Va salut !
Doresc sa va prezint problema mea si sa va rog pe cei are aveti experienta sa va spuneti parerea si sa ma ajutati cu un sfat.
Detin masina de aproape 1 an. Istoricul nu il stiu foarte bine, dar in mare masina a fost intretinuta corect, asa reiese din caietul de service si facturile aferente reviziilor.
Discutam despre C200 Kompressor W203 5G-Tronic -2004
Problema principala pornirea. De cand o am prima pornire o face cu greu, apoi in restul zilei nu avem probleme. Daca facem o pauza de 3-4 ore iar porneste cu greu. Porneste in 2-3 cred, oricum complet anormal, motorul trepideaza, apoi se stabilizeaza. Senzatia pe care o am este ca ceva nu intra in functiune (cred ca un vacuum nu deschide ceva) deoarece, dupa cateva secunde in care incearca sa se stabilizeze, isi revine deodata. Parca ceva intra in functiune si o ajuta sa isi regleze relantiul. Cel mai urat moment cu pornirea la rece din iarna asta l-am filmat aici
Mentionez ca am schimbat urmatoarele :
- ulei motor
- bujii
- sonda lambda 1 (din fata catalizatorului)
- furtune + ventil aerisire carter motor. este in spatele corpului de la kompressor
- termostat (nu avea temperatura constanta)
NU are nicio eroare nici pe motor nici pe cutia de viteze. Testat cu AutoCom
La relanti sau in timpul mersului, indiferent de viteza sau de turatie, exista o oscilatie a acului indicator de la turometru, care consider ca nu este de la motor. Motorul merge rotund dupa ce se stabilizeaza... chiar si la rece, odata stabilizat merge rotund. In incercarea de a depista problema, am masurat tot ce mi-a permis testerul AutoCom sa masor. Nu ma pricep sa interpretez toate valorile masurate, dar mi-a atras atentia o electrovalva de la cutia de viteze, respectiv - Solenoidul MPC (Modulated Pressure Control). In urmatorul filmulet puteti sa urmariti oscilatia acului, valoarea pe care o comada TCU pentru solenoidul MPC si valoarea pe care o executa solenoidul. Pentru comparatie, am urmarit si solenoidul SPC (Shift Pressure Control) si am observat ca acesta executa exact valoarea comandata de catre TCU.
Aici avem o filmare a comportamentului solenoizilor in timpul mersului.
Aici avem o filmare a comportamentului solenoizilor in timp ce motorul este oprit.
Cutia de viteze, dupa ce se incalzeste, schimba fara probleme, nu smuceste, nu pot sa spun ca exista ceva in comportamentul cutiei care sa imi atraga atentia. In schimb, cand este rece, sau la manevre rapide in parcare gen fata-spate, fata-spate, motorul tinde sa se opreasca, iar daca o iei prea repede, chiar se opreste si se opreste doar cand franez. Nicidata nu am mutat din R in D sau invers in timp ce masina inca se misca. Orice miscare a schimbatorului de viteze am facut-o doar cu rotile oprite. De asemenea, la semafor, cand ajung pe punctul de a opri complet masina, aceasta trepideaza si tinde sa se opreasca. In acest caz niciodata nu s-a oprit.
La orice mutare a schimbatorului de viteze in D sau R, daca nu astept cateva secunde sa faca presiune in convertizor, masina reactioneaza ciudat, face un soc. Daca astept acele 2-3 secunde niciodata nu face nici cel mai mic soc.
Am citit postarea colegului "Priest" in care a prezentat in detaliu curatarea blocului de valve si inlocuirea solenoidului TCC si am decis sa intervin asupra blocului de valve, sa il curat, sa ii schimb toate sitele si sa inlocuiesc solenoizii care nu fac treaba buna, respctiv TCC si MPC.
Am nevoie de parerea unui om care se pricepe la cutiile automate... nu vreau sa muncesc degeaba cautand acul in carul cu fan. Am citit tot felul de teorii despre simptomatica cutiilor de viteze. In mare, la simptomele descrise de mine, unii mi-au spus ca trebuie sa inlocuiesc convertizorul de cuplu. Sincer, nu am incredere in mecanicii de pe la noi, majoritatea mi-a dat impresia ca urmareste sa gasesca oameni dispusi sa arunce 4-5 mii lei ca sa rezolve o problema, problema care in realitate se poate rezolva la un pret de 3 ori mai mic. Unul mi-a zis sa schimb placa electronica din cutie. Altul mi-a zis sa schimb cutia. Deci... am nevoie de ajutor sa iau o decizie corecta si mai ales favorabila mie, nu favorabila atelierelor de ~ specialitate.
La cutia de viteze am schimbat:
- ulei Ravenol M9 care se incadreaza in norma 236.14
- filtru
- garnitura
La schimbul de ulei nu am gasit reziduuri de niciun fel, doar ulei uzat. Din caietul de service reiese ca uleiul a fost schimbat la 90.000 prima data, apoi l-am schimbat eu la 168.000 km cand am luat masina. Mult, foarte mult as putea spune. Eu mi-am propus sa il schimb la fiecare 40.000 - 50.000 dar maxim 3 ani.
Va multumesc anticipat,
Bogdan
P.S. Nu sunt mecanic de meserie, sunt mecanic entuziast si imi place sa mesteresc la masina mea. Majoritatea interventiilor le fac in service-ul unui amic unde am la dispozite toate sculele necesare si Testerul AutoCom.
Doresc sa va prezint problema mea si sa va rog pe cei are aveti experienta sa va spuneti parerea si sa ma ajutati cu un sfat.
Detin masina de aproape 1 an. Istoricul nu il stiu foarte bine, dar in mare masina a fost intretinuta corect, asa reiese din caietul de service si facturile aferente reviziilor.
Discutam despre C200 Kompressor W203 5G-Tronic -2004
Problema principala pornirea. De cand o am prima pornire o face cu greu, apoi in restul zilei nu avem probleme. Daca facem o pauza de 3-4 ore iar porneste cu greu. Porneste in 2-3 cred, oricum complet anormal, motorul trepideaza, apoi se stabilizeaza. Senzatia pe care o am este ca ceva nu intra in functiune (cred ca un vacuum nu deschide ceva) deoarece, dupa cateva secunde in care incearca sa se stabilizeze, isi revine deodata. Parca ceva intra in functiune si o ajuta sa isi regleze relantiul. Cel mai urat moment cu pornirea la rece din iarna asta l-am filmat aici
Mentionez ca am schimbat urmatoarele :
- ulei motor
- bujii
- sonda lambda 1 (din fata catalizatorului)
- furtune + ventil aerisire carter motor. este in spatele corpului de la kompressor
- termostat (nu avea temperatura constanta)
NU are nicio eroare nici pe motor nici pe cutia de viteze. Testat cu AutoCom
La relanti sau in timpul mersului, indiferent de viteza sau de turatie, exista o oscilatie a acului indicator de la turometru, care consider ca nu este de la motor. Motorul merge rotund dupa ce se stabilizeaza... chiar si la rece, odata stabilizat merge rotund. In incercarea de a depista problema, am masurat tot ce mi-a permis testerul AutoCom sa masor. Nu ma pricep sa interpretez toate valorile masurate, dar mi-a atras atentia o electrovalva de la cutia de viteze, respectiv - Solenoidul MPC (Modulated Pressure Control). In urmatorul filmulet puteti sa urmariti oscilatia acului, valoarea pe care o comada TCU pentru solenoidul MPC si valoarea pe care o executa solenoidul. Pentru comparatie, am urmarit si solenoidul SPC (Shift Pressure Control) si am observat ca acesta executa exact valoarea comandata de catre TCU.
Aici avem o filmare a comportamentului solenoizilor in timpul mersului.
Aici avem o filmare a comportamentului solenoizilor in timp ce motorul este oprit.
Cutia de viteze, dupa ce se incalzeste, schimba fara probleme, nu smuceste, nu pot sa spun ca exista ceva in comportamentul cutiei care sa imi atraga atentia. In schimb, cand este rece, sau la manevre rapide in parcare gen fata-spate, fata-spate, motorul tinde sa se opreasca, iar daca o iei prea repede, chiar se opreste si se opreste doar cand franez. Nicidata nu am mutat din R in D sau invers in timp ce masina inca se misca. Orice miscare a schimbatorului de viteze am facut-o doar cu rotile oprite. De asemenea, la semafor, cand ajung pe punctul de a opri complet masina, aceasta trepideaza si tinde sa se opreasca. In acest caz niciodata nu s-a oprit.
La orice mutare a schimbatorului de viteze in D sau R, daca nu astept cateva secunde sa faca presiune in convertizor, masina reactioneaza ciudat, face un soc. Daca astept acele 2-3 secunde niciodata nu face nici cel mai mic soc.
Am citit postarea colegului "Priest" in care a prezentat in detaliu curatarea blocului de valve si inlocuirea solenoidului TCC si am decis sa intervin asupra blocului de valve, sa il curat, sa ii schimb toate sitele si sa inlocuiesc solenoizii care nu fac treaba buna, respctiv TCC si MPC.
Am nevoie de parerea unui om care se pricepe la cutiile automate... nu vreau sa muncesc degeaba cautand acul in carul cu fan. Am citit tot felul de teorii despre simptomatica cutiilor de viteze. In mare, la simptomele descrise de mine, unii mi-au spus ca trebuie sa inlocuiesc convertizorul de cuplu. Sincer, nu am incredere in mecanicii de pe la noi, majoritatea mi-a dat impresia ca urmareste sa gasesca oameni dispusi sa arunce 4-5 mii lei ca sa rezolve o problema, problema care in realitate se poate rezolva la un pret de 3 ori mai mic. Unul mi-a zis sa schimb placa electronica din cutie. Altul mi-a zis sa schimb cutia. Deci... am nevoie de ajutor sa iau o decizie corecta si mai ales favorabila mie, nu favorabila atelierelor de ~ specialitate.
La cutia de viteze am schimbat:
- ulei Ravenol M9 care se incadreaza in norma 236.14
- filtru
- garnitura
La schimbul de ulei nu am gasit reziduuri de niciun fel, doar ulei uzat. Din caietul de service reiese ca uleiul a fost schimbat la 90.000 prima data, apoi l-am schimbat eu la 168.000 km cand am luat masina. Mult, foarte mult as putea spune. Eu mi-am propus sa il schimb la fiecare 40.000 - 50.000 dar maxim 3 ani.
Va multumesc anticipat,
Bogdan
P.S. Nu sunt mecanic de meserie, sunt mecanic entuziast si imi place sa mesteresc la masina mea. Majoritatea interventiilor le fac in service-ul unui amic unde am la dispozite toate sculele necesare si Testerul AutoCom.
Comment