Salut. Aduc in discutie o problema cu care ma confrunt de ceva vreme. Uzura pe interior a cauciucurilor de pe puntea fata. Din cazua acestui fapt am mers astazi sa fac geometria rotilor fata. La stand constatam cu totii (eu plus doi mecanici) c-ar fi duse bucsele de la bascula si ca astfel nu putem regla decat unghiul de convergenta, care de altfel il mai reglasem cu ceva vreme in urma. Unghiul de cadere si cel de fuga nu le-am putut regla desi sincer ele erau cele pe care le banuiam a fi dereglate. Motivul ar fi aceste bucse de la suspensie care din cate s-ar parea ar fi cam rupte. Ce-i drept nu aud zgomote ciudate pe dedesupt, o usoara bataie la denivelari pe dreapta. Pe stanga nimic, desi uzura cauciucului este ceva mai pronuntata pe partea stanga. Acuma se nasc cateva intrebari.
1. Uzura acestor bucse influienteaza atat de mult aceste unghiuri incat sa duca la uzura cauciucurilor??? Ce-i drept masina are 11 ani, vreo 250000 km iar la bucse eu unul nu am umblat iar cel sau cei care au avut-o inaintea mea nu stiu. Apropo, masina este un C 250 turbodiesel din 99 (w202).
2. M-as incumeta sa schimb eu aceste bucse insa mi-e teama ca nu am sculele necesare. Intrucat trebuie data jos bascula pentru a schimba bucsele iar arcul suspensiei sta pe aceasta bascula am cumva nevoie de presa pentru arcuri? Sau o pot demonta si fara ajutorul acestei prese? De pus la loc o mai pun oare? A facut cineva aceasta operatiune acasa fara a avea nevoie de presa pentru arcuri? Ma gandeam sa leg spira de jos a arcului de de suportul sau superior inainte de a ridica masina pe cric, adica in moment ce arcul este presat de greutatea masini si apoi sa incep sa demontez fuzeta iar la final bascula. Chiar daca ajung pana aici nu stiu daca voi reusi sa scot bucsele de pe bascula fara sa am nevoie iarasi de vreo presa.
3. Exista un kit de reparatie pentru suspensia fata care contine aceste bucse. Ce producator recomandati? Febi, Ruville, Meyle, Lemforder? Cam astia sunt producatorii care am vazut ca fac acel kit de reparatie.
Daca e cineva care a facut toate acestea de unul singur il rog sa-mi dea si mie cateva sfaturi inainte de a face masina bucati si apoi sa stau sa ma uit la ea.
1. Uzura acestor bucse influienteaza atat de mult aceste unghiuri incat sa duca la uzura cauciucurilor??? Ce-i drept masina are 11 ani, vreo 250000 km iar la bucse eu unul nu am umblat iar cel sau cei care au avut-o inaintea mea nu stiu. Apropo, masina este un C 250 turbodiesel din 99 (w202).
2. M-as incumeta sa schimb eu aceste bucse insa mi-e teama ca nu am sculele necesare. Intrucat trebuie data jos bascula pentru a schimba bucsele iar arcul suspensiei sta pe aceasta bascula am cumva nevoie de presa pentru arcuri? Sau o pot demonta si fara ajutorul acestei prese? De pus la loc o mai pun oare? A facut cineva aceasta operatiune acasa fara a avea nevoie de presa pentru arcuri? Ma gandeam sa leg spira de jos a arcului de de suportul sau superior inainte de a ridica masina pe cric, adica in moment ce arcul este presat de greutatea masini si apoi sa incep sa demontez fuzeta iar la final bascula. Chiar daca ajung pana aici nu stiu daca voi reusi sa scot bucsele de pe bascula fara sa am nevoie iarasi de vreo presa.
3. Exista un kit de reparatie pentru suspensia fata care contine aceste bucse. Ce producator recomandati? Febi, Ruville, Meyle, Lemforder? Cam astia sunt producatorii care am vazut ca fac acel kit de reparatie.
Daca e cineva care a facut toate acestea de unul singur il rog sa-mi dea si mie cateva sfaturi inainte de a face masina bucati si apoi sa stau sa ma uit la ea.
Comment