanga sunt Monitor ID: si a doua coloana sunt Component ID. Am gasit pe net (probabil) ce-s adresele din prima coloana, sunt chestii care tin de protocolul OBD II dar a doua coloana nu am gasit nimic. Mai intrebase un baiat pe un forum din afara pentru un BMW tot niste coloane asa. Toti i-au zis ca numai BMW-ul le stie pe alea. Ei.. in fine. Acum nu inteleg daca la astea le da fail de ce nu-mi apare si logul de erori dar cred ca are legatura.

          Deci cam asta ar fi: daca stiti un mecanic bun bun oriunde ar fi el, as sa fie, si daca aveti idee ce inseamna codurile alea ar fi super.

          Hai salut.

          Comment


          • #6
            De ce nu inlocuiesti bobina 3 cu 4? Vezi daca se muta defectul.
            probabil ca nu asa ca nu da banii pe bobine.
            Bobina nu e consumabila decat daca e proiectata prost.
            Altfel tine zeci de ani. Nu e un pivot sau un cauciuc care zici ca oricum il schimbai.

            Mai scoate din senzori. Vezi de se schimba ceva. Debitmetru apoi sonde, vezi fara ele cum merge.

            eu pot da cheie scurta pt ca am manuala. Dar te ai descurcat.

            Comment


            • #7
              Poate te agaseaza propunerea mea de mai sus, dar la mine a dat rezultat fara echivoc. Aproape 40kkm...si nu am mai avut nici o intrerupere! Regleaza bujiile la 0,9mm.

              Comment


              • #8
                Bujii dinalea pt gaz sunt pe la 25- maxim 30 cand sunt la pret bun, bosch. 4 bucati nu sunt o avere.
                Sau bate-le pe astea in cap la 0.7-0.8.

                Dar din moment ce iti spune system too lean, dupa mine e aer fals, dar daca tu zici ca nu trage...

                Comment


                • #9
                  Dragii mei imi cer scuze de aceasta absenta dar am avut niste probleme de sanatate cam urate si cum sunt singurel, mi-a luat ceva sa ma pun pe picioare. Sharky am si cumparat bobina nu e de acolo. Rlacika fix asta o sa fac.. o sa fac bujiile mai mici. Tineti cont totusi ca masina mea face asa si pe benzina si pe GPL nu face doar pe GPL. Nu va imaginati ca-s ca astia daca-si pun gaz la masina nu mai vede masina aia lacrima in rezervor. Sunt zile cand merg pe benzina ca imi place mie.

                  Sharky nu e aer fals ca am fost la un tovaras mecanic si avea o pompita de-aia cu manometru si a bagat-o saracu' in toate furtunele pe acolo si a tras. A lasat-o asa 20 de minute nu a scazut un milimetru. Acum o sa mai fac si eu un test classico cu gaz stiti? Sau cu spray de frane. Am fost bolnav nu m-am putut ocupa de ea. Azi am iesit si eu cu ea... am dat o tura.. normal la stop s-a intrerupt.. imi venea sa o arunc la gunoi... si tot asa...

                  Haideti ca fac bujiile mai mici... sau cumpar naibii deja mai mici si bafta.. Vedem ce mai zice. E naspa asa cand nu lasa eroare de tot. Ca mai e ceva.. daca sa zicem are ceva, aer fals da? sau vreun senzor ceva... Pai frate.. iti aprinde becul si-ti da eroare in soft pana o repari. Nu-i asa am sters eroarea si am prostit ECU. Ala face urat pana o repari. Stergi eroarea, dai cheie iti aprinde becul.

                  Multumesc si va tin la curent cu evolutia.

                  Comment


                  • #10
                    Salutare.. am pus si bujii la 0.7mm distanta intre electrozi. Nu are nici o legatura. Azi mi-a facut multe figuri. Imi mergea aiurea. Am bagat cititorul de erori si mi s-au mai adaugat. Acum am asa: P0304, P0101, P201C, P200B, P201C, P200B, P201B.

                    Nimeni nu stie nimic, toti au treaba. Ma chinui sa ajung la un baiat cu service si care are Star-ul, diagonza Mercedes, ma ia ca ba n-are timp, ba ca s-a stricat calculatorul si l-a dus la facut ba ca nu stiu ce.

                    Nici nu stiu ce sa fac cu ea. Sincer. Am tot cautat pe net. Stiu ce inseaman fiecare eroare in parte, dar nimeni din cei care lucreaza in domeniul auto nu stie sa le puna cap la cap si sincer am observat ca nici nu vor sa se bage, nu inteleg de ce.

                    Oare sa ma duc cu ea la service-ul de la reprezentanta? Am auzit insa vorbe urate despre ei. Nu sunt afidabili si cica mereu incearca sa incarce nota omului. Acum ca-s zvonuri sau realitate, nu mai stiu.

                    Sa fie sonda lambda? Nu stiu.. nu mai stiu.

                    Comment


                    • #11
                      Buna Samyaza, am urmarit postarile tale. ti-ai rezolvat problema pana la urma?

                      Comment


                      • #12
                        da mi-am rezolvat problema. nu avea nimic masina pe ce era ea original mercedes. masina mea are instalatie de GPL si problema a fost de la rampa de gaz. 400 ron. Am schimbat si senzori degeaba am cheltuit bani aiurea pentru ca oamenii nu sunt in stare sa faca diagnoza. Problema era ca daca intra in eroare.. puteai tu sa o dai pe benzina linistit ca tot in 3 pistoane mergea. Trebuia oprita si repornita. Acum masina merge impecabil. Multumesc.

                        Comment


                        • #13
                          Si eu de 2 ori am curatat un injector. Nu mai dadea gaz. Il dau jos, il deschid (electric) suflu spray de frana prin el.
                          ultima data a mers 3mii km. Acu din cauza pandemiei nu am rulat prea mult.

                          Uite pacat ca nu m am gandit sa iti spun asta.
                          Dar ti am spus sa vezi daca mergi doar pe benzina ce se intampla... Ai fi aflat ca masina e ok.

                          Comment


                          • #14
                            Salut,
                            Misfire iti da cand ramane fara gaz in sarcina mare, problema este la gpl. Diuze mici, presiune mica si harti aiurea.
                            Mie imi dadea lean cand stateam mult la relanti cu toate ca nu era pb de vaccum de la furtunasele buclucase de sub filtrul de aer.
                            Eu am trecut la Stag q box plus cu autoadaptare si am scapat de toate problemele. Cu ecu normal, faceam map corect insa din cauza gazului sau ma rog alte influente ma trezeam ca merge ba sarac ba bogat si practic nu reusea sa mentina corectiile in limite rezonabile. Sunt de parere ca si ecu de la motorul kompressor este putin "inconsecvent" in strategiile de injectie.
                            Numai bine.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF