Salut.
Masina "problema" este un C200 CDI S203 85kW (an 2002), cutie viteze manuala 6 trepte.
Istoria a inceput cam asa:
Pornire lunga indiferent daca motorul era cald sau rece. Am schimbat bateria, filtrul de motorina, filtrul de aer, bujiile incandescente si uleiul cu filtrul de ulei. S-a resetat contorul de service. Masina a continuat sa aibe pornirea la fel de lunga (motorul trebuia sa invarta timp de 5-10secunde pt a porni).
Am cumparat conductele de combustibil din compartimentul motor (piese OEM noi).
Acum parca pornea mai usor la rece, dar cand o porneam la cald era la fel de greu ca inainte.
Am avut de 2 - 3 ori parte si de comportament mai ciudat, in sensul ca daca dupa ce o opream cu motorul cald aceasta pornea, dar se oprea imediat (regim de oras, condus normal). Pt a o putea reporni trebuia sa dau la automat in jur de 10-15 secunde, timp in care incerca sa porneasca dar in usoare hopuri (ca si cum ar prinde doar o mica parte de motorina, fata de cat i-ar fi normal).
Acesta a fost momentul decisiv cand m-am hotarat sa reconditionez pompa de inalta. Am comandat kit de reparatie, compus din garnituri, inele metalice si ce mai era prin pungulita. Am dezasamblat si am reasamblat in ordine inversa dezasamblarii. Pornirea a fost mult mai buna la rece decat in cazurile anterioare. Pornirea la cald a ramas tot la polul opus, adica 5-10 secunde.
Imediat dupa ce am montat la loc pompa de inalta presiune am scos-o la o tura de oras.... a mers ok-ish.... s-a oprit de cateva ori, am dat vina pe faptul ca n-o fi aerisit complet sistemul de alimentare cu combustibil. Pe drum inapoi catre garaj a inceput pe display in bord sa apara EPC (electronic power control, visit workshop).
Am mai citit pe forumuri, am mai vazut ceva clipuri pe youtube, m-am pus si am comandat pompa de joasa si regulatorul de presiune. Pana cand acestea au venit am zis ca ma pun sa dau jos EGR+galerie de admisie pt curatarea lor fiindca erau foarte murdare (pline de calamina). Abia mai puteai sa bagi o moneda de 50 de bani prin EGR asa era de plin.
Dupa demontarea galeriei de admisie, am constatat urmatoarele:
Tija ce actiona clapetele era picata jos si nu mai facea legatura intre clapete si servomotoras. Clapetele 1,2 si 3 erau frecate asa de mult incat aveau deja joc sus jos, iar cand erau pe pozitia inchis acestea nu isi mai faceau rolul. Clapeta 4 era completa dar era blocata.
Am anulat clapetele am creat inele obturatoare si unde erau tijele de la clapete am facut filet si am bagat suruburi pt o etansare completa. Pe cele 4 suruburi am asezat un electrod dezgolit care l-am heftuit in 4 puncte. Asa sunt 100% sigur ca acele suruburi n-au sa mai iasa de acolo. Servomotorasul l-am lasat pe galeria de admisie doar cu mufa bagata in el ca sa nu dea erori.
Am remontat totul in ordinea inversa demontarii... am reusit sa pornesc masina. A mers aproximativ 1 minut catre 2 minute la relanti. Fara hopuri fara ezitari, foarte rotund. S-a oprit si nu mai vrea sa porneasca.
Am verificat urmatoarele:
Din compartimentul motor am suflat pe conducta de tur cu un compresor pana la rezervor (la un capat era compresorul, la celalalt capat un recipient - totul curat fara nici o problema, subliniez ca de la rezervor pana in compartimentul motor conducta tine bine presiune).
Am facut aceeasi operatiune si la conducta de retur, aceeasi situatie.
Am luat o pompa manuala de amorsat, am facut presiune pe circuit.... am verificat daca iese motorina din pompa de joasa si iese; am verificat daca iese motorina din pompa de inalta si iese cu presiune.
Am scos unul din furtunele de retur si este motorina si acolo.
Am hotarat sa ma opresc aici.
P.S. - pe diagnoza Star imi dadea eroare ca nu era presiune pe rampa comuna, dupa stergere eroarea nu a mai reaparut.
Daca povestea expusa mai sus contine ceva greseli de exprimare/scriere imi cer scuze, acestea sunt din cauza oboselii....
Poate are careva o idee sau o experienta asemanatoare.
Masina "problema" este un C200 CDI S203 85kW (an 2002), cutie viteze manuala 6 trepte.
Istoria a inceput cam asa:
Pornire lunga indiferent daca motorul era cald sau rece. Am schimbat bateria, filtrul de motorina, filtrul de aer, bujiile incandescente si uleiul cu filtrul de ulei. S-a resetat contorul de service. Masina a continuat sa aibe pornirea la fel de lunga (motorul trebuia sa invarta timp de 5-10secunde pt a porni).
Am cumparat conductele de combustibil din compartimentul motor (piese OEM noi).
Acum parca pornea mai usor la rece, dar cand o porneam la cald era la fel de greu ca inainte.
Am avut de 2 - 3 ori parte si de comportament mai ciudat, in sensul ca daca dupa ce o opream cu motorul cald aceasta pornea, dar se oprea imediat (regim de oras, condus normal). Pt a o putea reporni trebuia sa dau la automat in jur de 10-15 secunde, timp in care incerca sa porneasca dar in usoare hopuri (ca si cum ar prinde doar o mica parte de motorina, fata de cat i-ar fi normal).
Acesta a fost momentul decisiv cand m-am hotarat sa reconditionez pompa de inalta. Am comandat kit de reparatie, compus din garnituri, inele metalice si ce mai era prin pungulita. Am dezasamblat si am reasamblat in ordine inversa dezasamblarii. Pornirea a fost mult mai buna la rece decat in cazurile anterioare. Pornirea la cald a ramas tot la polul opus, adica 5-10 secunde.
Imediat dupa ce am montat la loc pompa de inalta presiune am scos-o la o tura de oras.... a mers ok-ish.... s-a oprit de cateva ori, am dat vina pe faptul ca n-o fi aerisit complet sistemul de alimentare cu combustibil. Pe drum inapoi catre garaj a inceput pe display in bord sa apara EPC (electronic power control, visit workshop).
Am mai citit pe forumuri, am mai vazut ceva clipuri pe youtube, m-am pus si am comandat pompa de joasa si regulatorul de presiune. Pana cand acestea au venit am zis ca ma pun sa dau jos EGR+galerie de admisie pt curatarea lor fiindca erau foarte murdare (pline de calamina). Abia mai puteai sa bagi o moneda de 50 de bani prin EGR asa era de plin.
Dupa demontarea galeriei de admisie, am constatat urmatoarele:
Tija ce actiona clapetele era picata jos si nu mai facea legatura intre clapete si servomotoras. Clapetele 1,2 si 3 erau frecate asa de mult incat aveau deja joc sus jos, iar cand erau pe pozitia inchis acestea nu isi mai faceau rolul. Clapeta 4 era completa dar era blocata.
Am anulat clapetele am creat inele obturatoare si unde erau tijele de la clapete am facut filet si am bagat suruburi pt o etansare completa. Pe cele 4 suruburi am asezat un electrod dezgolit care l-am heftuit in 4 puncte. Asa sunt 100% sigur ca acele suruburi n-au sa mai iasa de acolo. Servomotorasul l-am lasat pe galeria de admisie doar cu mufa bagata in el ca sa nu dea erori.
Am remontat totul in ordinea inversa demontarii... am reusit sa pornesc masina. A mers aproximativ 1 minut catre 2 minute la relanti. Fara hopuri fara ezitari, foarte rotund. S-a oprit si nu mai vrea sa porneasca.
Am verificat urmatoarele:
Din compartimentul motor am suflat pe conducta de tur cu un compresor pana la rezervor (la un capat era compresorul, la celalalt capat un recipient - totul curat fara nici o problema, subliniez ca de la rezervor pana in compartimentul motor conducta tine bine presiune).
Am facut aceeasi operatiune si la conducta de retur, aceeasi situatie.
Am luat o pompa manuala de amorsat, am facut presiune pe circuit.... am verificat daca iese motorina din pompa de joasa si iese; am verificat daca iese motorina din pompa de inalta si iese cu presiune.
Am scos unul din furtunele de retur si este motorina si acolo.
Am hotarat sa ma opresc aici.
P.S. - pe diagnoza Star imi dadea eroare ca nu era presiune pe rampa comuna, dupa stergere eroarea nu a mai reaparut.
Daca povestea expusa mai sus contine ceva greseli de exprimare/scriere imi cer scuze, acestea sunt din cauza oboselii....
Poate are careva o idee sau o experienta asemanatoare.
Comment