Am un prieten cu o mare problema, dar nu poate posta personal pe forum, nu le are cu astea.
Problema cea mare e ca -virgulitza - compresorul, atunci cand este pus la lucru prin obturarea partiala a clapetei de recirculare face galagie. Iar galagia, creste -impreuna cu calutzul - proportional cu inchiderea acelei clapete de recirculare (e si logic, cu ea deschisa, aerul compresorului e zvarlit inapoi in filtru). Fara acea obturare, masina e o putoare.
E un C230 Kompressor, din decembrie 1995, la care compresorul nu functioneaza. O putoare de masina, cum spuneam. A fost dusa la reprezentanta Mercedes-Benz in Timisoara, a iesit la diagnoza ca din cauza nefunctionarii clapetei de recirculare, aceea de pe carcasa filtrului de aer, nu lucreaza compresorul. Daca inchideai acea clapeta cu mana si strangeai dupa aceea colierul la furtun la loc, fix la 1800 rpm se auzea cum baga compresorul, facea un zgomot urat de-l auzi de la 2 strazi distanta, umfla furtunele de aer de zici ca stau sa se sparga si simteai cu adevarat ca masina impinge in draci, incepand chiar cu acea turatie (nu a fost urcata in ture mai mult de 3000, ca te apuca si frica cand auzi ce urat face).
Problema cu clapeta in pozitia total inchisa (mecanic) era la deccelerare, cand iei piciorul de pe gaz, isi cam "da in nas", si a zis cineva ca daca clapeta e pe pozitia total inchisa, compresorul baga o presiune mult prea mare in galeria de admisie, fara nici un control/reglaj, presiune periculoasa pentru motor. Asta pe langa galagia aia nebuna ce-o facea cand clapeta era inchisa total. O vreme s-a circulat cu clapeta inchisa (manual, fireste, pentru ca nu actiona, fiind defecta) partial, nu mai facea galagia aia, dar nici nu mai tragea masina asa.. Dupa inlocuirea clapetei (6 milioane second, noua era 360 euro), masina tragea o idee mai bine, dar nu cine stie ce.
La un al 2-lea service, specializat de fapt pe BMW-uri, s-a spus ca debitmetrul fiind plin de ulei, e posibil ca si acesta sa fie putin compromis, chiar daca l-au curatat cu nu-stiu-ce-spray. In consecinta, s-a facut o proba de mers cu un alt debitmetru (luat de proba de la cineva), masina tragea semnificativ mai bine cu debitmetrul ala, insa nici pe departe la caii care trebuie... sa zic asa maaaxim 140 CP din 193 CP cat da producatorul.
S-a spus la service ca nu are rost sa achizitionat/schimbat debitmetrul respectiv, pentru ca in scurt timp va ajunge si asta plin de ulei si ca trebuie reparat compresorul care e pe duca. In alta ordine de idei, un alt mecanic a zis ca uleiul de pe debitmetru nu are cum sa provina de la compresor, pentru ca acesta lucreaza "uscat", motiv pentru care o si iau razna rulmentii pe la el...
Ce e de facut in problema asta? Un compresor second e 500E, oricum trebuie schimbat si debitmetrul ala care era plin de ulei, second e 100E, asta pe langa banii de manopera, compresor si daca tot s-a bagat degeaba bani (pana acum) aia 6 milioane in clapeta aia, mers la diagnoze (la reprezentanta MB din TM a costat identificarea 1,5 mil, la celalalt service 600 de mii, asta pe langa multe drumuri facute aiurea, unde pt modelul asta de masina, fiind prea vechi, nu au soft de diagnoza), macar sa stim daca se mai poate face ceva sa recastigam caii decedati.
Problema cea mare e ca -virgulitza - compresorul, atunci cand este pus la lucru prin obturarea partiala a clapetei de recirculare face galagie. Iar galagia, creste -impreuna cu calutzul - proportional cu inchiderea acelei clapete de recirculare (e si logic, cu ea deschisa, aerul compresorului e zvarlit inapoi in filtru). Fara acea obturare, masina e o putoare.
E un C230 Kompressor, din decembrie 1995, la care compresorul nu functioneaza. O putoare de masina, cum spuneam. A fost dusa la reprezentanta Mercedes-Benz in Timisoara, a iesit la diagnoza ca din cauza nefunctionarii clapetei de recirculare, aceea de pe carcasa filtrului de aer, nu lucreaza compresorul. Daca inchideai acea clapeta cu mana si strangeai dupa aceea colierul la furtun la loc, fix la 1800 rpm se auzea cum baga compresorul, facea un zgomot urat de-l auzi de la 2 strazi distanta, umfla furtunele de aer de zici ca stau sa se sparga si simteai cu adevarat ca masina impinge in draci, incepand chiar cu acea turatie (nu a fost urcata in ture mai mult de 3000, ca te apuca si frica cand auzi ce urat face).
Problema cu clapeta in pozitia total inchisa (mecanic) era la deccelerare, cand iei piciorul de pe gaz, isi cam "da in nas", si a zis cineva ca daca clapeta e pe pozitia total inchisa, compresorul baga o presiune mult prea mare in galeria de admisie, fara nici un control/reglaj, presiune periculoasa pentru motor. Asta pe langa galagia aia nebuna ce-o facea cand clapeta era inchisa total. O vreme s-a circulat cu clapeta inchisa (manual, fireste, pentru ca nu actiona, fiind defecta) partial, nu mai facea galagia aia, dar nici nu mai tragea masina asa.. Dupa inlocuirea clapetei (6 milioane second, noua era 360 euro), masina tragea o idee mai bine, dar nu cine stie ce.
La un al 2-lea service, specializat de fapt pe BMW-uri, s-a spus ca debitmetrul fiind plin de ulei, e posibil ca si acesta sa fie putin compromis, chiar daca l-au curatat cu nu-stiu-ce-spray. In consecinta, s-a facut o proba de mers cu un alt debitmetru (luat de proba de la cineva), masina tragea semnificativ mai bine cu debitmetrul ala, insa nici pe departe la caii care trebuie... sa zic asa maaaxim 140 CP din 193 CP cat da producatorul.
S-a spus la service ca nu are rost sa achizitionat/schimbat debitmetrul respectiv, pentru ca in scurt timp va ajunge si asta plin de ulei si ca trebuie reparat compresorul care e pe duca. In alta ordine de idei, un alt mecanic a zis ca uleiul de pe debitmetru nu are cum sa provina de la compresor, pentru ca acesta lucreaza "uscat", motiv pentru care o si iau razna rulmentii pe la el...
Ce e de facut in problema asta? Un compresor second e 500E, oricum trebuie schimbat si debitmetrul ala care era plin de ulei, second e 100E, asta pe langa banii de manopera, compresor si daca tot s-a bagat degeaba bani (pana acum) aia 6 milioane in clapeta aia, mers la diagnoze (la reprezentanta MB din TM a costat identificarea 1,5 mil, la celalalt service 600 de mii, asta pe langa multe drumuri facute aiurea, unde pt modelul asta de masina, fiind prea vechi, nu au soft de diagnoza), macar sa stim daca se mai poate face ceva sa recastigam caii decedati.
Comment